Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sztyui2

    őstag

    válasz Cotty0 #45 üzenetére

    A videót azért nem említettem mert már így is eléggé hosszú lett, plusz én nem igazán videózok. De a croppolt 4K akkor is gáz, tekintve hogy a Sonynál nem croppolt.
    A 10bit 4:2:2 csak külső rögzítővel elérhető, nyilván ha komolyan videózol akkor lehet hogy megveszed ezt a kb200-300ezres külső rögzítőt meg hozzá az SSD-t meg mittudomén, ebbe nem akartam belemenni.
    Tényleg a videó annyira nem érdekes számomra, ez van. Ha esetleg majd Sonyra váltok, akkor lehet, hogy majd kisérletezek a videóval, de jelenleg 5D2+5D3-al nem próbálkozok a videózással mert az nagyon béna.

    A szenzorstabi viszont nagyon fontos, az tipikusan egy olyan vadiúj modern funkció ami csak működik a háttérben és nem veszed észre, nincs vele baj, csak szépen teszi a dolgát és segít. Nagyon nagyon sokszor jól jön. Kár, hogy nem rakták bele.
    Az OIS lehet, hogy jó dolog, de nagyon megdrágítja az objektívek költségét és az objektívek méretét, és súlyát is összességében. Ha van 4-5 obim, miért akarnám kifizetni 4-5X a stabilizátor árát, mikor helyette egy alkalommal a váz árába beleépítve megkaphatom? Plusz a legtöbb fix obinak nincs OIS-e, mint ahogyan az új Canon obik közül is az 50-esnek és a 28-70 f2-nek sincs, tehát a két profi felhasználásra szánt obijukhoz semmilyen stabilizálás nem érhető el.
    Arról nem beszélve, hogy videónál is nagyon jól jönne a stabilizálás. Az IBIS pont azért jó mert bármilyen obit raksz rá, akár vintage obit, akár gyárit, akár adapterezett akármit, mindig ugyanolyan jól működik.

    A touch to focus és az ujjal vezérlés két különböző dolog. Tudom, hogy be lehet állítani, hogy csak a képernyő jobb felét érzékelje amikor húzod az ujjad, viszont a touch to focus attól még bekapcsolva marad az egész kijelzőn, mert az ugye azt jelenti, hogy ahová böksz az ujjaddal, hirtelen odaugrik a fókuszpont. És amikor odaemeled a szemedhez a gépet, akkor nem deaktiválja a kijelzőt elég hamar, így minden alkalommal pont megnyomod az orroddal, és elállítja a fókuszpontot.

    Dupla kártya foglalat:
    Nagyon sok profi ismerősöm van akinek volt baja a kártyával. Nekem is volt bajom már 3-4X is, profi kártyákkal.Volt amikor a kártya volt a hibás, volt amikor én voltam a hülye, volt amikor véletlen rossz kártyát formáztam, volt amikor farzsebbe raktam és egy jól sikerült meki burger után a számlát is beraktam a farzsebembe, majd az egészet kidobtam a kukába az utcán. Aztán otthon vettem észre hogy egy 128gb-os Lexar kártyát is kidobtam a kukába :D Na mindegy, amikor kártyahiba volt, akkor is megmentett a dupla kártya.
    Lényeg az, hogy mivel a kártyahiba nem lehetetlen, hanem egy kicsi valószínűsége mindig van, ezért előbb-utóbb elkerülhetetlen. Azt szokták mondani, hogy még nem fotóztál eleget, ha nem volt még kártyahibád. Nem akarom mondani hogy nekem mennyi expó van az 5DIII-ban... :)
    Szóval tényleg, ez egyszerű matek. A kártyahiba nem lehetetlen dolog, így a nagy számok törvénye alapján előbb-utóbb megesik mindenkivel ha eleget fotózik. Ha dupla kártyafoglalat van a gépben, akkor annak viszont már tényleg nagyon kicsi az esélye hogy egyszerre hibásodjon meg mindkét kártya.
    Nyilván ha nem annyira fotózol nagyobb munkákat, nem érzed át, hogy sokszor a képek védelme fontosabb mint az egész felszerelés értéke.

    EVF frissítéssel úgy vagyok, hogy igen, tűző napon nem próbáltam, de basszus egy ilyen bolt nagyjából reprezentálja az esküvői viszonyok 90%-át. A sötét kis ablakos szobákban öltözködések, a béna világítású házasságkötők, a sötét templomok, a még sötétebb, csak DJ fénye által világított táncterek, stb-stb...Ha itt ilyen, el sem merem képzelni hogy máshol milyen. Ne csak az ideális körülményeket nézzük!

    Igen, a markolat szubjektív, azt mondom, hogy ha minden egyéb dolog rendben lenne a vázzal, akkor a markolat megszokható lenne. Mint említettem is a cikkben, a Sony gépeknél jobb a Canon R markolata. De mégis örömmel veszik sokan a Sony gépeket, mert a markolaton kívül minden rendben van velük.

    [ Szerkesztve ]

  • konyi79

    addikt

    válasz Cotty0 #45 üzenetére

    Azért ezt a hozzászólásod olvasd vissza, kb marketing szöveggel véded a gyakorlati szempontból feltárt hiányosságokat.

    Video 10bit, stb: ok, 1,74 croppal, ugyan milyen obit teszel rá? mekkora felbontásod marad? milyen látószöggel? Arról tudsz, a Sony inkább 2,5 pixelből csinál 1-et, ne vesszen el a fény?

    Control ring, amit megszoksz: Hogy szoksz meg valamit, mennyit kell tekerni, ha nem ugyanannyit kell mindig?

    Touch focus: ülj be egy autóba, aminél érintőpanelre tették a fűtőpanel vezérlését, és próbáld szeretni. Jó tud lenni egy érintőpanel dolgokra, de van amire nem való

    touch focus: ennek a bénázását is biztos kijavítják tuti, de talán emlékszel, mennyit sírt az internet népe, a Sony nem képes pöcköt rakni a vázaira. Most van. A Canonon nem lett. Így szerinted majd mindenkinek jó lesz, mert a Canon csinálta?

    Dupla kártya: goto previous
    EVF: kifejezetten fel, nem le lett húzva, közel OVF fetisiszta oldalról (bocs Sztyui :P ), de pont belefér a másik oldal szempontjából.

    Abból a képből, a háttérbe berajzolt üvegekből meg ne próbálj szerintem messzemenő következtetéseket levonni a rendszer fejlődési sebességét illetően. Egyébként sincs itt olyan nagy gond szerintem objektív fronton, mint induló rendszer. Kezdésnek tök mindegy, mi a az ára, iszonyat jó húzás volt az f2 alapzoom, meg a Sony hozzászoktatta a népet már, van élet a natív üvegeken túl.

    Szóval bocs és ne érezd támadásnak, de nagyon hamar lett olyan érzésem a hozzászólásod olvasva, mintha azt a canon értékesítési managere írta volna :)

  • *Ropi*

    félisten

    válasz Cotty0 #45 üzenetére

    A lényeget a többiek leírták, én csak a dupla kártyához szólnék hozzá:

    "dupla memoria kartya foglalt... ezt sajnos soha nem ertettem, de lehet hogy csak azert, mert nem vagyok profi / fel-profi fotos, de nekem eddig meg soha nem volt gondom minosegi memoria kartyakkal, es oszinten kivancsi vagyok ra, hogy komoly fotosoknal hanyszor fordult elo, hogy jo minosegu kartyak megadtak volna magukat eles fotozas kozben?"

    A saját tapasztalatom: havi szinten átlagosan 2-3 esetben keresnek meg, hogy le kellene menteni félig vagy teljesen holt kártyákról az adatokat: a CF korszakban töredéke ilyen történt, csak az SD kártyák térnyerésével kezdett hatványozódni, mert sok boltban csak micro SD-t árulnak mondván, hogy átalakítóval bármiben lehet használni - szerintem csak az használjon átalakítózott microSD kártyát, aki 16 golyóval a tárban szeret orosz rulettezni, ugyanis 8 lába van egy átalakítónak, ami ugye 16 kontakt hibalehetőség. A memóriakártyák nem megbízhatóak, sőt mi több: egyre megbízhatatlanabbak, főleg amióta azok is TLC NAND flash alapon működnek (akárcsak az újabb SSD-k) - a hamisított kártyákról meg aztán főleg ne is beszéljünk...Vannak megbízható kártyák, mint pl. az industrial grade SLC típusok, de ezekből kevés van és azok is aranyáron mennek. Egyértelműen az (is) a redundanciára, tehát valóban professzionális munkára tervezett fényképezőgépek egyik ismertetőjele, hogy 2 memóriakártyát fogadnak, amire párhuzamos tükörmentésben kerülnek a raw fájlok, így ha az egyik kártya megsérül, akkor a másikon még mindig megvan az anyag. Egyébként a CF kártyák 50 tűje sokkal biztonságosabban csatlakozik (főleg, hogy a lényeges pontok többször is ki vannak vezetve), mint a költséghatékonyabb (micro) SD szabvány 8 érintkezési pontja. Sokan azon a véleményen vannak, hogy "attól még nem lesz jó a kép, ha a felszerelés méregdrága", nem kell mindenből a legdrágábbat megvenni - van, amiből pedig meg kell: mert amit eleve arra fejlesztenek, azoknál jóval nagyobb az esélye, hogy túlélik a képek a nem várt esést / ázást / hideget / meleget / kártyahibát / stb. is. Amikor munkánál a képek biztonságáról van szó, akkor a maximum az elvárható minimum: ha az élet citromot dob, akkor egy redundáns biztonsággal dolgozó fotós nevetve kever limonádét belőle. :)

    [ Szerkesztve ]

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

Új hozzászólás Aktív témák