- Windows 11
- Aliexpress tapasztalatok
- VoIP telefonálás
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rossz hírt kapott, aki Xiaomi EV-t venne
- Autodesk - Revit
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Hálózati / IP kamera
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiskuplung
őstag
válasz PixAlan #11550 üzenetére
Igen, az lehet
De én pl. ezt a játékot is azért refundoltam, mert nagyon hiányzik belőle az érzés, hogy egy botkormányt markolok.
Levegőben lebegő kézzel olyan.. meh.. Főleg egy HOTAS-hoz szokott Elite-zős embernek, mint én -
Raymond
félisten
válasz Komplikato #11544 üzenetére
Ezekbol a WiGi majd lesz ev vege fele plusz penzert, a fulest annyi hogy nem kell megvenni kulon, a latoszog es a lencsek maradtak ugyanugy ahogy a Lighthouse is ami volt a HMD csak kompatibilis azzal ami meg nem jott ki. A display-eket csereltek le. Ha ez tenyleg dragabb lesz mint a sima eredeti 800-900EUR ara akkor szepen tullottek az emesztheto hataron.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Callisto
őstag
válasz kiskuplung #11549 üzenetére
A godray-t szerintem nem lehet megoldani. Mi nem éljük meg az biztos. Ezt ugyanis a fény lencsén való tükröződése okozza. Van olyan lencse ami nem tükröződik semmilyen körülmény között? Nem tudok róla. Optikai/fizikai okok miatt szerintem ez a közeljövőben nem lesz megoldva.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
PixAlan
aktív tag
válasz kiskuplung #11551 üzenetére
igen ez tiszta sor, szimulátorok esetén klasszikus játékvezérlőkkel megoldható a dolog, más játékokban a markolászásnál viszont már kit tud zökkenteni. Idővel majd biztos lesz erre is biztos kiforrott megoldás, csak éljem meg
-
válasz Németh Péter #11538 üzenetére
en autoversenyektol ha kijelzon nezem mostanaban rosszul vagyok ha beesik az fps.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Raymond
félisten
Lenovo Unveils Mirage Solo Daydream Standalone VR Headset
Dimensions (W x L x H) (mm) : 204.01 x 269.5 x 179.86 (inches) : 8.03″ x 10.61″ x 7.08
Weight: 645 g (1.42 lbs)
Color: Moonlight White
Operating System: Daydream OS
Processor: Qualcomm Snapdragon™ 835
Audio: Android N Pro Audio, 3.5 mm Audio Jack with Dual Microphones
RAM : 4 GB
ROM : 64 GB UFS
Card Slot : microSD Card; Up to 256 GB
Battery: 4000 mAh Li-ion Polymer (standby and general usage time TBA)
Display 5.5″ Resolution QHD (2560 x 1440) LCD, 75 Hz
Lens : 2 x Fresnel-Aspheric, 110° FOV
WLAN : WiFi 802.11 ac/n 2×2 MIMO Dual Band
Bluetooth: Bluetooth® 5.0 + BLEJo termeknek nez ki foleg 6DOF-al, csak gondolom ez se az olcsok koze fog tartozni ha az eddigi Daydream termekek arazasat nezem.
Szerk: imadom hogy a hattertarat meg mindig ROM-nak irjak a spec-eknel
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
válasz PixAlan #11555 üzenetére
Igazából valami olyan általános játékvezérlő szabvány kellene, ami trackeli az eszközt és megjeleníti VR-ben, aztán a gyártók már tudnának igazodni hozzá.
Pl. egy kormány vagy hotas, ami érzékeli ha rajta van a kezed és a játékban is leköveti. Nekem már elite-nél is gondot okozott a kölcsön hotassal, hogy a sok oldalsó gombot úgy kell kitapogatni és nem látom a játékban, hogy mit csinálok. -
aerosmith
őstag
válasz kiskuplung #11510 üzenetére
+ nagyobb felbontás
+ kissebb screendoor
+ alig látható pixelek
+ jobb fejpánt- ugyanaz a lencse
- megmarad a god-halo
- ugyanakkora FOV? kontroller
? wireless
? lightouse 2.0Ez alapján max 50-100ezret fizetnék rá.
És kérdéses hogy a felbontás növekedéssel mondjuk ARMAban vagy EDben a messzebb lévő tárgyak részletesebben láthatóak-e. Ha nem sokkal akkor pláne felejtős.
-
Raymond
félisten
válasz aerosmith #11561 üzenetére
Olyanokra mint ED vagy AC, PC, Dirt, stb. biztos hogy a legjobb valasztas (kis SDE es a legnagyobb FOV az osszes kozul), de az ara problemas meg igy ismeretlenul is. Legyen mondjuk 900EUR mint az eredeti Vive, megeri a dupla arat a jobb minoseg? En kifizettem a 700EUR-t a Rift-ert megjeleneskor es 200EUR-t a Touch-ert ugyanugy, de akkor nem volt a Vive/Rift-en kivul nem hogy olcsobb de semmi mas megoldas se. Per pillanat meg ha csak a szimulatorok erdekelnek van a Rift es a WMR cuccok 449EUR-ert, a Vive Pro minimum dupla aron szerintem nem hoz eleg javulast.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
veterán
-
tobias88888
őstag
válasz kiskuplung #11549 üzenetére
Ízlések és pofonok, kinek mi kell. Eddig játékok amik berántottak:
- The Climb (2 óra)
- Lone Echo (4 óra)
- Wilson's Heart (4 óra)
- Arktika.1 (4 óra)
- I Expect You To Die (2 óra)
- Superhot VR (2 óra)És amik még érdekeltek:
- Batman VR (1 óra)
- Rick and Morty (2 óra)
- GolfClubMindez ugye kb 2 év alatt. Ezért teljesen felesleges a touch, dexmo. Ehhez képest iRacingbe beletoltam már vagy 50 órát VR-al. A lencsék engem amúgy egyáltalán nem zavarnak a CV1 esetén, néha az éjszakai iRacinges versenyeken egy picit, de gyorsan megszokom.
Simesként ami nekem kellene a váltáshoz:
- Nagyobb FOV, olyan 140 fok (egymás mellett autózáshoz kellene)
- Nagyobb felbontás, 1440p-ért még nem hiszem hogy váltok (távoli baleseteknél jól jön)
- Ami még fontos, hogy legyen legalább annyira kényelmes és egyszerű mint a CV1[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz aerosmith #11561 üzenetére
"- ugyanaz a lencse" bitzos ??? Én úgy hallottam ezen is fejlesztettek..
A véleményem az, hogy 900 eurót csak akkor adok ki egy full HTC Vive pro pakkért ha az új knuckles kontrollerekkel jön ki a csomag..
Ha nem és az ormótlan vive wandokat akarják mellé elsózni kb. fél év múlva , akkor nem kell inkább beérem az 550-600 eurós Samsung Odyssey vel , mert
ergonómiailag jobb a WMR -ek kontrollere igaz a követés hagy némi kívánni valót maga után , de mégiscsak jobb , mint egy Vive wand összességébe és a fejszett majdnem
ugyanazt tudja vagy ugyanazt látványba illetve annyira a kényelemben se lehet gáz…[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Sziasztok!
Először is elnézést, de nem találtam jobb topikot a problémámra és a segítségeteket kérném a következőben!
A fiamnak karácsonyra vettem egy Cor-Fx mellényt, ami jack dugóval csatlakozik a hangkártyához!
Viszont az állandó online szervereken USB-s Asus fülest használ!
Így szoftveresen összeférhetetlen a kettő, mert vagy a hangcsatira ad jelet, vagy az USB -re.
Szerintetek hogyan lehetne össze kombinálni a kettőt?
Van erre valami hub féleség?
Vagy valami alaplapi kiegészítő esetleg?
Asus R.IV.G lapot használ.Köszönöm a válaszokat!
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Kbhont #11567 üzenetére
Virtual Audio Cable-el szerintem meg lehet oldani.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
repvez
addikt
Tegnap Solt-al megvitattuk, hogy miért lehet nagyobb erőforrás követelménye a VR-nek mint ha csak simán kiterjesztett monitorként kezelné a gép, de nem nagyon tudtunk rájönni.
Konkrétan azért merült fel a kérdés, mert Ezen a videon 6 FHD monitort kezel 1 db 5870 VGA. [link]Akkor napjainkban miért nem tudja még a felsökategóriás VGA-k sem 2 kisebb felbontásu monitoron futtatni a játékokat ami a VR HMD-kben van.
Pixelszámban a 6 FHD 60hz-en több mint a 2 90hz-en több mint 2x-n ha még multisamplinet is hozzászámoljuk a VR-nél.
Abban egyetértettünk, hogy a 2 szem miatt 2 külön nézöpontot kell számolnia , bár itt sem duplázásról van szó csupán csak a max IDP-vel eltolt értékek miatt láthatóvá vált z-depht alakokra, ami max 20%.
ÉS ha azt nézzük a 6 monitoron is futjóhat 2 különböző játék ablakban futtatva és mellette még video vagy a net, ahol tényleg 2 különböző dolgot kell számolni mégis müködik a bemutatott 5870essel is, de egy 500%-al gyorsabb 1080as még mindig nem tudja komplromisszumok nékül a VR-t.Szóval ki tudna egy kis infoval szolgálni, hogy mi az ami eszi az erőforrást?
-
repvez
addikt
válasz Kbhont #11567 üzenetére
Nálam az audio beállitásoknál ki lehet választani , hogy hangszórók vagy digitális kimenet.
Nálam optikán megy ki a hang az erősitőbe és jacken a fülhallgatóba és ha a hangszórók opciót választom akkor egyszerre szól a füles meg a hangfalak is, ha a digitális kimenetet akkor csak a hangfalak a füles nem.
win 10 alatt , de például win 7 nél meg ha váltottam akkor vagy az egyik vagy a másik szólt csak , de közösen nem ment a kettő, ezt viszont meg itt nem tudom megtenni, hogy csak a fülest halljam a hangszórók meg ne szoljanak meg , ilyenkor le kell kapcsolnom az erősitót ha csak a fülest akarom használni. -
válasz repvez #11569 üzenetére
az ahogy nezem bioshock 1 meg talan dirt 1, mindketto szepen futott egy 8800GTn.
egyebkent nem igaz amit irsz, eyefinitynel kb a 295x2 volt az elso kartya ami megbirta a 60fpst, elotte igy 35 fps medium is megszokott volt az eppen elerheto legerosebb kartyan ujabb cimeknel.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
tobias88888
őstag
válasz repvez #11569 üzenetére
Először is ahogy én ismerem a képfelépítési technikákat (mondjuk 5 éve tanultam róla), majdnem dupla annyiba kerül a dupla kép szóval már itt a 20%od nem áll meg. A másik pedig, hogy hiába két 1080 x 1200 as képet kell csak generálni, azok általában feljebb vannak skálázva minden játéknál, tehát a legtöbb játék olyan 1.5 körül mozog.
A szoftveres részhez meg csak annyit, hogy az előző Oculus verzió induláskor evett több mint egy gigát ez (béta még? nem tudom) meg alig 300MB-ot eszik. Szóval szoftveresen bőven van hova fejlődni. Jah, és az iracing alatti fogyasztás is csökkent nálam vagy 10%ot, az is az új béta hozománya
[ Szerkesztve ]
-
izitom
tag
-
tobias88888
őstag
válasz izitom #11575 üzenetére
Hát, ez alapján én nem venném meg. Kb ugye 4szeres a felbontás ellenére sem sokkal élesebb a kép, viszont felsorol pár elég durva negatívumot amiknek a javítása kb hónapok kérdése (vagy ugye csak simán hátrány, pl LCD kijelző)
Mit is mondtak? Kb arra emlékszem burkoltan, hogy ha a CES-en a finnyás embereknek nem tetszik a végeredmény akkor tovább fejlesztik még egy kicsit? Ezek alapján még van vagy minimum fél év addig amire ezt kidobhatják piacra
[ Szerkesztve ]
-
PixAlan
aktív tag
válasz tobias88888 #11576 üzenetére
egy reditelőnek nem igazán adta a CES booth
mindenesetre nem igazán értettem, hogy miért hozzák fel folyamatosan a CES-t, érdemi tesztelés és feedback nem igen jöhet szerintem ilyen demokon, mivel egyes emberek nem kapnak elég időt a cuccal, hogy érdemi véleményt tudjanak alkotni/rendesen be tudják állítani/szokni a cuccot.
-
repvez
addikt
válasz tobias88888 #11574 üzenetére
ezt irtam is, hogy a dupla képen felül 20% a z-depht miatt + a multisampling vagy hogy hivjkák a felskálázást.
-
-Solt-
veterán
válasz repvez #11573 üzenetére
Írtam neked tegnap is, hogy a 2160x1200-s felbontáson alapból van egy 1.4x szorzó, vagyis kapásból ~3.600.000 pixelről indulunk. [link] Tehát ez a kiinduló pont, ha pedig erre még rátesszük a legnépszerűbb 1.5-s SS-t, akkor már 4536 x 2520, vagyis ~11.500.000 pixel! Ez közel a duplája egy 1080p-s 3 monitoros rendszernek, és akkor ezek után jönnek még a VR specifikus dolgok a motorháztető alatt, amibe tényleg belebonyolódhatna egy hozzáértő, hogy mi merre és hogyan zajlik...
A pixel számháborútól eltekintve egyébként még mindig nem igazán értem, hogy mit akarsz azzal a linkelt videóval! Ahhoz, hogy bármiféle konzekvenciát le lehessen vonni, egzakt mérések kellenének, hogy legyen mit összehasonlítani, majd ezután lehetne levonni a következtetést, hogy kb mennyivel magasabb a gépigénye egy adott játéknak VR alatt. Az, hogy ott rá van kötve egy VGA-ra 6db monitor amin össze-vissza megy minden, érdekességnek jó, de ebből semmiféle érdemi következtetést nem lehet levonni.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
repvez
addikt
válasz -Solt- #11579 üzenetére
Pont arra akarok rájönni, hogy mitöl másabb egy VR megjelenités egy sima akár többmonitoros felhasználástól.
Ha azonos alapot veszunk mondjuk a DCS-t akkor azt egy gyengébb géppel is tudod futtatni akár 3 monitoros sorrundba is mig VR-ben nem.
PEdig hagyományos verziónál is ráhuzhatod a 1,5 ös szorzót.Egy kicsit mögé látni a dolgoknak, nem csak a PR szöveget olvasni.
Fálreértés ne essék, nem akarok senkit meggyözni arról, hogy nem kell több erőforrás a VR-hez, de egyenlöre nem tudom, hogy mi miatt. -
Raymond
félisten
válasz repvez #11580 üzenetére
Nincs itt semmi PR, ez pusztan a szamok kerdese. A Rift alapbol kb. 1344x1600 (1.33x fizikai felbontas) per szem ami 90FPS-el kozel 400GPix/s/ es a 3x 1080p@60FPS pedig 190GPix/s tehat az alap Rift plusz Supersampling nelkul eleve ketszer tobb. Es ez az egesz lehetoleg (recommended minimum) 2xMSAA-val. A masik dolog az FPS - az a 90 a minimum! Plusz ott van hogy a geometriat is ketszer kell feldolgozni hacsak nem trukkozol valahogy (Unity-s vagy NV-s Single Pass Stereo) de akkor se nyersz 100%-ot a ket szem kepe pedig RenderToTexture plusz torzitas (geometriai es szinek) mielott ki van kuldve a HMD-re.
A DCS pedig nem azert nem megy 90FPS-el mert nem eleg a grafikus kartya hanem mert az 1.5-os motor CPU limites igy ha sok objektum van a kepernyon (eleg gyakori az alap varosi map-el) akkor lezuhan az FPS.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
kazmerr
aktív tag
A From Other Suns nem nyomja senki?
ha igen pingeljetek, userem: kelemenlajos -
-
-Solt-
veterán
válasz repvez #11580 üzenetére
Ha azonos alapot veszunk mondjuk a DCS-t akkor azt egy gyengébb géppel is tudod futtatni akár 3 monitoros sorrundba is mig VR-ben nem.
Tudod, de hogy? Ez az amit nem lehet megfogni, ezért mondom, hogy az összehasonlításhoz egzakt számok kellenének! Azzal a kijelentéssel nem lehet mit kezdeni, hogy gyengébb géppel tudod 3 monitoron futtatni, VR alatt meg nem. Ez így értelmezhetetlen számomra... már csak azért is, mert VR alatt is lehet gyengébb géppel játszani, csak nem lesz jó az élmény, mint ahogy monitoron sem jó az élmény, ha nincs meg a megfelelő FPS szám. A drasztikus különbség az, hogy VR alatt behánysz.
A folytatáshoz az kéne, hogy fix grafikai beállítás mellett 1.0-s PD-l tesztelni kéne VR alatt és monitoron is a DCS-t, hogy lássuk a különbség csak az eltérő pixel szám miatt van, vagy azt meghaladóan nagyobb a VR gépigénye. Amíg ezek az eredmények nincsenek a kezünkben, addig nem fogunk tudni továbblépni, mert csak kijelentések vannak tények nélkül...
PEdig hagyományos verziónál is ráhuzhatod a 1,5 ös szorzót.
Nem, monitoron nem lehet PD-t állítani!
Egy kicsit mögé látni a dolgoknak, nem csak a PR szöveget olvasni.
Nem igazán értem milyen PR szövegre gondolsz, vagy ezt hogy érted. A mögé látáshoz pedig előbb konkrét számok kellenének, ha ez megvan, akkor lehet nyaggatni valami hozzáértőt, hogy adjon választ a pixelszámon túli eltérés okáról. Már, ha van...
Egyébként egyszerűsítve kb arról van szó, hogy az élvezhető látványhoz sokkal több pixelt kell a GPU-nak kiszámolnia mint egy monitor esetében. Egy 3 monitoros 1080p-s rendszeren alapból éles a kép amit látsz, nem kell plusz erőforrás ahhoz, hogy távolabbra is élesebben láss.
VR alatt meg kapásból azzal kell kezdeni sok játékban, hogy az SS/PD-t 1.5-re állítod, hogy egyáltalán értékelhető képélességet kapj, vagyis indulásnál közel dupla pixelszámot kell kiszámolni egy 3 monitoros rendszerhez képest.
www.smart-bus.hu
-
kiskuplung
őstag
válasz -Solt- #11588 üzenetére
"Nem, monitoron nem lehet PD-t állítani!"
Most lehet, hogy én keverem, de az eddigi leírások alapján amit Te PD-nek hívsz, az megfelel a supersamplingnek.
Azt miért is ne lehetne beállítani, ha monitoron jeleníti meg a képet az ember? Pont ugyanazt teszi, mint a VR-es kijelző esetén.Most így pl. megnéztem, a Dark Souls 3-nál is így néz ki most nekem :
És szemmel láthatóan jobban néz ki, mintha simán 1920x1080-ba raknám.
-
veterán
vr-hoz nagyobb fps szám kell... nem csak a felbontás a lényeg, hanem hogy két külön szemszögből kell másodpercenként 90 képkockát kinyomni, és cpu tekintetében még egy szemszögből is igaz hogy 4k 30 fps sokkal enyhébb terhelés, mint fullhd 120, hiába azonos a pixel/sec érték. Két nézőpont esetében pedig bizonyos dolgokat egyszerűen duplán kell kiszámolni, míg másokat. nem. Plusz ugye némileg nagyobb képet szoktak renderelni, hogy azt megfelelően lehessen torzítani a lencsének megfelelőre, és ott van maga a torzítás is mint extra művelet. Jah és a headset pozícióját is sokkal kritikusabb gyorsan és előre lekérni.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
repvez
addikt
válasz kiskuplung #11589 üzenetére
ÉS ugyan ez beállitható AMD-nél is.
Az összehasonlítást meg a fix alapot azért nem tudom meghatározni,m ert nincs 3 monitorom, se VR HMD-m.
-
repvez
addikt
válasz -Solt- #11588 üzenetére
A PR részre azt értem, hogy ráirják a közép kategóriás VGA-kra is a plecsnit, hogy VR ready, de még a high end VGA is szenved. akkor mi az a sweat point amitöl felfelé már gond nélkül megy minden?
A VR nél is egyből éles képet kapsz mind a két kijelzőre a 3d kép a fejben áll össze, a sima monitornál is 3d-s objektumokkal számol amit sikba jelenit meg csak ugy mint a VR esetében is csak ott a monitorok mérete kisebb .de ott is a sik vetületét kapod képként..
Tehát ezt mondom, hogy lényegében ugyan azok a folyamtok játszódnak le mindkét esetbenElég nehéz megfogalmazni
-
-Solt-
veterán
válasz kiskuplung #11589 üzenetére
Én a DCS belső beállításaira értettem, mert repvez azt hozta fel példának.
www.smart-bus.hu
-
Raymond
félisten
válasz repvez #11592 üzenetére
"ráirják a közép kategóriás VGA-kra is a plecsnit, hogy VR ready, de még a high end VGA is szenved."
Ezt nem ertem honnan jon. Nem szenved. Akkor szenved ha tultolod. De ehhez nem kell VR, ezt megcsinalod sima desktop jatekokkal is. Inditsd el a The Division-t 4K-ban Ultra-n es allitsd a Render Scale-t 200%-ra. Voila, szenved a 1080Ti.
"Elég nehéz megfogalmazni"
Azert "nehez" mert nem igazan erted amirol irsz. Olvass utanna, nem fogja tudni megertetni veled senki itt egy-ket hozzaszolasban.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
wolfhgb
aktív tag
-
PixAlan
aktív tag
Valami tipp, hogy hogyan lehet a rift beépített hangszóróit halkabbá tenni? Eddig egy játékon kívül mindegyikben 10%on vagy alatta volt, ami akkor kezd kellemetlen lenni, ha még halkabbá akarok valamit tenni, mert akkor már igazán nem tudom hova csökkenteni
-
wolfhgb
aktív tag
válasz wolfhgb #11596 üzenetére
Mondjuk van egy ket buktatoja a tesztnek, h az tenyleg azonos feltetelu legyen. Elso pl az fow, mert ugye vr alatt 110fok, 4k egy monitoron ezt nem tudom sztem kivitelezni. 3 monitor eseteben pedig nem tudom pontosan mennyi, de ugy tudom, h ez nem is allithato a dcs ben. A masik, pedig az fps ertek. Vr nel vagy 90fix, vagy 45fix, vagy ha nincs meg a 45, akkor hanyok, azt nem vallalom, max repteren allva, elore nezve, de ez mondjuk alap a teszt kozben is, mert ha forgolodok, mar nem egyeznek meg a korulmenyek. Az fow nel a fuggoleges latomezo is nagyobb vr nel mint akar 3 monitor eseteben, ez mondjuk megint csak nem hoz azonos korulmenyeket a 2 teszt kozott, hisz tobb minden latszik vr ben adott latoszog eseten, mint monitornal, amit szamolnia kell a gepnek. Tehat jobban belegondolva, nehez megeggyezo korulmenyeket teremteni a ket megjelenitesi forma kozott, meg megeggyezo hardveres hatter es beallitasok ellenere is.
-
roly7
tag
Üdv, csupán filmnèzèsre jók ezek az olcsó vr boxok vagy tud valaki ajánlani olyan típust amivel esetleg kisebb kompromisszumokkal lehet filmezni? Köszi