Új hozzászólás Aktív témák
-
Pipó
őstag
Remélem a bérkorrekcióra is precedenst teremtenek ezzel. Munkaszerződésbe, kollektív szerződésbe, megbízási szerződésbe beleírni és a béremelésért kell csak harcolni ezután.
"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
-
ledgeri
nagyúr
Novemberben már tiszta volt az infó. Az NMHH azután közöl, miután már megjöttek az első ilyen számlák... Így jó felhívni a figyelmet a változásokra!
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Ideje lenni a munkatörvénybe beiktatni, hogy inflációkövető bér kötelező minden évben.
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
veterán
Gondolom, hogy ezt minden szolgáltató be fogja vezetni, így ezek szerint ki lehet ugrani majd a szerződésekből?
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
MODERÁTOR
válasz Donki Hóte #4 üzenetére
Kérdés, hogy van-e értelme, ha a másik cég, ahova mennél (mert szolgáltatás ugye kell), az is emel ugyanilyen alapon.
Xiaomi 13T
-
Aprósólyom
addikt
Ugyan ez jutott eszembe. Senki nem biztosít egyoldalú szerződésmódosítási lehetőséget a természetes személy számára.
Teljesen szürreális. Bár látom, másoknak is ugyan ez jutott eszébe.
Holnaptól 3-4 millió magyar munkavállaló csaphat rá a főnöke asztalára jogszerűen, hogy mára nem fedi le a működési költségeit a szerződésben vállalt havi előfizetési díj. Így vagy teljesíti vagy a főnök felmondhat és kereshet másik munkahelyet, majd a beosztottak valamelyike veszi át a helyét....Jevons paradox
-
őstag
válasz Donki Hóte #4 üzenetére
Minden szolgáltató meglépte. Mindnek az ÁSZF-jébe beleírták a tavalyi évben az inflációkövető áremelés lehetőségét. Akkor lehetett volna felmondani, de ha nem éltél vele akkor, most már nem is tudsz ezen indokkal kilépni (persze, ha nincs hűséged, akkor bármikor leléphetsz, de mivel mindegyiknél ugyanilyen rendszer van már, így kérdés, hogy megéri-e).
-
bollokcs80
Korrektor
#3, #6: Igazatok van, bennem is ez merült fel, amikor először olvastam ilyet. Ha jól láttam a KSH-nál, az éves infláció 15% lesz én meg kaptam 5% emelést tavaly év végén. (Tudom, örüljek, hogy kaptam.)
B.Cs.
-
veterán
Tavaly jött vagy 20 SMS értesítés az ÁSZF módosításáról (két szolgáltatónál is vannak SIM kártyáim), az embernek nincs ideje végigkövetni a változtatásokat. A szolgáltatók meg persze egy semmitmondó egyenszöveggel küldik az értesítést arról a módosításról is, hogy Baktó nevét a jövő hónaptól Bakto-nak írják, meg azt is, hogy holnaptól a vesém a szolgáltatóé
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
őstag
válasz Donki Hóte #9 üzenetére
Tudom. Ráadásul direkt úgy csinálják, hogy nekik meglegyen a jogi háttér, de neked meg szívás legyen. Konkrétan pl.: rendre úgy kapok SMS-t a T-től, hogy majd 1 hónap múlva lesz elérhető az a szerződésmódosítás a honlapon, ami majd 2 hónap múlva fog változni (ráadásul nem is írják le, hogy miről is fog szólni ez a változtatás). De mire kikerül a honlapra ez a változás (az a hónap letelik), addigra el is felejti az ember, hogy volt valami módosítás, és nem nézi meg, hogy mi is volt az.
Viszont jogilag ez akkor is őket védi, hiszen a tájékoztatást megadták, innen már rajtad múlik, hogy megnézted-e vagy sem. Sajna.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Ebben az a jó, hogy az ilyen automatizmusok miatt a folyamatok önfenntartóvá válnak: idén mindenki megemeli 15%-kal a díjat, jövőre meg konstatálja, hogy tavaly 15%-kal emelkedtek az árak, azaz megint meg kell emelni annyival. (Az persze ismert, hogy az infláció egy öngerjesztő folyamat, de így kodifikálva jobban szembesül vele az ember.)
Szerződést felmondani pedig ügyfél részéről is lehet bármikor, a hűségre vonatkozó szabályok pedig kedvezően változtak korábban. (Hűségidő alatti felmondásnál csak a már igénybe vett kedvezményeket kell visszafizetni, nincs "kötbér".)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
--HARDCORE--
senior tag
És ezt az oltári baromságot már évek óta csinálják, és ki se lehet kapcsolni.
A legjobb az amikor egy szolgáltatást áttesznek nem megrendelhetővé, és még akkor se kapsz róla értesítést, ha neked az a szolgáltatás aktív. De ez az általános spam az kell.Üdv.: Zsolt ___> ReVolution!
-
veterán
Az a baj (és ezt csak dupla OFF-ban írom le, mert nagyon népszerűtlen leszek vele ) hogy ha bevezetnék mind a bérek, mind az árak tekintetében az automatikus inflációkövetést, akkor akkor akkora infláció lenne 1-2 éven belül, hogy minden és mindenki tönkremenne benne.
Eléggé sajnálatos, hogy bármilyen termék, vagy szolgáltatás terén bevezetik ezt, de ez még mindig kisebb hiba, mintha a bérekre is bevezetnék
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
janeszgol
félisten
Amióta bekerült ez az inflációs emelés, azóta megfogant bennem az, hogy bizony felmondom majd a szerződéseimet.
Majd találok más lehetőséget, ami nekem jó. -
bambano
titán
csak a szokásos, az nmhh megint nem érti a jogrendszert.
a szerződés első legfontosabb tétele, hogy mit szolgáltatok, a második legfontosabb tétele, hogy mennyiért.
ha a díj változik, az szerződésmódosítás.ez a kamu marhaság, hogy díjkorrekció, azért nem igaz, mert eddig is volt lehetősége a szolgáltatónak díjat emelni, és akkor volt lehetőség szerződést bontani. a díjkorrekció nem egy bebetonozott szerződési pont, hanem egy plusz lehetőség a díjváltoztatásra. de mivel díjváltoztatás eddig is volt, és a díjváltoztatás gyakorlata az volt, hogy lehetőség volt szerződést bontani, ez nem változott azzal, hogy más nevet kapott.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Donki Hóte #4 üzenetére
megkérdezhetem, hogy hogy sikerült pont az ellenkezőjét kiolvasni a cikkből, mint ami benne van?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
A mit szolgáltatok és mennyiért dologból a mennyiért változik, mert az értéke nem állandó.
Ezen korrigál. Ez benne van a szerződésben egyébként + jogszabály a szolgáltatóknak évente 1x engedi a díjkorrekciót.A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
--HARDCORE--
senior tag
Sosem értettem, lezárt pre paid csomagnál mi alapján emelnek tarifát. Nem szó szerint van akkor lezárva, csak annyi hogy nem hozhatsz lètre olyan csomaggal új szerződést, de aki már rendelkezik vele annak megemelhetik a díjjait. Csak a "lezárt" szóval van akkor bajom. Nem hét lakat alatt kényszerzubbonnyal fejjel lefele a jeges tenger mélyére értik.
Üdv.: Zsolt ___> ReVolution!
-
ajánlom figyelmedbe ezt az írást: https://www.hwsw.hu/hirek/65641/dijkorrekcios-mechanizmus-aszf-szerzodesi-feltetelek-nmhh-vodafone-telekom-yettel-digi-hatosag-tajekoztatas.html
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
-
bambano
titán
de, igaz.
és hiába hozol fel nmhh-s cikkeket, nem az a probléma, hogy nem láttam, mit gondol az nmhh, hanem az, hogy nem értek vele egyet.
amit a hwsw leírt, kb. ugyanazt írta le ez a portál is, szóval nem értem, minek ajánlottál egy másolat portált.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Mármint ha egy törvény kimondja, hogy nem szerződésmódosítás, ha a szolgáltató évente 1x, vagy többször, 45 nappal előtte írásban közli, hogy mi miatt árat emel, akkor az mégis az?
Egysezrűbben: A törvény szerint nem szerződésmódosítás. És ezt nem én mondom, hanem a törvény.
Értem, hogy nem értesz egyet a törvénnyel, de ez a törvény.
Attól még pöröghetünk rajta, hogy ez akkor is szerződésmódosítás, de na, ne égessük már magunkat.A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
bambano
titán
1. az általad linkelt hwsw cikkben nincs 2003. karaktersorozat, sem törvény.
2. az elektronikus hírközlésről szóló törvényben egy helyen van korrekció string, az adatvédelmi problémák kezelésénél.viszont ilyen van az eht-ban:
132. par. "(7) Nem tekinthető az előfizető számára előnyös módosításnak a díjak, a díjcsomagok, az adatforgalmi korlátozások, az adatátviteli sebességek, a lefedettség, a műsorterjesztési szolgáltatás keretében kínált csatornák összetételének módosítása"
ez azért számít, mert korábban kifejti, hogy akkor nem téma, ha a módosítás kizárólag az előfizető számára előnyös változtatást tartalmaz, ekkor lehet meghirdetés és egyebek nélkül egyoldalúan szerződést módosítani.visszakanyarodva a kiindulási ponthoz:
1. az, hogy a szerződés normaszövege nem változik, mivel korábban beleírták, ez tény
2. a díj egyértelműen a szerződés része, benne kell legyen, sőt, a szerződésösszefoglalóban is benne kell legyen, vagyis ennek változása a szerződés változását jelenti, értelemszerűen nem az előfizetőnek kedvező módon.a te hsz-edre válaszul: a törvény nemhogy nem mond semmi olyat, amit állítottál, hanem kifejezetten az ellenkezője van benne.
ha ezt az nmhh nem érti, akkor náluk van a probléma.
egyébként is el kellene olvasni a vonatkozó eu-s irányelvet, csak most nincs rá időm.amiben egyetértünk: tényleg ne égesd magad.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
félisten
"ha a díj változik, az szerződésmódosítás."
A legnagyobb tisztelettel, de ez kötelmi jogilag nagyon nincs így. Csak a jogi alapelvek és az esetleges ágazati különös szabályok szabnak határt annak, hogy milyen automatizmusokat, horribile dictu egyoldalú módosítási lehetőségeket lehet egy szerződésbe beépíteni.
Lehet, hogy itt egy ágazati megkötésről van szó (ebben a témában sajnos éppen tizenöt éve csak felületesen vagyok benne), de a polgári jog egyik kötelmi jogi alapelve a szerződéses szabadság, ami magát a szerződésszöveget helyezi a középpontba. Ha ott az van, hogy a díj módosulhat, és ez nem ütközik törvényes rendelkezésbe, akkor a díj módosulhat.
A jelen esetben két tényező bonyolítja a helyzetet: eleve a blankettás szerződések ténye, illetve maga a külön jogszabályok által szabályozott speciális ágazat.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
bambano
titán
félreérted.
nem az a kérdés, hogy módosulhat-e a díj.
az a kérdés, hogy ha a díjat ezzel a módszerrel módosítja a szolgáltató, akkor azzal együttjár-e az egyoldalú szerződésmódosításhoz tartozó többi kötelem.azt teljesen nonszensznek tartom, hogy a szolgáltató megkötések nélkül módosítsa a díjakat és az előfizetőnek ne legyen lehetősége ezzel szembe állni. elvileg az elektronikus hírközlési szolgáltatásokra vonatkozó szerződés két egyenrangú fél azonos akaratával jön létre.
másrészt meg ebben a hsz-ben a 15-ösre válaszoltál, miközben a 29-esben benne van a törvényi tényállás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
félisten
Eggyel hátrébb kell lépni: nincs egyoldalú, sőt semmilyen szerződésmódosítás. Csak a díj módosul a szerződés/ÁSZF/jogszabály rendelkezéseinek megfelelően.
Tekintettel viszont a blankettaszerződés tényére és a fogyasztó kiszolgáltatott helyzetére, vannak felsőbb korlátok.
A rendszeresen fizetendő szolgáltatások / blankettaszerződések területén van egy olyan leírt/kimondatlan elv, hogy maga az infláció egy viszonylag jól definiált plafon, de sajnos nem abszolút értelmű.
Volt hasonló jellegű ügyem, bár az nem kifejezetten blankettaszerződéses volt, és nem volt benne hatósági hatáskör. Volt viszont bíróság egy meglepően racionális gondolkodású bíróval, aki elfogadta azt a megközelítést, hogy a szolgáltatói profit oldaláról nézzük a kérdést, és visszaélésszerűnek nyilvánította a díjemelés jelentős részét.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
it A díjkorrekciós mechanizmust bevezető ÁSZF-módosításkor felmondási joga van az előfizetőnek, de ha az inflációkövető díjmódosítást a szerződés eleve tartalmazza, illetve ha az automatikus díjmódosítást bevezető szerződésmódosítást követően az előfizető nem élt a felmondási jogával, akkor az automatikus inflációkövetés és az ezzel járó díjemelés tényleges alkalmazásakor erre hivatkozva már nem mondhat fel.
- TCL LCD és LED TV-k
- Nem maradt sok titka a kétféle Galaxy A16-nak
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- DIGI kábel TV
- Linux kezdőknek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen