Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    Látom itt nagyon sokan eléggé el vannak tévedve, hogy milyen "chipek" mennek az autókba. :F

    A kismillió MEMS szenzorokban van mozgó alkatrész. Szintén kismillió MCU és rengeteg controller, a motortól, a USB portokig, a CAN hálózat vezérléséig, rengeteg különböző leginkább kis elektronikai egység megy bele. Tényleg akár több ezer chip van egy kocsiban. És az infotainment, amit esetlegesen te nyomogatsz az a lehető leglényegtelenebb része, és kieshet teljesen.

    Egy autógyártónak elsősorban elérhetőség kell tehát hogy ugyan az a komponens 10+ évig gyártva legyen és elérhető legyen, hogy a 10+ évig gyártott platformjaikba ugyanazt a komponenst minding be tudják építeni, és a dolgokat 1x kelljen megcsinálni, és utána csak újra és újra felhasználni, így minimalizálni az RnD-t.

    Mi az ami automotive grade? Ez. Ez meg az ISO szabvány ugyanerre.

    A TSMC N4A azt garantálja, hogy 10+évig elérhető lesz és megmarad az adott node, ez a lényeg. 0 kihatása van arra hogy most mi a helyzet és hogy évek múlva mi lesz. 5éve múlva talán lesz amit gyártanak rajta.

Új hozzászólás Aktív témák