- Mégsem olyan modern a Huawei legfejlettebb chipje?
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- Mobilinternet
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Crypto Trade
- Milyen program, ami...?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- SkyShowtime
Új hozzászólás Aktív témák
-
#93794560
törölt tag
válasz Chosen #14075 üzenetére
Amit te linkeltél, az tökéletesen működik. Köszi a linket! A Techpowerup oldaláról simán lejön a driver. Ezzel nincs gond, csak zavar, hogy az AMD oldaláról miért nem jön le. Az a link, amelyik tegnap jó volt, most már nem jó. És tuti, hogy nem a netkapcsolattal van gond, mert simán lehet netezni, és minden oldal jól jön be, és a letöltések is mennek. Csak ez a rohadt link nem működik. Biztos, hogy nálam van a baj? Megnézte már valaki, hogy most, ebben a percben működik-e a link? Vagy csak rábólintott, hogy nálam jó? Persze, tegnap este nálam is jó volt! Ha a végén kiderül, hogy a link most perpill halott, akkor én meg feleslegesen idegesítem magam azzal, hogy nálam van a hiba.
-
#93794560
törölt tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Chosen #20610 üzenetére
Ez specifikus programokban előforduló probléma, amit a pufferméret változása meg is oldott. Ha az adott program gondja ettől volt, és nem az alkalmazásban volt a hiba, akkor ez nyilván megszűnik. Ha viszont a programban van hiba, akkor azt nem lehet ilyen módon rendbe hozni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Chosen #20616 üzenetére
Érvényesülhetnek, ha ugyanazt a beállítást kapják, amit egyébként kétlek, mivel más architektúra más paraméterezést igényel, de lehet, hogy a globális érték azonos. A régi termékekkel az a helyzet, hogy ezeket az értékeket már rég beállíthatták. Az alaparchitektúra sok éves, szóval volt idő kitapasztalni, hogy mi a legjobb neki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Chosen #20620 üzenetére
Fogalmam sincs, hogy még mennyi van benne. Ezt csak az AMD tudja ellenőrizni.
(#20622) belinho: A Kepler és a Fermi alapjaiban azért annyira nem különbözik. A GCN már radikálisan más architektúra, mint az elődök. Ettől függetlenül gyorsulást az NV is a Keplerre ad ki. Ha a specifikus optimalizálás esetleg hatással van a régi termékekre, akkor hatással van, de főleg a Kepler sebességnövelése a cél. Ugyanez igaz az AMD-re is. Ha hatással van a specifikus profil a HD 5k/6k-ra, akkor hatással van, de a GCN a fókusz.
A régi termékekre főleg hibajavítások szoktak érkezni, illetve, ha jön egy új API, és támogatható a régi hardverrel, akkor arra érkezik támogatás.
A GCN-re és a Keplerre egyébként nem véletlen a fókusz. Ezek az új hardverek, így a driverrutinok még nem biztos, hogy optimálisak hozzájuk, míg a régi termékekhez biztos, mert már évek óta tökéletesítik őket. A Kepler és a GCN is elér majd egy pontot, aminél már nincs tovább ... maximum specifikus formában.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Picturemaker
őstag
válasz Chosen #24948 üzenetére
Üdv!
Szerintem a driver. Nekem 7870-el volt rossz friss Win telepítés után. Előtte nekem is 7770 volt, amin minden driver xar volt kivéve egyet: 12.9 béta Guru3D-ről. Valami buhera driver lehet, de tökéletes. Most is ezt használom.
A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!
-
válasz Chosen #31121 üzenetére
Márpedig ez az.
A GPU-n, illetve esetenként a játékon is múlik, hogy milyen felbontások érhetőek el. Főleg 10+ éves játékokra jellemző, hogy nem túl rugalmasak, nem esznek meg bármilyen tetszőleges felbontást, csak amikre annak idején "megtanították őket". A modern GPU-k elég rugalmasak, sok mai mércén is hatalmas felbontásokat képes kezelni, de nem mindegyik egyforma és lehetnek "driveres butítások" is. Nézd meg, hogy találsz-e valami abszolút maximum értéket a kártyád adatlapján (egy-egy monitorra biztos szokott lenni, de az itt most kevésbé releváns, itt az csak a keresett plafon minimuma, de néha D3D render resolution-re is szoktak megadni egy számot, ami viszont ide valószínűleg felső plafont jelet).Próbaképp bepipáltam és semmi sem változott, 1080p a legnagyobb felbontásom a Windows asztalra és egy játékmenüben is Win10+15.7-el. Fura, nem vettem észre, ha kiírta volna, hogy reboot kell...? Szerintem egyszerűen csak nem működik, de beta OS-en ez belefér.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Chosen #31128 üzenetére
Talán úgy érdemes elképzelni a funkciót, hogy emulál a szoftveres részleg felé egy nagy felbontású virtuális monitort (minden azt hiszi, hogy neked tényleg akkora felbontású a monitorod), majd a lánc legvége felé átméretezi a képet a fizikai valósában lévő monitorod natív felbontására (hogy meg is lehessen valamit értelmesen jeleníteni a képből).
Nem tudom, hogy milyen algoritmust használ, de mivel elvileg "hardware" szintű a resampler, így gondolom valami viszonylag egyszerűt, pl. bilinear, amire lágy kép jellemző. De még bonyolult algoritmusokkal sem lesz soha "tökéletes" az eredmény, nem lesz pontosan ugyan olyan részletgazdag a kép, mint valós natív felbontáson. Az átméretezés mindig óhatatlanul pusztítja az apró, finom részleteket és legfeljebb is csak szintetikus, hamis mintákkal próbálja, gyakorlatilag illúzióként helyettesíteni azokat. Tehát vagy lágyabb, homályosabb, életlenebb lesz az átméretezett kép, vagy hasonlóan éles, esetleg még élesebb hatású, ugyanakkor különféle zaj és (algoritmustól függően) fraktál mintákkal teleszemetelt (a nagy kontrasztú élek menti zajtól lesz "élesített" hatású a kép, vagy a nagyobb léptékben létező mintázatok élkövetéséből és kisebb léptékű utánzásából "fraktálos", illetve van még pár kevésbé divatos eljárás, néha rátesznek még egy de-ringing zajszűrőt a zajosodó algoritmusra, esetleg több lépcsőben méretezéskor próbálják ügyesen megválasztani az eltérő tulajdonságú filterek sorrendjét, stb).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz Chosen #31132 üzenetére
Szerintem a downsampler algoritmustol fugg hogy lesz e homály vagy sem...
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
válasz Chosen #31132 üzenetére
Nyilván sokkal egyszerűbb a probléma, ha csak felezel vagy duplázol, de alapvetően a bilinear-t inkább csak az zavarja különösebben, ha <50 vagy >200% a méretezési arány. A speciálisabb algoritmusoknál szoktak élni ilyen megszorítások, hogy mindig pontosan csak duplázni vagy felezni tud egy lépésben, egyéb esetben egymás után többször is le kell futtatni (pl. 2x+2x=4x), illetve a tört részhez kombinálni kell egy másik algoritmussal, ami jobban kezeli a tört számú arányokat.
Meglepne, ha ez a hardware resample nem bilinear. Esetleg még egy bicubic-ot tudnék elképzelni. Azt sem tudom, hogy az AMD féle driver-es SSAA mit használ, de ott már komplikáltabb algoritmus is elképzelhető, mivel az szoftveres. Ott inkább csak az erőforrásigény szab ésszerűségi határokat, de talán egy Lanzcos-ról még lehet szó.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Chosen #31121 üzenetére
Az a VSR. Az AMD rendszere egy hardveres skálázó. Semmi szoftver nincs benne, a kijelzőmotoron működik.
Nem kell, hogy az egész többszöröse legyen a kijelzőfelbontás, pont azért választották a hardveres skálázást, hogy ez ne jelentsen gondot. Így a felbontások kiválasztása limitált lesz, de sosem jár homályos hatással.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Chosen #31161 üzenetére
Én csak játékra valasztom ki. Amúgy az 1440-et választom. Erről egyébként beszéltem az AMD-vel, hogy miért hardverest a választották. Ennek az előnye, hogy a skálázási hibák elkerülésére nem szükséges Guassian blurt alkalmazni, de hátránya, hogy csak olyan skálázás támogatható, amelyet a kijelzőmotor tud. Ez látszik a gyakorlatban is. A VSR fix felbontásokkal működik, míg a DSR százalékosan skálázható, viszont Guassian blur kell hozzá, ami elmossa a képet. A VSR hátránya még, hogy a kijelzőmotor képességei nagyban meghatározzák a végeredményt, de az AMD szerint ez így is jobb mintha Guassian blur lenne a képen. Annak egyébként nincs jelentősége, hogy miről skálázol, de az valóban fontos, hogy a kijelzőmotor mire képes. A Tonga és a Fiji látványosan jobb eredményt ad, mint a korábbi GPU-k kijelzőmotorjai.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
válasz Chosen #31164 üzenetére
Szoftveres screenshot szerintem mindig csak magáról a virtuális felbontásról készülhet (1:1), mivel a hardware-es scaler már a szoftveres rész után jön, így annak a végeredményét legfeljebb egy kijelzőkimenetre kötött képfelvevő hardware tudná megörökíteni (példaképp egy olyan dobozka, amikkel a TV adásokat is felveheted akár a HDMI bemenetről is, de ide valami speciálisabb dobozka illene, ami képes veszteségmentes tömörítéssel is dolgozni legalább egy-egy képkockánként, nem csak agyontömörített videofolyamot okádni, vagy legalább egy nagyon jó minőségű, kis veszteségű videofolyamot...).
@Abu85
Olyan nincs, hogy nincs se blur, se ringing, se fraktálok, vagy ezek valamilyen keveréke. Valami mindig kell hogy legyen, ha hozzányúl egy véges felbontású képhez egy véges precizitású és véges iterációszámmal dolgozó algoritmus. Sohasem lehet "tökéletes" az eredmény, még az "elég jó" szintet (nem feltűnőek a jellegzetes hibák) is nehéz elérni, főleg viszonylag olcsón (nem túl erőforrásigényesen).
Persze hacsak nem találták meg az AMD-nél a Szent Grált, de akkor már csillió petaflosp-os GPU-kat is kidobhatnának a piacra.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Habugi
addikt
válasz Chosen #31166 üzenetére
Szabynál a pont.
Játék/alkalmazás függő, hogy a feliratokat hogyan kezeli, Steam FPS counter az valóban gyász.
Csináltam pár shotot Tahitivel, VSR 1440p:
Aztán, ahol/amiben nálam is gáz, Forged Alliance Forever
Egyáltalán nem homályos mindenhol/mindenben, legalábbis szerintem.
Sok játékvan, például GTA V-ben belövöm az FXAA-t az 3x homályosabbá teszi a képet, mondjuk Forged Alliban kijön a probléma keményen, ott a Techszámok is olvashatatlanok lettek tőle, ez az egy játék momentán ahol nem használom a VSR-t/1440p-t.Asztalon sem, ott számomra felesleges, megsem néztem még.
Btw, erre valaki, ötlet #31156 [link] ?!
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X 384bit (RTX 3090 SUPRIM X 24G) videokártya
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- GeForce RTX 3060Ti
- Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition 10 GB GDDR6X 384 bit videokártya
- Asus TUF RX 7600 XT 16G felbontott VGA, 3 év garancia, névre,cégre Áfá-s számla