Új hozzászólás Aktív témák

  • GERI_666

    tag

    Azon gondolkoztam, hogy szinte nincs is sehol a neten driver összehasonlító táblázat, ahol az egyes meghajtóprogramok videókártyák

    sebességére gyakorolt hatását lehetne vizsgálni, ezért most úgy döntöttem, hogy végreajtok egy ilyen tesztet.

    A konfiguráció paraméterei:
    -ATi Radeon 9800pro (316/2*320) 128 mbyte
    -AMD Athlon 2400 thorton @ 2200+ ~1.85 Ghz
    -512 DDR memória, ~124 mhz fsb
    -ECS K7S5A, AGP4X, SiS735
    -10 Gbyte HDD + 2x30Gbyte Maxtor RAID set
    -WinXP, háttérben jelen voltak: MSN, Zone Alarm, Avast!, StrongDC, BCDC, Bloototh driver, Apache webszerver, meg egy csómó más :)

    -Azért voltam kénytelen visszahúzni a videókártyát, mert rossz rajta a hűtés. (Tudom, tudom hogy szar, kuss. Nem, nincs pénzem másikra. Igen,

    ha adsz egyet ingyért, kicserélem. Nem adsz? Akkor meg kuss!)
    -Azért voltam kénytelen a processzort visszahúzni, mert a 300Wos Acorp táp nemigen tolerálta a power gomb megnyomkodását 2.2Ghz-n és a Radeon

    a képernyőre a Check Power Cable üzenetet rókázta. (Tudom, tudom hogy szar, kuss. Nem, nincs pénzem másikra. Igen, ha adsz egyet ingyért,

    kicserélem. Nem adsz? Akkor meg kuss!)

    A monitor frissítési frekvenciája végig PowerStrip segítségével 85Hz-re volt kényszerítve.

    A TESZTHEZ HASZNÁLT PROGRAMOK:

    -Need For Speed - Most Wanted
    Ehhez a tesztprogramhoz különösebb hozzáfűznivalóm nincs is. EA soft féle tütüs vs. fakabátosos játék, ahol a kocsi fölül nézelődsz a

    téridőkontinum mindenfélefajta irányszögével. Az FPS mérési hely a játék indulásakor a kocsira ráforduló kamera megállapodásakor beálló hely

    volt, aholis az átlagos értéket jegyeztem fel.
    A paraméterek: csuszka maximum előtt eggyel. Élsimítás a játékban közepese állítva. 1024x768,32 felbontás használva!
    Az FPS érték kiíratásában a FRAPS volt a segítségemre.

    -7 TEST
    Ehhez a teszthet nem használtam külső programot, hanem közvetlenül én írtam meg. A képernyőre pár magas sokszögszámú modellt (piramis)

    rajzoltattam ki, 2 db fényforrással megvilágítva. Ez a teszt azért is jó nekünk, mert nem áll fent a veszélye, hogy a driverben

    alkalmazásspecifikus optimizáció legyen rá! Az FPS mérést belsőleg oldottam meg. Az FPS mérést a FRAPS végezte. A használt felbontás:

    1024x768,32, NoAA

    -T&L TEST
    Ehhez is úgy írtam meg a hozzávalót. Az előzőleg már említett teszthez hasonlóan ebben is sok nagy sokszögszámú modellt rajzoltam ki 2 db

    fénnyel megvilágítva. Az FPS mérést a FRAPS végezte. Az eredmények közül az átlagot jegyeztem fel. 1024x768,32, NoAA felbontás.

    -DX9 TEST
    Az előzőleg ismertetett módszerekhez hasonlóan itt is az előbb ismertetett nagy sokszögszámmal rendelkező modelleket használtam. Pixel/vertex

    shader használat nem történt. A megvilágításhoz 1 db fényforrást használtam.

    -DX9 SHADER TEST
    Mindegyik modellen pixel shadert alkalmaztam. Csak pixel shadert használtam, vertex shadert nem. A megvilágításhoz itt 1 db fényforrást

    alkalmaztam. Az FPS mérést a FRAPS végezte.


    -OpenGL TEST
    Ebben a tesztben is piramist, de jóval nagyobb sokszögszámút használtam, mint az előző esetekben. Az FPS mérést FRAPS segítségével végeztem,
    A használt felbontás itt is 1024x768,32 bit volt, élsimítás nélkül.

    És most pedig jöjjön a fegyverzet, dübörögjenek a dobok!
    A versenyzők rendre a következők:

    -ATi Catalyst 3.6
    -ATi Catalyst 3.8
    -ATi Catalyst 4.3
    -ATi Catalyst 4.5
    -ATi Catalyst 4.9
    -ATi Catalyst 4.11
    -Omega 4.12
    -ATi Catalyst 5.1
    -Omega 5.1
    -ATi Catalyst 5.2
    -ATi Catalyst 5.4ccc
    -ATi Catalyst 5.6ccc
    -ATi Catalyst 5.7
    -DNA 5.8
    -ATi Catalyst 5.9
    -ATi Catalyst 5.10
    -Omega 5.12
    -ATi Catalyst 5.13
    -ATi Catalyst 5.13 AI max

    Minden driver alapállapotban, ahogy feltelepült, úgy maradt.

    Konklúzió, busztoljunk mythet mi is:

    *************************
    TESZTGYŐZTES DRIVER: 4.11
    *************************

    -Az AI maximumra állítása az eddigi híresztelésekkel ellentétben semmilyen teljesítménynövekedéssel nem jár, valamit azomban mégis csinál,

    méghozzá eszi a processzort. Nagyobb procival talán van is valami haszna, kitudja. Nem érdemes használni.

    -Az ATi 2003 közepétől 2004 közepéig összesen 36%-al gyorsította a pixel shadereket.

    -Az ATi folyamatosan, 2005 1. hótól kezdve alig észrevehetően lassítja vissza a drivereket 9800pro-hoz! Összehasonlítva a 4.11-et és az

    5.13-asat, kereken 14%os csökkenés DX9, 7%os teljesítménycsökkenés OpenGL, és 25%-os teljesítménycsökkenés tapasztalható TnL esetén!

    -A 4.3-as Catalyst meggyilkolta fél windowst, pár dll-t elpusztított, továbbá bármilyen 3d-s művelet esetén azonnal kékhalált adott.

    -3.6os Catalyst esetén az írás a monitororon enyhén szmötyis volt.

    -3.8-as Catalyst esetén DX7 és TnL tesztek nem futottak le, indításkor a monitor Stand-By-be kapcsolt.

    -4.9-es Catalystal az OpenGL teszt kilépéskor hibaüzenetet adott.

    -5.6 és 5.7-es Catalystektől windows indításkor a monitor leginkább a cickány által kiadott
    nyszörgésekhez hasonló cincogó, elhalóan nyikorgó hangokat hallatott. Épp nem volt nálam nyikorgaméter, hogy rögzítsem ;)

    -5.8 DNA a másodlagos kimenet telepítése közben lefagyott.

    -Az ATi egyáltalán nem foglalkozik a DX7-el.

    -Nincs semmilyen híres ATi OpenGL javulás. A Doom3-ban történő fps növekedés bizony kemény alkalmazásspecifikus optimizáció.

    [kép]

    [Szerkesztve]

    K7S5A, 2,2Ghz K7, 9800pro + 4.12 Catalyst, 512 DDR

Új hozzászólás Aktív témák