- Milyen routert?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- 20 ezer új munkást visz Eindhovenbe az ASML
- Videó stream letöltése
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Vírusirtó topic
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
joola
aktív tag
válasz vizslakutya #45 üzenetére
Jaja főleg a meló a lényeg. Mivel több embert is hordok ezért lenne időszerű egy normális autó, ha már a benzinemet kifizetik akkor ennyi kényelmük legalább legyen
NE GONDÓKOZZ !! DÓGOZZ!!!!
-
Suliro
senior tag
-
joola
aktív tag
up! mert van még aki nem válaszolt
NE GONDÓKOZZ !! DÓGOZZ!!!!
-
joola
aktív tag
up
NE GONDÓKOZZ !! DÓGOZZ!!!!
-
Bozso68
senior tag
Szevasztok!
Az idén vettem egy 2007-es Chevrolet Captivát, ennek apropóján próbálok életet lehelni ebbe a régi topicba, hátha nem vagyok egyedül valamilyen koreai gyártmányú Chevy gépkocsival. Az utolsó bejegyzés óta eltelt majdnem 9 év alatt minden bizonnyal megemelkedett annyira a Chevrolet ázsiója kishazánkban, hogy megérdemeljen egy kis közösségi életet.
Íme egy kép a kocsiról gondolatébresztőnek:
Üdv:
Zsolt -
Vesztor87
senior tag
Halihó, nézi ezt valaki még?
Ha igen, és van itt Lacetti tulaj, tudna véleményt mondani? Mondjuk egy kis 1,4-es vagy 1,6-os 5 ajtóson gondolkodom
Köszi! -
SaNyEe
aktív tag
válasz Vesztor87 #58 üzenetére
Szia,
Nálam van egy 5 ajtós. Mi érdekel, mik az igények?
kicsit zajos, kicsit zörög ez-az (bár utóbbi lehet ez egyedi eset, kellett anno műszerfalat bontani)Volt pár visszahívása szériahibák miatt, az enyém aránylag hibamentes volt eddig.
most 11 éves, 4 éves kora óta van nálam.szokásosokon kívül 2015-ben:
- lengéscsillapítók elől
- toronycsapágy
- hátsó fék generáljavítás mivel átment sütőlapba mindkét hátsó lemezfelni, az üzemi fék nem eresztett ki teljesen, tisztítás nem oldotta meg..Zabálós, ha nem nyomod neki akkor is. Nálam 8 liter az 1.4 átlaga 2/3 autópálya 1/3 város keverékben.
Mivel aránylag hangos így pályán inkább 120 a kényelmes utazója (ennek mondjuk oka, hogy valami sportdob van rajt, így vettem.. mert a gyári 3 év alatt lekorhad az autóról)Váltó rövidre van áttételezve, 130-nál 3800-at forog a főtengely.
Egyébként eladó , bár most van rá jelölt és nincs még meg az utód se (Epica)
Egyébként sztem a lacettiklub honlappal jobban jársz, úgy tűnik ez a topik igencsak halott
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
barisj
aktív tag
Sziasztok!
Vettem egy Chevrolet Kalos 1.4 8v 2005-ös autót. Megcsinálnám rajta a kötelező dolgokat, de tanácstalan vagyok, hogy milyen olaj kéne bele. 10w40 vagy 5w30? Olvastam, hogy gyárilag 5w30 kell, de ismerősöm javasolta, hogy közel 11 éves autónál jobb inkább a 10w40. Szerintetek? Köszönöm előre is a segítséget.
◄► [Megbízhatóságom: http://goo.gl/LlJdlL] ◄►
-
SaNyEe
aktív tag
ugyanezt a hülyeséget mondta a szervízes arc aki képtelen volt a megfelelő mennyiséget (3,8l) betölteni. Inkább túltöltötte mindig (4l) cserénél aztán el is kezdte kicsit enni az olajat.
Gyár = tudja mi kell bele és bele van írva a gépkönyvbe
okoska = tegyébeleazt me azt maj' nem eszi mög' .. imádom az ilyen tudálékos okoskákat.
#60: Nem tudom mik az igényeid, csak leírtam a tapasztalataimat
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Vesztor87 #63 üzenetére
Nekem nem kerult sokba a szervizelese. 7 ev alatt volt egy komolyabb tetel amire nem szamitottam, a hatso fek generaljavitas. Ez egy fuggetlen szakszervizben 144 penz volt szamlaval es garanciaval. Allitolag lehet orvosolni ezt a fekbajt, mivel az eletre eleg komoly kihatasa van a feknek adott esetben, igy inkabb nem bohockodtunk vele, kifizettuk.
A tobbi kopo alkatresz kimondottan olcso. Szervizben szinte semmit nem volt a tervezetteken kivul, ut szelen egy alkalommal sem hagyott.Persze eloiras szerint mindig szervizelve volt.
A fogyasztast tudnam felhozni csak, hogy kicsit magasabb mint indokolt lenne egy 1170 kilos 95 lovas 1.4 literes autonal.
Csak azert cserelem le mert hamarosan 4 fore fogunk bovulni es a csomagtarto 280 liter.. Siman hajtanam meg 3-4 evet amig elkopnak a gumik es legatyasodnak a fekek, csak h bepasszoljon a magyar piacra
-- end of transmission --
-
Vesztor87
senior tag
Na igen, a fogyasztást azt olvastam. Akkor esélytelen hogy 6 környékével eljárjon vele az ember? Igazából a G Astra az ellenfele Ott a 90 lovas twinport elég jól fogyaszt.
Mennyi hogy megy? Olvastam olyat hogy lomha, ehhez képest a 0-100 az vmi 11,6, az astrát meg dícsérik, az meg 13,6-ot lép 100-ra... ezen nehéz kiigazodni -
SaNyEe
aktív tag
válasz Vesztor87 #65 üzenetére
Rövid a váltóáttételezése, jól megy. 0 - 100 egyébként számít valahol a katalógusokon kívül?
Kb egy ezrest ejt a fordulatból váltásonként 2-3-4 fokoztatokban.Ha azt akarod menjen tartsd 3000 - 6200 között a fordulatszámot.
1 fővel megy, 2 fővel még megy, 2 fővel csomagokkal és akármilyen nagyobb súllyal nem megy.Autópályán 110-ről még lehet vele előzést (és nem kikerülést) kezdeni.
Főútvonalon 80-120-at is lehet vele 3. fokozatban normálisan csinálni, hogy megelőzz lassabb járműveket.Nyilván ha gyorsulgatni akarsz akkor rossz autót nézel és arra az astra se jó.
6 liter környékén eljárhatsz vele, ha 100km-ből úgy 20km-t tolod
Egyébként az ilyen extrém spórolgatósok a megtakarított züzemanyagot szépen leadózzák a szervízben.Én 1 tankolás erejéig próbáltam spórolósan menni, nem küldtem a fordulatszámot 2000 fölé. Azon túl, hogy úti akadály voltam egy csomó szutyok lerakódott a kipufogóban lévő szondára és össze-vissza kezdett rángatni a gép gázadáskor. Előzésnél kifejezetten poén volt ...
Aztán úgy 70km-n keresztül közúton nem váltottam 3. fokozat fölé és a hiba megszűnt.
Nem szoktam 3000 alatt elváltani, bemelegedés után úgy 3500-4000 körül váltok felfelé. Így haladok is, nem is zabál (magához képest) és a szervízes koma se akarja a kipufogóban lógó érzékelőket kicserélgetni
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
Vesztor87
senior tag
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Vesztor87 #67 üzenetére
Dehogy küldöm meg neki, csak bemelegedés után nyomaték maximum környékén szoktam elváltani.
Nem fog ettől se tönkremenni, se übersokat fogyasztani. Egyszerűen idehaza még mindig az él a fejekben amit ezer éve oktattak KRESZ-en. Amint tudsz válts fel, ami butaság kb.Spritmonitor is azt mondja, hogy nem kenem neki túlzottan: 7,89 átlag
Igaz ha kell kigurítom lámpáig és aránylag sokat motorfékezek, hogy "spóroljak"
Az ezres fordulatszám ejtést városi körülményekre értettem 3100 3200-ról úgy 2000-ig esik a fordulat kb.
Ez az autó ennyit eszik, 6-6,5 literrel nem fog elmenni ha használod városban is.Ha szinte csak közúton hajtod, akkor lehet ennyi.
Az Astra eljár kicsivel 7 alatt, de 6-ból az sem nagyon Astra fogyi
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
Vesztor87
senior tag
Az úgy jó persze, értelek. Vezetni vezették már mondjuk az említett G Astrát, Focus mk1-et pl.? Csak hogy tudjam hová tenni. Egy haver vett 1,6-as lacetti kombit, ő neki nagyon tetszett, de azt nem vezettem. Ültem benne egyszer, nekem tetszett, olcsó, nagy, szerinte jól is megy /előtte persze 1,2-es Kalosa volt, ahhoz képest jóhogy/. Ő sportosan vezet, azt mondta hogy 7-10 közt eszik. Nekem ez picit sok.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Vesztor87 #69 üzenetére
Focus MK2 ST220-at vezettem. Hát hogyismondjam az eléggé szedte a belét
Astra H Caravan-ban ültem utasként, 1,6 bezin. Nem voltam a menésétől elájulva érzésre. Vezetési tapasztalat nincs vele.Ha sokallod ezt a fogyasztást mindenképp mást javasolnék. Jó a Lacetti, de a fogyasztásával meg kell barátkozni (szoktatni magad a későbbi nagyobb autókhoz )
A 6-6,5 literes fogyasztásról a supermini kategória ugrott be (Swift, Corsa, Fiesta, StreetKA, SportKA [azok jól néztek ki sztem]).
A nehezebb karosszériákat több kraft kell mozgatni. Jobb lábbal lehet azért úgy fél litert spórolni meg rontani
Meg pár aranyigazság:
- nagyfelni (nehéz) felejtős
- szélesgumi (szintén nehéz) felejtős
- lapos gumi is felejtős, azért túl se kell pumpálni
- "tuning" cuccok felejtősek[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
Vesztor87
senior tag
A nagyobb fogyit arra értettem, hogy Tesómnak az 1,4-es twinportos H Astra elvan 6 literrel, a Swiftje /a gombóc, 2006-os/ 5,3-5,6 közt evett. Ha nem 6 hanem 7 még talán azzal elvagyok ha amúgy jó kocsi.
Előítéletem nincs vele, most jut eszembe hogy 1x ültem egy 5 ajtós taxiban. Az maradt meg a szülők Ignise után hogy stabilabb, csendesebb, és pihe puha az ülése /mámrint a kárpit felülete/. Szal bejött. A fogyi hogy alakult ha túl-ig határt akarsz írni? Tehát ilyen csorgunk 90-100-al az országúton az mennyi lehet, vagy pl a sima 120-as autópálya? Városban nem nagyon használnám az fix. Egyrészt Szegeden nincsenek nagy távok, meg am. itt a dugók se jellemzőek. -
SaNyEe
aktív tag
válasz Vesztor87 #71 üzenetére
Ha lenne fedélzeti számítógép ezeket könnyen megmondanám. Sajnos csak tankolásonként tudom megmondani és abban szinte mindig van kb 100km főút / 260km autópálya / 250km város
Azt biztosan tudom mondani, hogy 7 alatti átlagokat nem produkált az autó ebben a felállásban és az én jobb lábammal. Ha főútvonalon használnám túlnyomórészt úgy elképzelhetőnek tartanám a 7 liter alatti átlagot, pl rendszeresen átugrani egy szomszédos településre majd vissza.Viszont olyan volt, hogy csak város, nagy hideg, dugó, kevés km megállásonként és majdnem 10liter/100km, de nagyon majdnem.
Belterét én kifejezetten szeretem. Tágas szélességre és lábtérre egyaránt. Ülések kényelmesek (azzal a kitétellel, hogy oldaltartása gyenge a vezetőülésnek is).
Azt nem tudom, hogy az Ignis hogy fogja az utat, nekem spec kicsit sok a visszajelzés a kátyúk minőségéről . Persze ennek az a jó hatása, hogy normális minőségű úton nagyon szépen fekszi a kanyarokat.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Vesztor87 #73 üzenetére
O nem fog hahu-ra kerulni, elobb elkel ismerosi, rokoni korben
Egyszeruen tul jo muszaki allapotban van. Tesom be is jelentkezett ra tegnap ugyhogy vehetjuk ugy, elkelt
Jo keresest. Egyebkent a nyilvantarto oldalat hasznald, 685ft elleneben lekerdezhetok a muszaki vizsgak alkalmaval rogzitett kmora allasok asszem 2012-ig visszamenoleg.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Vesztor87 #75 üzenetére
Teljesen átlagos árúnak mondanám.
Azért ennyire olcsó amiért a Fiat és az összes Francia is az az országban a használtpiacon.Nem mintha szarabbak lennének mint bármelyik másik, csak a sztereotípiák ugye.
Alólam egyszer nem esett ki az autó pedig amiket hallottam mindenféle megmondóembertől már rég a bontóba kéne legyen
Amúgy ha válogathatsz (és miért ne válogathatnál), keresd az Elite felszereltségűeket, azok gazdagabban meg vannak szórva extrákkal-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Vesztor87 #77 üzenetére
Hajrá!
Ha megtaláltad azt az autót ami egyben van, ne habozz semmit, megbánod
Mi így voltunk az Epica-val. Bementünk a telepre, ott parkolt egy 2007 év végi papíron 79600 kilométeres példány. Beültünk és nem volt elhasznáva a bőr az üléseken (azért látszik, hogy ültek rajt, de nincs kirojtolva, szakadva sehol), váltógomb is ép.
Motor pöcröff indul, szépen jár (már ha ilyet lehet mondani egy dízelre ).
Motortér tiszta (kicsit poros ami pont jó) mert látszana, ha volna olajfolyás, szépen felszerelt is.Elvittük átvizsgáltatni egy márkaszervízbe és próbaútra, majd nyilvántartónál is ellenőriztem az óraállást. Ha nem tekerték minden műszaki előtt akkor nem kamu.
Kis alkudozás után azonnal megvettük, elvittem szerelőhöz időszakos dolgok miatt:
- Ebbe tényleg ennyi km van?
- Igen
- Mondjuk tényleg nincs lelakva, na figyu a Robi mindig Epica-kat szerel kérdezzük meg szerinte hány km van benne óra ellenőrzése nélkülRobi átvizsgálás után:
- ebben biztos nincs még 100e km sem, már a gyári akkumulátornál tudtam mivel a szilentjeid kicsit lógnak sokat ment városba. Biztos nem bírta volna az akku ennyi ideig városban a sok indítgatást és minden idővel cserélendő cucc még gyári, mennyi van benne pontosan?Szóval ki lehet fogni és még csak nem is kellett évekig keresni, csak ársávban sajnos nem a kínálat alsó harmadában volt, hanem a felső harmad közepén.
Úgy emlékszem, hogy a Lacettik már mind legalább manuális klímával rendelkeztek, max nem működik , az enyém még mindig jéghideget fújt 20 sec alatt
-- end of transmission --
-
Ganz-[HUN]
addikt
sziasztok!
Milyen fagyálló kell 98-as 1.5-ös Lanosba? Valamelyik okos desztvízzel töltötte fel. Nem rég hozta apu a kereskedésből. szép fogás mit ne mondjak róla.Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
Joshi
titán
Üdv. Tesómék vettek egy 2009 vagy 2010-es (nem tudom pontosan) külföldről behozott Chevrolet Cruzt, és olyan problémájuk van, hogy a fedélzeti számítógép rádióstúl kijelzőstül egyszer csak eldobja magát. Se kép se hang, aztán kis várakozás után minden megy tovább mintha mi sem történt volna. Tesóm szerint mindig araszolgatásnál általában melegben fordul ez elő. A szervizbe frissítették a szoftvert, de nem oldotta meg. Azt mondták neki, hogy ha továbbra is fennáll a hiba akkor komplett fedélzeti számítógép csere ami ~2-300k.
Kérdés hogy ez mennyire gyakori probléma? Egyébként motorikusan nem befolyásol semmit ez a hiba.
Válaszokat előre is köszi. -
Sanyi19
őstag
Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy Chevrolet Aveoban a tolatáskapcsoló hol található? Hol világít a tolató lámpa hol nem. 2006-os évjáratról lenne szó. Előre is köszi!
“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)
-
Land
veterán
Üdv!
Van köztetek Chevy Cruze tulajdonos?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Vesztor87
senior tag
Esetleg Kalos tulaj?
-
Vesztor87
senior tag
Lacettisek, vagyunk itt esetleg? Én most vettem eggyet.
-
Vesztor87
senior tag
Néha napokig se lépek fel
Mióta van meg Neked? Most vettem egy 1,4B HB-t. Rögtön az 5. ajtó ablak mosó csöve miatti elektronikai bizbasz előjött, tank szellőző csövén bilincset kellett cserélni, most meg motorhiba lámpám van, felső holtponti jeladót fognak cserélni... Remélem ezzel már egy időre letudva a gond. -
Vesztor87
senior tag
Nemtom, szerelőhöz elvitte feleségem reggel, délután mentem érte. Aszonta felső holtponti jeladó, meg két másik is volt, de kitörölte, nincs ennek baja. Nem tudom típus sajátságos dolog-e, de picit váltás után könnyen rángat picit, nem vészes, nem mindig, de néha. Megvettem a Dunántúlon, országút-autópályán 400km-t jöttünk haza, semmi vész, utána pár napra rá kezdte. Érzésre nincs vele baj.
2005 végi, kekh-s lekérdezés alapján valós a 95.000 km futása.
Remélem nem egy betegágyat vettem. -
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #90 üzenetére
Mind ilyen sajnos....főleg az 1.4-esek.
Fontos hogy olyan szerelő javítsa aki már látott Lacettit, mert különben a gatyád is rámegy de akkor sem fog rájönni a bajára.....legalábbis a motorhoz ha hozzá kell nyúlni . Nem a futómű, meg fékekre gondolok.Az enyémbe 120eKm van és kb úgy 90eKm -nél kezdte ezt a rángatás hülyeségét+check lámpa.
A városi használat teszi ezt, bekormolódik a kipufogó szelep szára és hidegben beragad. Ekkor üzemanyag is jut a kipufogóba és a chack lámpa máris jelez p300 gyújtáskimaradást ,de semmi köze a gyújtáshoz. -
zsoika
addikt
Van egy pár lépés/átalakítás amit meg kell tenni és javít a dolgon. Lehet venni szeleptisztító spay-t is ,de az is csak ideiglenes. Sajnos valószínű hogy csak a motor szétszedésével és a szelepek kézi, manuális tisztításával orvosolható.
Így kell használni amíg lehet ,de a lépeseket tedd meg hátha segít. -
zsoika
addikt
Még annyit tegyél meg hogy leveszed a motorról a burkolatot, a gyertyapipákat egyesével kihúzod és belenézel. Tisztának kell lennie! Ha olajban úszik a gyertya akkor szelepfedél tömítés kell cserélni, de nem mindegy milyet veszel.....
A szeleptisztító a WEPP 2033 [link]
Én közvetlenül a ter.képviselőtől vettem: privátban megadom a számát ha kell.De ne szaladjunk előre.
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
A műanyag burkolatot megnézem, gyertyát kiszedni hogy lehet? Nem nyúltam sose hozzá se ehhez, se az előző autómhoz 1x se. Szerelőt nem kérdeztem mit láttott/mit nem, egr lefalazását korábban lacetti klubon olvastam, de volt akinek meg emiatt dobott hibát, nem tudom hogy itt most ennek mi a vége. Ha 400 km-t letekertem hiba nélkül, akkor nem értem miért jött utána, pedig pályán járok melóba, ott meg 3-3,5k-t forog mindig ugye...
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #96 üzenetére
Oké...kíváncsi vagyok.
Én már régen kivettem a levegőszűrőből a szűkítőit és az EGR szelepet is leblindeltem(lezártam). Nekem már a módosított szelepű motor van gyárilag (alvázszám alapján ) ami kevésbé hajlamos a koromlerakódásra ,de még így is (jellemzően a téi hidegben) be-be jelez a sárga lámpa , egy rántás kiséretében.
A jó minőségű benzin elvileg segít és a magasabb fordulat. Próbáltam 100-as benzint 2hónapig de én nem vettem észre változást....pedig annak másabb az alapja (nem 95-ösből készül) és elvileg tisztít. Városban nem váltok 50-nél 4-be...csak 3-ba.[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
Mondjuk egyenletes 55 km/h sebesség esetén én v-be megyek
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #98 üzenetére
A szerelőm mondta akihez akkor szoktam vinni ha műszakira megy a kocsi. Chevrolet specialista , bcsabai szakonban dolgozott. Csak neki van(tudtommal) gyári SCAN100-as műszere (Békés megyében) amivel az összes menübe és almenübe be tud lépni. Pl. Nekem jelez a légzsák hibajel is...azt csak ezzel a gyári műszerrel tudják törölni. A törlés nélkül nem megy át a műszakin.
Írtad hogy 2005 végi a géped, az enyém 2006 . Holnap összehasonlítom az alvázszámot az enyémmel hátha kiderül. Vagy a másik fórumban esetleg megkérdezheted.[ Szerkesztve ]