Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Andie

    őstag

    Sziasztok!

    Azért nyitottam ezt a topicot, mert az utóbbi időben egyre foglalkoztat, hogy picit felpiszkálom a vasat. Rengeteg ellenvélemény van, és rengeteg dicsérő hozzászólás az egyes tuningoldalak feedback részein.
    Most nem részletezem ki, aki ide betalált, gondolom hasonlókkal találkozott. Valójában olyanok véleményét, tanácsát várnám, akik már átestek ilyen mod-on , és érezték, tudják, tapasztalták, hogy milyen lett, milyen volt, mi változott.
    Az én autómra (2.4T) pl +45 lovat igérnek szinte mindenhol. 200-ról 245 lóra. Ez elég szép. -1 mp. 6 alatt százon lenni nem rossz teljesitmény.
    Sokat nézegettem az ATC oldalát is, ott ráadásul már csináltak is ilyen volvót.

    Ami igazán foglalkoztat: mennyire zavarja ez meg a gyári - elég bonyi - elektronikát? Sok helyen látni, hogy hibakódokat dobál az autó. Namost ez nem oké, mert egy párszázezres autónál még elmegy, de azér itt nem babra megy a játék. Tehát van olyan chiptuning, ami _tényleg_ a gyári türéshatárt használja ki teljesen? És nem feszegeti szét a határokat?
    Aztán meg mennyire kárositja ez a motort? Csökken az élettartam? Jobban melegszik? Sürübben romlik el? Netán 2 évente kell alkatrészeket cserélnem?

    Várok tisztelettel minden véleményt és ellenvéleményt, tapasztalatot, linket, cikket, de főleg a saját élményeiteket!

    Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

  • Andie

    őstag

    válasz (Bundás) #2 üzenetére

    1. Az ATC-nél 70 rongy, de szombaton 50% kedvezmény van. De a nagy átlag az 70-100e ft.
    2. Állitják, hogy csökken a fogyi, valami optimalizáció miatt. Ezt mondjuk kétlem, de a gyakorlati tapasztalat az +0,5-1 liter.
    3. Hogy még több ellenfelet tudjak lenyomni, nameg eccer élünk, és igy tovább. (minek szép nő, mikor a csúnyában is van luk?) :DDD

    Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

  • Andie

    őstag

    válasz Balinov #3 üzenetére

    Igen, általában ezt is melléirják, hogy nem csak tuning, hanem optimalizálás, a motor jobb kihasználása, amit a gyár bizonyos okokból nem tesz. Itt jön a képbe, hogyha még kevesebbet is fogyaszt, és nem is árt, akkor miért nem? Hát nyilván, hogy többet fogyaszt, nem jótündér ez, hogy plusz erőért még kevesebbet is egyen. Plusz levegő, plusz benya. Ennyi.

    Node a lényeg, hogy a turbós autóknál ugye belepiszkál a gyári értékekbe, amiben meg van határozva, hogy milyen lambda feszültségnél mekkora nyomást szabaditson a turbóra. Ez egy ilyen 45 fokos grafikont ad ki. Ha bepiszkálsz mellé/helyette egy másik táblázatot, ami módositott, és pl az eddigi 3 volt helyett 3,2-öt ad a turbóvezérlőre, akkor ugye az több levegőt fog benyomni -> jobban gyorsul majd. Ekkor a vezérlés grafikon egy kb 50 fokos emelkedést mutat. Emellé a teljesitmény, lóerő görbe is szépen fokozatosan elválik a gyáritól és szépen fölé ivel.
    [link]

    Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

  • Andie

    őstag

    Gyerekek, aki nem reklámokon nevelkedett, hanem egy szőke nőnél többet ért a motorokhoz, az nem hiszi el, hogy erőtöbblet mellett kevesebbet fog fogyasztani a verda.
    Ez akkor lehet igaz, ha többfázisú chippet dobunk be. Ez úgy müxik, hogy egy általad beállitott fordulat-tartományig nem csippel. Pl aszondod, hogy 2800nál mindig elváltasz mikor lazán vezetsz a városban. Akkor 2800-ig gyári értékek vannak a tuningtáblázatban is. Aztán 2800 felett meg szépen elkezdi rádobálni a plusz értékeket és 6000-re kb 20%-os erőtöbblet jelentkezik.
    Ekkor hagyományos vezetési stilus mellett nyilván nem lesz többletfogyasztás, mer minden gyári 2800-ig. Felette meg nyilván arányosan.
    Kevesebbet sosem fog fogyasztani, csak ha lejjebb vesszük a gyári értékeket. (pl el tudok képzelni egy kapcsolható, 3 programmal ellátott csippet. 1. papper mód: -50% teljesitmény, -50% fogyasztás. 2.: normal mód. 3: sport mód +50% teljesitmény, +50% fogyasztás)

    Ami engem gyakorlati tanácsok terén érdekel, az a motorok kopása, elhasználódása. Valóban belefér a gyári türéshatárba egy 20%-os erőplusz, vagy azér ez igenis -100e km-t jelent, vagy netán még csúnyább.

    Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

  • Andie

    őstag

    válasz #32577792 #23 üzenetére

    ennek ellenére 80%-ban biztos vagyok benne, hogy nem tuningolnék. azért a ''pár'' lóerőért és nyomatékért nem akarom kockáztatni azt pár százezer forintot, ami kárt okozhat.

    Végre szóba került ez a rész is :) Miféle kárt okozhat? Erről mit tudtok? :F

    Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

  • Andie

    őstag

    válasz #32577792 #34 üzenetére

    Felhivott Kalmár úr az ATC tuningtól, és 20 percen keresztül válaszolgatott a kérdéseimre. Tudom, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, de igazából az, hogy rengeteg ilyen volvót upgradeltek, és neki is van egy, elég meggyőző volt.
    92-ből megvan a +50 lovam. És normál városi használatnál nem terhel többet, és nem fogyaszt többet. Csak padlógáznál lép be a képbe az új csip.

    Másik kérdés: Viszem a verdát a 80ezres kötelező szervizre. Milyen olajat tegyek bele? Most 0w30as castrol van benne, de félévente 1 litert megeszik a turbó. (csöpögés nincs)
    Ajánlották az 5w40et, de tán tuning esetén még az 5w50 jobb is?

    Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

Új hozzászólás Aktív témák