Új hozzászólás Aktív témák
-
don_peter
senior tag
válasz dabadab #4650 üzenetére
Igen, köszönöm.
Közben ez a része megoldódott adat struktúrával amely aztán típus definícióval deklarálva lesz.
Természetesen ez is jó megoldás csak így kellene még egy függvényt használnom ami kicsit bonyolítaná a program tekinthetőségét. (véleményem szerint)Az strukturálisában például nem értem miként adódik át úgy egy 16bites adat, hogy az adatszerkezet 2 változójába egységesen oszlik fel.
Kiolvastam a könyv adatstruktúrájáról szóló fejezetet, de nem írja le, vagy csak számomra nem érthető...Tehát egy példa:
Típus definiciótypedef union INT16
{
sort int Value;
struct
{
unsigned char LB;
unsigned char HB;
} bytes;
} INT16Aztán jöhet a main() függvényben a deklaráció
INT16 temp;
Aztán adunk át értéket, mondjuk 900-at.
temp.Value = 900;
Ez az én gondolat menetem szerint 2részre bomlik, 2db 1bájtos részre.
temp.LB-ben lesz az első (alacsonyabb helyi értéken lévő) 8bit és temp.HB-ben a második (magasabb helyi értéken lévő) 8bit.
Szóval így: 900 16bites bináris értéke == 00000011 10000100Amit nem értek, hogy a miért és milyen elv szerint rendezi el önkényesen az átadott adatokat?
----== Neo Geo és Arcade Fórum : www.neo-geo.hu ==----
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!