Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tikakukac

    titán

    válasz Fritz Teufel #10 üzenetére

    Az mindig elegánsan kimarad, hogy amikor megy az elektromos autó ekézés és mindmeghalunk, mi lesz az akksikkal, honnan vannak a ritka fémek, hogy amúgy a drága jó benya és dízel verdák plafonig vannak tömve ezekkel szintén, mert nem tudják hozni másképp a kibocsátást. De legalább GTK az autó gyakorlatilag bármitől, mert minden része ortó drága és egybe van rakva valamint szanaszét vagy bonyolítva.

    Az tuti, hogy nem az a megoldás, hogy lassan üzemórás autók jönnek le a szalagról.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • donki

    aktív tag

    válasz Fritz Teufel #10 üzenetére

    Ha el is tekintünk az akkumulátorokról, eleve egy hosszú tanulási folyamat volt már az is, hogy úgy építsék meg az autókat, hogy nehogy véletlenül hosszabb élettartamuk legyen. Vagy az izzók, vagy a ruhák. Ha a természet megóvása valódi cél lenne, akkor a termékek minimum élettartamát szigorúan szabályoznák, de nem hallottam róla, hogy erre lenne szándék.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Fritz Teufel #10 üzenetére

    A nagy részüket simán újra fel lehetne dolgozni. Hiszen egy autó aksi olyan számos drága elemet tartalmaz, amit sokkal hatékonyabban lehet hasznosítani egy öreg aksiból, mint kis koncentrációban kibányászni, kivonni a ritka koncentrációból, szállítani stb. Egy nagy 100 KW-/h-s TESLA aksiban ami úgy cirka 750-800 kg van vagy 40-50 kg fémtiszta lítium. Miközben a bányászatnál meg egy tonna régi tengerfenék üledékben van úgy 1 kg litium-oxid, amit még tovább kell kivonás után, hogy fémtiszta lítium legyen belöle. Amit aztán még el kell szállítani majd a világ túl oldalásra, ahol használják majd az aksikhoz. Csak meg kéne hozzá oldani rendesen az öreg aksik újra feldolgozását. Egy jól szervezett újra hasznosítással meg lehetne oldani az aksi gyártás nyersi szükségletének 70-80%-t a régi aksikból. (lítium, ritka földfémek és egyebek tekintetében) Aztán ott a másodhasznosítás lehetősége. Attól, hogy mondjuk egy aksit használnak 10 évig egy autóban még simán lehetne belőle készíteni akár otthoni energia tároló egységet relatíve olcsón. egy 6-10 éves litium ion aksi kapacitása még akár 80% is lehet. Simán lehetne belőle 15-20 KW/h kpacítású házi energia tároló egységet késziteni belőle mondjuk a garázs falára. Ami tárolná a feleleges energiát, amit a ház napelemei termelnek. Hogy legyen áram a háznak éjszakára vagy amikor borult az idő. STB.

  • Slack

    tag

    válasz Fritz Teufel #10 üzenetére

    "Valamint senki nem tudja megmondani, hogy mi legyen majd ennyi akkumulátorral, ha kiöregednek."
    Már rég megmonták, hogy mi lesz velük, csak lehet Te nem figyeltél.
    Még jó pár évig lehet őket használni napelem parkokban. Utána meg újrahasznosítják, mert a műanyagpalackkal ellentétben itt megéri újrahasznosítani.

    "A szükséges ritkaföldfém bányászatával kapcsolatban sincs minden tisztázva - brutális a természetkárosító hatása.
    Az akkumulátor gyártás is elképesztően szennyező, de nem illik róla tudni."
    A kőolajbányászat nem szennyez? Hány olajkatasztrófa volt az elmúlt pár évtizedben?
    Szerintem Te abba a hibába estél, hogy a jelenlegi óriási környezetszennyezésel nem számolsz.
    És azért azt se felejtsd el, hogy a kibányászott kőolajat egyszer égeted el. Az aksiból meg elhasználódás után is ki lehet nyerni a ritkaföldfémeket.

    De azt nem vitatom, hogy bőven van hova fejlődnie a technológiának!

Új hozzászólás Aktív témák