-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gigi01
őstag
Ez a link,amit én keresek?Egyelőre a paypal kártyafrissítéssel bajlódom,de asszem én berendelem az S-t.
-
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #19795 üzenetére
Tudtommal nem jar hozza semmi ingyenes tartalom, azokat toltheted le amik amugy is ingyen vannak. Persze ha van mar CV1 akkor cross-buy-nak hala megkapod a RR es tarsait is.
(#19801) Gigi01
Igen, az kell.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
MlbMatic
tag
válasz abydos #19760 üzenetére
Szia,,, nekem még nincs,de amit irtál, lehet nem is lesz,,,,
4 vevővel volt tökéletes a rift touche követése 4,2x4,2 m es placcon, meg 3 al is tevesztett,
ennel meg elbol irod,,,, ettol feltem,
szerinted lehet hasznalni a rift touche-it a rift s hmd vel ?????(\ /) (O.o) (>< ) /_|_\
-
dan83
tag
Kezdeném ott, hogy rettenetesen megszívtam, mert csütörtök este elment a net itthon ( évekig SEMMI probléma nem volt, persze hogy most ) Nem gond, hívtam UPC-t, jött is a szerelő ma este 7-kor, azonban nem tudta megoldani a problémát, mert a lépcsőházban az 5-ik emeleten van a UPC box, ahol a hiba van, azonban egyik szomszéd sem volt otthon, és nem tudták a folyosón kinyitni az ajtót hogy hozzáférjünk a boxhoz. Közös képviselő pedig nem elérhető, így marad a hétfő, UPC újra kijön, akkor majd megoldják a gondot. Szerencsére a driver-t az Oculushoz 2-3 napja leszedtem, azzal nem kellet szenvedni, fel is ismerte a Riftet, be tudtam állítani.
Azonban játékok nem voltak ugye, csak a setup-ig jutottam net hiánya miatt
Sebaj, becsöngettem szomszéd nénihez, elkértem WIFI kódját, most töltögetem a játékokat, csak hát így ugye borzasztóan lassan jön minden.Amit eddig ki tudtam így próbálni az az Affected. Már itt is érezhetően szebb, éles a kép, feketével nincsen semmi probléma. 90 vs 80hz egyáltalán nem érződik, aki azt mondja igen, az hazudik.
A hangtól nagyon féltem, sok lehúzást olvastam róla, de meglepően jól szól szerintem, csodálkoztam is hogy milyen jó basszusa van ahhoz képest, hogy nem fülbedugós.Hirtelen ennyi, jobban tesztelni holnap fogom, most egész éjszaka menni fog a gép és töltögetem az Oculus Store-ból a játékokat.
-
clyvejhamma
aktív tag
Nekem is megjött a Rift S.
CV1-em megjelenése óta volt, touch-al és 3 szenzorral. Ehhez tudok viszonyítani. A vas alatta 9900k/32GB és 1080Ti (munka miatt combos a gép, de nem baj, hogy a játékok is jól futnak rajta).
67-es IPD-m van a régi rift IPD bállítója szerint.Felbontás:
Nagyságrendekkel jobbnak érződik, százalékosan én azt mondanám minimum 30-40%-al szebb minden. Robo Recall elején amikor bámulják a robotok a kirakatot egészen életszerű a körben álló robotokat nézegetni, ehhez tényleg nagyon kevés kellene már, hogy hibátlan legyen. Állatul néz ki minden, a következő generációval (valós 2.0-ás HMD-k) szerintem elérik azt a minőséget ahol már nem nagyon fogunk hibát találni a képen. Legalábbis a játékokra koncentrálva. Szimulátort még nem próbáltam, ott majd azért gondolom kijön a távolban összepixelesedés probléma.Sweetspot:
Marha jó, picit be kell igazgatnom az elején de utána gyakorlatilag teljesen éles képet kapok minden tartományban.FOV:
Sosem érdekelt különösebben mert nem zavart, hogy picit "távcső szerű" lehet a VR, de szerintem kicsit kisebb mint a régi riften. A periférikus látásommal legalábbis néha érzékelem a panel szélét.Fekete/színek:
A régi rift feketéje feketébb volt de játékoknál nem igazán venni észre. Ráadásul azt tapasztalom, így utólag, hogy nagyon zavart a régi rift brutál kontrasztja. A fehérek szinte égtek a feketék meg túl sötétek voltak. Most kicsit kevésbé szaturált és kontrasztos minden, viszont szerintem így sokkal életszerűbb is, nekem sokkal kellemesebb és kevésbé fárasztó nézni.Screendoor/godray:
Nagy az előrelépés, sokkal-sokkal jobb mint korábban, de az baromság, hogy nem látszódik. Felületfüggő és hogy mennyire keresgéli az ember. Godray továbbra is van de messze nem annyira zavaró mint a régi riften.
Ha a régin 10-es erősségű a godray zavaró hatása, akkor itt kb. 2-es, 3-as.90-80Hz:
Engem egyelőre nem zavar, de el tudom képzelni, hogy van aki látja/érzi és zavarja a csökkentés.Kényelem:
Jelentősen nehezebb mint az eredeti Rift ("orrnehéz"), viszont a homloktámasznak köszönhetően jobban eloszlik a fejen a súly és hosszabb használat után sincs oculus feje az embernek. Puhább a szivacs rész is, nem tudom majd mennyire lesz időtálló de kényelmes. Összességében a komfort valamivel jobb mint a régi. A felső pántot ha nem igazítja meg rendesen az ember, akkor nagyon kényelmetlen is tud lenni!Hang:
Imádtam a régi rift fülesét, bár van sokkal komolyabb fejhallgatóm (nem 30-40k-s gémer kategóriára gondolok hanem jóval komolyabbra) sosem éreztem rá késztetést, hogy VR-ban feltegyem. Nagyon kényelmes volt az, hogy rift fel, fülre ráigazít és mehet normális hangminőséggel minden. Na, ez most nincs. Ennek ellenére, azt kell mondjam meglepően jól is tud szólni ez a kis csipogó. 100-as hangerőn volt alapból és a legelső experience a beállítás után nagyon korrekt hangzással és térhanggal fogadott. A Beat Sabernél már persze nagyon hiányzott a mély és a dinamika, de addig a pillanatig azt mondtam, hogy nahát ez egész jó. Erre megoldásként már rendeltem korábban egy Koss porta pro-t (ez volt állítólag az eredeti riftben is) és várom a tested/jeremy féle 3D nyomtatott kis adapteremet, amivel rá tudom pakolni a Rift S-re is fixen a két hangszórót. A Koss egyébként tényleg marha jól szól - az árához képest - és hozza a régi Rift feelinget.Tracking:
Na, itt elbizonytalanodtam. Rögtön az elején. Hosszan kinyújtott kézzel a pisztolyt magam elé tartva és lövöldözve, többször is megállt a fegyver a levegőben (no tracking). Mikor kezdtem elkenődni, hogy hogyan lehet ez ilyen szar, a passthrough-n keresztül láttam, hogy az ablakkal szemben állok és iszonyat vakít a fény. Függöny be, villany fel és azóta nem volt ilyen gondom. Fej mellett, ahogyan azt olvashattuk a tesztekben is, össze tud zavarodni (nyilazásnál figyelnem kellett, hogy ne húzzam a húrt a fülem vonaláig), de kis odafigyeléssel meg lehet szokni. Nekem néha reccen egyet-egyet a HMD követése. Ritkán és tök váratlan pillanatokban, amikor mozdítani kezdem a fejem elindul és jön egy pici reccenés/kihagyás, de utána hiába próbálom lassan, vagy gyorsan hibára késztetni nem igazán sikerül. Lehet, hogy valami driveres gond, vagy van valami gond az USB-mel. A 3 szenzoros tracking sem volt stabilabb, csak annyival, hogy ott nem volt a fej körül és a hátam mögött gond. Most a tracking mintha simább lenne, legalábbis amikor ideális körülmények vannak.Touch:
Sokkal gagyibb anyagból vannak az új kontrollerek, kicsit médincsájna feeling. Nálam még nem jelentkezett a lecsúszó elemfedél probléma, de nagyon is valós lehet, mert sokkal könnyebben jön le mint a régin. Hamarabb összeüthetők a touchok a felső gyűrű miatt és hamarabb veri az ember a HMD-be is. Picit a fogás is más és a súlypontjuk is változott, kicsit máshogy kell tartani őket. Nem rosszak (majd biztos megszokjuk) de az eredeti Touchok nekem kényelmesebbek/minőségibbek voltak.Szerintem mindenképpen jelentős előrelépés a régi rifthez képest, jó az új guardian és a passthrough is. Aki teheti vágjon bele, ezzel a minőséggel már nagyon élvezhető a VR!
Az index biztosan brutális lesz (komolyabb felbontás, nagyon komoly hang) de azért az árért szerintem egyszerűen nem éri meg, ráadásul az oculus mint rendszer (szoftver, driver, optimalizálás, plug&play, játékok, stb.) szerintem jelenleg sokkal komolyabb mint a steam.[ Szerkesztve ]
-
sakkay
aktív tag
-
abydos
aktív tag
válasz sakkay #19811 üzenetére
Tudom mire gondolsz sávos kijelző alatt. Azért van, mert bár mindenki tudja már, hogy a Riftben OLED van, azt kevesen, hogy alapból szürke mindegyik pixele (szóval tök mindegy, hogy LCD vagy OLED jelen esetben), hogy gyorsabb válaszideje legyen és ne húzzon csíkot a változó kép. Engem nagyon zavart és trükközéssel kikapcsolható, két előnye van:
1. Olyan fekete lesz a kép, amennyire az OLED miatt fekete lehet, vagyis azon kevesek egyike leszel, aki látja az igazi kontrasztját a Riftnek.
2.Nem zavar az az idegesítő sávA jelenség amúgy azért van, mert ez a funkció a kijelző típusához töltődik le az Oculus telepítőn keresztül. Viszont néhány szemüvegnél (nekem 2 Riftemnél is volt, 1-nél volt csak jó), nem jót tölt le valamiért vagy a kijelző nem úgy viselkedik, ahogy elvárható lett volna.
De persze az is jó, ha már nem veszed elő a Riftet, hanem maradsz az S-nél
VRHír.hu - We AR here // http://vrhir.hu // Csatlakozz hozzánk, ha VR hírekre szomjazol :)
-
s:zozo
aktív tag
válasz clyvejhamma #19809 üzenetére
Szép összefoglaló.
-
abydos
aktív tag
válasz sakkay #19814 üzenetére
Haha
--------
Aki még nem töltötte ki a kérdőívet, szerintem nem bánja meg, ha nekileselkedik, 2-4 perc alatt végezhetsz vele és pár napon belül kint lesz az eredmény is
VRHír.hu - We AR here // http://vrhir.hu // Csatlakozz hozzánk, ha VR hírekre szomjazol :)
-
Jacek
veterán
válasz clyvejhamma #19809 üzenetére
Szimes próbát várjuk Nekem csak jövő héten jön...
-
Raymond
félisten
"You can get your hands on Lone Echo 2 in early 2020, exclusively from the Oculus Store."
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
DieHard
senior tag
Szevasztok!
Rákötöttem Rift S-t PC-re, PC-t AVR-re. Beállìottam hogy kapja a hangot az AVR. (hdmi-n) Meg is szólal. Filmet szeretnék nézni igy, de nem találok olyan progit a rift- hez, ami passtrough küldi a hangot. Gondolom a programok kódolnak. Valami ötlet, mit csinálok xarul?
-
Enton
addikt
válasz DieHard #19820 üzenetére
Avr az mi lenne? Settingsbe állítottál hang átkötést? Hol néznél filmet? Sima oculus home desktopon vagy bigscreen vagy virtualdesktop?
"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
-
kiskuplung
őstag
válasz DieHard #19822 üzenetére
Én ugyan nem értem, hogy ennek mi értelme, amit csinálsz, de esetleg az segít, hogy az Oculus szoftverben, desktopon ha rámész a Devices-re, aztán ott rányom az Oculus Rift and Touch (a nagy zöld pipa mellett nyílra), akkor oldalt bejön egy kis menü, és lehet beállítani a hangot, hogy hova tegye.
Remélem, ez segít. -
Enton
addikt
válasz DieHard #19822 üzenetére
Bigscreen ingyenes steam es oculus aruhazban is.
Ebben lehet hangforrást és tukrozést is állítani.
Oculus home-ban ahol tudsz nyilazni meg jatéklézerpisztojozni ott az előtted elterülő kis dash-on van desktop funkcio azzal tudsz az asztalon ténykedni riftezés közben.
Ha jól értem akkor neked végülis elég lenne az hogy valahol film megy és szoljon a 5.1 mellé.
Ez nekem legegyszerubben mindig is a bigscreen-nel ment, de én az alaplapi jackdugokrol hajtom az 5.1-et neked meg két hdmi-n kéne egyszerre ilyet még nem próbáltam hogy mukodne.
Tv/monitorom is dvi-hdmi vel van bekotve eddig csak vgacseréknél hallottam hangját.kiskuplung:
Annyi csak az értelme hogy szeretné hogy szoljon az 5.1 a film alatt amit a rift-ben néz, és mint ahogy te is mondod beálízásokban lehet ezt tükrözni. Nálam pl nem hdmi kimenetre hanem alaplapi jackdugóra működik is szépen.
Vagy simán csak arra kellnállítani és riftet bekusoltatni mialatt filmezik az ember.[ Szerkesztve ]
"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
Enton
addikt
válasz DieHard #19825 üzenetére
Ezeket a menüket keresd ha még nem nézted volna.
Rift:
Bigscreen:Plusz Oculus tray tools-ban is van audio swicther ha minden szakad:
"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
turit
tag
válasz clyvejhamma #19809 üzenetére
A doboz hátulján lévő játékok nem járnak hozzá?
-
-Solt-
veterán
Urak,
Lehet, hogy hülye kérdés, de cockpit esetén, hogy jelöljem majd ki a játékteret? Előbb állva jelöljem ki aztán toljam be középre, vagy már benne ülve jelöljem ki a határokat?
www.smart-bus.hu
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz -Solt- #19832 üzenetére
A játékteret kijelölni cockpithez? Sehogy! Ki kell kapcsolni a guardiant.
Egyetlen dologra kell figyelned: a cockpitet oda tedd ahol egyébként nincs útjában az állva játszandó játékoknak, de még az oculus camera rálát.- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
-Solt-
veterán
-
Raymond
félisten
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz -Solt- #19834 üzenetére
Nekem nincs ugyan Rift S-em (nem is lesz) de ettől még ugyanannak a formulának működnie kell. Rift S esetében mivel nincsenek bázisállomások, ezért még ugyan mindegy a cockpit elhelyezése és a játékér is. A kijelölés a Rift S esetén szinte csak a guardian miatt fontos (ne menj ki belőle mert leversz valamit elv miatt). Persze a tárgyfelismerésben is lehet, hogy játszik némi szerepet de szerintem ez egy olyan művelet ami mehet a játéktér határán vagy akár azon kívül is mert a tracking független a játéktértől.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
tobias88888
őstag
Gondolkodtam én is a Rift S-en, iRacing fórumban nagyon dicsérik a CV1-ről váltók. A gond az, hogy nálam egy GTX 1060 van, ami lehet nem tudná érdemben kihajtani, nem érné meg váltani. CV1ről S-re váltás 80 ezer, gpu csere 100 ezer. Ehhez képest a fov sem nagyobb ugye és a "füles" is nagyon gyenge lett. Persze pozitiv lenne, hogy eltünnének a szenzorok de cserébe nem lehet tükör közelében vagy fehér fal előtt játszani a tapasztalatok alapján. Plusz persze van egy csomó játék ami CV1re lett megvéve
Ha az ár érték arányt nézzük, akkor maradok a jelenlegi konfigomnál inkább évekig. Müködik és nagyon élvezetes, majd váltok akkor ha tényleg megéri. Ebből a pénzből meg addig inkább elmegyünk nyaralni...
-
kiskuplung
őstag
válasz tobias88888 #19840 üzenetére
"Plusz persze van egy csomó játék ami CV1re lett megvéve"
Nem értem az összefüggést.
-
Cyberbeni
addikt
válasz tobias88888 #19840 üzenetére
GPU csere nem kellene, nagyobb a felbontás, de kisebb a képfrissítési frekvencia. Nincs külön store CV1 és S-re, csak Questnél van az, hogy ami nem cross-buy, azt újra meg kell venni.
Állítólag volt egy update, amiben javítottak a hangon, én csak utána használtam, de nekem semmi gondom nem volt vele.
De egyébként igen, ha van egy működő CV1 setupod, akkor én is inkább más élvezetre költeném azt a pénzt.
-
Raymond
félisten
válasz tobias88888 #19840 üzenetére
Hat igen, a plusz penznek amibe a valtas kerulne egy reszet inkabb egy grafikus kartya cserebe tennem ha 1060-am lenne. Akkor tudnal ra nyomni jobb supersampling-ot es az is dob a latvanyon.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-Solt-
veterán
Köszönöm Urak, akkor egy kérdőjellel kevesebb!
www.smart-bus.hu
-
wolfhgb
aktív tag
válasz Cyberbeni #19842 üzenetére
Egy kérdés, csak, hogy jól értem e. Ha az app leírásában a támogatott eszközök között szerepel a rift és a quest is, akkor elég egyszer megvennem? Ha netán már megvan, mint pl a robo recal, akkor, ha questet is veszek, elérhető lesz rá a tartalom anélkül, hogy újra megvenném? A quest 2 tipusa között csak annyi a külömbség, hogy a több memóriával rendelkezőre több játékot tudok feltenni és más jelentősége nincs ugye? Minden tartalom fut mindkét változaton? Ami eddig ment a rift en, az menni fog az s en is? A store ban ha nézem pl a dead and burried 2 öt, a quest nél csak a rift és quest van írva támogatott platformnak, ha viszont a rift appjainál nézem, ott már szerepel a rift s is a támogatottságnál.
[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
válasz wolfhgb #19846 üzenetére
Ez sajnos nem ilyen egyszerű, az adott app fejlesztője dönti el, hogy támogatja-e a lehetőséget.
Itt egy lista, hogy mik azok a játékok, amiket elég volt csak CV1-re megvenni, és Quest-re már nem kell külön.
A link alján van egy lista arról, hogy is, hogy melyekről lehet már most tudni, hogy nem fogják támogatni ezt. Pl. a Beat saber is ilyen.
-
#54625216
törölt tag
válasz wolfhgb #19846 üzenetére
Attól, hogy mindkét eszközt támogatja, még nem lesz egy program crossbuy, azt a kiadók döntik el.
Itt a: crossbuy címek listája.A két quest típus között csak a beépített háttértár mérete a különbség, minden másban ugyanaz a kettő.
Ha nem akarsz filmeket nézni offline, akkor szvsz a 64GB elég.szerk: Kiskuplung megelőzött.
[ Szerkesztve ]