Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Kinder #13 üzenetére

    Ahogy látom, elég sok sötétzöld van rajtad is :C

    Egyébként meg nem mindegy, hogy 1800 vagy 2300kg kezd el öngyulladásban kiégni, ahogy a kék-fehéreknél ez lenni szokott. :DD Ez a márka már bizonyított, hogy prémium az égése is ;]

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #49 üzenetére

    "Magáncélú villanyautót pedig csak oszlopról, jövedéki adóval, vagy sziget üzemről engednék tölteni."

    Remélem beállsz a sorba, és nekiállsz telepíteni töltőket, hogy ezt biztosítani is tudd. A másik pedig az, hogy jelenleg a döntő többsé otthon napelemes rendszerrel rendelkezik, azt használja fel, és ugye ezzel a tiszta töltés is megvalósul, oszlopon nem, tehát annyira azért nem jó ötlet. De mivel jelenleg 250-350 Ft/kWh az ára, ezért akinek van füstölője, inkább azt használja, ami természtesen sokkal jobb, hiszen nyomatja a mérgező részeket az orrodba, gyereked, stb orrába. Hmmm....

    Szigetüzem: valóban, még több akkut gyártassunk, minden napelem mellé 2000000kwh-os akkupakkot. Persze nyilván ez is csökkenti a költségét, ami elvezet oda, hogy térjünk vissza az ejuró3-as normához.

    [ Szerkesztve ]

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #51 üzenetére

    Persze, alapvetően én is biciklivel helyben, de a helyben mást jelent vidéken. Motor az gondolom lábbal hajtott.. :) Ha valaki rollert használ oké, de fizessen ő is azért, hogy aszfalt kerül a kereke alá. Látod, így is lehet ezt nézni.

    Jelenleg is tölt, és termel. De ha nem, akkor a szomszédok elhasználják. Kölcsönadom a szolgáltatómnak. Ő meg eladja. (hagyjuk már az ingyen tárolásos maszlagot)

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #55 üzenetére

    Én sem rajongok sok dologért. Például a villanyáram összetételéért, vagy azért, hogy annyit fizetünk a gázért, mint senki más a kontinensen és még sorolhatnám. Mivel tervezhető a napelemek termelése, és az is, hogy mennyi a fogyasztás, ezért elhasználják. (szarul számolt termelés miatt rúgták ki az metszolg. vezetőjét - állítólag)
    Azért mert nem áll dugóban, gondolom nem is füstöl :) . Nekem is elég a jelenlegi hálózati kapacitás.

    A jelenlegi eu gyártók éppen pár évtizede befolyásolják a fogyasztást ( szar alkatrészek, egyre nehezebb járművek, manipulált fogyasztási adatok, ezek már meglévő befolyásolások)
    Jelenleg nem tudnak lépést tartani a kínai támogatott piaccal, ezért háborognak (meg későn léptek, meg pancserok mint kiderült) , mi meg segítjük is a kínaiak térnyerését, ugyanakkor háborgunk is ellene, olyan izéééé...

    [ Szerkesztve ]

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #60 üzenetére

    Geri megteheti, hivatalból viszik (nincs jogsi) és ha menőzni akar, biciklizik.
    Ha nem tehetik meg, akkor meg menjenek gyalog. Bicilkinek is van öko lábnyoma. Bocs, de ha nekem el kell mennem orvoshoz, kocsiba kell ülnöm, nem keró, nem roller és nem motor, tömegesen közlekedést meg ne is emlegessük.
    Az autósok által fizetett adóból készült utat használod, úgy, hogy semmit nem fizetsz érte. (van rendszámod, kötelező biztosításod, súlyadód?)
    Az a gond, hogy a fogyasztói társadalom nevű izé ezt hozta. A másik probléma, hogy a világ leg-leg gazdaságában nem tudjuk megfizetni az EV-t. Mondanám, hogy vidéken jobb a helyzet, mert kevesebb az autó, de több a kémény. Ami ebben az évben okádós volt, sokan a turis cuccot nem felveszik, hanem elégetik.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #62 üzenetére

    Nem érted. Van élet a fővároson kívül is. Orvoshoz menni 30km. Nem fontos, hanem létszükséglet. Fizetik, amikor oszlopon töltenek. Ha kimégy más országba tankolni, te sem fizetsz, csak más országban. Azok az adók olyan kedvezmények, amivel próbálták elérni, hogy csökkenjen az ország károsanyag kibocsájtása, ez nemzetgazdasági érdek. Ahogy a gyereknevelés is. Én, aki már max. unokázni tudok, miért tartsam el azt, aki 3-4-5 gyereket nevel és nem fizet semmi szja-t, egyéb kedvezményekről nem is beszélve. (nekünk mindent ki kell fizetni, de nekik miért nem?) Látod, seccperc alatt szembe lehet állítani valamit, valamivel (vagy kivel). Ha majd olyan mértékű lesz az EV, biztos, hogy törölni fognak a kedvezményekből, ahogy pl. a parkolásoknál is (kb. nem izgat a dolog)

    Szemléletváltásra lenne szükség, de amíg bele nem döglünk ebbe, a többség megint arra vár, hogy mások gondolkozzanak helyettük, mert hát mozgatni az agyat nem megy

    The Vége

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz hroberto #67 üzenetére

    figyelj, miért nem veszel Te is egy EV-t és tölthetsz Te is éjszaka, miután telepítesz pár milláért egy rendszert :)
    Tudod nem írigykedni kell, hanem használd ki Te is akkor. Mi akadályoz meg ebben? Nappal kölcsönadom a szolgáltatónak, éjszaka meg vissza. Többi meg lózung :)

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz hroberto #71 üzenetére

    Ja értem, szóval nem jut rá :C
    De akkor legalább telepíts rendszert, állapodj meg egy vállalkozóval, akinek eladod az áramot. Jó üzlet ám az is. Ne maradj már ki mindedn jóból!
    Ez ugyanaz, mint az, hogy az se jusson adókedvezményhez, akik gyereknevelés címszó alatt az én adómból teszik ezeket zsebre.
    Napelem: szóval eddig éjszaka volt a probléma, most a télre. Egy jó rendszer nem sokkal termel kevesebbet, mint nyáron. Azzal is bőven megvan a fogyasztásom. Legfeljebb nyáron lekapcsolom majd ha változtatnak rajta, nehogy mán a sok ingyenélő járjon jól vele.
    Te egyébként tulajdonosa vagy a szolgáltatóknak ugye, azért fáj ennyire?
    Én mondjuk bevezetném a füstölési adót a füstölőkre, mert ugye ha már egyik nem füstől, akkor a másik meg fizessen. :)

    Na füstölögj tovább.

    Noukoum: én soha nem nyitok meg ilyen linkeket :)

    [ Szerkesztve ]

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz hroberto #76 üzenetére

    ejnye-bejnye
    Majd mindjárt megnézem az elmúlt pár évet, hogy mit mutat a rendszer, jah tudom
    annyit termelek, amit elfogyasztok 1 év alatt....

    Én most vettem a kerót 4 milláért, és nem füstül, dirreg-durrog
    Szóval marad a kérdés, neked, mint opusssz tulajdonosnak rossz, ha nekem jó valami ugye? :) Mert már csak ez fájhat akkor a jelek szerint.
    origo.hu? Te ott dolgozol, vagy az is a tiéd? Értem a csízijóót akkor már.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz SkyLine3000 #90 üzenetére

    No, szájkarate: látom csak sikerült folytatnod a szájkaratét. Nagy tévedésben vagy, sehol nem írtam le hogy teljes mellszélességgel kiállok mellette. Valamit nagyon benéztél. Alapból volt egy napelemes rendszerem, ami túltermelt, és nem fogom a csüngőhasúnak odaadni 3ft-ért, ezért is vettem egy EV-t. A másik oka, hogy a meglévő Laguna 1.5Dci helyi közlekedésre nem éppen ideális, az ismert okok miatt, ami minden korszerűbbnek nevezett dizel sajátja. 2 éve megvan és rohadtul megszerettük, annyira, hogy a Laguna 2 év alatt kb. 500km-t ment összesen. Tehát megvan még most is. Ha valaki utazóautót akar, megtalálja az EV-k között azt, amivel 5-800km megtehető, sőt az újak töltési sebessége sem kevés, persze utána kellene nézni. Gyerekcipőben jár? Persze, ha ezt akarod hallani, akkor igen. Bár ha azt nézem, hogy a sárgák negyed óra alatt akuupakkot cserélnek és már meetsz is, hát tényleg még gyerekcipő. Drága? Igen. Nem lesz mondenkinek: Így van. Nem is való mindenkinek. Ingázok vele? Igen. A beteg, idős, egyedül élő édesanyámhoz aki 80km oda-vissza. Heti 1-2 alkalommal. Bevásrolni, kezelésekre, orvoshoz, sajnos rendszeresen. Az is 60km oda-vissza. Sőt, olyan településre megyek vásárolni ahol ingyen lehet tölteni, nem sokat, de az utazásom ingyen van és jók az árak. Jó hogy pl. nincs kuplung, már sokszor az is nehezemre esett. Jó hogy nem kell télen járatni hogy fűtés legyen, hanem beülök és már meleg az ülés, és szinte azonnal nyomja is a meleget? Rohadt jó. Pláne ha nem a garázst kell utána szellőztetni. Senkit nem akarok meggyőzni hogy vegyen. Minél kevesebbnek van, annál tovább lesznek a kedvezmények, amiket láthatóan idegesítenek olyanokat, akik azzal sem lenne több, ha fizetnénk. Egy dologgal biztosan egyet értünk, az ilyen harckocsikra nem lenne szükség, de eljön az idő, amikor majd ezeket is szabályozzák. Tudnék én is itthon keróval járni de hülye lennék, mikor szinte ingyen van :)
    Az autószerelőm, aki a Lagunát csinálta, panaszkodik, hogy mennyi szar füstölős van, mennek szarrá és misi alatt szinte nem tudják felújítani ha mondják mennyi lenne, egy részük nem csináltatja már meg. Szóval régen, amikor lovaskocsikkal közlekedtek és bejött az autó, mit is mondtak? Na ja, most ugyanaazt mondják az ev-re. Nem tudom ez lesz-e a jövő, de biztos nem a füstölős. Toyota meg egyszerűen nem tud EV-t építeni, megbuktak benne. Sokáig lesznék még belsőégésűek, ahogy a kétüteműek se koptak még ki, igaz, már nem kevernek nekik benzint, magad uram :)
    Ezek nem fogják megoldani a szennyezést, hiszen egy szállítóhajót többet szennyez, mint ezek. De az a tengeren, ezek meg közvetlenül minket, de sebaj, sok gyógyszert lehet már szedni a "tiszta" levegő okozta károsodásra. Majd hordunk legfeljebb megint maszkokat,

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #95 üzenetére

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #101 üzenetére

    Igen. Kombit kértél EV-ben. Ez az. Persze értem én, hogy ez nem octavia kombi, ami egyébként a maga nemében egy batár, de legalább nagy. Nézd meg miért nem gyártanak már az igényednek megfelelőt. Mert nem kell az embereknek. Anyuka rühelli, hogy a dereka leszakad, mire a gyereket ki-be pakolja. Aztán behuppan, majd kivágja a lábait, ha szoknyában van, még a tanga is kevés, hogy totál közelit láthasson az utca népe, hogy kodzsek vagy csubakka? (bocs a hölgyektől, de ez az igazság és elég gáz a többségnek)
    A zöldségesek biztosan jól kitudják használni. Nekünk nagyjából egyidősek a gyerekek, tudom milyen az ilyen autóba őket pakolni és tudom milyen az, amikor egy szuvszerű kocsiba betenni a hátsómat, majd kitenni a bal lábom és erőlködés nélkül kiszállni. Álmon volt egy sportverda, de azt mondtam, mikor még kitudtam volna belőle szállni, még nem volt rá pénzem, most meg kell valaki aki segít belőle kimászni. Kösz nem. De ugyanez a helyzet édesanyámmal, szereti a lagunát, de azt mondta, fiám, a másikkal gyere értem.
    Kína: nem kell pánikolni, csak a farokméregetés fog menni még sokáig. Látják, hogy a nato kombatilis fegyverek egy része is elég az oroszok ellen, tehát még idő mire elérik azt a szintet, és közben a másik meg semmit nem tesz.
    Legalább 1 ország lesz, aki gyarmatként beengedi őket az eu területére, legfeljebb gyártani is fognak itt és jön sok milllijó kicikinaidolgozni is. Az EU gyártók rohadtul elaludtak.

    Sebesség: minek rohanni? Ha használsz egy ilyet, nem fogod kitaposni a belét. Lagunával kint 110, ezzel 90. Nem spórolás, hiszen majdnem ingyen töltök, hála a szolgáltatónak, aki ingyen tárolja amit adok neki a nem létező akkupakkjaiban :) Nem érzem szükségét a száguldásnak. Néha még az is előfordul, hogy megyek 100-al, tényleg néha és néha elmegyek egy Tesla mellett, pedig az más kategória.

    Hely hátul: nézd már meg, hogy mennyien utaznak egy autóban átlag az év 300 napjában. Max. ketten. Hátul max a kutya.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Squirrel #104 üzenetére

    17,7kWh fogyasztás. Ez nem ördögtől való. Nyilván nem 150-es folyamatos tempó mellett. De ha jól tudom, a belsőégésűek is minél gyorsabban mennek, annál kevesebbet esznek. Tehát akkor igaz is lehet itt is :C
    Lejtő és hátszél sem kell hozzá. Egyébként meg ahol lejtő, ott emelkedő is van. Egyik többlet, másik meg visszatermel.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #107 üzenetére

    Ja értem, akkor keress meg itthon egy vállalkozást, és ők megalkotják neked álmaid autóját, ev-ben. Létezik ilyen is. De gyanítom, hogy neked az sem jó.
    Jelenleg a súly nem kimondottan csak az ev-ket nyomja, hanem általában az autókat. Biztonsági berendezések, hő-és hangszigetelések, mert ha kint fingik egy légy, és 200-nál bent meghallod, akkor az ma a "fotelszakértők" szerint zajos. Ezt a fogyasztó elolvassa és magáénak teszi. Amiről Te beszélsz, az minden, de nem halk (koromnál fogva hidd el, van tapasztalatom).

    "Őskövület dízelből ilyet gyakran látok az utakon. "
    Igen, még. Én is látom őket, magam előtt 80-al száguldozva, kamion mögött, de legalább 1200km-t levezet egy seggel.
    Abban igazad van, hogy tömeges igény van arra, hogy ilyen kombik legyenek. Max. 1400kg önsúly, 800kg-os lakókocsit húzzanak, utazótempó 150km/h, 7 személyes (2 masszőr lány a menetközbeni élmény fokozására) beltérrel és lehetőleg 4,5l-es átlag fogyasztással. Remélem korrektül összefoglaltam az igényedet? ;)
    Ja és magyar fizetésekhez igazítva, max. 8 milla, 120 havi kamatymentes verzióban.
    GM igéri hogy majd gyárt többet, de őszintén, minek, amikor a többit is elviszik. Ez kb. ilonkamuszk esete a szájbertankkal. Amíg a többivel elvan, minek erőltesse? Van, de nincs. Lehet eladna belőle 20ezret egy év alatt, közel 5-10%-os marzson, addig a többiből, erősen akciós áron lényegesen többet ad el, magasabb marzson. Szerintem.

    Addig is, 15kWh fogyasztással, 30Ft/kWh áron számolva, az 450Ft/100km. Mennyi most is lityi benya/disel? (tényleg nem tudom) Évi kb. 20k km.
    Lagunám 5.5-6l körül eszik diselből. (Ha mondjuk 500 a disel, akkor 6x500= 3000 vs 450)

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #111 üzenetére

    :))
    Neked megvan álmaid autója, tehát nincs szükséged másikra, mert az csak rosszabb lenne, hidd el.
    De legalább kettő elégedett ember van itt, egyik Te, másik én :)

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #114 üzenetére

    DE olvasok. Továbbra is azt mondom, megvan az álmaid autója. Nem tudsz jobbat. A gyártók saját maguk fojtották meg a belsőégésű autókat. Folyamatosan hazudtak, csaltak. Ezek után sírnak és lobbiznak tovább ezekért. Tudod a másik probléma, hogy engem, mint vásárlót is átvertek. Én örülnék, ha 3 éven belül 1 új belsőégésűt sem engednének piacra, semmilyen alternatív üzemanyaggal, mert ha ezt tényleg megcsinálják hipp-hopp, akkor eddig miért nem? Felelőssek azért, mert itt tartunk, ahol. A politikusokkal egyetemben, akiket megvettek kilóra (mondjuk a miénkkel szarul jártak) .

    Ahogy írtam is, itthon létezik cég, aki tud neked építeni olyan EV-t, ami megfelelne, persze a súlykorlátod, már eleve kizárja a teljes azonosulást. Ez kb. olyan, mintha azt akarná valaki, hogy átrepüljön a Holdra, üzemanyag nélkül.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #116 üzenetére

    Azt állítani, hogy a régi többre képes... :D
    Sok autó van, ha egyik sem megy, egy sem szennyez. Ha megy, szennyez. Hol van ráírva a kocsidra, hogy csak a szaharában közlekedik? De ha ott, akkor az már nem szennyezés? Azzal jön a másik tábor, hogy a töltéshez, gyártáshoz felhasznált energia, anyagok is szennyeznek, ami igaz, de az is igaz, hogy a füstülő mindenhol is szennyez.

    Lesznek behajtási tilalmak, idő kérdése. Egyéb korlátozások is lesznek. Idő kérdése. Lehet elbuknak a tervek pár ország miatt, a többi viszont korlátozhat ettől függetlenül. Kiszorítják saját törvényeik alapján.

    Marad a tömegkölekedés, nem kocsiba ültök, hanem vonatra pl.

    Figyelj, én értelek, ragaszkodsz valamihez, de nagyon, keresed a kifogásokat, nem szeretnék ebben továbbra is részt venni. Több, mint 20 évig volt olyan szakmám, ahol a kifogáskezelés alap volt, álmunkból keltve is, 3 havonta tréningelve, kamerás kiértékeléssel. :)
    Használd egészséggel a kocsidat.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #119 üzenetére

    Nem írtam sehol, hogy mindent kitiltanak. Első körben jönnek az eur5 alatti diselek, aztán a többi.
    Szerintem 2-4 éven belül rendezni fogják az álzöld rendszámúakat is.
    Tehát marad a ev mint bárhova is behajtható.
    Azt gondolom a vidéki kistelepülések tovább fogják húzni, de a nagyvárosok lépni fognak és onnantól már értelmetlen lesz engedni bárhol is. Nyilván ez nem 5 éven belül, sőt.
    Én köszi, tudok menni akkor is.
    De egy kifogásnak elment, bár Te is érzed, hogy ez gyenge volt :)

    Akkor még nem említettem, hogy már pereltek be városokat az egészséges élethez való jog megsértése miatt (levegőszennyezés) és ha rosszul tudom, nyertek is. Onnan már csak egy lépés a kormányok elleni keresetek.
    Mondjuk itt alapból agyonveretnék azokat, akik ilyet akarnának. Aztán kilépnénk az eu-ból. mert brüssszzzeeel

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #122 üzenetére

    "Ha nincs alternatíva, csak tiltás, az nem megoldás"
    De ezt jelenleg is alkalmazza a hatalom, semmi új dolog nem lenne benne. Ha a taxisokat hagynák, zokszó nélkül menne át a dolog.
    Dugódíj: nem érint a kérdés. De szerintem ez is csak egy bedobunk valamit, ami semmit nem fog megoldani dolog. Ha nem tudsz behajtani, az már gondolkodásra késztet.
    Az a baj, hogy egy ideig az ment az ellentáborban:
    - 2-3 év és szarrá megy az akku, hiszen a telefonban is így van (ez sem igaz)
    - amikor kiderült, hogy ez kamu, akkor jöttek azzal, hogy kiégnek (sokkal kevesebb a százalékos öngyulladás mint belsőégésűeknél, ráadásul változik a kémiájuk is)
    - aztán jött az hogy mire elég 2-300km (amikor napi 20-40km az átlagos táv)
    - mire elég a 400km
    - mire elég a 6-800km (aztán 800-1000)
    - a töltési időre nincs időm (de pisi-kaki.kv-ra egyébként van)
    - drága (még,, amíg kicsi a darabszám, de éppen a vezető márka nyomja le az árakat)

    Ezek közül mind lehetne akár valós érv is, hiszen 3-4 éve, ha valaki 2-400km-t vezetett naponta, egyben (!) annak a hatótáv probléma lehetett a váltásra, ma már nem.
    Aki nem akart "órákat" tölteni, az amikor 150-200-al tud tölteni, annak még arra sincs ideje, hogy pisi-kv.
    Kétségtelen, hogy itthon minden drága, mindenkinek is, mégis rohadt sok már az EV. De akinek sok mondjuk használtra egy 5-7m, annak 1,5 is sok lesz egy 20 éves autóra is sajnos.

    Tudod, én féltem tőle, aztán beleültem egybe, és kb. 600m-t vezettem, eldőlt a kérdés.
    2 év alatt visszajött a hagyományos és az ev közötti árrés. Ez tény. Ráadásul még nem is buknék vele, ha eladnám.
    De ha nyilvános töltő lenne csak, már más lenne a helyzet, ez is tény. Kedves MOL és MVM olyan árakon akar eladni, ami már szabadrablás ner módjára, nem is nagyon töltenek náluk. (250-350Ft/kwh, szemben egy kisebb szereplővel, ahol jóval 200 alatt vannak az árak)
    Kint nem tudom mennyi.
    Tehát ezért is mondtam, hogy neked megvan az álmaid autója. Jelenleg. Kérdés, mikor tesznek keresztbe és hogyan.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #124 üzenetére

    akkugyárakról vélemény? szükséges, anélkül nem lehet akkut tenni a kocsikba, az viszont, hogy hol és mennyi lesz, már érdekesebb
    amit előre lehetett látni: fő irány a gépkocsi gyártás, azonban az jelenlegi formájában biztosan átalakul, csökken a mostani formájában.
    így aztán jött a nagy felismerés: kell kiszolgáló ipari tevékenység, akkugyár.
    egyre nyilvánvalóbb, hogy nem fog pénz jönni az eu-ból, szerintem még jövőre sem, valahogy kompenzálni kell, ezért beengedünk mindekit, aki akkukat akar gyártani, ez ugye egyrészt kommunikálható, hogy új munkahely (nem nekünk, mert már nincs kit küldeni, tehát maradnak a jó migránsok) és milyen sok tőke áramlik be, ebben csupán az a bibi, hogy pl. a catl által benondott szám nagyobb része eszköz, gép, ez valójában nem számít az ország szempontjából. (éppen most jelent meg valami cikk is erről, nevet nem írok)
    ami nagyobb probléma, hogy ez az ország számára olyan mértékű vízhasználatot jelent, amibe szomjan döglünk, nem beszélve a sivatagi részeket.
    Tisztában vagyok vele, ha sok EV lesz, megváltozik a kedvezményi struktúra, de kisebb lesz a szennyezés is, remélhetőleg.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #127 üzenetére

    Juj. Ez már bocs, de ....
    Áramot tudunk importálni, termelni mással is, levegőt is?
    Van 2/3, aki kb. a 50%, nekik magyarázd, hogy eladják az ország vízkészletét azért, hogy újabb 1-2 évet kihúzzanak, hátha lesz valami...
    Nem sok más alternatív dolog van. Füstölünk mint állat, vagy teszünk ellene.
    Végső soron sós vízből is lehet előállítani ivóvizet, de levegőt ami tisztább?
    Bocs, parttalan lett és már offnak is off. Nekem fontos, hogy az unokám is tudjon egészségesen élni itt, másoknak nyilván nem annyira, sötétzödnek kiáltanak olyanokat, akik max. zöldebbek. Ez mutatja, hogy milyen sok a korlátolt elme aki gondolkodni sem tud, mert szereti ha helyette gondolkodnak.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #129 üzenetére

    sokkal kevesebbet, mint az általad favorizált (nem állítottam sehol, hogy nincs lenyomata, aki ilyet állít, az egyszerűen hazudik)
    jössz azzal, hogy víz, ami igaz, de éppen te írtad, hogy levegő nélkül hamarább kipusztulunk, mint víz nélkül. Te mondtad ki a lényeget, amit használsz, egy 300-as szög a koporsónkban, amit kínálnak pedig egy 100-as. (előbbit ha belenyomják, azt nem tudod felnyitni, egy 100-as nem olyan masszív, ha élni akarsz, kitudsz jutni)

    Én azt gondolom látom mind a kettőt, de Te nem, azzal védekezel, hogy nem dugóban mégy ki és utána nem városban füstölsz, amit ott összegyűjtenek és elzárják egy dobozba, amit hetente kilőnek a marsra.
    Továbbra is állítom:

    "Ez mutatja, hogy milyen sok a korlátolt elme aki gondolkodni sem tud, mert szereti ha helyette gondolkodnak."

    Továbbra is állítom, álmaid autójával közlekedsz és ezen nem is akarsz változtatni. Mert neked ez jó, a többiről meg nem veszel tudomást, oldja meg más.
    Béke veled! Jó füstölést.

    [ Szerkesztve ]

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

Új hozzászólás Aktív témák