-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #67330 üzenetére
Igen, itt jön képbe az igazán ritka auto ami nagy értékű, ott az említett költségek összességében elenyészőek.
chess001
Értelek, de pénztárca függvénye kinek mi az, ami már befektetésnek illetve hozammal számít. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #67332 üzenetére
Persze, de ott az is sokat nyom a latba ki a tulajdonos. Van buktato bőven az biztos, nincs mit megkérdőjelezni.
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #67382 üzenetére
Ma láttam egyet a városban, jött velem szembe, ez a mélyzöld szín nekem nagyon adja.
-
cOxeR
Ármester
válasz Chris0321 #67388 üzenetére
Nálam az I3 se jó a szülőknek, mert annak meg magasan van a küszöbe és nehezen lépnek be, az ülés meg picit bentebb van, ha nem teszed be a lábad hanem próbálsz “betolatni” akkor meg az a nehézség. Z4-be is beültettek őket, mikor meglett, akkor mondjuk még jobban mozogtak.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Chris0321 #67425 üzenetére
Értsd, nem 5-10 éven belül lesz… ergo nem érdemes arra várni, ha valaki belátható pár éven belül szeretne autót venni, nem nagyon lesz lehetősége, vagy elektromost vesz, vagy egy utolsó időkben legyártott Benzin/Diesel/hibrid megoldást.
Most minden is a napenergia irányba tolja a gazdaságot, épületek/közlekedés, hatalmas biznisz, nem lesz hidrogén, mert nem nagypiaci érdek. -
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #67471 üzenetére
Annyira nem érted a lényegét, állandóan megy a pörgés, hogy így nagy táv úgy nagy táv, aztán a lakosság többsége alig megy… bőven elég egy ac töltés is a napi elhasznált kakaóhoz, 15-20 perc alatt egy 11kwh-s töltőn simán kapsz 20-30 km-t, városi közlekedéshez tökéletes… ezt megkapja naponta a sok vásárló, az temérdek km… amit holt időben be tudnak tárazni.
Nem jár az átlag lakosság, Bp-Balaton között heti szinten többször, de havonta se.
Az meg ha valaki úgy vesz 100M-ós lakást - meg van elektromos autója-, hogy egy szaros garázs+töltő nem megoldható… vessen magára, próbáljon picit előre gondolkozni, mi a valós szükséglete.
20 éve lakok Bp-en/körülötte, talán fél év albérlet volt ebből ahol nem lett volna lehetőségem tölteni… pedig preferencia se volt. Ez olyan mint kertes-házat venni, öntözésre szánt csap nélkül…. -
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #67474 üzenetére
Nem ad-vesz óráról van szó, hanem konnektor lehetőségről a garázsban, sima mezei áram vételezési pont.
Nem egyszerű az áram szolgáltatóval… saját tapasztalat, 3 hónap volt a napelem és csak a szolgáltató miatt. Azért nem volt több, mert folyamatosan szívtam a vérüket…[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #67481 üzenetére
Igen sokaknak kompromisszum a használat kisebb arányában, meg nem megengedhető az ára se mindenkinek - bár a mostani új auto árak amúgy is messze vannak a normálistól az eddigiekhez képest is, de az viszont teljesen jogos, az vegyen aki tudja tölteni otthon. Picit azért a előre gondolkodásra neveli az embereket ez az elektromos autózás, ami valljuk be a mai világban nem árt, mert sokaknál nincsenek értelmes határok. Sokszor nekem is picit át kell gondolnom a dolgokat...hogy megtaláljam az egyensúlyt. (:
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #67492 üzenetére
Pontosan, kb csak annak jó aki sokat pályázik van olyan autója ami fel tud venni, teszem azt 150kwh-t és nagy akku van az autójába.
-
cOxeR
Ármester
válasz Chris0321 #67496 üzenetére
megvettem az autót, beletettem azóta lassan 40e km-t, nem voltam szervizbe… esetek többségében itthon töltöm, lassú mezei konnektorról - ritkán jó lenne egy 11kwh-s töltő, de nem égető… voltam vele nagyobb távokon is, többször is, köszi de nekem akkor 6 anyám van. Városba imádom, rendre kielőzök mindenkit… persze ez is kompromisszum… Nem autópályázásra való… senki se mondta.
Rohadt sokat spóroltam vele ezalatt az idő alatt üzemanyagon… most, hogy megvan a napelem, még jobban fogom érezni magam. Több pénzt fizettek az ügyfelek útiköltséget, mint amibe nekem került a töltésem a teljes időtartamra, magán használattal együtt, ami a megtett km túlnyomó többsége.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz windlord #67517 üzenetére
Saját parkolóhelyek van egy aljzat, amibe a gyári auto töltőt bedugod, az mióta baleset veszélyes?
Ennyi erővel egy gyorstöltő állomás is baleset veszélyes, pont úgy megy a kábel ott is… az se wireless…
Tűzveszély? Egy 16A-re biztosított új dedikált kiépítés mióta nem bír el 8/10/12A-t ami a gyári töltő legtöbb autónál… Ott mással is baj lesz…
Keresed a hülyébbnél hülyébb kifogásokat… csak semmi értelme… főleg kívülállóként. -
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #67520 üzenetére
Tök érdekes, egy rakás ilyet láttam már mélygarázsban, elosztó doboz, benne egy fogyasztásmérős relé, lehet előre feltöltősre is megcsinálni... eltér x kWh-t amit kifizettél lekapcsol... vagy havi elszámolással...Van din sínre szerelhető, szerelődobozba tehető... ilyenekkel mérem itthon pl a melegvíz bojler fogyasztását... de látom a redőnyök éves felhasznált energiáját.... és kerül egy az autó elé is, ha kitalálom végre a fix töltési pontomat.
Ilyenen töltöttem pl a Brno-ban is mikor kint voltam kétszer is....
Ez megint a nem akarás... persze ez lehet a fenntartó oldalról is... de ez csak rugalmasság kérdése. -
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #67526 üzenetére
Ezt hagyjuk mert megint poltika, meg sáp beszedés... ami most megy a napelemes piacon itthon is vicc... főleg a céges szerződött ügyfelekkel... olyan kartelek vannak a háttérben, mindent is lelőnek, mert nem elég a kasta... nem lehet 250 Ft-ért adni a villanyt, mert a "trógerek" megtermelik, ezért inkább visszamondja a szolgáltató a szerződéseket... persze ha kikötik a napelemet, tárt karokkal várja őket vissza és adja a villanyt extra profittal. Gigabiznisz...vajon miért vannak titkosítva a beszerzési villanyárak, vajon miért van a gázszerelő ebben a piacban mér egy ideje... ezek a cikkek is, úgy kiverik a biztosítékot nálam... [link] csak a dollár meg az euró... ebbe fogunk beledögleni... látszat intézkedések mögött megy a nyakatekert pénzkitermelés.
-
cOxeR
Ármester
válasz windlord #67530 üzenetére
Azt írod, ezer féle megoldás létezik, akkor itt rövidre is zárhatjuk. Megoldható? Meg. Mindenhol kivitelezhető az autó töltése, megfelelő előkészülettel. Senki nem mondta, hogy tákolás kell, arról szól a vita, hogy nem megoldható... ami egyszerűen nem igaz.
Lekattanhatunk erről a témáról, mert felesleges körforgásban vagyunk, ez egy megoldandó helyzet, kell a töltés biztosítása, az emberek mennek az elektromos irányba tetszik nem tetszik, ki kell szolgálni őket. -
cOxeR
Ármester
válasz windlord #67538 üzenetére
Senki nem akart senkit arra bíztatni, hogy közforgalmú helyen dugdossa a saját kis adapterét az ismeretlen nyomvonalú, aljzatba. Semmilyen szerviz konnektorról nem volt szó... sehol, a fogyasztásmérő meg fogyasztásmérő, van belőle elég sok féle/fajta... minősített, ami tudja azt ami rá van írva.
-
cOxeR
Ármester
Szerintem engedjük el a témát, mert nem jutunk előbbre.
Teszek be egy elterelő videót, legyen köze BMW autós tartalomhoz. I3 kisfilm.
Vimeo[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Nekem 22 éve van jogsim, sose volt kamera egyikbe se, sőt csak hátsó radar van a Z4-be meg az I3-ba is, bőven elég lenne ha lenne első is mindkettőbe, de így se mentem soha neki semminek. (ez lehet mák is)
Ma jött egy barátunk, pont reggel tolatott bele egy nő, kamerás hiperszuper autóval… szóval jó ez a sok elektronika de aki balfék az balfék. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #67599 üzenetére
vannak menthetetlen helyzetek…
Padkázás ellen kettő dolog segít a /60-as gumi meg a peremvédő. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #67650 üzenetére
I3-ban azt javasolják, hogy 3-5 évente cserélni kell, ezt is látom a fórumokon és inkább a 3 fele tendál… lsd enyémben is kellett cserélni mikor megvettem, pedig előző hónapban lett 5 éves.
Jön a hideg, tele lesz megint a Fb i3 fórum a furábbnál furább elektromos jelenségekkel… amit többnyire a gyenge akku okoz és cserével meg is oldódik a hiba. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #67672 üzenetére
Mindenki fékez… tartalékol és átgondolja mi fontos mi nem, nem hiszem, hogy emelés jönne. Szerintem is inkább a számok állnak emögött, saját szegmensemben is látom, ki jön év végén hozzánk ki nem, illetve azok a helyek is szenvednek ahova járok a sok lemondás/kiesés miatt. Pedig még nincs fűtési dömping/számla.
Szállodák/éttermek zárnak be… a tulajdonosaik se vesznek most prémium autót, inkább kitartják a régebbit.
Ingatlan piac is megkezdte már ezt a csökkenő keresletet, következő lépés az ár lesz ott is. -
cOxeR
Ármester
Vannak területek amik mennek és covid is hozott sok cégnek rengeteg bevételt, ők tudnak költeni, és ezzel más szegmenst is eltartani persze, de nem minden terület hasít… építőipar is ilyen (állami érdekeltség tömege van benne), de lecseng az otthontámogatási - mindenki két kézzel szórja a pénzt miatta most a hajrában, utána lesz érdekes főleg ha nem lesz miből ösztönözni az embereket további ingatlannal kapcsolatos költésre. Mellettünk felépült három új utca két év alatt, tele nyeles telkes házakkal (100-as nagyságrend), de most az is belassult. - bár már egy hónapja megy a sírás, hogy 300mrd kellene a szegmensbe mert szar a helyzet Közben meg annyi csapnivaló “szakember” dolgozik évek óta az építőiparban… mint a kiskirályok, válogatnak a munkák között pofátlan árazással, de a végén a nagy százalékban hitvány munkát végez, saját tapasztalat sajnos…
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #67707 üzenetére
Lehet amúgy érezni, pont az átmeneti időszakban, mennyire keményedik el.
Nekem is az a tapasztalatom, hogy ami nem kopik el, 2-3 év alatt (30-40e km) és túl újszerű a felülete az simán kitarthat 5-7 évig is, de köszönet az nem sok van benne.
Z4-en pont itt tartok, tavasszal nekem se ártana váltani. -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #67726 üzenetére
Nem kötelező defekttűrőt tenni a jeladó meg minden gumival megy.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #67955 üzenetére
Attól függ melyik márkát veszed, pl télibe Nokiant kell venni, jobb is összességében mint a többi lehetőség. 1,5 hónapig vártam/vadásztam, de 140 e Ft körül volt a 4 db. Van ahol 63e/db most is… óriási a szórás. Miközben a kopott nyári eco szettet majdnem 50e-ért adtam el… jó lesz az eladó autóra címszóval volt több jelentkező is egyből.
Az ECO felirat miatt megy az extra $$$, közben meg nem nyersz vele sokat, mivel kevés a gyártó aki ezeket a méreteket forgalmazza lehet szivatni az embereket. Fogyasztásban is pl minimálisat jelent az ECO, árban meg tényleg durva. 20”-ban viszont van egy megfelelő váltóméret, az is olcsóbb mint a gyári méretezés, persze itt is megy a harc, hogy az nem a gyári az nem jó… Leginkább amit látok a nagy lehúzás megy ami az I3 körül van… pl kalaptartó 70-80e… hátul ha törik az üveg panel, az egész ajtót ki kell cserélni, lámpástól mindenestől 350-400k, nagy navi 600e beteg az egész.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #67975 üzenetére
Az ilyen vásárlások céges formában mennek, senki sem “saját” vagyonból erőből fizeti ki újra és újra ennyi pénzt, ha nem tudja leírni, tetemes részét.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #67981 üzenetére
Igen, de ha csak azt a vonalat visszük végig, hogy valaki alkalmazott/kisvállalkozó - aki kb maga dolgozik a cégében - az nem tud/akar - ha van esze - megfizetni 4-6 évente ekkora volumenben értéket vesztő dolgot, ami ráadásul összértékben is nagy falat, bőven akkora, hogy elgondolkozzon, inkább be kellene fektetni “értelmesebb” dologba.
Aki nagyobb éves forgalmú vállalkozást visz, ott meg kézenfekvő a valamilyen kedvezőbb koncepció nem magántőke költése.
Persze jelenlegi piac ebből a szempontból is érdekes, mert nem biztos, hogy nem jó befektetés autót venni majd eladni… -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #67999 üzenetére
Azért mindegyik szélsőség… a 300k-s olajcsere is… még márkaszervíz esetén is fura.
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #68027 üzenetére
Igen, az összes I3-ba ilyen, ezért is vicc az egész, lifetime.
-
cOxeR
Ármester
Ez a remekbeszabott My BMW app, elhasalt.
Tömeges jelenség, hogy a FL előtti I3-aknák nem frissül az applikáció utolsó dátum 12.01-11:20, így nem látni távolról a töltöttséget (km/%se látszik) lokalizáció független, legalább is több EU országból jelzik.
Kivancsi vagyok mikor lesz rá orvoslás.
Szerencsére a remote dolgok működnek, egyedül akkor lenne bosszantó ha töltenek valahol és szeretnék ránézni hol tart. Már ha az app nem mutatja.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #68061 üzenetére
Szerintem nem inkább valamit nagyon elkeféltek, akkor nem menne semmi se pl távoli zárás/nyitás klimatizálás.
Jött előtte egy levél én inkább tényleg valami szoftveres elcseszésre tudok gondolni:
“Tisztelt BMW ConnectedDrive Ügyfelünk!
Személyes adatai védelme érdekében emlékeztetni szeretnénk arra, hogy Ön harmadik személyek számára adatmegosztást/szolgáltatási engedélyt adott.
BMW CarData engedélyeit az alábbi linken tekintheti meg és kezelheti:”
Utana szűnt meg létezni a dolog, bár persze a 3G-t elvileg év végéig terveztek kivezetni, nem mintha itt Bp mellett, normális 4G lenne… 5G sehol. 1 éve mikor még nem volt vezetékes net az utcában - igen ilyen létezik - mobilnetem volt, 3G volt a stabil, 4G nem… fő a jó lefedettség… -
cOxeR
Ármester
válasz ADAM1337 #68063 üzenetére
Olyan kezdetleges az egész… ezt aláírom, de nekem fontos lenne… pl tudok belőle éves futást/fogyasztást kalkulálni, ebből lehet tervezni mit fogyaszthatok el a napelem termelésemből, illetve nem kell vezetnem semmit havonta mert látom az induló/záró km-t.
Viszont ha csak azt nézem dolgozok itthon ülök a gép előtt - direkt nappal töltöm termelési időben, most pont nem látom hol tart, ha meg akarom nézni oda kell mennem a kocsihoz… pedig ha feltolt mennék a dolgomra. Munkahelyen ha az auto nem melletted van és töltöd akkor ez netto szívás mert gőzöd nincs tolt-e egyáltalán ha pl egy sima buta konnektoros töltőn van… szóval én botrányosnak tartom, eltelt 3 nap lassan és semmi… legalább egy elnézést dolgozunk rajta.
Én se bízom az appban túlzottan viszont, ezért nem használom a távolról nyitó záró funkciókat pedig lenne értelme… de a klimatizálás távolról kell, hogy menjen, enélkül pont egy kalap ****t ér, a lehetőség az autóban.
Ez a tipikus, legyen ilyen, lehet vele promozni, de valójában nem működik túl jól… ez a szervizes dolog meg amit írsz vicc…
Mondjuk maga a térkép frissítés is… meg is kell néznem elvileg van 23-as térkép már.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #68070 üzenetére
Szerintem nem az övé a cég, hanem ahol dolgozik annak van ott telephelye. Vélhetően akkor nem magánszemélyként venné az autóit se.
Máshol sincs kolbászból a kerítés… nem a nyelvtudás a külföldi élet legnagyobb nehézsége azért ezt nem gondolhatjátok komolyan.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #68085 üzenetére
Ez egy butaság. Megélni max akkor könnyebb, ha megfelelő tőkével mész ki, és a koncepció megvan, ergó az üzleti terv stabil kiinduló pont.
Ügyfélkört kiépíteni sok idő és sok munka... ennek az idejét pedig át kell tudni hidalni, anyagilag. Nyelvtanulás egy apró pötty ebben az egészben. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #68132 üzenetére
Igen, ráadásul a tankolók zöme, idén nem fogja elhasználni azt a szottyadt 15-20 litert ami kell nekik.
Tegnap egy barátom tankolt, 4. kúton, előtte 5L-t tankolt egy faszi… azt még is minek?? Meg is kérdezte de válasz nem jött…
Ma háromszor mentem el egy MOL kút mellett, tömegek… mindegyik alkalommal, vicc.
My BMW-re jött frissítés, majd utána egy 30-40 perccel szépen mindenkinél visszaállt a rendszer.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #68147 üzenetére
X3 30e volt ma előttem, az se lehet rossz, abba picit nagyobb az akku mint a G20-ba de pont annyival ehet többet is. G20 már 50km körül tud valós hatótávot?
Az a baj, ha beülök a kocsiba sokszor megyek 60-90km-t csak a városba be-vissza… az meg inkább a teljesen elektromosok asztala. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #68152 üzenetére
Télen nekem is csak a garázsba mutat 200km hatótávot, aztán nyáron se tudja ha épp úgy megyek vele.
No igen, mit érsz az akkuval, ha nem tudod szükség esetén gyorsan megtölteni, 3,7kwh-val nem igazán célszerű nekiállni - persze arra van a benzinmotor.
Viszont utazol kajálsz, simán 7,4 kWh
-val már lehet elérni érdemi távolságot.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen