- Windows 11
- AliExpress tapasztalatok
- A felhasználók követése miatt bepanaszolták a Mozillát
- Az Arm megvenné az Intel egy részét
- Linux programok topic - (Milyen program, ami..? Linux verzio)
- Elnyomja a riválisokat a Visa, beperelte az USA
- Mikrotik routerek
- Mobilinternet
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
RobbyJr
őstag
válasz JulesTS #54207 üzenetére
Kiszedtem, de nem igen veszek észre különbséget az a baj.
De hogy lehet elgyengülve, mikor 1 hónapig se használtam?
Csináltam videót, ahol minden jól látszik, beállítás driverben-játékban, plusz ahogy játszom, és veszem be a kanyarokat egy kézzel a vézna kezemmel. Ha ez nekik nem elég...
Onnan látszik hogy egy bohóc brigád, hogy a kedves Fanás srác azt írta nekem, hogy a DD1-es bilincset nem lehet rátenni a CSLDD-re, mert nem kompatibilis... aham, erre úgy kapom meg hogy DD1-es bilincs van rajta.Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
RobbyJr
őstag
válasz JulesTS #54212 üzenetére
Amúgy azért volt ennyin hagyva, mert a Fanalab app-ba ez volt az ajánlott, én utána módosítottam az enyémet, de ezeket úgy hagytam 100-on.
Gondolom az kizárható, hogy a Hajas féle táp kinyírta volna, mikor itt annyian használják gond nélkül. Én szerintem fix hibás bázist fogtam ki.
Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
mozso
senior tag
válasz JulesTS #54212 üzenetére
Fanatec DD kormányoknál nekem nem volt egyértelmű ez a kérdés eddig:
DPR=100 és SPR=0 (korai Fanatec ajánlás)
vagy
DPR=100 és SPR=100 (jelenlegi Fanatec ajánlás)
vagy
DPR=0 és SPR=0 (fórum ajánlás)Egy kis magyarázat általánosságban:
Az FFB effekteket 2 különböző módon tudja egy játék elküldeni a kormánynak:
1. Közvetlenül a bázisnak (a játéknak direkt bázis kompatibilitás kell ehhez)2. A Microsoft DirectInput-on keresztül (ami a DirectX része).
A DirectInputnak 3 FFB csatornája van:
- fő ffb (FOR)
- csillapítás (DPR)
- rugós (SPR)A szimulátorok többsége csak a fő FFB csatornát használja mindenre, de van amelyik a DPR csatornát is használja néhány további dologhoz.
Az AC (Assetto Corsa) és ACC (Assetto Corsa Competizione)-ben a DPR csatornát a "gumi effektusra" használják álló helyzetben (0-5 km/h tartományban). Ezzel szimulálják az álló és lassan haladó autónál jelen lévő ellenállást ami leginkább a gumik súrlódása az aszfalton + a gumi oldalfal deformáció energia igénye a forgatott keréknél.
Kormányzás álló helyzetben AC / ACC-ben:
A fő FFB effekt 0%-ra csökken, ha egy helyben áll az autó vagy nagyon lassan halad.
Ha valaki a DPR-t is 0%-ra állítja a Fanatec szoftverben, akkor a kormány álló helyzetben „halott”, semmi FFB sincs, ez eltér a valóságtól azért, még az utcai autóknál is érezni ilyenkor, hogy küzd a szervokormány és van erőhatás a kormányon.A rugós csatornát (SPR) egyáltalán nem használja egyetlen modern szimulátor játék sem. A modern pedig mindent jelent a GTR 1 játék után.
Valamilyen bizarr okból a simracing közösség elkezdte 0%-ra állítani a DPR-t és az SPR-t, és ezt beírta az interneten található összes útmutatóba.
Ennek egyik nagy része az lehet, hogy az AC (és más játékok) álló helyzetben forgatott gumi hatása olyan érzés, mint a csiszolópapír az FFB motorban az ÖSSZES LOGITECH fogaskerekes bázison.
Azonban az olyan szíjhajtású bázisoknál, mint a Thrustmaster és a Fanatec vagy a DD bázisoknál az álló helyzetben forgatott gumi effekt realisztikus tud lenni.
Tehát vannak olyan szimulátor játékok, amik néha használják a csillapítás (DPR) és nagyrikán – de lehet sohasem ?! – a rugós (SPR) csatornákat bizonyos esetekben. Az AC esetében így van a DPR-nél.
Ugyan a fizika által számolt FFB erőhatásokat az AC is a fő (FOR) csatornán küldi, de állohelyzetben és lassú haladáskor a csillapítás (DPR) csatornán szimulálja a forgatott kerék ellenállásat.Ez lehet egy fizika vagy FFB engine limitáció, vagy bármilyen más ok miatti játékfejlesztői döntés.
A Fanatec azért mondja, hogy:
DPR=100 és SPR=100 (jelenlegi Fanatec ajánlás)mert nem akarnak olyan javaslatot adni, ahol a vásárló valamiből kimarad. Ha a játék ad ki effektet ezen a csatornán, akkor az jelenjen meg a kormányon. Hogy annak mennyi és milyen köze van a valós fizikai modellből eredező FFB erőkhöz az nem érdekli a Fanatecet. Ezt döntse el a user és kapcsolja ki, ha nem tetszik neki.
A fórumosok azért mondják hogy:
DPR=0 és SPR=0 (fórum ajánlás)mert általában nem szoktak a modern szimulátorok a csillapítás (DPR) és rugós (SPR) csatornákon jeleket küldeni, vagy azok nem relevánsak vezetés közben, mert nem feltétlen a fizikai modellen alapulnak (pl. AC álló helyzetben forgatott kerék ellenállás), hanem „konzerv” effektek. Nem sim (simcade, arcade) játékoknál pedig nem megy bele mindenki ilyen részletekbe, mert azok nem szimulátorok. Vagypedig annyi extra konzerv effektet tolnak ezen a két (DPR, SPR) csatornán, hogy elveszik a lényeg. Ez játék / szimulátor függő azért.
Szerintem hasznos lenne átgondolni a DPR=0 és SPR=0 (fórum ajánlás) értelmezést, mert lehet játék, ahol igenis történik valami azon a két FFB csatornán (esetleg még élvezetes is, hasznos is, realisztikus is – bizonyos esetekben).
Szóval nem minden fehér vagy fekete. Én meghagyom a DPR-t 100-on, mert az az effekt, hogy a boxból elindulva van élethű ellenállása a kormánynak egy Formula 1-es autó kormányát utánozva hozzáad az élményhez.
Mivel az AC-ben ez kikapcsol 5km/h sebesség felett és átveszi a valós fizika / FFB motor nálam van értelme a DPR-nek, így vezetés közben már csak a valós FFB erők jönnek a bázisra.
UI 1: Mostanság elég sok fizika módosítás projektben voltam benne és AC-ban ugyan 3-5Km/h sebességnél élesedik a valós FFB motor, de csak 10Km/h-nál lesz teljes értékű a fizika motor (aero, downforce, stb. stb).
UI 2: Több játék hosszú pályafutást tud maga mögött, és vagy az eredeti fejlesztők vagy a közösségi fejlesztők miatt jelentősen többet tud, mint amikor megjelent 1-2-5-10 évvel korábban. Az rFactor1 / 2 és az AC is ilyen. Ami évekkel korábban tuti beállítás volt, az lehet, hogy a továbbfejlesztések miatt már átgondolást igényel.
Eredeti forrás, amit azért jócskán kiegészítettem:
SPR and DPR in wheel settings | RaceDepartment[ Szerkesztve ]
-
RobbyJr
őstag
-
kozmy
őstag
válasz JulesTS #54419 üzenetére
A kormányról semmit nem állítasz, mindent a driverében lehet állítani. Mivel a BASE rendelkezik Blut kapcsolattal így android vagy almás környezetre van app össze tárítod telót a bázissal és onnan menet közbe lehet konfigolni.
A váltó alatti részt igen lehet bármire állítani akát kuplunk+gáz kombóra állítani. A perec mérete meg egyezik a FAna meci perecével.[ Szerkesztve ]
Privát üzenetre illik válaszolni :)
-
Találtgyerek
veterán
válasz JulesTS #54435 üzenetére
Múltkor engem is meglepett a VRS. Sokat még nem használtam és akkor is inkább csak rallyztam a bajnokság miatt. Egyik este volt 20 percem és gondoltam nyomok egy kis Assetto-t, hogy megnézzem milyen ott a bázis.
Az új bázis miatt gyárira állította a játék beállításait.
A bázis 30-40% környékén volt körülbelül a szoftverben.
A második körben elém csúszott egy autó. Próbáltam kikerülni, de mégis sikerült ütközni. Kitépte a kezemből a kormányt. A hüvelykujjam kapott rendesen. Vigyázni kell tényleg az erősebb bázisoknál.06-3o/9759I39
-
András12345
aktív tag
válasz JulesTS #54839 üzenetére
A fanatec fele engem nem érint, másrészt őszintén szólva nagyon nagyot kell mutasson az AC2, hogy érdekeljen. Olyan szinten kiábrándultam a társaságtól az ACC-ben mutatott inkompetenciájukkal, hogy nem nagyon foglalkoztat, hogy mi lesz a jövőjük...
Viszont ha már GTR3: https://traxion.gg/the-could-be-the-first-in-game-look-at-gtr-revival/
-
Moby
addikt
válasz JulesTS #55042 üzenetére
Aligha, ott a belső tápegység szált el. A külső tápegység 24 meg 48 voltokat szállítanak a bázisnak(motornak), hogy ne kelljen 10A fölé menni, és ne kelljenek ujjnyi vastag kábelek, a logikák/usb controllerek meg jellemzően 3.3/5V-on üzemelnek, szóval van ezeken belül egy tápegység, amik az elektronikának szállít. Inkább az égett itt le, vagy annak valamilyen része.
-
zsozsa74
őstag
válasz JulesTS #55144 üzenetére
Bizony széles a mosolyom! Főleg, hogy tegnap este még elmentem onlány versenyezni és nem tett rosszat a tempómnak az új pedál. Már magában az is tök pozitív lenne, hogy nem kell napokig, hetekig hozzászoknom, hanem azonnal megy vele, de úgy érzem, hogy már kicsit hozott is...
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
GalaHU
őstag
válasz JulesTS #55316 üzenetére
BF-en egy Alza is le tud térdelni, nincs ebbe semmi meglepő. Nem lehet IT rendszert a peak terhelésre tervezni. Majd nézd meg az MS-t amikor kijön a Forza és mindenki nekiront letölteni. De a GTA6 a Steam-et is meg fogja borítani…
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen