Új hozzászólás Aktív témák

  • don_peter

    senior tag

    válasz dabadab #4574 üzenetére

    Az a baj, hogy alig másfél hónapja kezdtem el a C-ét és a C18-at vagy is a PIC programozást egyszerre így sajnos nem tudok még rendesen érthetően megfogalmazni a kérdéseimet.

    "SOROK = (1 >> ( FIRST_ROW_BIT_POSITION + i ) );"
    Gyakorlatilag, ha két >> jelet teszünk az azt jelenti, hogy a 2 hatványával léptetjük a változó értékét a megadott irányban? (Ha igen akkor már is tanultam ismét valamit, vagy is tanultam már csak nem értettem meg ezek szerint)

    "int oszlopok[] = { PORT_B4, PORT_B5, PORT_B6, PORT_B7 };"
    Hogy ez is tiszta legyen:
    "PORT_B4" egyenlő a következővel : PORTBbits.RB4
    Gyakorlatilag ez egy (port) regiszter mellyel a chip egy adott porton adott láb állapotát tudjuk lekérdezni, hogy az 1 vagy 0.
    Ha 1 akkor annak állapota magas szintű, értelemszerűen a 0 = alacsony szinttel.
    A portok nekem egy header állományban külön definiálva vannak, pl. így:
    #define PORT_B4 PORTBbits.RB4

    "#define NO_KEY 0"
    Teljesen igazad van.
    Jobb rászokni az olvasható kód írásra...

    Ezt a részt nem igazán értem: "Viszont a getchar() egyaltalan nem egy bit allasat adja vissza, hanem egy karakterkodot, ami logikailag abszolút más dolog."
    Vagy itt elírás történt és valójában getchar() az get_key() akart lenni?
    Ha igen akkor ő nem a bit állással kell vissza jöjjön hanem a beolvasott karakterrel ami 1,2,3...16-ig.

    "A ciklus végtelen pergésben van"
    while(1){

    bill_ertek = get_key();

    Delay10TCYx(10);
    }//while()

    Ez egy végtelen ciklus nem?
    Ebben minden ciklusnál újratöltődik a bill_ertek változó még ha egyelőre nem is jól van megadva.

    "Ha arra gondoltál, hogy a getchar()-t kívülről végtelen ciklusban hívod, az meg nem számít, mert azzal kezdődik, hogy lenullázod a k-t"
    Feltételezem, hogy itt is get_key()-re gondolsz.
    Igen igazad van mert ha vége a ciklusnak akkor az újra meghívásnál nullázódik alapból is a k.
    Próbálkozom erősen, de kellenek a szakik tanácsai és gondos szemei ;)

    [ Szerkesztve ]

    ----== Neo Geo és Arcade Fórum : www.neo-geo.hu ==----

Új hozzászólás Aktív témák