-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
Én haladok a garázs befejezésével, szépen lassan, gazdaságosan egymagam megugorva mindent.
Szigetelés, világítás pipa, bővítettem konnektorokat. Van még mit letisztázni, de legalább van elég fény, illetve nyertem +3-4 fokot. Vakolás, fűtés, elektromos töltőnek is akarok előcsövezni, bár jól elvagyok a gyári 10A töltővel.
-
cOxeR
Ármester
válasz vedini #64294 üzenetére
Nem is baj, ha kivezetik... sokan jobban is értékelnék ezt a közlekedési támogatást aki mégis megkapná, mert tényleg szüksége van rá, nem úgy mint most... nekem nem egy nem kettő ismerősöm van akik totál élősködőek ilyen tekintetben, miközben a céges autó totál felesleges nekik... 5-8km-re járnak be Bp belső kerületein belül, sima irodai munkára, csak a cég-otthon között, ügyfélhez sose - mert egyáltalán nem munkakörük... hetente is max 1-2 napot, a havi megtett km 90+%-a privát... lenne legalább súlya, nem kocsikáznának össze-vissza más költségén, más kárára, mint most. Mikor meg km korlátozás van és közösen megyünk valahova, akkor meg érdekes menjünk a miénkkel, mert az elektromossal úgy is "ingyen" van (persze ennek az amortizációja az nem számít, mert nem tudja mi az)... nem mintha a 10++ milliós 2 éves SUV nem a garázsba állna náluk, 6-8 ezer km-el benne, mert a státusz szimbólum miatt meg kellett venni, mert a céges szintén vadi új seat azért néha ciki. Sok baj van a fejekben... ha nem lehetne leírni ezeknek a jó részét, élből csökkenne a hazai de szerintem sok más országbeli autós forgalom, 20-30%-al is. Szóval nem lenne baj szerintem, ha ez korlátozódna.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #64316 üzenetére
Elvárni lehet, de ha kemény extra kiadás lesz a cégeknek, más lesz a hozzáállás. Új autó árak az egekbe lesznek, hamarosan jobban mint most, az üzemanyag is… fura lenne ha nem változna a helyzet, benefit vagy se.
Ominozus említett ismerős, tegnap pl 500+ km-t tett a cégesbe mert elmentek egy 1,5-2 órás túrára mert belefér a keretbe, értem, hogy le lehet írni, cégként egy részét, de azért ilyen buta kiadások tömkelege miatt vagyunk ott, hogy a termék/szolgáltatás az egekben van.
Én meg pörgök, hogy minél alacsonyabb legyen a rezsim… -
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #64372 üzenetére
1/3-a származik onnan… nincs az a szektor aki most nem fogja az áremelést a háborúra és nem lépi meg lassan… kivéve amibe én vagyok, itt épp a menekülteknek adjunk át munkát jelképes áron kampány megy, hogy még lentebb verjük az amúgy is siralmas árakat.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #64428 üzenetére
Volt pár törött is az elmúlt pár hétben azokat is elkapkodták mint a sicc.
Vesztenivalód nincs az biztos. - szerintem inkább plusszban szállsz ki majd belőleEz az ECO gumi azért rohadt puha, még a sima kavics is képes beleállni. Reggel fel is dobom a nyárit, ma csak megtisztítani volt erőm.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #64432 üzenetére
I8 felni volt inkább nem? Fotó?
A lényeget nem értitek… ezeknek eszmei értéke van nem használati. Egy festmény/szobor se azon múlik neked tetszik-e vagy se, hanem mennyit hajlandóak adni érte azok akik akarják.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #64436 üzenetére
Amúgy ha forgalomba van helyezve egy auto és van engedély hozzá, mi a péknek ez a vizsgálat?! Nekem áttolták papír nélkül mikor behoztam, de vicces hogy műszakira állandóan kellene… nonszensz.
-
cOxeR
Ármester
válasz sesztaktomi #64474 üzenetére
Az összeg szerintem kevés lesz, hogy jót vegyél, nem a motor lesz a bajod hanem hogy locsolni kell a pénzt rá, amit ennyiért adnak.
Tavaly ilyenkor sokat néztem, de inkább 4-4,5 között vannak az inkább javasoltak.
Én mondjuk 30/35d-t választanék. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #64498 üzenetére
Én ma megint utazósba vagyok.
360km ma, 4852 Ft áram, 110-es tempomattal végig illetve ha kellett 120-ra felgyorsítva előzéskor.
Ársapkás árral is csak 2,7l/100km, anélkül 2,2l Persze a villany is megy/menni fog felfelé…
Minden töltő ment simán, egész jól is teljesítettek, 48-50kw/h át húztam folyamatosan, ebben volt egy ingyenes töltés.
Azt szeretem viszont nagyon, hogy az elektromos autósok szívesen dumálnak egymással barátságosan autóértéktől függetlenül, iX-essel beszélgettem itt, következőn egy Ioniq5-ős nyudijas pasival.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Egy újabb 700+ km-es tapasztalat.
94aH, BEV, 8-20 fok, 2 fő, 20-21 fok fűtés/hűtés ami épp kellett napszak függvényében, pályán 110 tempomat oda-vissza, főúton meg amit az út minősége kényelmesen engedett, 70-100, lakott terület meg 50.
Bp-Brno(CZ)-Bp összesen: 710km
Puszta számok, nagyon hasonló mint a múltkori… szinte szög ugyanaz. Vélhetően a nyári gumi - ami sokkal stabilabb közlekedést adott - “megette” a
melegebb időből eredendő többletet, illetve hogy nem próbáltam sehol takarékosan szélárnyékba menni.
Teljes betöltött energia: 129 kWh
Teljes fogyasztás: 117 kWh (kb 10% töltési veszteség)
Átlagos fogyasztás: 16,5 kWh
Teljes költség, most kapaszkodjatok: 4852Ft (+1 otthoni teljes töltés max ami rájön, de 38%-on értem haza, most meg visszatöltöm éppen Ionity-n…)
Hazafelé alternatív utat kerestem, ha már ingyen van ebben a hónapban az Ionity, egy megállás Szered (SK) egy másik Bábolna/Ács. Km-ben nyertem kb 30-35 km-t mintha végig pályán mentem volna, cserébe egy olyan 1/3-ad táv nem pálya volt.
Időben ugyanaz lett, a pályán 110 meg a több km-t pont ellensúlyozta a kevesebb km meg a lassabb tempó.
Egy SK matrica jön meg hozzá, ~3700 Ft
Minden töltő ment, egy töltőnél se kellett várnom, egyből volt szabad hely és működött mind.
Nem számolok Km/l átlagot , mert ez úgyse egy állandóan teljesíthető számítás.
Ionity előnye az volt, hogy fixen 50-et tudtam tölteni szinte végig, ezt a meleg idő is segítette természetesen. 85% után veszi el, 90%-nál már csak 30-at enged az autó.
Ajánlok viszont egy útszakaszt ha valaki kirándulni, Malacka-Bazin M2, M4, GT3… jó kis kanyargós szerpentin, nagyon hiányzott, hogy nem tudtam lenyitni a tetőt.
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #64514 üzenetére
Odafelé 60 perc töltési időm volt három részre bontva, nem tudtam mennyit megyek még aznap a városba/körül, ezért magas töltöttséggel akartam érkezni 50+%-on értem oda.
45 perc töltés volt hazafelé, kettő részben, ha nem töltöm “túl”, elég lett volna 35-40 perc is, de ma még itthon is volt nem előre tervezhető köröm. (~40km lett még a városba, ezért terveztem meg kb 40%-ra az érkezést, ami 38 lett mint írtam)
Ingyenes az Ionity az ukrán menekültek/segélyszervezetek miatt 1-31-ig ebben a hónapban, magyar-szlovák-lengyel összes. Kivéve ha nem a taxisok szállják meg…. mint Bp körül.
Neked nincs türelmed ilyenekhez, ezt már túl beszéltük, ha nem kell időre mennem/jönnöm, tuti benéztem volna egy két városba útközben. Vagy akár csak sétáltam volna az említett útszakasznál az erdőbe egy fél-1 órát. -
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #64542 üzenetére
Azért az érdekes, hogy elől 19” hátul meg 20” van. Ráadásul ugyanúgy 10J mindegyik, persze a gumi szélesség is más. Egyre butábban van ez kitalálva.
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #64545 üzenetére
A competition se sima M4
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #64567 üzenetére
G30 550D
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #64569 üzenetére
A 20-as az I3-al, 10x komfortosabb mint a 18 a Z4-en, nekem nem kell messze mennem ehhez.
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #64591 üzenetére
Én megkötöttem a kompromisszumot, halogen, kis navi, elől nincs radar. Persze én sose voltam ennyire extra kihasználós, jó lenne persze, de tudok nélküle élni. A jól felszereltek eszement áron mennek most.
Felnit a legkönnyebb venni, ráadásul a legjobban tartja az értékét, azzal biztos nem foglalkoznék. Az első dolog amit levesznek, pizzara cserélnek a kereskedők, majd külön értékesítik, főleg ha normális állapotú a gumi rajta. -
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #64620 üzenetére
Mondod ezt Te, én meg azt, hogy olyan pénzeket keresnek a gyártók, hogy na… mikor egy fos 20 Ft-os fröccsöntött műanyag kupakot - mint a körmöm akkora - 17 ezer Ft-ért akar adni a gyártó… vagy egy I3-ba való pohártartó árába ne is gondoljunk bele. Ne beszéljünk már mellé, kabzsiság netovábbja zajlik, elektromos auto “forradalom” terén.
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #64622 üzenetére
Kizártnak tartom, hogy képben vagy ebben, egy ilyen volumenű vállalkozás valós profitját kevesen látják, egy 80-100 fős pár 10 Mrd-s forgalmú cég mögé se látsz be alkalmazottként ha közel vagy a csuporhoz se. Jó ez a mindent is tudok hozzáállás csak ilyen nem létezik.
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #64631 üzenetére
Kimosták az agyad tényleg.
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #64731 üzenetére
Gratula! Jöhetnek a képek a vasról.
Lehetne amúgy csinálni egy BMW csoportos talit itt Pest megyében valahol.
Pl PH-n az Autós topik is össze tud röffenni néha.Ritka türelmes vagyok de az előbb kimentem helyretenni egy kis takonyorrú bmw-s gyereket (E36 coupe). Napok óta azon élvezkedik, hogy a kavicsos úton csapatja végig a telkünk mentén és a kanyarba ahogy kimegy a betonra, az összes rohadt kavics röpül a kertbe, az árokba. Az előbb sikeresen megcsúszott, kb 3 cm-re ment el az árok mellett első kerékkel (kb 50cm mély) majd átrántotta szembe a betonoszlop felé a túloldalra mikor megijedt. A legjobb, hogy volt mellette egy kicsi 4-6 éves gyerek is, mikor szóvá tettem, kézen fogva sétált vissza megnézni a “csíkokat” a kisfiúval. Ez egy út ami megy a Duna-part felé utca végén van a gáz, a város jó része itt jár le a Dunára, kutyával, babakocsival, gyerekekkel. Olyan szinten fel tud ez húzni, felelőtlen idióta. Nappaliból meg láttam utána ment panaszkodni, - hogy le lett cseszve - apucinak aki átlósan szembe lakik, jöttek a grillpartyra… csak sikeresen háromszor érkezett meg mert élvezte, hogy kavics van és elkapar az a szar.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz vedini #64771 üzenetére
Z4-el fel se tudok menni, mert fennakad. :D
Arena is mióta letették a bejáratnál azokat a fekvőrendőröket szintén zenész, Árkádba meg olyan meredek a lépcsőzetes rész a szintek között, hogy oldalazva kell lekúsznom, konkrétan elfoglalva kettő sávot, belváros is tele ilyenekkel, szerintem 1 éve nem voltam bent a városban vele… és nem is vágyom rá.
Ráadásul parkolódíjat is kell fizetni… :D -
cOxeR
Ármester
válasz Vismajor01 #64826 üzenetére
Szia! Ott kezdődik a baj, hogy 6-7M között fogsz tudni napi megbízható I3-at venni jelenleg, ami lefelé nem hiszem, hogy menni fog, ami a jelenlegi kilátásokat illeti. 10M-ból ez a kettő szerintem nem megugorható sajnos.
Esetleg egy 64-es 100e km feletti futású I3, 5m körül. -
cOxeR
Ármester
válasz Vismajor01 #64828 üzenetére
Én benzin párti vagyok, szóval én biztos 35i-re mennék, főleg ha évi 5 ezer körüli futásról beszélünk.
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #64998 üzenetére
Nekem S felni van, nem sokat számít, talán 5-6%, de láb függőén úgy is van 10-20% változás… valamint inkább a guminyomás ami sokat nyom a latba, sokan azért fingatják le a gumit is nagyon hamar, mert ezzel elég magas értékeken kell menni. 3 báron megyek en pl. 20”, ballonos gumi, kell bele kakaó, lapos gumival magasabb a fogyasztás is sokkal.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen