Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • Kicsimix

    őstag

    Ugyan úgy fogod látni mint ahogy a monitoron most. Pl nézd meg a GTA5-ben ott van több km távolság is. Takard ki a kép többi részét csak oda nézz ahova szeretnél. Igazából sem tudsz élesebbé tenni egy ilyen távolságban lévő tárgyat.. Ez nem nagyító/fokuszáló eszköz.

    Persze sok mindent le lehet programozni : )

    ...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)

  • Chal

    addikt

    Perpill a játékokban vagy nincs DOF (depth of field), tehát minden éles bármilyen távolságban, vagy van (jó példa erre a fent említett GTA V, ami nagyon ügyesen bánik ezzel), de trükközve. Mivel a játék nem tudja mit néz a szem pontosan (hova fókuszál), ezért egyszerűen a kamera középpontját használja erre (a GTA V esetében ez egyszerűen a crosshair, vagyis a képernyő közepe ugye), vagy pl. átvezető animációkban használják, ahol nagyon erősen rázoomolnak egy tárgyra, vagy egy karakterre, de ugye ilyenkor a teljes képet betöltő dolgokról van szó, aminél biztosan lehet tudni hogy mit a háttér (mit kell elmosni, mert úgysem azt nézi a player) és mi nem.

    VR esetében szerintem ez a jövő zenéje, valószínűleg még pár évig a DOF nélküli (minden éles mindenhol) dolog lesz, de nem tartom elképzelhetetlennek hogy akár már most dolognak valamilyen szemmozgás és pupilla érzékelésen, ami szolgáltathat pontos adatot a DOF-ozáshoz, és ez által majd még jobban át lehet verni az agyat.

    [ Szerkesztve ]

Hozzászólok Aktív témák