- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
- ASUS routerek
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Hálózati / IP kamera
- Mikrotik routerek
- Crypto Trade
- Rendszergazda topic
Aktív témák
-
doors
tag
Sziasztok! Az lenne a feladatom, hogy egy 3dimenziós mátrixból vegyem ki az értéket (1v 0), és rajzoljam meg egy 3dimenzióa ábrában, úgy, hogy akár forgatni is lehessen. Mindezt C nyelven. Hogy álljak neki? Elég a tárgynak csak a külső burkolatát ábrázolni
-
doors
tag
senki??
-
doors
tag
szóval megpróbálom konkrétabban leírni a feladatot.
a program beolvas képeket, és azok körvonalát egy 2 dimenziós mátrixba rögzízi. Sok kép beolvasása után a sok 2 dimenziós mátrixot egymás után rakosgatva megkapunk egy 3 dimenziós mátrixot, Ami az egymás után rakott képszeletek 3 dimenziós körvonalát tartalmazza.
1 - 0 -t tartalmaz a mátrix, attól függően, hogy van e ott valami, vagy nincs.
A 3D mátrix az már adott állítólag, csak ebből kellene valahogy kirajzolni a a szeletekre felosztott tárgy 3D körvonalát, felületét.
Ezt hogyan tudnám megoldani? -
BaLinux
tag
Értem, akkor a világ az a 3d mátrix, és ahol 1-es, ott van ''anyag'', ahol 0 ott üres, tehát gyakorlatilag 3d ''monokróm'' textúra?
Na most ilyen kockákból - mert tegyük fel hogy a mátrix elemeket kockákként tekinted - fogalmam nincs konkrétan hogyan lehet folytonos felületet transzformálni... Ha ezt szeretnéd, akkor nem tudok ebben segíteni, mert ez kőkemény analitikus, extrapolációs téma, ráadásul 3dben... Az eredmény megjelenítésének bonyolultsága a transzformációhoz képest szinte elhanyagolható.
Másrészt, ha nagy a mátrix (gondolom), jó felbontású, akkor elég kis kockákat rajzolni oda ahol az 1-esek vannak a térben, úgyis összefolyik felületté, igaz nem lesz túl sima.
Ez egy eléggé egyszerű opengl program, kis túlzással 20 sor a rajzolás.
C, opengl, ilyesmivel hogy állsz?
[Szerkesztve] -
BaLinux
tag
Hát, te tudod mi a feladat...
OK, hogy C-ben kell írni, de nem ez volt a kérdésem. Milyen platformra, milyen fordítót használhatsz, milyen függvénykönyvtárakat (ha vannak ilyen megkötések)? Nyilván minimum kell valami gui, 3d grafikus, input lib, mert ezek nélkül nehéz lenne
[Szerkesztve] -
Khraath
csendes tag
Ha össze akarod kötni a pontokat, akkor pásztázó egyenesekkel meg teheted, csak a helyes bejárás a fontos. Sorrendet betöltöd egy tömbbe, és kirajzolod.
Segítségnek:
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link -
BaLinux
tag
Hú bazz, az durva lesz. Nos, akkor az említett linkek esetleg segítenek...
Alapoktól kell felépítened a lineáris transzformációs rendszert, meg mindent, az inputtal együtt.
Ami kell ehhez tehát, az a köv:
- 3d lineáris trafók, tehát 4x4-es mátrixok mindenféle művelettel
- pixelek, egyenesek, poligonok (?) rajzolása képernyőre
- kérdéses, hogy az egészből mi fog látszódni, ha a poligonoknak nincs megvilágítása, tehát jól jön még legalább egy kis
- flat shading
Ezt az egészet C-ben, ráadásul még 16 bites progival... pfff
Meg jut eszembe, hogy kicsit nehézkes lesz kijönni a RAMmal, ugyanis a bemeneti 3d mátrix kicsit szívás 640k-ban.
[Szerkesztve] -
BOOLE
csendes tag
PÍÍSZ!
Olyan C programot kéne írnom ami kirajzol egy 3szöget, & egy tetszőleges pont
körül forog, na és ezt 15-fokos elfordulásonként kéne kirajzolja.
B*SZOTT FONTOS LENNE!!
VAGY
Egy bizonyos f(x) függvény/* tetszőleges*/ ívhosszának közelítő értékét kéne számolja és,
szimulálja a program adott 1-hosszúságú, majd 1/2 hosszú mérőléccel közelítve
grafikusan.
/csak tudja valaki/ -
BOOLE
csendes tag
NA MAJD MEGNÉZEM HÓLNAP/este/ ,H. TUDJA-E VKI.
-
BaLinux
tag
Most mit szeretnél, írjak neked egy progit, amivel megkapod a jó jegyedet?...
Ja, válaszolva kérdésedre, igen, TUDOM.
Az elsőt még értem is, a második már kicsit rejtélyesebb. Szerintem ne izmozz itt a fórumon ezzel, csak ha konkrétabban elakadtál.
[Szerkesztve] -
Passionate
csendes tag
Kulso libet lehet hasznalni?
-
doors
tag
válasz Passionate #14 üzenetére
ha tőlem kérdezted, akkor igen, olvastamolyanról, hogy svga256BGI. Talán ez jó lesz.
Itt találtam róla infót: http://www.prog.hu/tudastar/?kbid=7747&ec=8
Akkor ezzel meg lehetne olsani??? -
BOOLE
csendes tag
Fogalmam azért van a dologról, csak nincs mialapján elinduljak.
EGYÉBKÉNT EZEK VALAMELYIKE A 2-HEZ KELL NEM JÓ JEGYÉRT,
mer ha ezt nem adom be egy héten belül UGRIK A FÉLÉVEM a tárgyból. -
BaLinux
tag
Nos, az első feladatot még értem, a másodikat kevésbé.
Az elsőnél mondjuk kifejthetnéd jóval pontosabban, hogy mik a követelmények. Platform (fogadni merek h DOSos borland c...), tetszőleges háromszög? pont 15 fokonként? Értelmes program, akárki találta ki. Ja, és valami speciális módszert kell használnod, vagy csak ''itt a feladat, nesze, csináld'' jelleggel megy a dolog? -
BOOLE
csendes tag
Igen Borland C-s, tetszőleges 3szög, és igen kiaadták,hogy csináld és kész.
Ezt a miskolci egyetemen elsős villamosoknak& gépészeknek adták ki, az enyém
a könnyebbek közzül van. NINCS spec követelmény & pont 15 fokonként.
Nagyon örülnék ha tényleg segítesz, mert mások sem nagyon tudják,így túlsok segítségem nincs.Egyedül egy Computerbooks-os_Programozzunk C nyelven
könyvem van.
A másodikat már mutattam egy tanárnak is de ő sem értette. -
BOOLE
csendes tag
Ja és a módszer Turbo Pascal grafikus eszközeivel Borlandban.
[Szerkesztve] -
BaLinux
tag
DEHAAKAROD.
Először is össze kéne hoznod egy grafikus képernyőmódot magadtól, mert ebben max akkor tudok segíteni, ha idepésztelsz kódot, hogy mi a baj. Mondjuk valami 640x480-as módot 16 színnel tudnék ajánlani. Aztán próbálj pontokat rajzolni a megfelelő függvénnyel. Ha ez megvan, akkor szólj. -
BaLinux
tag
-
BaLinux
tag
Én sem arra a geometriai trafókra gondolok, amiket középiskolában nyomattak, hanem lineáris (affin, egyenestartó) transzformációkra. Ez egy bővebb halmaz. Bármennyire is meglepő, a forgatás is ilyen lineáris trafó.
Rendes leszek, és bemásolom a híres 4 jegyű függvénytáblázatból a forgatási trafót (nem mátrixos formában), a következő jelölésekkel:
a: forgatási szög, matematikai irány (CCW)
x, y: kezdeti pont
u, v: végeredmény pont
Természetesen a 0, 0 körül lesz forgatva. Ha más körül akarod, csak egy eltolást kell elétenni.
u = x*cos(a) + y*sin(a)
v = -x*sin(a) + y*cos(a)
Szerintem google-özz a ''lineáris transzformáció'' szavakra ha nem vágod.
Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Xbox tulajok OFF topicja
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Renault, Dacia topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...