Új hozzászólás Aktív témák
-
PAUBEN
tag
Sziasztok!
Tudnátok mondani olyan programot amivel teljesen letörölhetem a jelenlegi driveremet? link lenne a legjobb
-
válasz PAUBEN #27301 üzenetére
Display driver uninstaller safe modeban csináld úgy a tuti.
-
lowzor
veterán
Nincs valami infó, hogy mikor szándékozzák kiadni a következő WHQL-t?
-
TIT
veterán
válasz halhatatlan #27309 üzenetére
Mert nem végleges és lehetnek benne hibák.
-
#41133696
törölt tag
válasz halhatatlan #27309 üzenetére
Mert nem szeretnék egy B.S.O.D-s rendszert
-
AeSDé Team
őstag
Sziasztok. Mellé nyúltam a Driverben, és magasabbra állítottam a felbontást a monitorom natív felbontásánál, azóta egy "Out of range" feliratot nézegetek. Reboot nem segít, van olyan billentyű kombó amivel így "vakon" is vissza tudnám állítani a Catalyst felbontását 1440x900-ra, vagy az alá?
(Win 8.1; Catalyst 14.7) -
wwenigma
Jómunkásember
válasz AeSDé Team #27315 üzenetére
Ha kikapcsoltad a hotkey-eket akkor sehogy, max vakon ha asztalra bootolsz: jobbklikk, 3fel enter 2tab 3le enter 8tab enter
Amugy csokkentett mod es driver eltavolitas.
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
félisten
Üdv!
Időtlen ideje már AMD vonalon mozgok (CPU+VGA), de most egy inteles gépet kellene összedobnom, és kicsit gondban vagyok a driver-ek telepítésével.
Intel IGP + Radeon dGPU lesz a konfig.
Ennél ugye működik az, hogy IDLE az IGP-t használja a rendszer?
Ez esetben először fölrakom az Intel video drivert, majd az AMD Catalyst-ot?
Catalyst-ban ugye meg tudom határozni, hogy melyik alkalmazás használja az IGP-t, és melyik a VGA-t?"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
félisten
válasz #67688960 #27320 üzenetére
Szerintem Intel-nél külön van a chipset, és a video driver, legalábbis a sandy-s notinknál így volt.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
StSanya
őstag
válasz AxBattler #27319 üzenetére
Szerintem ezt desktopon az alaplap gyártónak kéne támogatnia, de nem fogja, mert filléres cuccon is spórolnak. Notikban viszont előfordul, viszont az a gond, hogy csak a gyártó driverével...
AMD Enduro™ Power Management Technologies
Meg van még ez is:
AMD Radeon™ Dual Graphics "an AMD A-Series Accelerated Processor (APU) based PC with an AMD Radeon™ DirectX® 11.2-capable discrete graphics card" Ez megy asztaliban...
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
Weaver
senior tag
holnap telepíteném az új kártyám, R7 260X.
melyik driver vált be?14.4 final VS 14.7 Beta ?
tapasztalatok alapján melyikkel lenne érdemesebb ?
köszi!
-
Butcher87
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek!
3 napja a gépem fogta magát pár óra Battlefield 4 után és besötétült. Fekete, kék vagy szürke lett minden még újraindítás után is, eljutott az üdvözlőképernyőig és utána semmi!!! Ha csökkentett módban indítottam akkor jó volt és ha töröltem a videokártya illesztőprogramját akkor beindult rendesen. De amint feltelpítettem a legújabb drivert Ati Radeon 6870 kártyához, egyből jelentkezett a fenti probléma.
Gondoltam, hogy ma van időm és újra telepítem a windowst, ami jó ötletnek tűnt egész addig amíg megint fel nem tettem a legújabb drivert a 14.4-es Catalyst-et. Ahogy újraindult a gép a driver telepítése után és felállt a rendszer, mind1 hogy milyen szoftverre nyomtam egyből jött megint a kék, szürke stb. kép.
Ha letörlöm a catalyst-et akkor müködik a gép, próbáltam a gyárilag adott CD-ről telepíteni a drivert, de ott vmiért 1440 felbontásnál nem tud többet, de legalább működött.
Szerintetek mit csináljak, probálgassam a legújabb catalyst-től visszafele megnézni mindegyiket, hogy melyiknél nem hal be vagy lehet, hogy itt sokkal komolyabb probléma van és talán a videokártyám krepált be?!
Már 2x tettem újra a windowst ma és még mindig nem jó amint felteszem a legújabb Catalyst-et.Kérlek segítsetek, hogy merre induljak tovább!
Előre is köszönöm!
Feri
-
Nem tudom pontosan mikor került fel ez az opció erre a CCC fülre, de én most a 14.7RC-nél vettem először észre:
Aki RGB helyett YCC-t küld ki és/vagy használja a kalibrációs LUT-ot, annak érdemes lehet ezt átbillenteni 10-ről 12 bitre (már persze ha bírja a másik eszköz és a kábel).
Eddig 10 bit volt az alapértelmezett, mikor DeepColor képest megjelenítőt érzékelt (jó néhány éve szinte minden HDMI-s eszköz ilyen), nem lehetett átállítani 8-ra vagy 12-re, mint most (ami annyiból fura, hogy a DeepColor szabvány szerint ami tud 10-et, az mindig tud 12-t is, csak a 16 az opcionális, közte pedig nincs más).Ez nálam a HDMI kimenet, nem tudom, hogy DisplayPort is ugyan így konfigurálható lett-e.
Érdekes, hogy még RGB-vel is működik a 12 bites állás, pedig az 1080p60 12 bittel az (ha nem számoltam el valamikor régen) papíron már picit túlkarcol a névleges HDMI 1.4a sávszélen (a TV-m csak YCC-nél írja ki,, hogy milyet kap, így lehet, hogy ténylegesen 10 bit marad, mikor RGB-vel állítom itt 12-re).
Már csak a játékfejlesztőket kéne rávenni, hogy támogassák a 10 bites (vagy akár 16, ha már a hardware tud 12-re is vágni/kerekíteni/ditherelni, nem csak 10-re) fullscreen módot.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz janos666 #27329 üzenetére
Hmm... Valószínűleg csak nem frissült az előbb, mert most már mindig visszavált 60Hz-hez 10 bitre (és így nem is görgethető már le a 12 bit), 24Hz-hez pedig ismét 12-re (ha egyszer már át lett ott állítva 10-ről 12-re), ahogy várná az ember (a filmlejátszó program kacsolgatja nálam a frissítési frekit). Bár ez új funkció és beta driver, úgyhogy mindkét verzió elképzelhető (az is, ha túllép a szabványon és az is, ha csak mást ír ki, mint amit ténylegesen csinál), de arra tippelnék, hogy csak a kijelzés volt téves a screenshot-on.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz #67688960 #27331 üzenetére
Az még most is megvan egy másik CCC fülön. Ez most új, másik fülön.
Legalább 3-4 éve nem is nagyon találsz olyan valamire való (nem is feltétlenül >=közép kategóriás, csak nem a legalja) HDTV-t vagy projektort, ami ne tudna mit kezdeni a 12 bites bemenő jellel!
Az persze teljesen más kérdés, hogy ténylegesen melyik, mikor, mennyit tud megjeleníteni... Lehet, hogy tisztességesen talán még 8-at sem igazán (egyéb paraméterek függvényében), de minden esetre olyan chipset van bennük, ami fogad akár 12 bites bemenetet is (hogy rajta lehessen írni feature-ként a DeepColor-t, aztán lehet, hogy már a legelső lépcsők egyikében le van csapva 8-ra a 12, de még a legolcsóbb készülékeknél sem feltétlenül kell ennek így lennie, szinte minden legalább 10 bittel számol odabent, ha nem sokkal többel).
PC monitoroknál már nem ennyire egyértelmű a dolog, hogy azt kell keresni, ami nem tudja (mert szinte mind tudná) de azért ott is szintén 3-4 éve vannak már közép és főleg felső kategóriás consumer grade monitorok, amik hivatalosan meg is tudják jeleníteni a 10 bitet (dithereléssel, de attól még jobb, mint ha max 8 bit lenne a plafon), nem csak fogadják és azonnal visszavágják 8-ra.
Ugyan így a DX90.c is tud 10 bites display mod-ot fullscreen-ben.
Szintúgy a Radeon HD4 óta az AMD consumer kártyái is, a driverek is engedélyezik (évek óta lehet 10 bitet kiküldeni filemlejátszó prgrammal).Szóval igazából minimum 3 éve minden adott lenne hozzá, hogy egy consumer láncban 10 vagy 12 bit menjen a megjelenítőig (high-end rendszerben amióta csak megjelent a HDMI 1.3 és/vagy DisplayPort 1.0), csak valamiért senkit nem érdekel még placebo/hype szinten sem (sőt, aki véletlenül tudja hogy mi ez, az általában ezt hiszi, hogy ez valami professional-space-magic...).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz #67688960 #27333 üzenetére
Kár ezt így túlbonyolítani. Legalább is én másképp látom ezt a kérdés.
A legtöbb professzionális LCD is "csak" dithereléssel jelenít meg >=8 bitet (bár talán van ténylegesen is natív 10+ bites LCD panel), a plazmáknál és OLED-eknél pedig nem is kell erőltetni egy ilyen érték értelmezését, hogy "valós árnyalatok száma" mert szinte minden csak ditherelés. (A PDP pl. hihetetlenül kevés "valós" árnyalatból dolgozik, és szinte minden képkockánál több más egyedi paramétertől [pl. az előző képkocka dithermintája, és a jelen képkocka minimális,maximális,átlagos fényereje] függhet a konkrét paletta, amit akkor épp színkeverésre -ditherelésre- használnak), de általában a 8 bites LCD panelekre is ditherelt 8 bit megy, mert precízebben számol a processzora (10,12,16+ bittel), illetve mikor "úgy állnak a csillagok" (sikerül neki úgy "zizegtetnie" a pixeleket, míg egész jól az áll össze, aminek elvileg kéne), olyankor a plazmán is egyértelműen látszik a különbség 8 és 10 bites gradiens közt (a köztes feldolgozás ott is "sok"bites).
A lényeg szerintem az, hogy ha >=10 bitettel számol odabent a processzor (a bemeneti csati és a panel közt) és fogad 10+ bitet a bemeneti csatlakozón, akkor azonos, vagy akár jobb eredmény is elérhető vizuálisan is. Amúgy pedig gyakorlatilag minden adott lenne hozzá, hogy ezt a gyakorlatban is használjuk.
Az, hogy mikor és mennyivel lesz jobb, az lehet kérdéses (akár hardware képesség, akár forrásanyag, akár emberi oldalról közelítjük a problémát). De ha szinte semmi máson nem múlik, mint átállítani a szoftverben a D3D display mode-ot 8-ról 10 (vagy netán 16 bitesre, bár azt még nem próbáltam, de DX11-el már elvileg oda lehetne tolni még a 32 bites felületet is egy az egyben, hogy magától vágja/kerekítse/ditherelje vissza a hardware/driver arra, ami "a kábelen kifér", tehát gyakorlatilag 10 vagy 12 bitre, de a 10 bit már DX9-el is mehet).
A következő érv az lenne, hogy a textúrák csak 8 bitesek, nade tele vannak a játékok mindenféle valós időben, nagy precizitással számolt effekttel. Nem is kell messzire menni, mindjárt ott van a HDR effekt (ugye a 10+ bit képmód lenne a "valódi" HDR).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Butcher87
csendes tag
Sziasztok!
Köszönöm az eddig tanácsokat!
Olvasgattam a neten és találtam egy Video Memory stress Test programot amit lefutattam, de nekem kínai amit kihoz a végén.
Tudnatok segíteni, hogy mit akar jelenteni a test végén amit kiír?Changing video mode to 640x480x16...OK
[2014.08.24. 12:11:55] Test started for "Elsődleges képernyőillesztő (Szabványos VGA grafikus adapter)"...
Trying 16bpp RGB:565 mode...NOT SUPPORTED (Code: 88760233)
Trying 16bpp RGB:555 mode...NOT SUPPORTED (Code: 88760233)
Trying 16bpp BGR:565 mode...NOT SUPPORTED (Code: 88760233)
Trying 32bpp RGB:888 mode...NOT SUPPORTED (Code: 88760233)
Trying 32bpp BGR:888 mode...NOT SUPPORTED (Code: 88760233)
NO PASS COMPLETEDKöszönöm!
Feri
-
#00137984
törölt tag
válasz janos666 #27332 üzenetére
A Blu-Ray filmekben lekódolt 10 bit-es videószinmélységét a PC monitoroknak kezelni kéne már natívban, átalakitás nélkül. A Házimozi közegben a BD lejátszódat ráteszed a felokosított akár 600Hz-es LCD kijelződre és 10-16 bit szinmélységben megnézed a filmet. A DVD filmeket 8 bit-ben határozták meg és ezt 10 bit-re voltak képesek felskálázni. Ezzel szenben a PC-n a VGA, az OS és lejátszók is alkalmasak a 10 bit-es szinmélységben a filmeket feldolgozni... de itt jőn képbe egy technikailag elmaradott PC periféria: a kijelződ. A jelet DVI Dual Link vagy HDMI 1.4a és Display Port-on keresztűl is eljuttathatod a monitorodra digitális átalakitás nélkül (érintetlenül hagyva a 10bit-es jelet). Az erre való törekvés már elég régóta felmerült a videótechnikában és megoldásra is talált. A régi EURO SCART kapott egy RGB opciót a DVD lejátszóknál, amit a Progressive videófeldolgozásra is képes YPbPr (Y/B-Y/R-Y, Y/Cb/Cr három RCA csatlakozó kábel) csatlakozószabványra cseréltek később. Ez már a Közvetlen vezérlésre képes technika ment át digitálisra a HDMI megjelenésével. A bejövő videójel a vezérlő alaplapban dolgozodik fel és a TCON vezérlőpanelben alakul át képpontonkénti megjelenitésre. A gyártók jelentős pénzeket takaritanak meg az alaplapon a chip-ek méretének, ezzel tudásának lefaragásával. A panelek képesek lehetnének 144 Hz-es képfrissitésre és akár 12 bit-es szinmélység megjelenitésére egyaránt, de ez a meghajtó elektronika tudásán múlik és a gyártók hozzáálásán. Itt a fejlődésben nagy lemaradásba kerültek, mert a jelenlegi elvárásoknak a 120Hz (3D-re és játékra), és a 10bit szinmélység (BD filmnézésre) felelne meg.
-
válasz #00137984 #27337 üzenetére
Ezzel most nagyon elmentél a témától. Mind fórumtopic-tól, az én (szerintem) fél-offtopic fejvetésemtől (ami elsősorban játékmotorok hardware támogatására irányul, ami most az új CCC opció kapcsán jutott eszembe), de (szerintem) még a realitástól is.
Egyrészt a Blu-Ray szabvány 8 bites színmélységet ír elő, nincs 10 bites Blu-Ray.
(Kivéve, hogy az YCC, nem RGB, a konverzió pedig valós, nem egész számokat szül, de ez most olyan apróság, amin ne hagyjuk magunkat félreterelni az ösvényről.)
Másrészt egyáltalán nem értem a "törekvések és megoldások" pontod, hogy szerinted jelenleg meg van-e oldva az, hogy 10 bit menjen ki a kijelződre filmnézéskor, vagy sem. (Mint azt már mondtam, ez évek óta megoldott. Mármint tényleg, szó szerint, nem csak elvben, a gyakorlatban, működik itthon nálam, hogy PC és TV közt 10 bit menjen végig).Én azt mondtam, hogy már 3-4 éve képes sok középkategóriás consumer lánc (a PC hardware és DirectX API, a HDMI 1.3+ szabvány, sok megjelenítő a maga módján így vagy úgy) kezelni 10/12 bites színmélységet.
És amit felvetettem, hogy jó lenne, ha végre már a játékok is támogatnák a 10 bites képmódot.Épp ezért nem értem, hogy milyen hardware korlátokról beszélsz, mikor szerintem gyakorlatilag nincsenek (jó, persze, mindent lehetne még tovább finomítani, lenne még hova fejlődni, mert tényleg spórlásorintált minden, de konkrétan ez a 10 bit színmélység gyakorlatilag már ma is elérhető, ha mást legalább részlegesen, olyan formában, hogy értékelhetően jobb eredményt ad, mint a 8 bit, de semmiképp nem rosszabbat).
---
Ami engem személy szerint érint, az annyi, hogy ha 10 bites képmódba állítok egy DirectX renderert, ami megjelenít egy szintetikus gradienst, akkor látom, hogy tényleg simábbnak látszik a kijelzőmön az átmenet, tehát több árnyalatot jelenít meg a kijelzőm (ténylegesen, szemmel tesztábrán jól láthatóan).
Épp ezért azt szeretném, ha a játékok is támogatnák már végre ezt a képmódot. (Csak ennyit, egy új opciót a menübe, ami engedélyezi, leteszteli, kérés szerint elmenti a beállítást, ha működött.)Illetve szerintem most főleg jó alkalom lenne erre a lépésre a Mantle korszak. Kimondottan egy "új" feature-ként lehetne beharangozni hozzá ezt, mint ha valami olyan lenne, amit a DirectX nem tudna már hosszú évek óta.
Tehát egyáltalán nem a hardware-ben, hanem a szoftver-ben látom a nagyobb lemaradást. A megjelenítő többé-kevésbé tudná, de senkinek eszébe sem jut használni.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
#00137984
törölt tag
válasz janos666 #27339 üzenetére
A Riddick (2013) 10bit-es VC1 változatát volt alkalmam tesztelni a gépemen. Az alap 8bits YUV 4:2:0 12bpps kódolás nem jelentett akadályt egyik lejátszónak sem, de ezzel a VC1 videóval nem kaptam értékelhető képet, mert nem került jól feldolgozásra. A támogatott szinmélység jelenleg 8bit, ennél többet a kijelződ nem fog megjeleniteni még MPC HC lejátszóban sem, ha az LCD panel meghajtása nem nativan 10bit. Nálam is be van jelőlve a 10bites RGB kimenet és ennek rákényszerítése, de ettől még nem lesz a fent említett videó 10bit, mert ahoz ezen kell kódolni. A játékoknak is ezen elv szerint akár 12-16bit szinmélység megjelenitése sem jelentene akadályt, de gyakorlatban ez közel nincs meg. Gamer monitor kategóriát létrehoztak, de a 8bit standard kitart még egy darabig. Ez is részben érintőleges a drivernek, VGA-nak a videógyorsitás és feldolgozás, átvitel részével. A PC-vel nem csak dolgozunk és játszunk, hanem filmet is nézünk. Igaz az elmaradás nem ezen a területen van.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz #00137984 #27341 üzenetére
Na akkor a kérdés. Timescape nevu filmecskét mivel lehet ugy lejatszani hogy menjen a hardveres rasegites?
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L5.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 5 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 48mn 22s
Bit rate : 101 Mbps
Width : 4 096 pixels
Height : 2 304 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.446
Forced : NoNem boldogulok vele...
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
válasz #00137984 #27341 üzenetére
Egyre jobban elbeszélünk egymás és a kijelölt téma mellett...
1: Linkeld már be nekem ezt a kiadványt, mert Google-el nyomát sem lelem és tudtommal hivatalosan nem létezik 10-bites Blu-Ray film.
Na jó, úgy nyilván létezhet, ahogy a CD korongra is pakolhatsz adatként MP3 fileokat, de az attól még nem lesz Audi CD... Ugyan így adatként felírhatsz 10 bites videót tartalmazó adat file-okat BD lemezre, de az ettől nem lesz Blu-Ray Video formátum... Erre van egy szabvány, ami (legalábbis jelenleg érvényes formájában) világosan előírja a 8 bitet.
De ezt a filmet ki terjesztené ilyen felállásban? (Nem hangzik hivatalos forrásnak, a kalózkodás pedig már 99% neten át zajlik, nem lemezeken.)
Amúgy tényleg érdekel, szeretem Riddick-et és nem láttam még ezt a részt, szívesen nézném meg így (ha ez valós dolog, nem valami warezmagic*).*Ugye véletlen sem arról beszélünk, hogy valaki Hi10P formátumban kódolt újra egy hagyományos, szabványos, retail 8 bites Blu-Ray filmet x264-el és felpakolta torrentre a néhány Gb-os mkv file-t, mint 10 bit-es videó?
2: A kijelzőm hivatalosan 8, 10 és 12 bites színmélységeket támogat.
Ne akard már velem elhitetni, hogy nem, mikor papíron is támogat 10 és 12 bites bemenő jelet és szemmel láthatóan is jobb eredményt ad a 10 bites jellel, mint 8 bitessel. Ezt nem magamtól szültem meg.
Olvasd el, hogy mi az a DeepColor és nézz szét, hogy meglepően sok consumer készülék támogatja legalább papíron. Aztán próbáld is ki otthon (már ha tudod), mielőtt kamut kiáltasz!Azt nem vitatom, hogy nem mindegyik képes ténylegesen is megjeleníteni minden elvben lehetséges árnylatot, de van olyan, ami ténylegesen is többre képes, mint 8 bit. Már pedig ha képes feldogozni a 10 bites bemenő jelet és akár még többet is megmutat belőle, mint 8 bitből, akkor szerintem nincs miről beszélni, hogy most csak 9 bitnyi árnyalatot jelenít-e meg vagy 10 bitnyit, mert a lényeg, hogy működik és legalább azonos, vagy valamennyivel jobb minőséget ad, így megérhetné (legalább teszt jelleggel) támogatni.
3: Az MPC-HC 10-bit módja valóban sohasem működött. Eleve nem is azt csinálja, amire az opció utal. A renderelési felület és a framebuffer színmélységét állítja át, de meg eszébe sem jut átváltani a display mode-ot. Én nem erről beszéltem! Ez egy hibás/kamu szoftver mód. De attól még, hogy ez ilyen, az nem jelenti azt, hogy a DirectX 9.0c ne lenne képes 10 bites display mode támogatásra! Mert az, papíron és a gyakorlatban is, Radeon kártyákkal és Catalyst driverekkel. Gyönyörűen működik, még ha nem is minden driver verzióval.
Egyébként az MPC-HC renderer-jéhez is készült egy nem hivatalos patch, ami tényleges 10 bites módot is tudott, de a projectvezetők eldobták az egészet. (Még én is írtam hozzá pár sornyi kódot annak idején. Most már szerintem nyoma sincs sehol, le lett pucolva az online repo, miután világossá vált, hogy nincs rá igény. -> Ez még az előtt volt, hogy wazerdivat lett a [!!!kamu!!!] Hi10P kódolás!)
Ha nagyon szeretnéd, megpróbálhatom előtúrni valahonnan (vagy egy régi exe file-t, vagy esetleg a forrást, és legörgenti neked - ez még a lavfilters integráció előtt volt, régen, szóval kicsit trökkös lenne vele Hi10P kódolású filmet lejátszani, nem emiatt került bele a 10 bit display mode, hanem inkább "proof of concept" jelleggel és egyéb okokból).
4: Valóban, attól hogy 10 bites módba vált a kijelződ (13-as pontra utalva: a tiéd szerintem nem, ha a hivatalos MPC-HC-t használod!), attól a videó még 8 bites marad (hacsak nem az 1-es pontban említett érdekes forrásodat használod).
Na de!!!
Vegyük észre, hogy a videók YCC formátumúak, míg a kijelző fizikailag RGB.
Valamint azt is, hogy a PC VGA-knél mindig lesz egy RGB lépcső.
Gondold végig, hogy elvileg milyen precizitás kellene, hogy ne kelljen kerekíteni az YCC-ből kapott RGB értkeket! Ha a 16-235 közti egész számokat beszorzod az YCC-ből RGB-be konvertáló mátrix-al, akkor hosszú tizedes törteket kapsz (lényegében csak az eltárolt mátrix pontosságán és a számítás precizitásán múlik, hogy milyen pontosságú és precizitású valós szám az eredmény)! Ezért jó, ha legalább 10 bites az RGB érték az YCC->RGB konverzió végén (az gyakorlatilag már elég jó, de igazból még több is elférne oda)!5: Játékoknál hogy ne lenne meg?
Ha szeretnék, akár a textúrák is lehetnének 16 bitesek, de egyáltalán nem fontos ahhoz, hogy legyen értelme a 10+ bites display mode-nak.
A temérdek effekt, ami a játékokban a képre kerül, az mind-mind legalább 10, de inkább 16, vagy 32 bites precizitással van kiszámolva és így a szűrőkön keresztül látható textúrák színe is eszerint változik. Már az is bőven elég, ha csak egy egyszerű dinamikus megvilágítás van, már attól újra lesznek számolva az RGB értékek (és mindenképp 8 bitestől magasabb precizitással, mert csak a végén lesz minden visszakerekítve, ha már minden számítás lefutott, különben ocsmány lenne a kép ha minden lépcsőben 8 bitre lenne kerekítve, semmi nem maradna belőle egy effekt-dús játékban).
6: Engem nem érdekelnek a Game monitorok, míg LCD-k. Én nem vagyok hajlandó LCD megjelenítőket használni, csak PDP-t vagy OLED-et (illetve régen nyilván CRT-t, és pár évig nem úsztam meg az LCD-t, míg beért a plazma, de már kifutott a CRT, de mindig utáltam az LCD-t).
De ez szerintem csak részlegesen kapcsolódó téma. A fő játék platform hivatalosan a játékkonzol, azok pedig általában TV-re vannak kötve, ahol rengeteg a (legalább papíron) DeepColor képes megjelenítő. A PC pedig eleve a modularitásról, a szabadságról kéne, hogy szóljon, beleértve a high-end feature-ök mind szélesebb körül támogatását is (tehát még a "rétegigények" lefedését is, ha nem számottevő extra munka és költség).
Amint mondtam, a Radeon HD széria és a Catalyst driverek évek óta fel vannak erre készítve és ténylegesen is működnek (pár bug talán volt valamikor 12.x-es driverekben), ahogy a DirectX API is képes rá (már a 9.0c is, de a 11 meg aztán "tökéletesen", mert 1:1 bármit át lehet vele tolni az alsóbb rétegre, hogy oldja meg lehetőségeihez mérten a driver/hardware, de nem is fontos rögtön ilyen messzire menni, bőven jó lenne a 10 bit display mode is, nem kell rögtön 12-16 bit, a 10 is látható előrelépés és kimerítené a legtöbb kijelző gyakorlati képességeit).
(Nekem azért lenne fenntartásom, hogy lehetséges-e 16 bites precizitással pozicionálni azt az LCD kristályt, de mindegy is, egyelőre 8-ról szeretnék 10-re, legfeljebb 12-re lépni, amitől a 16 nagyon messze van. A HDMI-n sem fér át 10-től több 1080p60-ban, de az új HDMI és a DP sem elég 16 bitre nagy felbontásnál és frissítési frekvenciánál. De felesleges is lenne, látványosabb 8-ról 10-re váltani, mint 10-ről 12-re vagy akár 10-ről 16-ra, szóval...)
PC-vel hivatalosan lassan semmit sem szabad csinálni, csak dolgozni, de amúgy pedig tényleg bármi lehetne és sok mindent lehet is.
Persze filmlejátszásnál is hasznos, viszont én amellett próbálok érvelni, hogy játékoknál lenne a legtriviálisabb. Így is úgy is fullscreen módban szoktak menni és ha kell ha nem magas precizitásokkal számolják az effekteket, tehát tényleg szinte minimális munkával lehetne javulást elérni. Kb. olyan lenne, ha beraknák a 10 bit display mode-ot a menübe, mint ha kivennének egy mesterséges fojtást a motorból, aminek amúgy semmi értelme.
Ezen elmélkedtem most, hogy vajon hogy lehetne erre felhívni a játékfejlesztők figyelmét, hogy a friss konzolgenerációban esetleg jusson már ez eszükbe, mind konzolokon, de főleg PC-n, hogy hosszú évek óta olyan hardware-eken és API-kon ülnek, amik maradéktalanul képesek 10 bittel dolgozni.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
#00137984
törölt tag
válasz janos666 #27344 üzenetére
A Riddick 10bit VC1 egy sample volt, nekem a hagyományos 8bit YUV 4:2:0 AVC H.264 kódolás van meg. Ezt neveztem standardnak, mert streamelésre és műholdas csatornák sugárzásához is ezt a szabványt használják. Az átlagos megvásárolható filmek valóban csak 8bites felbontásban terjedtek el, de a BD szabvány képes 10bites szinmélységre is. Egy kis számolgatás után 8 bit RGB = 24 bit összesen = 256x256x256 = 16.777 millió szín, 10 bit RGB = 30-bit összesen = 1024x1024x1024 = 1,07 milliárd szín, 12 bit RGB = 36-bit összesen = 4096x4096x4096 = 68,71 milliárd szín. A Digital Multiplex filmszinházakban 12bit (10bit 3D) eredeti formában nézheted meg a filmet.
-
mad1
veterán
Catalystban hol lehet a v-syncet beallitani?Ha valaki tud rakjon mar ide egy printet legyenszives...
Ataltam a sotet oldalra,es nem nagyon igazodok ki rajta.Ne szemetelj ! = Steam
Új hozzászólás Aktív témák
- Cyberpunk 2077
- Vezetékes FEJhallgatók
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- Modding és elektronikai kérdések
- Trollok komolyan
- Vodafone mobilszolgáltatások
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Politika
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK