Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #67688960 #25808 üzenetére

    Igen, DVI-on alapvetően csak 8 bit megy ki (bár dual-link esetén elvileg mehetne 10, és lásd később a * részt), de HD4xxx óta HDMI-n és DisplayPort-on is kirepül a 10-bit. Sőt, mindig 10 bit megy ki magán a kábelen, ha a megjelenítő EDID azt mondja, hogy >=10 bit-et is tud fogadni, még akkor is, ha a framebuffer csak 8 bit, illetve még a DVI is ugyan úgy ditherelt 8 bitet kap, ahogy a HDMI és a DP is 16 bit-ről ditherelt 10 bitet!

    Ha a framebeffer csak 8 bit, akkor a 16 bites kalibrációs LUT használatakor tudod élvezni a magasabb precizitást. Ha a framebuffer is 10 bit, akkor az végig is megy a kijelzőig, és nem is olyan bonyolult fullscreen módban 10 bites framebuffer-t használni (csak ablakos módban trükkös és igényel extra driver-es megoldásokat).

    Hogy a kijelző mit kezd vele, az már az ő dolga, de többféleképp is lehet ezt kamatoztatni akkor is, ha a valódi panel precizitás csak <=8 bit, mert a feldolgozás valószínűleg >=10 bit, és néha az sem mindegy (ha pl. már a forráseszköz oldalán akarod elvégezni a 3D-s színkorrekciókat, amik a panel valódi színeinek szabványhoz igazításához kellenek, mert nem is kínál erre megfelelő megoldást a készülék, vagy nem kellően pontos az igényeidhez).

    De pl. PDP és OLED megjelenítőknél nem is nagyon lehet értelmezni olyat, hogy valódi precizitás. Szinte minden csak ditherelés, és sok, folyamatosan változó paraméter függvényében skálázódik a mindenkori "valódi" paletta, amiből aztán a dither dolgozik. A "valódi" árnyalatok itt mindig <8 bit precizitásúak, de az effektív precizitás még mindig lehet >8 bit, szóval lehet értelme >8 bit precizitású átvitelt használni (persze felhasználástól függően).

    A 10 bites renderelést még sajnos csak tesztvideókkal tudtam kipróbálni, pedig nagyon érdekes lenne megnézni, hogy fest a kijelzőn egy DX11-es játék, ami 1:1 áttolja a 16 bites frambuffer-t, hogy ditherelje vissza a hardware a kijelző és átviteli protokoll által támogatott maximális, vagyis gyakorlatilag 10 bites precizitásra. De már az is elég lenne tesztelésre, ha DX9+ alatt 10 bites framebuffer-t és display mode-ot használna egy játék.

    Ez lenne az igazi HDR és meglepően sok mai eszköz támogatná, még ha sokkal kevesebb is lenn az, ami ténylegesen profitál belőle, és még annál is kevesebb embert érdekelne.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák