Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • Rapid136

    senior tag

    válasz halagabor #1687 üzenetére

    Azon gondolkozom mi értelme van a pusholásnak? Ott van pl. az Ilford Delta 1600-3200, minek kinozni egy normál filmet? Vagy épp XP2 super ami ráadásul sima laborgépben hivható fekete-fehér film. (szinesben nem vagyok ott, de tuti van ott is érzékenyebb film)
    Eleve az a baj a pusholással hogy a laborok jelentős része automatával dolgozik ami kiolvassa a DX kódot és az alapján lehívja a negativot, gyakorlatilag kivitelezhetetlen bármilyen változtatás.
    Szines filmnél emiatt vagy extra gép kell, vagy manuális hivás. Ami valószinűleg többe fog kerülni mint egy nagyobb érzékenységű film.
    Fekete-fehéret meg szinte biztos hogy kézzel hivnak, költséges mulatság kisérletezni egy tekercs filmmel. Elsőre biztos hogy c-41 filmekkel próbálnám meg megismerni a gépet és a fénymérő működését, aztán lehet később kisérletezni. Hivással együtt be is szkennelik a negát ha kéred.
    De mondjuk találsz analóg labort ahol bérleti dijért talán még segítenek is laborálni ha úgy érzed hogy van értelme.

    Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."

Hozzászólok Aktív témák

Hirdetés