Új hozzászólás Aktív témák

  • kovisoft

    őstag

    válasz elistvan #6000 üzenetére

    Itt egy példa a nyerőszámok húzásának függvénybe való áthelyezésére:

    void nyeroszamok_huzasa(int nyeroszamok[], int darab){
        for(int i=0;i<darab;i++){
            int num = (rand() % (80 - 1 + 1)) + 1;
            if(num >= 1 && num <= 80 && !tartalmazza(nyeroszamok,darab,num)){
                nyeroszamok[i] = num;
            }else{
                i--;
            }
        }
    }


    És így tudod meghívni onnan, ahol korábban maga ciklus volt:

      int nyeroszamok[20] = {0};

      nyeroszamok_huzasa(nyeroszamok, 20);

    Hasonlóan mehet a többi blokk is, de lesz köztük olyan függvény, aminek több tömböt is át kell majd adni, mint pl. a találatok meghatározása, ami 3 tömbbel dolgozik: tippeltszamok, nyeroszamok, talalat.

    A rand() használatához még annyit, hogy ez alapból mindig ugyanonnan indítja a generálást, tehát minden futásra ugyanazt a szekvenciát kapod. Ezért célszerű seed-elni az első hívás előtt valami futásonként eltérő számmal, pl. az aktuális idővel, hogy mindig más random szekvenciát kapj:

    srand(time(0));

Új hozzászólás Aktív témák