Hirdetés

2017. szeptember 24., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-09-16 14:56:49

IT café

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#251) mzso


mzso
(PH! addikt)

Helló!

Nem rendeltem még soha a weboldalról. Mivel szokás/érdemes fizetni? Melyik a legbiztonságosabb?
A másik problémám az, hogy eddig gyakorlatilag csak Paypal-t használtam, ami itt nincs. Mást meg nem ismerek. Gondolom csak az ilyen Vis/master/maestro jöhet szóba, mivel a többi vagy külföldi és/vagy céges. Ezekről annyi tudok, hogy a bankkártyám sarkában van egy MasterCard logó/felirat... :DDD
Tud valaki valamilyen noob útmutatót? Aktiválni kell valamit a banknál? Hogy megy a fizetés? Remélem annyi kontroll van fölötte, hogy csak annyit pénzt vesznek le amennyit leokéztam...
Mi a halálnak nekik a lejárat ideje?

(#252) zoli03 válasza mzso (#251) üzenetére


zoli03
(őstag)

Beírod a neved, kártyaszámot, lejáratot, CVC kódot. Ahol kártyával neten lehet fizetni, ott is ezek adatok kellenek, magyar oldalakon is. Nem vesz le többet, külön aktiválni se kell, mint PayPal-nál. A fizetés olyan, mintha egy boltban fizetnél a kártyáddal.

(#253) Mate


Mate
(MODERÁTOR)

Megérkezett a rendelt cuccom és úgy tűnik működik is.

Most valahol pontoznom kell az eladót és lezárni a vásárlást? Vagy magától megy majd?

(#254) kirkri válasza Mate (#253) üzenetére


kirkri
(Topikgazda)

Meg kell erősítened, hogy megérkezett. Ezután feldobja az értékelős oldalt.

14 éve a Prohardveren!

(#255) mzso válasza zoli03 (#252) üzenetére


mzso
(PH! addikt)

Kösz. Közben kipróbáltam, de nagyon nem tetszik. Csak bepötyögi az ember az adatokat a kártyáról és pikk pakk levonja a pénzt a számláról.
Normális utalásnál van jelszó kérés, SMS kód beírás is. Paypalnél is be kell jelentkezni a paypallel és elfogadni az összeget amit fizetek. De még sima kártyás fizetésnél is van pin kód.
Itt meg semmi. Megadok MINDEN adatot az oldalnak ami kell hogy le lehessen vonni a pénzt ennyi erővel bármikor azt von ott le valaki náluk amit akar...
Legalább a banknál kéne engedélyeznem a tranzakciót a webes felületen. Az legalább valamennyire biztonságos lenne.
Így aztán félthetem a kártya adatokat, akkor is ha az oldal megbízható. (Volt egy pár hír tömeges kártya adat lopásokról manapság.)

"Status: Your Payment is Being Verified "
Ez meddig szokott tartani a valóságban? (Egyébként mi is van ilyenkor? Számolgatják a pénzt a bankok?)

[ Szerkesztve ]

(#256) zoli03 válasza mzso (#255) üzenetére


zoli03
(őstag)

De írtam, hogy ahol kártyával fizetsz, ott is ezeket az adatokat kell megadnod. Amikor vásároltam a MÁV oldalán, ott is ugyanezek az adatok kellenek. Megbízható helyen kell csak megadni, aztán nincs probléma. Ha meg félsz, akkor kérjél webkártyát vagy mi a neve.

(#257) longwild válasza mzso (#255) üzenetére


longwild
(senior tag)

Ha jol emlékszem az az oldal, amitől félsz, az a mastercard által hitelesített oldal... Ne felj tole!
Egyebkent pedig a kártyád adatait sokkal konyebben el lehet lopni... Eleg csak a pénztárak feletti kepet visszanézni. Ha a pénztáros egyet fordít a kartyadon, akkor a kamerán maris latszik a neced, kszam, kibocsátó bank a hátulján meg a cvc kod...

szoftver szakmabeli... MS, Brazos, Beverly250

(#258) mzso válasza longwild (#257) üzenetére


mzso
(PH! addikt)

"Mastercard által hitelesített oldal"
Lehet, de nem tudhatom.

"Egyebkent pedig a kártyád adatait sokkal konyebben el lehet lopni"
Hát ez az. Ezért is jobb lenne egy kis extra biztonság.

(#259) mzso válasza zoli03 (#256) üzenetére


mzso
(PH! addikt)

"Ha meg félsz, akkor kérjél webkártyát vagy mi a neve."
Erről nem tudok semmit. Valaki?

(#260) zoli03 válasza mzso (#259) üzenetére


zoli03
(őstag)

Felmész a bankod weboldalára, aztán utánaolvasol vagy Google. Röviden egy másik kártya, vagy még az se, amire pénzt raksz fel vásárlás előtt, és csak annyi van rajta, amennyit ráraktál, így ellopni se tudnak róla többet.

(#261) kirkri válasza zoli03 (#260) üzenetére


kirkri
(Topikgazda)

Sajnos nem minden banknál van.
Én csak kizárólag erre a célra tartottam meg az Erste számlámat, mert náluk van virtuális kártya, ami sajnos az UniCreditnél nincs ahol a tényleges számlám vezetem. Így kidobok ugyan minden hónapban 800 forintot feleslegesen, de legalább biztonságban tudhatom a pénzem az utolsó kis sufni kínai webshop esetén is.

[ Szerkesztve ]

14 éve a Prohardveren!

(#262) pityu6


pityu6
(tag)

Sziasztok!
Fel is adta az eladóm a telót,úgyhogy óriási szerencsém volt,hogy nem várta meg a 27 napot :DD
Ilyenkor mi a teendő?
Megadta a követési számot.

(#263) mzso válasza kirkri (#261) üzenetére


mzso
(PH! addikt)

Én OTP-s vagyok. Akkor majd utána nézek. De amennyit én vásárolok ahhoz egy ilyen havi 800Ft körüli díj az igencsak izmos.

[ Szerkesztve ]

(#264) kirkri válasza mzso (#263) üzenetére


kirkri
(Topikgazda)

Az OTP-nél van virtuális kártya.
Csak nekem kerül 800 forintba, mert kizárólag csak erre tartom fenn az Erste számlámat, tehát nem a kártya kerül havonta 800 forintba, hanem a "felesleges" számla.
A kártyának éves díja van, olyan 1500 forint körül szokott lenni, de van olyan számlacsomag, amihez ingyen jár.

14 éve a Prohardveren!

(#265) mzso válasza kirkri (#264) üzenetére


mzso
(PH! addikt)

És akkor az miben nyújt majd nagyobb biztonságot? Csak annyiban, hogy nem lehet elhagyni? :)
Vagy esetleg kapok valamilyen kontrollt a tranzakció felett?

(#266) kirkri válasza mzso (#265) üzenetére


kirkri
(Topikgazda)

Én az Erste változatról tudok nyilatkozni, de gondolom a többinél is hasonló elven működnek.

Egy állandó egy forintos limit van a kártyán, amit te meghatározott időre és tranzakció számra meg tudsz változtatni az internet bankon (vagy a telebankon) keresztül.

Tegyük fel beállítod, hogy ma 21:32-től holnap 12:00-ig összesen 2560 forintot lehessen csak leemelni a számládról a kártyával. Amint letelt a beállított idő intervallum, visszaáll az 1 forintos limit a kártyán.
Illetve mint említettem, tranzakció számot is meg kell adni, tehát például az említett idősávban csak 1 vásárlást lehet indítani a kártyával.

Sok esetben a virtuális kártya nem is kártya, csak egy kártyaszámot küldenek el neked, hiszen csak internetes vásárlásra lehet őket használni, tehát csak az adatok kellenek róla. (Az Erste változat valóban bankkártya kinézetű, de nincs benne sem mágnescsík, sem chip)

Amíg csak az eBay-en vásároltam, addig nem volt virtuális kártyám, de mostanában egyéb kínai webshop-okban is szoktam vásárolni, ahol előfordul, hogy nem lehet PayPal-el fizetni, és ott már nem akartam megadni a "rendes" bankkártyám adatait.

[ Szerkesztve ]

14 éve a Prohardveren!

(#267) szili.tamas1


szili.tamas1
(senior tag)

Na, full refund lett a vege. Koszi a segitseget.

Nem a méret a lényeg, hanem hogy jó nagy legyen.

(#268) Gabesz1019


Gabesz1019
(senior tag)

Febr 13.-án Ali-ról rendelt csomagom TN-je még mindig nem mutat semmit. Írtam az eladónak, hogy mi van. Azt válaszolta, hogy nyugodjak meg ő feladta a csomagot.

Ilyen esetben mi a teendő? Írjak az Ali-nak egy mail-t? Vagy nyissak Dispute-ot?

(#269) szili.tamas1 válasza Gabesz1019 (#268) üzenetére


szili.tamas1
(senior tag)

En mar nyitottam volna kamu tn-re hivatkozva.

Nem a méret a lényeg, hanem hogy jó nagy legyen.

(#270) Gabesz1019 válasza szili.tamas1 (#269) üzenetére


Gabesz1019
(senior tag)

Akkor nyomjak rá az Open dispute-ra és írjam be, hogy a TN nem mutat semmit?
Még nem volt problémám Ali-n, ezért nem tudom, hogy mi ilyenkor a teendő.
Pénzt mennyi időn belül utalják vissza, csak mert akkor megrendelem a cuccot egy másik eladótól.

(#271) depe95 válasza Gabesz1019 (#270) üzenetére


depe95
(kvázi-tag)

Rányomsz, kitöltöd mi a probléma. Majd az Alisok megnézik.
Ítélhetnek úgy, hogy várnod kell még a lassú posta miatt, de ítélhetnek úgy is hogy pénz vissza, ha azt akarod.
Szóval nem biztos, hogy egyből megítélik a refundot, főleg ha esetleg egy pár száz (ezer) feedbackel rendelkező eladó állítja, hogy ő biza elküldte. Olyankor várhatnak pár napot.
A refund pedig 7-10 munkanap, szóval az se jön hamar vissza.

(#272) szili.tamas1


szili.tamas1
(senior tag)

Van olyan a disputnal hogy fake tn vagy invalid tn valami ilyesmi. Aztan raszolnak az eladora hogy jolenne ha feladna. Azert egy het alatt maximum latszani kene neki valahol.

Nem a méret a lényeg, hanem hogy jó nagy legyen.

(#273) krolyd


krolyd
(újonc)

Sziasztok!

Néhány hete kezdtem el nézegetni az Alit, eddig még nem rendeltem innen, úgyhogy nincsen tapasztalatom. Máshonnan már rendeltem (ebay), ott nem volt probléma. Nagyjából tudom mit kell nézni, nem idegen tőlem ez a téma de azért pár dolgot megkérdeznék mert néhány dolog elbizonytalanít. Jó, hogy itt vagytok Ti, meg jó, hogy kialakult erről fórum, örülök, hogy rátaláltam és előre is köszönöm az esetleges segítségeket, építő jellegű válaszokat.

Konkrétan erről a termékről lenne szó és általánosságban ezekről a termékekről(cipők):

http://www.aliexpress.com/item/Best-price-and-Free-shipping-nike-air-max-87-men-s-shoes-for-sale/1396458793.html

- amik a képeken vannak nagy valószínűséggel olyan minőségűt is fog küldeni?
- olvastam előbbi bejegyzésekben, hogy 55 EU alatt nincs vám, de ugye minden esetben átnézik a dobozt, próbáltam olyat keresni, hogy Svéd posta küldi de amilyet szeretnék abból sajnos nincs olyan, a kérdésem, hogy amikor átvilágítják, akkor pl. látják, hogy Nike jel és, hogy többe kerül szerintük és akkor vagy tesznek rá vámot vagy küldik a levelet, hogy hamis vagy nem tudom...vagy ezekkel általában, hogy zajlik a folyamat? vagy ami 55 EU alatt van az automatikusan átmegy a vámon?

Egyenlőre ennyit szeretnék, a többit már értem, hála Nektek. Előre is köszi a segítséget!

(#274) szili.tamas1


szili.tamas1
(senior tag)

Eloszor is 22 eur, ha cegtol veszed, 45 ha maganszemelytol. A nike jelet szvsz nem latni a rontgenen, kibontani csak akkor bontjak ha gyanus a csomag, vagy ha teteles vamvizsgalatot kersz. Ha ugy itelik meg hogy afakoteles a cucc, bekerik a vasarlasrol szolo dokumentumokat, mennyiert vetted, mi az, stb. A sved postaval nem erdemes b@szakodni mert az "origin" kina, szoval teljesen mindegy. Ha nem elektronikai cuccot rendelsz, szvsz a china post vagy a hongkongpost magasan veri a tobbi postai szallitasi modot, mivel nem megy at 25 logisztikai cegen.

Nem a méret a lényeg, hanem hogy jó nagy legyen.

(#275) Gabesz1019


Gabesz1019
(senior tag)

Köszi a válaszokat. Közben megnyitottam a vitát. Leírtam nekik, hogy az eladó küldött TN-t, de az már több mint 3 hete nem mutat semmit. És, hogy szeretném vissza a pénzemet.

Azért ennyi idő után már kellene mutatnia valamit, még ha lassú is a posta. A többi rendelésemnél is a feladás után 2, max. 3 nap után már megjelent az infó.

(#276) szili.tamas1 válasza Gabesz1019 (#275) üzenetére


szili.tamas1
(senior tag)

Ha normalisan feladja mar meg is kellett volna kapnod szinte :D

Nem a méret a lényeg, hanem hogy jó nagy legyen.

(#277) Winne


Winne
(PH! nagyúr)

Urak az egyik cuccomra ezt kaptam, de nem látok rá csomagot, lehet én nézem rossz helyen...

China Post Air Mail RC442394640CN

Nézzetek rá pls.

Na most kidobott egy ilyen ugyanarra a kódra:

"Departure from outward office of exchange"

[ Szerkesztve ]

Ez egy aláírás!

(#278) zoli03 válasza Winne (#277) üzenetére


zoli03
(őstag)

Posta nyomkövetőjében:

2014.02.27
13:38
Küldemény információ:
Célországba elküldve / Item sent abroad

2014.02.27
22:08
Küldemény információ:
Célországba elküldve / Item sent abroad

2014.02.28
22:07
Küldemény információ:
Célországba elküldve / Item sent abroad

(#279) Winne válasza zoli03 (#278) üzenetére


Winne
(PH! nagyúr)

Miért van két különböző dátum?

Ez egy aláírás!

(#280) Moric


Moric
(fanatikus tag)

Van tapasztalat arról, hogy a visszapostázás költségeit az Ali megtérítteti a feladóval, ha az eladó hibája miatt kell visszaküldenem egy csomagot?

(#281) kirkri válasza Moric (#280) üzenetére


kirkri
(Topikgazda)

Benne szokott lenni a hirdetésben, hogy mik a feltételei a visszaküldésnek. Az Ali tutira nem fogja behajtani. Viszont amennyiben határozottan állítod, hogy márpedig az eladó hibája miatt nem vagy hajlandó fizetni és negatív értékeléssel fenyegetőzöl, akkor be szokták vállalni az eladók a visszaküldés költségét.

14 éve a Prohardveren!

(#282) zoli03 válasza Winne (#279) üzenetére


zoli03
(őstag)

Passz, sokszor előfordul. Nem kell foglalkozni vele, nem befolyásol semmit.

(#283) Gabesz1019


Gabesz1019
(senior tag)

A vita megnyitását követően megjelent egy visszaszámláló. Még 4 nap 10 óra ... van hátra. Ha jól értelmeztem ennyi időn belül kell reagálnia az eladónak a panaszomra. Mi van akkor, ha letelik az idő és nem reagált semmit?

(#284) Winne válasza zoli03 (#282) üzenetére


Winne
(PH! nagyúr)

Rendben. Akkor most tulajdonképpen hogy áll a csomag? Hol van éppen? :)

Ezt nem értem mi pontosan: "Departure from outward office of exchange"

Ez egy aláírás!

(#285) Moric válasza kirkri (#281) üzenetére


Moric
(fanatikus tag)

Az eladónál a Return policy-nál kint van a kis ikon ami azt írja, hogy visszatéríti a visszaküldés díját.
Ez alapján kellene térítenie, sajnos ott a feltételes mód.
Ennek ellenére levelezésben elzárkózik ettől, mert szerinte ingyen szállítással vettem tőle.

Gondoltam az Ali bevonása nélkül megegyezünk.
Mellé nagyon nehezen értek vele szót, mert az angolja a google fordító szintjét se éri el. Érzésem szerint a nem is nagyon érti mit írok neki. Talán az Alinál beszélnek angolul.

(#286) zoli03 válasza Winne (#284) üzenetére


zoli03
(őstag)

Repülőn. Majd egyszer ideér, lehet, hogy pár nap múlva, lehet, hogy két hét múlva.

(#287) Winne válasza zoli03 (#286) üzenetére


Winne
(PH! nagyúr)

:R

Ez egy aláírás!

(#288) nagymisike12


nagymisike12
(újonc)

Sziasztok!

Eléggé új vagyok ebben a netről rendelős dologban, sok mindennek utána olvastam már emiatt, azonban most olyan dologgal állok szemben, amiről nem tudok dönteni megfelelő információk hiányában.

Szóval a történet ott kezdődik, hogy rendeltem egy telefont Aliról, ingyen kiszállítással jan. 27-én. Kicsit várni kellett a kínai újév és a vámolás miatt, de végül csak ideért a telefon márc. 7-én. Viszont a gond még csak most jön. A telefonnak egy baja van, hogy nem érzékeli rendesen az akkumulátort. Erre úgy jöttem rá először, hogy nem kapcsol be feltöltött akkuval, csak töltőről hajlandó működni. Aztán kipróbáltam, hogy akku nélkül, töltőről használva mit jelez, és azt jelzi, hogy 100%-osan fel van töltve az akksija (nem pedig egy felkiáltójelet az akkun)., miközben nem is volt benne akksi!
Beszéltem az eladóval, nagy nehezen megérette, amit mondani akartam neki, és most ott tartunk hogy kaptam egy címet, és küldjem vissza. Természetesen a postaköltséget én álljam.

Na most ha rendelek egy telefont, amiért még ÁFÁ-t is fizettem rendesen, akkor nehogy már nekem kelljen kifizetni még a visszaküldés díját is.

A másik dolog, hogy még 14 nap van a Purchase Protection végéig, viszont szent meggyőződésem, hogy ennyi idő alatt már nem fog eljutni a srácokhoz a csomag. Vitát még nem nyitottam.

A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mit lenne érdemes csinálni: visszaküldeni a telefont, hogy kicseréljék/megcsinálják, vagy elvinni egy itthoni szervizbe, aztán majd ott kezdenek vele valamit.

Előre is köszi, nagymisike12

(#289) zoli03 válasza nagymisike12 (#288) üzenetére


zoli03
(őstag)

Valószínűleg le van írva a terméklapon, hogy hiba esetén te fizeted a visszaküldést. Itthon is neked kell erről gondoskodnod, nincs ebben semmi furcsa. Az meg, hogy fizettél rá ÁFA-t, nem tudom, miben befolyásolná, hogy kinek kell fizetnie a visszaküldést.

Elég nagy esély van rá, hogy eljut 14 napig, de hogy megjavítják addig, és vissza is kapod, semmi esély nincs rá.

(#290) szili.tamas1 válasza nagymisike12 (#288) üzenetére


szili.tamas1
(senior tag)

Nyiss vitát item not as describeddel, oda ird be mi a bajod vele, meg hogy cseret kersz. Igy amig az elado vissza nem igazol, illetve meg nem kapod a cseret, elni fog a purchase protection. Vitat mindenkepp nyiss, ne kulon egyezkedj az eladoval.

Nem a méret a lényeg, hanem hogy jó nagy legyen.

(#291) nagymisike12 válasza szili.tamas1 (#290) üzenetére


nagymisike12
(újonc)

Oké, mindenképpen nyitok vitát, annak ellenére, hogy megegyeztem az eladóval, hogy visszaküldöm nekik a terméket javításra/cserére. Egyébként a 2. pontban (Please tell us your solution) akkor most a full refundra nyomjak rá? Mert végülis nem akarom visszakapni a pénzemet, csak a telefont, kifogástalan állapotban.

(#292) <stdio.h>


<stdio.h>
(lelkes újonc)

Üdv!
A China Post Air Mail ad tracking numbert? És akkor is ha ingyenes a postázás? Nem vagyok otthon ebben a témában még.

(#293) szili.tamas1 válasza nagymisike12 (#291) üzenetére


szili.tamas1
(senior tag)

Csere nincs?
Edit: most nezem, sztem ranyomhatsz a full refundra, mert ha esetleg nincs mar raktaron akkor nem tudnak kuldeni masikat. Alulra meg beirhatod hogy elsosorban csere / javitas erdekelne a refund csak akkor kell ha nincs mas megoldas. Nekem is igy lett, mert a telefont nem birtak masfel honap alatt atvenni aztan refundoltattam...
Stdio: alin mindenrol kell adni tn-t.

[ Szerkesztve ]

Nem a méret a lényeg, hanem hogy jó nagy legyen.

(#294) <stdio.h> válasza szili.tamas1 (#293) üzenetére


<stdio.h>
(lelkes újonc)

Köszi a választ. Csak azért kérdeztem, mert alin van kiírva figyelmeztető szöveg, hogy a China Post Air Mail nem mindig ad TN-t és akkor a csomag eltűnhet.

(#295) D_Viktor


D_Viktor
(újonc)

Sziasztok!

Most hívott a postás, hogy csomagom jött Kínából :Y Nagyon megörültem, február 20-án rendeltem a cipőt, úgyhogy még előbb ide is ért, mint amire számítottam. Sajnos én nem otthon vagyok, öcsém veszi majd át a cuccot, viszont a problémám az, hogy rámentem az eladóra, hogy megnézzem, lettek-e már plusz feedbackjei azóta, aztán meglepve tapasztaltam, hogy már nem létezik... Tehát lelépett a francba, volt még csomó rendelés utánam, nem tudom mennyit teljesíthetett, lényeg, hogy az enyémet teljesítette (legalábbis úgy néz ki), de ha gondom van a termékkel, akkor most mi lesz? Ha nem az a méret, nem úgy néz ki, stbstb. Mert oké, hogy Open dispute, de ha az eladó többé már nem létezik, akkor is működik majd a pénz vissza dolog?

[ Szerkesztve ]

(#296) szili.tamas1 válasza D_Viktor (#295) üzenetére


szili.tamas1
(senior tag)

Az mukodik csak a csere nem. Mivel az ali rendszere addig visszatartja a lecsot, amig vissza nem igazolod hogy megjott amit rendeltel, meg meg is vagy vele elegedve.

Nem a méret a lényeg, hanem hogy jó nagy legyen.

(#297) Gabesz1019


Gabesz1019
(senior tag)

Ma hozta a postás az egyik csomagomat. Szerintem elég jó időt futott.

2014.02.25
10:22
Küldemény információ:
Küldemény felvéve / Item accepted
2014.03.06
13:20
Küldemény információ:
Célországba elküldve / Item sent abroad
2014.03.07
08:07
Küldemény információ:
Célországba elküldve / Item sent abroad
2014.03.11
11:48
Küldemény információ:
Célországba megérkezett / Arrived in the destination country
2014.03.12
10:44 Békéscsaba Logisztikai Pont
Küldemény információ:
Kézbesítés regisztrálva / Delivery registered
Kiegészítő információ:
címzett

(#298) Winne válasza Gabesz1019 (#297) üzenetére


Winne
(PH! nagyúr)

Nekem egy 23-n postára adott csomagom még meg sem jelent a traking numbert nézve...

China Post Air Mail RC607880623CN

Érdekes, hogy mi mennyi idő alatt ér ide. :)

Ez egy aláírás!

(#299) Gabesz1019 válasza Winne (#298) üzenetére


Gabesz1019
(senior tag)

Az egyik csomagomnál nekem is ez a helyzet. Febr. 18.-án állítólag feladta az eladó, de azóta sincs semmi infó róla. Nyitottam vitát, kíváncsi leszek mi lesz. Szerintem nem is adta fel.

(#300) Winne válasza Gabesz1019 (#299) üzenetére


Winne
(PH! nagyúr)

Én még várok, remélem nem lesz vele gubanc. :F

Írjak az eladónak miatta?

[ Szerkesztve ]

Ez egy aláírás!

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.