Új hozzászólás Aktív témák
-
Fritz Teufel
addikt
Önvezetést maximum a tömegközlekedési eszközökre tudok elképzelni. Ki van zárva, hogy kiadjam a kezemből a volánt. A gépjármű nem rakéta és nem olyan széles az út. Előbb, oldják meg a repülésben... persze, nem merik bevállalni, pedig az jóval egyszerűbb műszaki probléma. A robotpilóta tartja a magasságot, talán meg a célhoz közeledve akár a magasságot is csökkenti. Elméletben még le is tudna szállni. Csak, hát nincs ember aki felelősséget vállalna rá. Akkor majd a gépjárműveken nemsokára megoldják.
2030 mi? Nem tudom mit szív, de eloszthatnánk[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Fritz Teufel
addikt
-
Fritz Teufel
addikt
Nem akarom k-adit és a többieket megvédeni, de nem gondolt arra amit írtál. Ennek ellenére, lehet hogy doktorált valamiből...
A lényeg, hogy a megnyilvánulásod után az ember úgy gondolja, hogy "...megint sok az értelmes tag.." és veled együtt már eggyel többen is vagyunk ;-)Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Fritz Teufel
addikt
válasz #72042496 #50 üzenetére
A le-és felszállás is megy már, nem probléma. Az elektronika nem atombiztos, ha ott történne valami, akkor fájdalmas lenne a következmény. Az egy dolog, hogy duplikálva van. Láttunk már karon varjút. Egyszerű dolgokról beszélünk.
A probléma akkor jön, amikor az időjárási viszonyok a napfényes, szélcsendes időről változnak bármilyen irányba. A non plus ultra pedig, ha mindez váratlanul, hirtelen. Mondjuk egy hirtelen széllökés, turbulencia stb. Arra nincs válasza a tudománynak.
Ugyan ez az autóknál: eltűnnek a felfestések mondjuk, egy korábbi út javítás jelzése ott marad, Józsi elfelejti bevenni vagy kitenni a táblát, hirtelen por-sár csúszós felület stb. Ezt nem lehet jelenleg automatizálni.
És ez még mindig semmi!
Tegyük fel, hogy mégis meg lehetne csinálni. Nincs az autóban semmi amivel be tudnék avatkozni csak a hangom, hogy aszongya: "Kocsis, hajcs!" Igen ám, de emberből vagyok és 5 perccel később indulok a szokásoshoz képest, nagy lesz a forgalom és ha nem érek be kongatásra, akkor lehúznak egy órát vagy mittomén. Ilyenkor egy kicsit laposabb szokott lenni a gázpedál szöge és jobban csavarodik a kormány ugye... Na, de itt nem lehet utasítani a járművet, hogy "előőzzéé mááááá". Másik: nem vagyon én hülye, a Tescóba járok vásárolni! Minek vennék olyan személygépkocsit, amiben tulajdonosként is csak utas vagyok?? Akkor abból a pénzből veszek automata tömegközlekedési jegyet ha van járat arrafelé, vagy nem oda járok dolgozni (nem számoljunk azzal, hogy ez is mit okozna).
A személygépkocsi gyártáson belül nincs nagy rajongótábora ennek az önvezetés témának. Pont amiatt, hogy brutálisan drágább lenne egy gépjármű valamint az is meggondolná a vásárlást, akinek telik rá. Kiganyéznák maguk alól a vásárló közönséget.
Biztos, hogy nem akarnék ilyen eszközt birtokolni tulajdonosként, de még csak használati bérletben sem. Ha nem lehet vele hajtatni ha szükséges, akkor megette a fene. És nyilván nem lehetne kivéve a rendvédelmi és katasztrófa valamint mentő egységeketAsus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Fritz Teufel
addikt
válasz #72042496 #56 üzenetére
Pilóta ismerősöket kérdeztem, ha hülyeséget mondtak, akkor azt. Gondolom, jobban tudják.
Természetesen nem használják, mert mint írtam, annyi a változó, hogy nincs ember aki meg merné kockáztatni a használatát.
És csak érdekességképpen: az űrsiklók is autonóm módon szálltak le és fel a 70-es évek vége óta. A legegyszerűbb mozgás: le- és felszállás pár manőverrel és kompenzációval, mivel mindig csak jó időben és kevés környezeti változóval engedték működni.A legegyszerűbb dolog, az akadály felismerése sem atom biztos:
Test video claims Tesla on autopilot repeatedly hits a child mannequin in a strollerAsus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
Új hozzászólás Aktív témák
- G.Skill 48 GB DDR5-7200 (2x 24 GB) 8400 + Alphacool ddr5 ram modul
- Macbook Pro 16" 2019 i9-9980H 64GB 1024GB AMD Radeon Graphics 5500M 8GB 3K Retina
- Asus G15 Zephyrus RTX 3070 15,6 4k 165HZ Ryzen9-5900HS 16gb ram 1TB ssd win11
- Újszerű iPad Air 3 2019 64GB Space Gray Cellular US-5016
- Dell XPS Precision 5530 i7-8850H 4.3GHz 16GB 512GB Nvidia Quadro P2000 (1650Ti) 4K IPS TouchScreen!