Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    Tetszik. :K És hiába BMW, belül se csúnya. Az ára viszont nagyon csúnya lesz. :( Ha tippelnem kellene, valószínűleg 45-65 millió között lesz.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Graphics #46 üzenetére

    A utaknak a buszokat, kamionokat is el kell(ene) bírnia különösebb probléma nélkül. Az más kérdés, hogy ez itthon nem nagyon szokott sikerülni. :U Idővel egyébként fixen az elektromosé lesz a jövő (már csak azért is, mert nem lesz benya), vagy esetleg a hidrogénes hajtásé. Igazából a lítium helyett kellene valami olcsóbb (pl. nátrium, vagy valami egészen más, ami könnyebb és nagyobb kapacitású). Előbb-utóbb letelik majd a 30-40 éve hirdetett "majd 15-20-25 év múlva lesz fúzió", és akkor ha megfejlesztgetik az elektromos hálózatot is, akkor majd lehet beszélni érdemi hozadékokról. Szóval vagy 25-30 év múlva már érdemben jobb lehet a helyzet az elektromos autók szempontjából, már ha lesz még akkor civilizáció.

    Addig alsó hangon is nagyon vegyes a kép, bár én már most is inkább pozitívnak tartom a lentebb taglaltak miatt. Annyi előnye ugyanis mindenképp megvan az elektromos autóknak, hogy legalább nem közvetlenül az orrod alá pöfögik a szennyező gázokat (pl. NOx), ami egy elég jó dolog. Az erőműveket meg, mint gyakorlatilag pontforrásokat sokkal könnyebb és hatékonyabb tisztítani. Meg az eleve nem az orrod alá pöfög. És ugye az emberek nagy része városokban él.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Somatom #57 üzenetére

    "Az átállásnak befolyásolás nélkül kéne történnie, ahogy anno a lovasszekér esetében."

    Ez egy ideális világban igaz lehetne, de egyáltalán nem olyanban élünk. És míg lovak évezredekkel ezelőtt is voltak, és évezredek múlva is lesznek szép számban, addig ez a kőolajról (gazdaságosan) nem elmondható...

    Nem csak az számít, hogy mit szeretnél, hanem az is, hogy mire lesz lehetőséged. Hiába szeretnél unikornishúst enni gleccsertúrázás közben, ha az unikornisok és a gleccserek is kevés éven belül kipusztulnak.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz 8th #138 üzenetére

    "Az autó inkább a pénzem vigye mint az időmet. Előbbi pótolható, utóbbi nem."

    Jogos észrevétel. De egyébként a pénzed is viszi, nem csak az idődet. Ha mondjuk 100 ezer km-re számolsz egy autóval, akkor mostani üzemanyag árak mellett, 7 literes fogyasztással a közlekedésed 7000 liter üzemanyaggal lefedhető, ami mostani áron kb. 4 millió Ft (40 Ft/km). Ha ettől többel olcsóbb a belső égésű motoros autód, akkor nem is feltétlenül éri meg anyagilag se.

    Mert oké, hogy van "ingyen töltés" (már ha van, mert van napelemed x millió Ft-ért, meg vagy félmilláért kiépített töltőd), de olyan is van, hogy nem tudsz ingyen tölteni.Ha meg alkalmanként kénytelen vagy 2-300 Ft/kWh-ért tankolni (NEM tudom biztosra a mostani "nem teslás" árakat, de sok), akkor már a ~16 kWh/100 km-es fogyasztással is ott vagy a kb. 32-48 Ft/km-nél. Vagyis akár többe is fájhat, mint a belső égésű motoros autók töltése. Amik fogyaszthatnak akár 5 liter alatt is, ha olyanok a körülmények. Ha simán a hálózatról töltöd, mert nincs napelemed, akkor nagyon alsó hangon is 6-7 Ft-tal csökken a Tesla üzemanyagár-előnye.

    Oké, az összevetés nyilván nem ennyire egyszerű, mert szervizköltség (olajcsere-nemcsere), meg minőség (nem feltétlenül pl. a Tesla javára...), meg ingyen parkolás. Viszont messzire gyakorlatilag nem lehet utazni vele. És nem is feltétlenül olcsóbb messzire utazni vele, miközben sokkal macerásabb és egyértelműen lassabb IS. Egy "klasszikus" autóval 1000 km autópályán azért megtehető 9 óra alatt (megállással, tankolással, ideálisan sofőrcserével), egy elektromos autóval viszont ez egyértelműen több idő. Pláne akkor, ha már az indulás előtti "teletankolást" is beleveszi az ember. ;]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz 8th #140 üzenetére

    Nekem (most még) egy 2005-ös :Y Mazda 6-om van, 2 literes szívóbenzines. Viszonylag rövid távon (15 km) használom, vegyes jellegű használatban 8-8,5 liter körül fogyaszt. Autópályán be tud menni 7 liter alá, városban, dugóban araszolva bőven 9 fölé is (de 9-es átlag fölötti tankolásom nem nagyon volt, azok is inkább csak télen).

    1,25 millióért vettem még 2020-ban, "kötelező" szervizeken kívül (olajcserék, szűrők; plusz volt gyertya, biztos ami biztos, illetve kopott fékek/gumik cseréje). Tök kényelmes, elég nagy, viszonylag jól is megy. 1-2 dolog hiányzik belőle csak (pl. Bluetooth a zene miatt :DDD, de amúgy megoldható lenne az is; egy FM transmitter így is van, de az igazából szar). Alapvetően egy egyterű kellene nekem (szeptemberben jön a 3. baba), mert bár még vele is csak 5-en leszünk, de lennének alkalmak, amikor 6-7 embert is utazna egyszerre.

    Új autón is gondolkoztam, már csak azért is, mert a használtak is brutál drágák (6-8+ millió egy jobb). Aztán meg belegondolok, hogy mit kapnék cserébe kb. 15 (tizenöt) millióért, vagy talán többért: új, csillivilli kasztni, pár, többnyire felesleges biztonsági extra (sávelhagyás figyelő asszisztens, adaptív tempomat), BT, valamivel jobb audio (ez mondjuk nekem nagyon fontos), meg persze LED világítás. És persze 1-3 literrel kisebb valós fogyasztás. De ezek együttesen se igen érnek meg plusz tizensok millát, miközben a fenntartása nem sokkal lenne olcsóbb a mostaninál (összetörni, "töretni" viszont sokkal-sokkal drágább lenne). Miközben évi talán 1x ezer km-eket megyek most. :U

    Az a Fabia amúgy szimpi. Egy angol kolléganőmnek egy 1.2-es turbós benzines Fabiája volt. Ahhoz képest, hogy csak egy Fabia (=kiciócó), meglepően jó volt az is. Jól ment, keveset fogyasztott, és ugye a Blútúsz is. :DDD

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Somatom #142 üzenetére

    Köszi! :R Jó lenne... de az a gáz, hogy fogalmam sincs hogy/miért, a régi Mazdán nincs Aux in (emésszük ezt meg). Ha lenne, akkor nem túlzottan érdekelne a BT, használnám a jacket, nekem gyakorlatilag tökéletes lenne.

    Korábban az LG V30-amat - egy másik régi Mazda 6-ossal - a jack kábelen keresztül használtam az FM transzmitterrel (már hogy a transzmitterre kötöttem jackkel). Aztán kipróbáltam BT-vel is, és mivel eleve viszonylag szar volt a hangminőség, ezért a BT már semmit se rontott rajta. Viszont mivel kényelmesebb volt használni, ezért leszoktam a kanócról.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Somatom #144 üzenetére

    Külső antennás FM transzmitterről nem hallottam, köszi. Próbáltam annak idején normálisabb minőségűt keresni, de konkrétan nem találtam. Sehol. A legjobbak a 10-12k körüliek voltak, amik legalább fogadtak mindent (jack, micro SD kártya, 2 USB gyorstöltő). Nyilván gagyi rádió van bennük, és ez a gond, de antenna in/out csatlakozósat egyáltalán nem láttam soha, sehol. Pedig jó lehetett volna.

    Alternatívaként felmerült amúgy a fejegység cseréje (sőt, a hangszóróké is, hogy még jobb legyen a hangminőség), de valószínűleg most már <~1 évet lesz még meg ez az autó (bővül a család, meg amúgy is régi már), szóval most már nem érné meg.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák