Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz S_x96x_S #3032 üzenetére
Felmerült bennem a kérdés, hogy tulajdonképpen mi választja el manapság az SSD-t az optane/3dXpoint-től?
Mármint régen mondjuk a 100k IOPS egy elég hard limitnek tűnt az SSD-k esetén. De ma már a M.2 foglalatos PCI3/4-es ma még talán prémiumnak számító SSD-k is (mérettől függően akár) 500k is IOPS-t tudnak.
A kérdést nem oda akarom kifuttatni, hogy mi értelme az optane/3dXpoint-nak, de az előnyeit látni kell. A kérdés önmagában csak azért vetődik fel, mert az intel által piacra dobott termékek eddig nem igazán váltották be azokat a számokat, amivel a kezdetekben reklámozták. Ezek a kezdei 64GB-os alaplapi összeköttetéssel bíró példányok nem, vagy alig adtak többletet egy hagyományos SSD-hez képest, miközben drága is volt és kicsi is. Háttértárnak.
Kiderült, hogy a Sony terve a seamless load, a játékok adatainak streamelése SSD meghajtóról. 5-7GB/s És ehhez terveztek is egy IO chipet, ami DSP formában tartalmazza a kraken decompressort.
Felröppent a hír, hogy az RDNA3 256GB fedélzeti memóriával fog érkezni. (Ezt persze ne vegyük
készpénznekérintésmentes másodlagos számlaazonosítóra történő azonnali átutalásnak) De a lényeg, hogy megint felröppent a hír, hogy esetleg a GPU-ra integrálva lehetne használni memóriabővítésként SSD-t.Több ötletem / kérdésem is van.
1) Lehetséges-e vajon, hogy az SSD - legalábbis amiket eddig a profi SSG-kben használtak - nem kellően gyorsak RAM helyettesítésére. De az optane / 3dXpoint igen, különben nem lenne DDR foglalat helyére beilleszthető modul. Méretet késleltetésért, persze, de a jobb körökben úgy használják, hogy a foglalatokban levő valódi DRAM gyorsítótárként funkcionál.
Tehát ha már az optane/3dXpoint úgyis alkalmas DRAM helyettesítőként DRAM gyorsítótárral kevés késleltetés árán nagy méretnövekedéssel, akkor lehet-e ez a megoldás?2) Általában persze az SSD-k úgy működnek, hogy van valami vezérlőchip rajtuk, és azok is szintén - jobbára - használnak DRAM-ot gyorsítótárként. az SSG is valószínűleg úgy működött, hogy kellett azért a GPU-ba egy olyan IO vezérlő, ami az SSD-ket kezelte. (kivéve persze, ha ez magán az SSD-n volt)
Amikor a Vega HBCC-vel működött, ott is volt HBCC, ami történetesen PCIe-n keresztül használta a rendszermemóriát úgy, hogy a fedélzeti HBM csak cache volt.Mindenesetre az nyilvánvaló, hogy valami vezérlő kell
Lehet-e az a DDR és a GDDR jövője, hogy kvázi a mai DDR és GDDR chipekre 3d stackiing ráépítik a már ramhelyettesítésre is elég gyors 3dXpoint-ot ennek lekezeléséhez szükséges vezérlőkkel együtt. (Nyilván a gondolat annyiből nem új, hogy maguk a DRAM chipek és SRAM cache-sel működnek már most is)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- OLED TV topic
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Vicces képek
- Politika
- Háztartási gépek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...