Új hozzászólás Aktív témák
-
GERI_666
tag
Azon gondolkoztam, hogy szinte nincs is sehol a neten driver összehasonlító táblázat, ahol az egyes meghajtóprogramok videókártyák
sebességére gyakorolt hatását lehetne vizsgálni, ezért most úgy döntöttem, hogy végreajtok egy ilyen tesztet.
A konfiguráció paraméterei:
-ATi Radeon 9800pro (316/2*320) 128 mbyte
-AMD Athlon 2400 thorton @ 2200+ ~1.85 Ghz
-512 DDR memória, ~124 mhz fsb
-ECS K7S5A, AGP4X, SiS735
-10 Gbyte HDD + 2x30Gbyte Maxtor RAID set
-WinXP, háttérben jelen voltak: MSN, Zone Alarm, Avast!, StrongDC, BCDC, Bloototh driver, Apache webszerver, meg egy csómó más
-Azért voltam kénytelen visszahúzni a videókártyát, mert rossz rajta a hűtés. (Tudom, tudom hogy szar, kuss. Nem, nincs pénzem másikra. Igen,
ha adsz egyet ingyért, kicserélem. Nem adsz? Akkor meg kuss!)
-Azért voltam kénytelen a processzort visszahúzni, mert a 300Wos Acorp táp nemigen tolerálta a power gomb megnyomkodását 2.2Ghz-n és a Radeon
a képernyőre a Check Power Cable üzenetet rókázta. (Tudom, tudom hogy szar, kuss. Nem, nincs pénzem másikra. Igen, ha adsz egyet ingyért,
kicserélem. Nem adsz? Akkor meg kuss!)
A monitor frissítési frekvenciája végig PowerStrip segítségével 85Hz-re volt kényszerítve.
A TESZTHEZ HASZNÁLT PROGRAMOK:
-Need For Speed - Most Wanted
Ehhez a tesztprogramhoz különösebb hozzáfűznivalóm nincs is. EA soft féle tütüs vs. fakabátosos játék, ahol a kocsi fölül nézelődsz a
téridőkontinum mindenfélefajta irányszögével. Az FPS mérési hely a játék indulásakor a kocsira ráforduló kamera megállapodásakor beálló hely
volt, aholis az átlagos értéket jegyeztem fel.
A paraméterek: csuszka maximum előtt eggyel. Élsimítás a játékban közepese állítva. 1024x768,32 felbontás használva!
Az FPS érték kiíratásában a FRAPS volt a segítségemre.
-7 TEST
Ehhez a teszthet nem használtam külső programot, hanem közvetlenül én írtam meg. A képernyőre pár magas sokszögszámú modellt (piramis)
rajzoltattam ki, 2 db fényforrással megvilágítva. Ez a teszt azért is jó nekünk, mert nem áll fent a veszélye, hogy a driverben
alkalmazásspecifikus optimizáció legyen rá! Az FPS mérést belsőleg oldottam meg. Az FPS mérést a FRAPS végezte. A használt felbontás:
1024x768,32, NoAA
-T&L TEST
Ehhez is úgy írtam meg a hozzávalót. Az előzőleg már említett teszthez hasonlóan ebben is sok nagy sokszögszámú modellt rajzoltam ki 2 db
fénnyel megvilágítva. Az FPS mérést a FRAPS végezte. Az eredmények közül az átlagot jegyeztem fel. 1024x768,32, NoAA felbontás.
-DX9 TEST
Az előzőleg ismertetett módszerekhez hasonlóan itt is az előbb ismertetett nagy sokszögszámmal rendelkező modelleket használtam. Pixel/vertex
shader használat nem történt. A megvilágításhoz 1 db fényforrást használtam.
-DX9 SHADER TEST
Mindegyik modellen pixel shadert alkalmaztam. Csak pixel shadert használtam, vertex shadert nem. A megvilágításhoz itt 1 db fényforrást
alkalmaztam. Az FPS mérést a FRAPS végezte.
-OpenGL TEST
Ebben a tesztben is piramist, de jóval nagyobb sokszögszámút használtam, mint az előző esetekben. Az FPS mérést FRAPS segítségével végeztem,
A használt felbontás itt is 1024x768,32 bit volt, élsimítás nélkül.
És most pedig jöjjön a fegyverzet, dübörögjenek a dobok!
A versenyzők rendre a következők:
-ATi Catalyst 3.6
-ATi Catalyst 3.8
-ATi Catalyst 4.3
-ATi Catalyst 4.5
-ATi Catalyst 4.9
-ATi Catalyst 4.11
-Omega 4.12
-ATi Catalyst 5.1
-Omega 5.1
-ATi Catalyst 5.2
-ATi Catalyst 5.4ccc
-ATi Catalyst 5.6ccc
-ATi Catalyst 5.7
-DNA 5.8
-ATi Catalyst 5.9
-ATi Catalyst 5.10
-Omega 5.12
-ATi Catalyst 5.13
-ATi Catalyst 5.13 AI max
Minden driver alapállapotban, ahogy feltelepült, úgy maradt.
Konklúzió, busztoljunk mythet mi is:
*************************
TESZTGYŐZTES DRIVER: 4.11
*************************
-Az AI maximumra állítása az eddigi híresztelésekkel ellentétben semmilyen teljesítménynövekedéssel nem jár, valamit azomban mégis csinál,
méghozzá eszi a processzort. Nagyobb procival talán van is valami haszna, kitudja. Nem érdemes használni.
-Az ATi 2003 közepétől 2004 közepéig összesen 36%-al gyorsította a pixel shadereket.
-Az ATi folyamatosan, 2005 1. hótól kezdve alig észrevehetően lassítja vissza a drivereket 9800pro-hoz! Összehasonlítva a 4.11-et és az
5.13-asat, kereken 14%os csökkenés DX9, 7%os teljesítménycsökkenés OpenGL, és 25%-os teljesítménycsökkenés tapasztalható TnL esetén!
-A 4.3-as Catalyst meggyilkolta fél windowst, pár dll-t elpusztított, továbbá bármilyen 3d-s művelet esetén azonnal kékhalált adott.
-3.6os Catalyst esetén az írás a monitororon enyhén szmötyis volt.
-3.8-as Catalyst esetén DX7 és TnL tesztek nem futottak le, indításkor a monitor Stand-By-be kapcsolt.
-4.9-es Catalystal az OpenGL teszt kilépéskor hibaüzenetet adott.
-5.6 és 5.7-es Catalystektől windows indításkor a monitor leginkább a cickány által kiadott
nyszörgésekhez hasonló cincogó, elhalóan nyikorgó hangokat hallatott. Épp nem volt nálam nyikorgaméter, hogy rögzítsem
-5.8 DNA a másodlagos kimenet telepítése közben lefagyott.
-Az ATi egyáltalán nem foglalkozik a DX7-el.
-Nincs semmilyen híres ATi OpenGL javulás. A Doom3-ban történő fps növekedés bizony kemény alkalmazásspecifikus optimizáció.
[Szerkesztve]K7S5A, 2,2Ghz K7, 9800pro + 4.12 Catalyst, 512 DDR