Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Az egybetokozás állítólag azért hozna pillanatnyi javulást, mert úgy könnyebb lenne megosztott memóráit csinálni (pl a sharderprocis magokból többet tokoznának be a chipbe, amik közös memóriavezérlőhöz csatlakoznak, vagy mittomén, ez nekem magas....). Akkor a két mag nem PCI-E-en, sideporton, CF hídon, és egyebeken kommunikálna, hanem a RAM-on keresztül, ami sokkal gyorsabb, valamint nem kell dupla/tripla annyi RAM-ot rápakolni a nyákra, mert minden mag olvashatja ugyanazt az összes memóriamennyiséget.
    Erről a shared memory-ról álmodoztak a pletykagyárosok már a 4870x2-nél, és ez utóbbi shadermagok, és közös memvezérlőchip tervek szálldostak az 5-ös sorozatról, talán pár év múlva tényleg lesz ilyesmi. (Amit megálmodtak a scfikben, 40-60 év múlva könnyen ott áll a szobádban...)

    Szerintem laikus feltevéssel a software renderingnek örülni fognak. Akkor megoldódik sok elméleti probléma, amivel directx/opengl alatt küzd a CF/SLI. Egyszerűen csak leküldik a GPU-rendszernek a számítandó dolgokat, a driver szétdobálja a számításokat a magoknak, azok számolnak, visszajön az eredmény, és szintúgy szoftveres vezérlés összerakja a végeredményt. Mint mikor ma futtatnak számításokat 120 GPU-s CUDA alapú rendszereken. (Csak kell oda is egy CUDA, avagy inkább Open'akármi/CL).

    De tényleg, Billék is igértek sokmagon futó windowst a 7-es utánra, lehet hogy rögtön a windows is elfut még a GPU-n is, és ott lesznek a GPU-k a taskmanagerben, és nézed meddig szalad meg mikor görgeted a powerpointot, vagy akár winrar-al tömörítesz. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák