Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathulhu

    addikt

    válasz Petykemano #778 üzenetére

    Zen2-nel az L4 mellett ket indokkal erveltem, egyreszt kompenzalni kicsit a tavoli IO miatti kesleltetest, masreszt fuggetleniteni az IF orajelet a RAM orajeltol. Ez volt ugye a Zen1 egyik rakfeneje, es mar akkor mondtak, hogy ehhez egy koztes buffer kellene, aminek a szerepet szvsz egy gigantikus L4 szepen be tudna tolteni, igy az IF mehetne gyorsabban csokkentve az inter-CCX es mostmar inter-chiplet kesleltetest is.

    Tudom, hogy meg a Zen2 duplazott chache-e messze is messze lesz a 3D altal adott lehetosegtol, de jo indikator lehet, hogy mennyit tud profitalni belole a Zen2 (aztan persze az IO kesleltetes lehet negalja az egeszet).

    A nagyobb cache mindenkepp segit a cache missek szamanak csokkenteseben, de ha mar eleve jo hatasfoku a cache mechanizmus, akkor sokkal nagyobb cache-el is csak par %-ot lehet nyerni. Minden a jo prefetcheren mulik (sajnos nem talalom, de regen olvastam egy cikket, az mutatta szepen, hogy a prefetcher gyakorlatilag atvette a L3/L4 szerepet). Ez szvsz igazan csak nagyon rosszul megirt programoknal hozhat igazan javulast, bar megvallom a konkret szamokrol nincs fogalmam.

    Tudtommal a HBM onmaga 3D stack, mikor GPU-t raksz melle lesz az egesz 2.5D az interposer miatt.

    Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

Új hozzászólás Aktív témák