Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Arra azért kíváncsi leszek, mennyire marad megbízható a LiDAR, ha az összes autó egymás szemébe fog villogni vele. Értem én, hogy moduláció, de kellően nagy tömegnél zaftos lesz kihámozni a zajból a jelet.
A tej élet, erő, egészség.
-
bambano
titán
meg a gyalogosok és a vezetők szemébe...
de engem az is érdekelne, hogy hogyan oldják meg a terület felismerését, ha esett rá hó, sár, esik eső, stb. mert a mostani cuccoknak ez kb. semennyire sem sikerül.
nagyon messze van még a valós önvezetés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Infra lézer, tehát az embereket nem vakítja el. Most sem látunk Csillagok Háborúját az utcán.
A területről alapvetően van benne egy térkép (már csak a navigációhoz is), erre próbál illeszteni. Nem csak GNSS, hanem pl. kerékfordulat és kormányszög.
A technológia korlátait jól érezni Magyarországon, ahol engem bizonyos helyeken kifejezetten le akar vinni az útról a sávasszisztens, mert a repedések-nyomcsíkok alapján úgy gondolja.Az meg klasszikus trollkodás, hogy az önvezetést fejlesztő cégek környékén egy pihenőhelyen folytonos vonallal felfestettek egy "szigetet", kívülről szaggatott csíkkal párosítva. Az önvezető autók befelé szépen átlépték, hiszen szabad, kifelé viszont már nem bírtak jönni.
A tej élet, erő, egészség.
-
bambano
titán
válasz Shadowbull #6 üzenetére
A vezetés feltétele (mindegy, hogy ki/mi vezet), hogy felismerd és értelmezd a környezetet. Ha ezt nem tudod biztonságosan megoldani, nem vezethetsz. Az önvezetést mímelő autóknál ez jelenleg nem megy. És ebben a kérdésben az is mindegy, hogy milyen eszközökkel nem tudnak látni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Shadowbull #8 üzenetére
Ha nem látsz, nincs mit felismerni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
A megvilagitas a tavolsaggal negyzetesen csokken, raadasul meg koszinusztenyezoje is van. Ha nem a kocsik kozott keregetsz, akkor nem kell izgulni.
Amugy meg a lezeres sebessegmeroknel sem lepik tul a laser class 1-et, pedig azok akar kilometerrol is erzekeli a visszavert jelet. Nyilvan abban benne van az is, hogy a rendszamtabla jol tukrozodik, de egy lidarnal ennek toredeke, ameddig el kell latnia.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
nem helyezhető forgalomba olyan autó, amelynek a szélvédője a ráeső fény legalább 75%-át nem engedi át.
következmény: amelyik autónak színezett üvege van (gyakorlatilag mind), azokra nem rakható legálisan fólia.
de csatlakozom az előttem válaszolóhoz: amikor majd úgy mész át az Árpád hídon gyalog, hogy magadra akasztottál egy első ajtót, szólj, mert azt le akarom videózniszerk: " Amugy meg a lezeres sebessegmeroknel sem lepik tul a laser class 1-et" a lézeres sebességmérők mellett szól az is, hogy jellemzően egy darab van belőlük belátható távolságon belül, nem pedig három tömött sávban 8-10 méterenként egy rakás.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Reggie0
félisten
Az a trukk, hogy az infrat kell szurni, nem a (lathato) feny-t. Vannak ilyen foliak, pl 3M CR-90, ami 90%-ban fenyatereszto, raadasul nem szinezett, hanem ND szuro a lathato tartomanyban.
"hogy jellemzően egy darab van belőlük belátható távolságon belül"
Kb. lenyegtelen. Az 1100nm alatt infra tartomanyban ugyanugy mukodik, mint a lathatoban, azaz a szemserules oka ilyenkor a retina egese. A retinan viszont kepet alkot a szem, azaz a ket kulon terbeli pozicioban levo ket lezer ket kulon helyet vilagit meg a retinaban, igy azok hatasa nem adodik ossze. Ha nem igy lenne, akkor a ket fenyszorot sem tudnad egymastol megkulonboztetni. Sot TV-t sem nezhetnel, mert annak nagyobb
Raadasul mint mondtam az intenzitas csokken a tavolsag negyzetevel es ezek a keszulekek tobbnyire 0.5 vagy 1 meteren belul teljesitik a class 1-et.[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
ha nem voltam érthető, akkor mégegyszer: a szélvédő tokkal-vonóval 75%-ot át kell engedjen. ha egy 75%-ra gyárilag sötétített szélvédőre ráteszel egy 90%-os fóliát, az már csak 0.75*0.9=67.5%-os áteresztő képességű lesz, tehát nem szabályos. Mivel a szélvédők gyárilag a maximumra vannak sötétítve, így arra már semmit nem rakhatsz (a napellenző csíkjától lefelé), ugyanígy az oldalablakra sem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
Ha a gyari szelvedo 75%-os. akkor miert engedne at az infrat? Szart rendelnek az emberek? Komolyan gondolod? Semmi ertleme sincsen. Egy normalis nem szinezett uveg ~85%. Ha gyarilag hovedosen rendeled akkor 75% felett lesz. Most nem arrol beszelunk amikor megrendeled a lowlife ultasuzuki sx modelt 1 millaert.
Raadasul az elso szelvedore es a B oszlop elott oldalsokra ugyanazok a szabalyok vonatkoznak, tehat az oldalso ablakokat sem lehetne soha foliazni szerinted. A gyakorlat meg nagyon mast mutat.
Segitsegkeppen: 0,9*0,85=0,765 > 75%.
[ Szerkesztve ]
-
Szirtimorc
aktív tag
Nézni néz, csak nem lát
Ez pont így van. Igazából ezt az egész önvezetős dolgot marhára nem értem. Milliárdokat öntenek bele egy szemmel láthatóan még egy jó darabig teljesen működésképtelen technológiába. És az egésznek mi az értelme? Ha ennek a ezredét rakták volna a vezetők oktatásába, már sokkal előrébb járnánk a balesetek terén is. Ami egyébként miért is érdekli a "híresen emberbarát" multikat? -
Shadowbull
addikt
válasz Szirtimorc #22 üzenetére
A potenciális üzlet érdekli őket.
https://marharepaszerint.blogspot.com
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó fülhallgatók
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X230 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I 12,5" HD I Mdp I CAM I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X220 - i5-2GEN I 4GB I 250GB I 12,5" HD I DP I CAM I W10 I Gari!
- Bomba ár- Lenovo ThinkPad X1 - i5-2GEN I 4GB I 128GB SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460s - i7-6GEN I 12GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest