Új hozzászólás Aktív témák

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    Tegnap beszéltem egy tesi tanár ismerőssel. Ő 60 év körül van. Játékból kiállított egy okost, mert veszélys volt a többiekre. Kapott cserébe egy leg*c*zést.
    Azt mondta, hogyha most lenne pályakezdő, akkor szakmát váltana. A gyerekek egymást sem tisztelik, nemhogy a tanárt. Nem érdekli őket sem a játék sem semmi. Inkább nem mozognak, nem csinálnak semmit. Azt mondja sokkal de sokkal rosszabb a helyzet, mint 10 éve. :(

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

  • kilepoblog

    újonc

    LOGOUT blog (1)

    válasz Narxis #38 üzenetére

    Megkeseredett, kiégett, idegbeteg ... Ezen ne csodálkozz! Legalább 5-10 évente kéne váltani, vagy pihenni. Ez tipikusan olyan munka, amit nem lehet hosszú távon idegileg elviselni.
    Folyamatos csalódás, pofára esés, megalázás, kudarc élmény... meg van a pozitív oldala, amikor az a 30-ból 5 tanuló jeles, meg versenyt nyer, 30-ból 20 azért megkapja a szakmai vizsga mentességet osztv ereményei alapján. De ott van a maradék "selejt" akivel nem tudsz mit kezdeni. Nagyon demotiváló, amikor a tanár akarja jobban az eredményt, a diák meg tojik az egészre magasról. Az ilyet régen elküldték gyárba, földekre, aztán rájött, hogy tanulni könnyebb, mint robotolni, de a mai világban... A fenekük alá van rakva minden is.

    Igen, van sok rossz tanár, magamat még nem tartom annak. Kiégnek, látom én is, de van aki alapból olyan mentalitású. 5-7 évente váltok én is.

    A helyzet csak rosszabb lesz, mert technikumban taníthat bárki szakmai (okj) végzettséggel! Júniusban végez, szeptembertől már oktat :W
    Aki ezt kitalálta az nem normális. Ezért nincs oktató hiány a technikumokban, mert 1-2 évig maradnak, 25 év alatti adókedvezménnyel elég jó a fizetés, ugyanannyit kapnak mint én 10+ év tapasztalattal.
    Megalázó? Igen, meg dühítő, felháborító, szánalmas. Tervezett avultatás, ebben az esetben butítás.

    [ Szerkesztve ]

  • Geri Bátyó

    addikt

    válasz norbert1998 #32 üzenetére

    A maga idejében mindenki kicsit azt érzi, hogy az után következők már nem olyanok. Valamilyen szinten ez igaz is (látjuk), de azért vannak hullámzások. Nálam is a következő évfolyam nagyrészt borzalmas volt, de az utánuk következő meg teljesen normális. Olyan is van, aki tizenévesen egy katasztrófa, de felnőttként meg teljesen normális lesz.

    Mondjuk a mostani 15-20 éves korosztály többsége az nagyon meredek. Unokaöcsém 18 éves, de ő kapott nevelést, még ha nem is teljesen hagyományost (16 volt, mikor először bebaszott és nagyon csúnya volt a másnap, de a nővéremék nem lehordták, hanem kiröhögték! :DDD ), úgyhogy nagyon jól látom a különbséget közte és a többiek között.
    A legdurvább élményem 2-3 éve volt, a sziget időszakában. Olyankor felém is sok a külföldi fiatal. KÖKI-n vártam a vonatot, de késett. A mellettem álló 4-5 fiatalról 10 perc után jöttem rá, hogy magyarul beszélnek. :(

    "Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

  • Geri Bátyó

    addikt

    válasz Narxis #38 üzenetére

    A "normális" iskolákban nem tudom, hogy ez milyen volt, de én geológus technikusként végeztem, szóval a tanáraim többsége nem tanár volt, hanem szakember, aki tanított. Sőt, a történelemtanáromnak is "csak" történész, filozófus és politológus diplomája volt. Ha jól emlékszem, akkor az Irodalom/nyelvtan tanárom is eredetileg nyelvész volt. Qrva jó tanárok és nagyon jó emberek (szerencsére többségük még él). Az osztályfőnök/matektanár volt kicsit gyenge láncszem, de neki sem a tudásával volt baj, hanem azzal, hogy képtelen volt fegyelmet tartani. Amúgy nagyon aranyos, emberként már akkor is szerettük. Sokukkal tartom a kapcsolatot és legtöbbjükkel már tegezőviszonyban vagyok.

    "Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

  • Narxis

    nagyúr

    válasz norbert1998 #36 üzenetére

    Az komoly, mondjuk tanárnak az megy aki máshoz nem ért, tisztelet a kivételnek, életemben annyi alkalmatlan tanárral nem találkoztam mint amennyit a közoktatásban láttam és nem, nem azért mert rossz osztályzatot adott, olyanokat is alkalmatlannak tartottam akiknél jó jegyeket kaptam. Megkeseredett, kiégett, idegbeteg volt egy jelentős részük és az még a NER előtti rendszer volt, el se tudom képzelni mi lehet most.

    "As long as there are those that remember what was, there will always be those that are unable to accept what can be. They will resist."

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz norbert1998 #35 üzenetére

    :(

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

  • norbert1998

    nagyúr

    válasz Narxis #34 üzenetére

    Volt etika óránk. Az etika tanár behashajtózta a kollégája kávéját, hogy beteg legyen és ő szervezhesse a szalagavatót helyette :W

    Szóval nem igazán érte el a célját az az óra. A legkevésbé etikus óránk volt.

  • Narxis

    nagyúr

    Alapvetően a probléma okát se tudjuk, azért az, hogy nem neveli a szülő egy dolog, amikor én jártam általánosba vagy gimibe ott is voltak ilyenek de talán 1-2 osztályonként. Szerintem a probléma az is, hogy rendkívül fiatalon kezdi a nevelést a közösségi média, ugye ha a szülőt nem érdekli mit csinál a gyerek akkor valószínűleg az se érdekli, hogy mennyit lóg a közösségi médiában és az a fajta információ áradat amit ott kap lehet mentálisan egészségkárosító. Erre viszont az alulfizetett oktatási rendszer sehogy nincs felkészítve. Megoldás: foglalkozni kellene a témával kormányzati szinten. Röhögnöm kell amikor sokan azt várták a kötelező erkölcstan/hittan bevezetésétől, hogy majd akkor "rendes" gyerekek lesznek, komolyan nem 1 ilyen hozzászólást olvastam. Röhej, hogy az erkölcsöt oktatni kell.

    "As long as there are those that remember what was, there will always be those that are unable to accept what can be. They will resist."

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz norbert1998 #32 üzenetére

    Amúgy nem lehet az ilyen ökör típusú gyerekeket lehordani a srágaföldig? Mi lesz akkor? Megveri a tanárt? :F

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

  • norbert1998

    nagyúr

    válasz Alusky #26 üzenetére

    Én is úgy gondolom, hogy ez az elképesztő mértékű butulás vissza fog ütni, és vissza is fog fordulni. A kérdés, hogy ez az ütés mekkora lesz? Egy kis "pofonka", amit fél vállról lerázunk majd, vagy földre viszi a társadalmat?

    Én benne vagyok abban a határban, amikor már duván jelent meg ez a neveletlenség, a nickemben az tényleg a születési évem. Végignéztem, ahogy általánosban a nálam alig 1-2-3 évvel fiatalabbak olyanokat engedtek meg maguknak, amiken már akkor úgy gondoltam, hogy basszus, ebből hosszú távon bajok lesznek. Olyan hirtelenséggel jött ez a szemléletváltás, hogy arra korábban sosem votl példa. A mi évfolyamunk, és a felettünk lévők is egész normálisak voltak. Ha a tanár mondott valamit, az úgy volt, ha kussolni kellett, kussoltunk, és egymással szemben is tudtunk viselkedni. Az alsóbb évesek gyakorlatilag átmenet nélkül ennek ellenkezője voltak. Káromkodtak, arcoskodtak, beszólogattak a felsősöknek, pampgtak a tanároknak.

    Volt nálunk is 1-2 idióta, akik csak azért voltak ott, mert körzeti sulijuk volt, szerencsére őket külön osztályba rendezték. Minket anno 3 25-28 fős osztályba rendeztek a mentális képességeink alapján. Ez működik most is? Vagy ez már degradáló, ha valaki a hülyeosztályba kerül? :B

    Középsuliba már voltak nálunk is érdekesebb jelenségek, sőt, volt, hogy én is visszaszóltam, de szerintem ez egy kezemen megszámlálható. Az is igaz, hogy volt már telefonnyomkodás - de leginkább akkor, amikor a gyengeelméjű osztálytársaknak kellett a tanév végén is még a tanév eleji matekot elmagyarázni, mert holt hülye volt. Vagyis azt hittük, aztán olyan matek érettségit írt, hogy a tanár is lement hídba tőle :DDD Mindenki azt hitte, bukni fog.

    Volt banánhéj a lámpatesten, dobtunk le naranccsal képet a falról (mondjuk ott speciel nem a dobálózás volt a cél, csak elkérte az egyik gyerek a haverjától a narancsát :) ), és csináltunk popcornt becsöngetés után az osztálymikróban - ezt csak egy, tekintélyt hírből sem ismerő tanárnál, aki aztán összeszedte magát és úgy könyörögtünk neki, hogy jöjjön velünk osztálykirándulásra, annyira megkedveltük. Kicsit korán vágott bele a szaktanári témába, és nem annyira tekintélytparancsoló, ha egy 35 éves pali 10 kiló füzettel jár be órára, hogy a tartalmukat felmásolja a táblára, cserébe kérdezni abszolút semmit nem tudtál tőle, mert sík hülye volt a témához.
    De órán mászákálás, üvöltözés, zene nem volt. Relatív kussban el tudott ülni mindenki a seggén, esetleg a padtársával sutyorogva.

    Volt egy ilyen elkényeztett, minden elektronikát a gyerek segge alá dugó szülők terméke, amíg le nem merült a napi 2 PSP és 2 telefon, addig játszott, aztán aludt. Egész nap, minden nap. Amikor elfelejtette ezeket feltölteni, akkor nem jött iskolába. Elég hamar bukott is két osztályt. Aztán nem tudom, mi lett vele.
    És itt rávilágítanék a nevelés fontosságára. A gyerek rohadt intelligens volt, bármit mondtál neki, ha épp figyelt, megjegyezte, angolul jobban tudott a játékaiból tanulva, mint a három angoltanárunk egyben. És mégis ennyire volt képes, mert apuci anyuci nem figyelt rá. Játsszon el csendben a szobában, ne legyen útban, aztán nem számít.

    Illetve volt még egy anomália, akinek sikerült az ecigit a tanár képébe fújni óra közepén. És ez a tipikus, vaskalapos, jó eséllyel 20-30 éve még bitang méretű körmösöket osztogató tanár volt. Elfordult és folytatta az órát. Le a kalappal az önuralomért, én akkorát bevertem volna a gyereknek, hogy kiesik az ablakon. Utána azétrt így osztályilag megemlítettük a srácnak, hogy ezt nem kéne. Sokáig ő se maradt velünk :)

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Geri Bátyó #30 üzenetére

    Lehet.
    Addig is ki kéne valamit találni. Szeintem 2 féle világnézet van. Van egy földi/világi és vagy égi/spirituális. Ezekre felfűzve a tudományokat millió dolog kerül terítékre, amivel lehetne foglalkozni. :))

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

  • Geri Bátyó

    addikt

    válasz Szevam #29 üzenetére

    Gondolj a Man In Black-re! Lehet, hogy már itt vannak! :D

    "Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Geri Bátyó #28 üzenetére

    Szerintem itt az ideje hogy jöjjenek az UFÓ-k :DDD

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

  • Geri Bátyó

    addikt

    válasz Szevam #25 üzenetére

    Jó kérdés! Attól még, hogy látjuk a problémát, nem biztos, hogy tudjuk a megoldást. Sajnos a történelem megmutatta (és a jelenben is ez van), hogy néhány karizmatikus ember a saját kicsinyes érdekeit/vágyát kiélve tud uralkodni az emberek gondolatai fölött. Hogyha egyidőben lenne 8-10 olyan vezető, aki az emberek érdekeit nézi, megváltozhatna a világ.

    "Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

  • Graphics

    Jómunkásember

    válasz totron #6 üzenetére

    Értem amit írsz, de ezt nem lehet egyszerűbben leírni? :D

    Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)

  • Alusky

    aktív tag

    LOGOUT blog

    Az ABC ezt adta ki, mivel a Z után nincs más. Bár úgy is tekinthetünk rá, hogy ez a generáció lesz ami vezetőként betódul az agyhalállal a való életbe, a milleniumiak és a Z csak gyakorlás volt. Vagy mert ez a generáció aki születés után egy tablettel felszerelt babaágyba került előkészített szósölmédia ökántokkal, az elődeik még nem. Rossz belegondolni mikor ezek szavazóképesek lesznek meg az ő akaratuk alapján kell majd törvényeket alkotni. Mint a faluba költöző városi akit zavar a kukorékolás meg a disznószarszag meg a hajnali ötkor beindított traktor, ami Árpádék bevonulása óta ott van, de őhozzá alkalmazkodjon mindenki.
    Másrészt viszont örülök is neki, mert az ilyen életképtelen szartengerek miatt nekem mint ezermester mindig lesz munkám. Bár a Karen is sokasodik ezzel együtt és soknak nem lesz pénze se, de nem mind lesz így.

    Az én időmben is voltak akik nem tudtak olvasni, meg volt a nagypofájú vagánygyerek meg a párizsis zsemle feldobva a plafonra mennyi ideig marad ott, meg telefonról zenebömböltetés akkor jelentek meg az első Walkman Sony mobilok pl., de egy 30 fős osztályban max 3 fő, nem a harmada meg fele, emiatt tanulni is lehetett. És a 27 az tudott olvasni, gondolkodni, nem baszogatni a másikat, nem izegni-mozogni, meg ha volt is pszichológiai problémájuk -biztosan volt-, akkor azt véka alá tudta rejteni, ma már az sem megy.
    Egy biztos, nagyon örülök neki, hogy nem most vagyok diák.

    Lehet pampogni erre, hogy minden generáció ezt mondta a többire, egy jelentős különbséget mindig kifelejtenek, még nem volt internet. Az ükapám se olyan volt, mint a dédapám és a nagyapám, de nem volt közöttük akkora szakadék, mint ma. A TV pedig közel sem volt olyan agypusztító, mint az internet és sokszor a szülő meg se engedte, hogy sokat nézzék a fiatalabbak, ellentétben ma a telefonnal amit meg az orruk alá dugnak kontroll nélkül.
    Szülőnek nincs ideje foglalkozni a gyerekkel, de kelleni kellett neki, szeretné a saját életét is élni és önmegvalósítani meg anyámkínja, persze sokkal könnyebb és praktikusabb a gyerek elé betolni a tabletet és pá, miközben maga a szülő is sokszor hülye a technikához. Eleve ahhoz is hülye, hogy felfogja egy gyerek sokkal több tudást és energiát igényel, mint gondolná, de a genetika meg a támogatások, meg az ütődött rokonok/barátok hajtják a gyerekcsinálást, mert "az a normális ha van".
    Minimális előnye az LGHDTV-nek, hogy legalább kevesebb gyerek születik.

    Milyen lesz vajon a béta, gamma, delta generáció, akik azoknak a gyerekei lesznek akik születésük után már tabletet kaptak a kezükbe. Vajon ez egy bottleneck lesz és nem hülyülnek tovább? Elvégre születés előtt nem tudnak a kezükbe semmit adni, tehát az alfánál lejjebb nem süllyedhetünk, maximum az idősebb és életképesebb réteg öregedik és hal ki mellőlük aki segítené őket.
    Biztosan nem lesz mindenki hóthülye és kikerülnek értelmes emberek, de az arányok elég durván változni fognak.

    Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Geri Bátyó #24 üzenetére

    És ezen hogyan lehetne változtatni? Mi az az alap infó/tudomány, amit a gondolkodáshoz alapul lehetne venni hogy normális dolog süljön ki belőle?

    [ Szerkesztve ]

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

  • Geri Bátyó

    addikt

    válasz totron #23 üzenetére

    Az emberiségre nem jellemző, hogy gondolkodna (mármint nem egyénként, hanem egységként tekintve rá) és mindig követ valami ideológiát/trendet/divatot és olyan még nem nagyon volt a történelemben, hogy ez valami normális dolog lett volna.

    "Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

  • totron

    addikt

    válasz Geri Bátyó #22 üzenetére

    Biztos van időpillanat amikor a kettő közti ideális állapot van épp, viszont akkor meg pont nem azt látjuk ideálisnak...

  • Geri Bátyó

    addikt

    válasz totron #6 üzenetére

    Igazából a példával csak arra próbáltam rávilágítani, hogy az egyik végletből a másikba estünk. Az én gyerekkoromban ('76-os vagyok) még inkább az egyik véglet volt, vagyis hogy túlneveltek minket és biztos, hogy nincs semmi bajod, csak nem vagy megnevelve. Most a nevelés teljes hiányára is ráfogjuk, hogy valami baja van a gyereknek. Ez is pont úgy túl van tolva, mint a gendertéma. Az igazság valahol a kettő között lenne.

    "Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    Steigervald Krisztián generációkutató videósorozatát mindenképpen ajánlom megnézni:

    1. rész
    2. rész
    3. rész
    4. rész
    5. rész
    6. rész

    [ Szerkesztve ]

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

  • Graphics

    Jómunkásember

    válasz hohohohóó... #19 üzenetére

    Alfa generációnak nevezik a mostani fiatalokat, 2010 után születettek. [link]

    Gondolom azért írhatta az omegat, merthogy mi lesz majd így később...

    A Z generációval elfogyott az ABC, és a latin betűket lecserélték a görög ABC-re, amelynek első betűje adta a nevet. Az alfa generáció tagjai többnyire az Y generáció gyermekei

    [ Szerkesztve ]

    Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)

  • hohohohóó...

    tag

    Nézegettem egy ideig ezt a címadást és nem láttam az összefüggést a témával.
    Szerintem te rosszul használod az omegát. Farkasos eredetből kiindulva az omega, az amúgy nagyon ritka, a falkához lazábban kötődő "magányos farkas", amivel jellemzően az alfa sem mer kikezdeni. Emberben is hasonló személyekre szokás használni, tehát nagyon nem az alfa ellentétét jeleni.
    Ha valamit benéztem, bocs.

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    Na tessék (csak most vettem észre).

    A közösségi média sz.. szagát megérezte Ausztrália. Lépnek.

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz totron #16 üzenetére

    " A média senkinek nem szól, mégis van, ha kivonod magad ki is lúgoztad az életed. Abban az esetben érdemes/tudod kivonni, ha van megfelelő háttérkultúra, hozott tudatosság, "

    Ezt most kiemelném! ↑

    Egy embernek több arca is van. És a kapott és szerzett mintából jön az, hogy ki, mire hogyan reagál. Mikor mi az érdeke.

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

  • totron

    addikt

    válasz Szevam #15 üzenetére

    Nem a gyerekek számára szól média
    Kedvenc példám erre egy interjúalany, egy anyuka, aki mentálegészégtudatosan kívánt élni, erre kiváló differenciáló érzékvel azt találta ki, hogy akkor ők csak rádiót hallgatnak. Akkor már a kormánymédiai gépezet beindult. Biztos médián nevelkedve hozta meg ezt a bölcs döntést. A média senkinek nem szól, mégis van, ha kivonod magad ki is lúgoztad az életed. Abban az esetben érdemes/tudod kivonni, ha van megfelelő háttérkultúra, hozott tudatosság, addig csak Mezzo-nézőnek vagy raszta hajú biohippinek képzeli a polgár az ilyet és fúj rá, illetve csöbörből vödörbe vándorolgat.

    Nagyon találó a éjjeli lepke hasonlat.

    Apropó, meggyőződésem, hogy rengeteget dobna a logikákon, ha a természettudományok meg lennének kicsit tolva, illetve hát az sem okozna nagy károkat, ha nagyon meg lennének tolva. Egyszerűen egy olyan gondolkodási struktúrát, keretet adnak a minket körülvevő környezet tényei és törvényszerűségei amikkel aztán fázishelyesen el lehet lavírozni abban az életben ami ugye az alapját adja annak az életnek. Még ha magolás általi foszlányok maradnak meg, azzal is előbbre lennénk.
    Itt meg az a kedvenc amikor valaki nyitásra adja elméjét, mármint szerinte, aztán odáig jut, hogy a szkepticizmust is csak karámon belül képes értelmezni és alkalmazni. Határait elérve persze, tehát a meggyőződés 120%-os, mint ahogy a konstans* korlátoltság is, ezt persze belülről nem látni, kívülről meg nem tudod megmagyarázni neki, szóval csodálatos.
    *Vagy tán lehet azon rombolni mindig, mint általános színvonal, de az is lehet, hogy ez csak üres károgás és ennek így kell lennie, sosem volt jobb és sosem lesz jobb az átlag.

    Az idősek plusza a fiatal elmében nem pluszként jelenik meg, kivéve ha az iPhone vagy ótó, az aktuálisan vágyott tárgy. A félre nem tevés is legyen a fiatalság heppje, később rá érnek görcsölni (a ház/lakás meg úgy is egyre inkább elérhetetlen). Legyen meg az a fiatalfelnőttkori gyerekkor, annak összes hülyeségével.

    Legyünk emberek, de ha a másiknak kizsákmányoló, meg destruktív a mentalitása, hiába fordítod oda a másik orcádat is. Viták vannak arról, hogy tulajdonképpen ez az orcafordítás milyen szituációra javallódott a kezdetektől, mi az az intervallum amíg még használ és nem öngyilkosság. Röviden abszolútértéken mindig a rossz győz ilyen felállás és hozzáállás esetén. Arról nem is beszélve, hogy aki kétszínű* gennyláda és bizonyította többször is ezt, nem is igazán lesz kedved bájologni vele.
    *Mert az is "ember", talán egy részében őszintén, a többi csak manír, hogy boldoguljon, de van egy sötét fele is, amit ráadásul nem is mindenki lát. Eszmecsilozófiai kérdéskörként megpendíthető, hogy melyik is az igazi arca az ilyeneknek.

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    Csúnya leszek most én is:
    Néha tényleg naiv vagyok, de néha nem.

    Szerintem a média és a teleon/tablet/számítógép olyan a "sötétben élő" ember számára mint éjjeli lepke számára a közvilágítás. Nem a lepke számára szól a fény, de mégis holttáig odajár a sötétben. Nem a gyerekek számára szól média, mégis azt élik életnek ebben a sötét világban. :(

    A tudományokat háttérbe szorítják, már mérnökké válhatsz úgy is, hogy nem tanulsz annyi fizikát, merminek'. Az élethez szükséges információk, tudományokról nem szól a közösségi média. A szkeptikus hozáállást, a kutató szemléletet már nem sokan ismerik.
    Nem az a trendi, hogy ki mekkora répát tudott nevelni otthon, ki mennyire figyel oda a kisállatára, növényeire ki milyen újdonságot hozott be a családba, amitől mindenkinek jobb lett, hanem hogy ki mit kap a családból, ki men nyire tudja kihasználni, felélni azt. Sokan mondják, hogy a mai fiatalok nem tesznek félre, ha kapnak pluszt, nem fogadják el. :Y

    Az a gond szerintem, hogy alapvetően nem foglalkoznak az emberek egymással. Nem lehet csak a médiára, a tanárokra a szülőkre fogni, azt ami kialakult ebben a világban. Ha 1-2 jó szót nem tudok szólni a szomszédnak, nem köszönök neki, akkor én is ugyanolyan nemtörődöm leszek mint a mai társadalom legjava. Kevés a pénz kevés a muníció, de ettől még lehetünk emberek egymással. Mert minden más innen indul.

    [ Szerkesztve ]

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

  • Graphics

    Jómunkásember

    Sajnos..

    Dolgoztam középsuliban, oktatástechnikusként ( röviden tanár-csicska), én oldottam meg a tanár technikai problémáját, már annak, aki nem volt rest odahívni.

    Na én láttam diákokat... Relatíve fiatalon kerültem oda, 2016-ban, jó is volt, diáklányok - fiúk között rám haverként tekintettek, mondhatni a cinkostársuk a tanárokkal szemben. Megvolt a tisztelet, számíthattak rám, stbstb.

    Mikor eljöttem 2020 év végén ( covidhiszti, mindegy)... Na akkor már olyan generáció jött, akiknek ha szóltam, hogy ne kiabáljanak már mint az állatok az ajtó előtt semmi.. Jött a leghangosabb érces hangú tanár, az szólt semmi.

    Hát már majdnem úgy voltam felrúgom az egyiket, aztán hátha végre elkussolnak, hogy a munkám tudjam csinálni ( fórumoztam lehet épp, komoly agyi tevékenység... ;] ) és nagy nehezen csend lett...

    Eljöttem, sajnálom a tanár kollégáimat, kib.szott nagy küzdés az egész... Digitális analfabéta gyerekek, a technikát nem tudják jóra használni, nem tudnak keresni...

    Példa: Infót tanítottam, mondom rakjunk össze egy jó gépet... ERre mi volt a lényeg, hogy ki milyen cipőt vett... Mondom fiúk vagytok, mivan'???

    Áh mondom hagyjuk, összeraktak valamit, némelyik megértette a lényeget, mondtam nekik, hogy olvassatok, kutassatok, fórumozzatok...

    Más világ...

    Igazából a 2004 után született gyerekeknél komoly a gond..
    1. oké technikai fejlődés
    2. Otthon a szülők nagy része technikai analfabéta, értsd a digitalizációba bele kéne tanulniuk, de sokaknak nem megy... ( 40+ gen. szülőknél tisztelet a kivétel, ezt látom.. Word,excel ppt, semmi, tehát a gyereknek sem tud segíteni, szakadék)
    3. A gyerek kommunikációs csatornáját sem tudni, azt sem hogy most hol és azt sem hogy 20 év múlva hogyan zajlik majd a kommunikáció és hogy egyáltalán micsodán...?

    Hisz nem volt Facebook 20 éve( cirka) és máshogy kommunikáltunk mi is...
    ---

    Na más téma gyorsan még.
    gyanakkor csinálják a jogsit kismotorra... de szerencsére azt se tudják letenni.

    Másik oldal, én B kategóriás oktató vagyok jelenleg, mindegy is hogy hol, 8 éve tolom, 30 éve látom ( szülők)

    Jogsiszerzés? Oké drága, nem tudok mit kezdeni vele, ez most mindegy is..

    Jönnek, figyelemzavaros, 18-30-ig szinte mind... Oké van néha kiemelkedő tehetségem is, tök jó sikerélmény... De hogy a koncentráció nagyjából 5-20 perc között van, és még lehet sokat is mondtam...

    Kemény világ jön... Mert ezek már puhányok... A fiúk jogsira azért jönnek, hogy utána faszoskodjanak egymás előtt... a Lányoknak, mert én csak velük vagyok hajlandó dolgozni, sokkal jobbak az eredményeik, és mondom, hát ezekből a fiúkból kell válogatniuk..

    Nos a lányoknál is néha vegyes a kép, de ezekkel a fiúkkal még csak .. Nem tudom, de ilyen nyegle fasz mind... Ecsetfejű, egyen-design, nullllllaaaaa.

    Néha jön egykét értelmes srác, Simson, Babetta, autótszerel, traktorozik, ilyesmi... Mondom dik.. ilyen is van... Én 5 évesen Nysa-t vezettem... APám ölében... Meg Uno-t...

    Babettát, hogy le se ért a lábam, oszlop mellett szálltam le... Ezek meg.. Semmi...

    [ Szerkesztve ]

    Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)

  • zolikaDB

    veterán

    válasz Szevam #12 üzenetére

    Úgy olvasd a válaszom az ő/én/vagy bárki nevében, hogy van benne egy talicska irónia: valszeg olyan valaki, aki fogja a fejét, de ért olyanhoz és annyira, meg élelmes is mindemellé, hogy a "jókor jó helyen" elv alapján, ha nincs más opció is, neki/nekem/bárkinek mégiscsak lesz kenyér az asztalon.
    Értsd jól: Marika néninek 5000-ért kicseréli a villanykörtét, mer a "számtekk zseni" onokája nem ér rá a PS5 elől elmászni...

    Irónia OFF: van gyermekem, iskolakezdő, látom bölcsi óta a köznevelés bugyrait, és egy szóval: katasztrófa az iskolarendszer, és annak résztvevői.
    És, még ha rendben is van a nebuló, a többi képes addig b.sztatni, szekálni, duruzsolni neki a saját inkompetens kis életének elsőre vonzó részleteit ("gyere, minecraftozzunk!!!" - kérem, nem 2024-es internetező/fórumozót játszani és szétszedni ezen példa miatt engem, ez csak egy illúzió - vagy nem?!), hogy akár maguk közé rántja, és akiben fikarcnyi hajlam van, velük tart és nyáladzó "adhd-s" lesz...
    Brutális, amit tapasztalok.
    A részleteket, amit látok és a kirakat (iskola, intézmény) falai mögött zajlik, nem is ecsetelném.
    Félelmetes. (és nem is középsuliról beszélek, hanem a gyökerek)

    Van jó példám is, de sajnos ez nem ragadós, és nem is "bezzeg" példa.
    Inkább arra épül, hogyha a gyerek kicsit le van vágva a mainstream-ről, értelmesen van korlátozva (fb, insta, tikktakk), merik "büntetni", de jutalmazni is, és itt nem a "takarodj havat lapátolni, majd kapsz kiflit, ha kész" stílusról beszélek, vannak azért jó irányok.
    Gyerekek, akik élveznek olvasni, bringázni, játszani a kutyával az udvaron és nem tehernek hanem jó lehetőségnek megélni, hogy van udvar, kert :)

    Francba, pedig nem akartam hozzászólni :DDD

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz ncc1701 #11 üzenetére

    A kérdés... Ki vagy Te? :Y ;]

    Amúgy valszeg’ fizetni sem fognak neked, mert nem lesz miből :(

    [ Szerkesztve ]

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

  • ncc1701

    veterán

    válasz Szevam #10 üzenetére

    Csak gondolj bele. Ezek olyan hülyék, mint a satu, egész életükben nem fognak érteni semmihez, és semmit sem tudnak megcsinálni. Ez nekem kánaán. :)

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz ncc1701 #9 üzenetére

    ??? :Y

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

  • ncc1701

    veterán

    Ez szuper dolog, mert mindig lesz munkám. Minél hülyébbek a kölykök, annál jobb. :)

  • kilepoblog

    újonc

    LOGOUT blog (1)

    válasz totron #6 üzenetére

    Fenntartó nem engedi a felvételit... ennyi. Egyébként a Tompikák is ötös matekkal meg 4.0 feletti átlaggal érkeznek. Felsó tagozaton (is) a túlélésre mennek, azaz minél előbb szabadulnak a diákoktól, felelősség nulla, hiszen ebből semmilyen probléma nincs. Nálunk is van bemeneti, kimeneti mérés, ginop kutyafüle... van kötelező korrepetálás egyébként, mert a nyolcadikos ötös matekosok gyakorlatilag semmit nem tudnak. Van magyarból is.
    Az egész teljesítmény mérés a klasszikus mennyit fialjon a disznó metódusra hasonlít.

    Abban igazad van, hogy elég sötéten látom a jelent, meg a jövőt, meg kicsit kiégtem már.
    De majd írok a weblapos cégről is, ahol tavaly bedolgoztam... az is bolondokháza, de a fizetés kicsivel jobb.
    A teljesítményromlás probléma valós, évről évre rosszabb, de most nagyobb mértékben esett a szint, mint eddig. Nem csak nálunk. Ha kötelező lesz a gimnáziumokban az 50 pontos felvételi, akkor azok is kiürülnek.
    Pont most jön a demográfiai mélypont, egyre kevesebb lesz a gyerek. Megint indulhatnak az intézmény bezárások, mint 2000 környékén, utána meg az újranyitások... Mert nem lehet, hogy ne 34 fős legyen egy osztály, hanem max. 20... bontva meg 10 fős. Úgy már lehetne tanítani is.

    [ Szerkesztve ]

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz totron #6 üzenetére

    Szerintem az már kihalt. Minek linkelgeted az s-ek alá a nickem?

    Nyilván több oldalú a probléma. Sokan akik kompetensebbek, inkább IT-n kötnek ki, minthogy tanítsanak.

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

  • totron

    addikt

    válasz Hieronymus #2 üzenetére

    máshova viszik a gyerekeket.
    Sö mi van a területileg illetékes kötelezvénnyel? Oda kell járatni, nem? Ahova. Általános esetén.

    Azóta ezek a gyerekek felnőttek és ugyan olyan problémáik vannak mint a szüleiké volt.
    Ugyanazzal az immunválasszal?

    #3Geri Bátyó, első blikkre jó a párhuzam, de aztán talán mégsem. Ha az identitás - legyen az nemi vagy akármilyen egyéb érdeklődésbeli - nincs, nem lehet kiélve, annál jobban dacol és kapálózik-kreatívkodik később az elme. Vagyis ha te a poroszos egyenfrizurára/fejformára nyíró rendszerben vagy gyerek, után egész életedben futólépésben űzöd az önmegvalósítást, akár túltolva azt. Ennél összetettebb a pszichológiája, de váznak megteszi ez.

    Fókuszba a pedagógia nem egyszer dilettantizmusát, rossz megoldások hatékony rögzültségével és rögzítésével (továbbadásával) eszközölt károkozását tenném inkább: nem ismeri fel, ha tényleg spöciális a gyerek, cserébe keveri azzal, hogy egy teljesen egészséges, de a köztől eltérő tálentum, akivel dolga van és kincs került a kezei alá, aki viszont a kontextus minősége miatt rögtön inkább gyöngy, disznajok elé vetett. Fontos, hogy eufémizmusnak helye nincs: vagyis a destruktív tompika semmikor nem tálentum.

    Hogy aztán a végén reciprok értékkel hat-e az érdemi nevelés vagy annak hiánya vagy épp hogy nem, na azt nem tudom. Meg aztán nevelésből sem csak egy van, a személyre szabottság 30+ kényszerközösségek esetén nem túl gyakori vendég. Nem csoda, hogy a Waldorf metódusba menekül aki csak teheti, az sem hibátlan.

    El kell továbbá különíteni a tanári panaszfolyamot a valóságtól, mivel az évek alatt a szigma vagy nevezzük maradandó lerakódottságnak, besokallásnak bizony gyűlik és dagad. Ez az objektíven kimutatható színvonal-esést egy még borúsabb színezetben tünteti fel.

    Anyukáék hallották ismerőstől, hogy az IT jól fizet, vagyis jó lesz neki a szak. A rosta a jó hírű technikum reszortja - már a felvételnél. Nők jutnak eszembe, akik földig hordják le a párjukat, de akiket mindig ők választottak. Vagy méltatlankodnak a csöcsbambulás miatt, de amiket ők tesznek ki mindig.
    Értem, hogy egyre emelkedik a mindenkori tompikásodás esélye (ténye), de akkor felzárkóztatóval - ami egyben szűrő is - kell kezdeni a tanévet és kevesebb a probléma, még ha fikarcnyival is. Nem lehet vég nélkül kifele mutogatni vagy ha de, akkor hagyjuk el a jó hírűt, mivel nem vagytok képesek megugrani a problémát, posztoló.

    #4Szevam, mikor már atomfegyverektől ránk olvadt a világ mocska és csak kisujjunkkal vagyunk képesek érdei mozgást végezni, az a topik még akkor is pörögni fog... Kisütné az egészet egy buzibári látogatás, nosza hát.

    #5démosthenés, Amúgy meg örültünk, hogy tanulhatunk, a zsebpénzünkből a suliban részletre vettük a könyveket és azokat faltuk,
    Konkrétan ezek melyek voltak?

  • démosthenés

    csendes tag

    válasz Geri Bátyó #3 üzenetére

    Most csukja be a szemét a sok -ista amikor én tanultam ilyen gond nem volt, mint amit leírtak volt tanár aki adott az ilyeneknek egy körmöst vagy repült a kulcscsomó vagy csak kiküldte az ajtó elé ezzel sem járt jól a delikvens, mert igazgató körbe járt az órák alatt folyóson és csak annyit kérdezett, hogy párosan vagy páratlanul szép-e az élet....
    Amúgy meg örültünk, hogy tanulhatunk, a zsebpénzünkből a suliban részletre vettük a könyveket és azokat faltuk, újságokból vagy a tévéből tanultuk BASIC-ben programozni stb.
    És csak jelzem, hogy nem elit iskola volt, hanem olyan iskola ahol az osztály fele nevelő otthonos gyerek volt (árvák vagy a családjuk problémás volt ezért kerültek állami "gondozásba") de mégsem voltak ilyenek, mint amit leírtak itt.
    Manapság az informatikából a többség meg csak annyit tud, hogy van faszbuk meg intant picsa és azt bambulja egész nap (mint egy zombi):C

    [ Szerkesztve ]

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Geri Bátyó #3 üzenetére

    Az első részt itt folytathatod ;]

    [ Szerkesztve ]

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

  • Geri Bátyó

    addikt

    Na jó, most írok egy sztorit, aminek amúgy semmi köze a gyerekekhez, csak mondjuk ahhoz, hogy milyen a világ, aztán kitérek a gyerekekre is.

    Adott egy férfi, aki nőnek vallja magát és egy nő, aki férfinak vallja magát. Harmonikus párkapcsolatban élnek és a nőnek, aki férfinak vallja magát gyereke fog születni, a férfitól, aki nőnek vallja magát.
    kérdés:
    1. Itt most a férfi fog szülni, akit a nő ejtett teherbe
    2. vagy ez egy sima heteró pár, akik feltűnési viszketegségben szenvednek, mert a mai társadalom az idiótákat támogatja.

    ...és akkor térjünk rá a gyerekekre.
    1. A mai fiatalok 50-70%-a ADHD-s,. vagy autista, vagy figyelemzavaros, vagy a fene tudja még hogy mi
    2. vagy a mai gyerekek egyszerűen nincsenek megnevelve.

    Írhatnék még sok mindent de szerintem fölösleges.

    "Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog (1)

    "Elérte a célt a fogyasztói társadalom, ez ment évek óta, hogy csak te, csak neked, csak most, mert megérdemled..."

    Ennek nem sok köze van a fogyasztói társadalomhoz,
    Évtizedekkel ezelőtt a kulcsos gyerek kategóriának hívták. A szülők nincsenek otthon, a nyakba akasztott kulcsot használták a gyerekek. Normális módon nem kaptak kulcsot, mert elhagyták a gyerekek.

    A szülők dolgoztak vagy kocsmáztak vagy akármi mást csináltak. Az otthon volt az első, amit el akartak kerülni. A többszörös probléma halmazból a gyerek leszorult a többedik helyre. Azóta ezek a gyerekek felnőttek és ugyan olyan problémáik vannak mint a szüleiké volt.

    Az iskola szülői megítélése is sokat számít. Ha a gondoskodó szülőkben romlik egy iskola megítélése, máshova viszik a gyerekeket. Ami után szerényebb képességű gyerekek kerülnek az intézménybe.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Szevam

    senior tag

    LOGOUT blog

    Elég durva. Én azt gondolom, - bár nem vagyok ebben biztos - hogy sokszor a szülők nem tudnak foglalkozni a gyerekkel, mert folymatosan dolgozni kell. Ma már nem elég megélni csak egy fizetésből, így sokszor anyának is be kell szállni a "buliba". A gyereket, ha tudják lerakják nagyszülőknél, ha meg nem, akkor otthon marad egyedül, vagy ki tudja milyen megoldások vannak. Sokan nevelik egyedül a gyereket. A gyerekeket önállóságra kell tanítani első sorban, hogy tudják értékelni mi az ami körülveszi őket.

    A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele, hagyom, hogy megmutassa önmagát.

Új hozzászólás Aktív témák