Új hozzászólás Aktív témák
-
ricsi99
addikt
Szerintem... ha mindenki előfizet ,hogy ne reklámokat nézzen akkor a cég pénzt kap.
Ha viszont nincs reklám megtekintés akkor senki sem fog reklámozni,,,,
Ha a reklám feladó fizetett hirdetést tesz fel akkor így is úgy is látni fogod...Szóval kinek is jó?
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
janeszgol
félisten
Majd akkor, ha rendbe teszik az üzenőfalat is. Minimum 5-6 éve szar.
-
haruspex
aktív tag
A gond az, hogy egy bizonyos szemszögből monopol helyzetben levő cég, ami sokszor kierült, hogy bármikor átlátszóan nyíltan hazudik, irreális árat kér az elvileg magánszférát jelentő reklámmentességért. Valójában ugye valójában közben nem állítja, hogy nem gyűjt rólad minden adatot, akkor is amikor nem az ő oldalukon vagy, nem hallgat le a saját telefonoddal, és nem profiloz, aztán adja el ezt az egészet bárkinek (cambridge analytica), csak nem jelenít meg reklámokat.
Plusz ugye akkor is profiloz, ha nem vagy regisztrálva, akkor is fizetni kellene?[ Szerkesztve ]
-
yanna
addikt
Szerintem sokkal jobb ötlet, ha nekem fizet sok mindenki, mert alapból nem reklámozok semmit.
-
SunMount3r
nagyúr
A "Meta szerint" mindenért "jó fizetni", ha hozzájuk kerül a pénz.
-
Dr. Akula
félisten
A maffia szerint is jó ötlet fizetni hogy ne verjék szét az éttermet...
-
yanna
addikt
Amúgy ki, vagy mi az a meta? Tud beszélni, "gondolkodni"? Ember nincs?
-
Dr. Akula
félisten
A fészbúknál már csak az amcsi adóhatóságnak vannak jobb ötletei. Felhagy eddigi üzleti gyakorlatával a Facebook, egész pontosan azzal, hogy a világszerte keresett milliárdokat ír leányvállalataiba küldi, ezzel kihasználva, hogy Írországban elképesztően kevés adót kell fizetnie. Az amerikai adóhivatal szerint viszont a Facebook úgy 9 milliárd dollárral tartozik az Egyesült Államoknak emiatt az ír trükk miatt, a hatóság pedig perre is vitte az ügyet, ami ösztönözhette a Facebookot a változtatásra. Mert megérdemelték.
[ Szerkesztve ]
-
Raysen623
addikt
Gógli után a facse is rájött arra hogy pénzt lehet kérni a reklámmentességért, ezért mindössze annyit kell tenni, hogy pofátlanul teleszórjuk annyi reklámmal a felületeket, hogy már nem látunk ki belőlük. A természet utána elvégzi a dolgát és anyázva, de előfizet az embör csak végre szabaduljon a sok retektől, amit rá akarnak sózni, meg végre láthassa a tartalmat, amit keres.
Erre az egész eljárásra két szavas csipkés magyar kifejezés jut eszembe, de azt inkább le sem írom itt.[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
janeszgol
félisten
De nem is jo a reklammentes facebook. Volt errol egy cikk is.
-
#52931072
törölt tag
Ilyen egy appnak álcázott adathalász program, amit fészbúknak neveztek el. Régebben még megengedték a júzernek, hogy valamire használja a progit, de ma már csak a pénzszivattyúzás a cél. Az ingyenes verziót szénné reklámozzák, a fizetős verziót másképp teszik használhatatlanná, hogy húzzál csak vissza a reklámosra, mert az jobban tejel nekik.
Mi tehetünk róla, mert megengedjük nekik. Nyafogunk, de azért tovább használjuk. -
Aprósólyom
addikt
Emlékeztek még a betárcsázós időszakra, amikor a szolgáltatók még fizettek is a reklámok nézegetésért...?
Egyébként én meg inkább szabályoznám a reklámpiacot (vagy legalább magába nézhetne a szolgáltatói szektor egy kis önvizsgálattal és önszabályozással), hiszen rettentően manipulatívak és szuggesztívek, tucatnyi pszicho eszköztárat alkalmaznak vitatható mértékben, vagy szimplán időrablók (főleg a gagyi és scam jellegű reklámok) úgyhogy nem csodálkozom, ha az emberek elkezdenek reklámblokkolókat használni.Mivel a teljes szabályozás/ellenőrzés közel kivitelezhetetlen, ezért a reklámozó oldalnak kellene stílust váltania, ha változást szeretne látni a fogyasztó oldalon. szvsz.
Én pl. elismerve a szolgáltatói érdekeket, mindig is ellene voltam a reklámblokkolóknak, de az elmúlt évek alatt annyira elszaporodtak a villódzó meg scam és feleslegesen hosszú vagy szimplán gagyi és átugorhatatlan reklámok, hogy 1-2 oldalon már én is használok, mert a tököm kivan a felhasználók ilyen jellegű tárgyként való használatának. OK-okozat, szóval ne csodálkozzanak a szolgáltatók, ha túllőnek a célon és erre a reklámblokkolók terjedése a fogyasztók/felhasználók válasza.
#8 Dr. Akula: [irony on] Milyen maffia? Ez nemzetközi jog : Több ezer éves történelmi hagyománya van annak, hogy az erősebb népcsoportok védelmi pénzt/adót szed be azért, hogy békében élhessen a gyengébb nép. Ez evolúció. Nézd meg a ragadozókat, melyek csordában élnek, az erősebb alfa egyedeknek előjoga van fogyasztani, tehát annyit esznek, amennyit csak akarnak, vagy akár a gyengébbek vadásznak az alfa számára. [Irony off] Még ha irónia is, de minden iróniában van igazság.
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
haten
tag
A Meta szerint az legyen jó ötlet, hogy fizessen a felhasználónak ezért a sok sz@rért, amivel idegesít minket. Az vígasztal, hogy a pénzéhes, felhasználó szívató taktikájával legalább kicsinálja majd magát, úgy mint a Netflix.
-
Rhino666
őstag
Szerintem meg a legjobb ötlet blokkolni az összeset, ár/érték arányban jobb.
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
arelim
tag
ha egy szolgáltatás ingyenes, ott a felhasználó az árucikk.
sok sikert, meta!
eddig sem volt ingerenciám használni, "mert mindenki azon van fent". tízmillió légy nem tévedhet, együnk tehénszart?(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
-
Azie
őstag
válasz Aprósólyom #17 üzenetére
na igen, nem is tudom már mikor láttam jó reklámot. ha lennének értelmes/kreatív/jó reklámok, amik rövidek, relevánsak, akkor lehet nem próbálná meg mindenki kikerülni őket. ha google-nek lenne egy kis sütnivalója, akkor lenne egy saját fizetős szolgáltatása, amivel minden az ő böngészőjében levő reklámot (akár paraméterezve?) ki lehetne kapcsolni
"Believe in the ideal, not the idol." - Serra
-
nemlehet
őstag
Én nem értem, hogy hogy jött ki ez a matek a metának. Eleve nem tudnak terjeszkedni a fontos korosztály körében, sőt meredeken csökken a felhasználók száma a legfontosabb rétegben. Ezen valamennyire segített az Insta felvásárlása, de a tiktok meg snapchat szipkázza el a fiatalokat.
Az idősebbek meg nem hiszem hogy elő fognak fizetni a reklámentességre, mert nekik nem annyira esszenciális az online jelenlét. Én legalábbis nem tudok olyan 40-50-es ismerőst mondani akiben csak egy pillanatig megfordulna ennek az ötlete, pedig nem csórók és mindenféle egyébre szemrebbenés nélkül előfizetnek. (pl 4-5 streaming service, deezer, Tidal, podcastek, online újságok stb). Mindenki azt mondja, hogy a csoportokban és a chaten nincs annyi reklám, tehát hogy a falon mi megy kb triviális.Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
csakb
őstag
Nekem teljesen reklámmentes a fészbunkó, némi munkával. Pár napig módszeresen irtottam a felbukkanó reklámokat, plusz a reklám beállításoknál mindent ki kell kapcsolni, és minden elérési kategóriát törölni. Egy idő után feladja, és nincs reklám. Kb. fél évente van, hogy újra próbálkozik, akkor megint irtogatni kell kicsit, aztán megint nyugi van fél évig.
Ettől függetlenül egy iszonyat kényelmetlen, tróger excrementum az egész platform, a messengerrel együtt. Biztos nincs pénzük a fejlesztésre, szegényeknek. :/
-
Alusky
aktív tag
IT-ban ismertebb userek valószínű azt teszik, nekem sincs egy darab reklám se, és fizetnem se kell. Viszont a kötelezően bugolt és havonta átvariált platformmal nem tud mit kezdeni a blokkoló sem, meg a folyamatos rizikóval vajon mikor lopja el az accot valami random bot.
Néha amúgy kikapcsolom, ha már elfogy az 5 minutes life hack videó és a hirdetések alatti egymás öldöklését olvasom kommentben, beszarás az emberek névvel, lakhellyel, munkahellyel, arcképpel, gyerekeik fotóival miket le mernek írni egymásnak, meg mekkora irigység van, már azért is ha a másik szarabbul él, hogy az milyen különleges.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
A legtisztább megoldás az lenne, ha a privát adatok felhasználását kerek-perec megtiltaná az EU, aztán jónapot.
Nem igazán látom akadályát azon kívül, hogy pár cég sivalkodik, hogy de akkor mi lesz a sok sok pénzzel. Ha vannak olyan szolgáltatások, amik valóban csak így tudnak működni, akkor onnantól az egy életképtelen üzleti model, amivel semmi baj nincsen, nekem is van egy rakás ötletem, ami amiatt nem tud működni, mert léteznek törvények. -
stellaz
addikt
válasz Raysen623 #11 üzenetére
A Google azért korrektebb, ott az 1800 forintos havidíjért cserébe megkapod a youtube musicot is, ami önmagában is annyiba kerül kb. Illetve a youtube, mint olyan, szerintem egy valódi és hasznos szolgáltatás, bár a short videókkal ők is elmentek az tudatos addikció irányába.
-
Azie
őstag
kár, hogy hiába volt prémiumom, a yt throttle kinyírta a chrome-om, csak mert az adblock be van kapcsolva. smol indi kampani /facepalm. a hétvégén már mindent kipróbáltam, hogy mi lehet az oka, aztán ma láttam redditen, hogy mekkora balf*sz a google, hogy az előfizetőket is megsz*patta.
"Believe in the ideal, not the idol." - Serra
-
félisten
válasz Dr. Akula #12 üzenetére
Az a baj, hogy a Facebook de facto közművé nőtte ki magát. Ezen lehet filozofálni és keseregni, de sajnos tény.
Én 2017-ig ténylegesen nem használtam, aztán a tanuláshoz nélkülözhetetlenné vált. Azóta kénytelen vagyok használni a csoportjait, mert a többi hallgató (osztály, csoport, évfolyam, iskola, szakkör, stb.) ezt használja. Tudom, hogy rengeteg ötlet van arra, hogy miért és hogyan lehetne más szolgáltatásra váltani, de teljesen esélytelen. A Facebook marad a közös megoldás.
Olyannyira, hogy számtalan munkahely (köztük államiak is) a Facebookot használják egy csomó munkaszervezési feladatra.
Tetszik vagy nem tetszik (én gyűlölöm), de nagyon sokaknak nincs más választásuk, mint a Facebook használata. Márpedig egy gyerek esetén nem fog menni az, ami felnőtteknél megoldható, már tudniillik a szelektív használat. (Én kizárólag a nekem létfontosságú csoportokat nézem és ezekbe írogatok.)
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
stellaz
addikt
Azzal, hogy közmű, azért én vitatkoznék. Az internet az közmű, mint olyan, de a facebook az tényleg csak annyi, hogy értelmes emberek megbeszélik, hogy valami mást használnak, aztán szevasz. Egyetem miatt kellett ugyan egy kamu reg, hiába volt sokkal szarabb és áttekinthetetlenebb megoldás egy emailes levlistánál, de pl a gyerek óvodája, iskolája hála a jó égnek kerek-perec megmondta, hogy pontosan nulla facebook kommunikáció lesz, van iskolai honlap és van kréta rendszer, és szerencsére a szülői csoport is emailben kommunikál, ha van valami.
Attól, hogy sok munkahely ezt használja, az az ő idiótaságuk, de semmi olyan, ami a technológia elterjedtségéből fakadna és ne lenne normális és biztonságos alternatívája.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Akkor finomítok: "a Facebook kvázi közművé nőtte ki magát".
Értelmes emberek is a Facebooknál fognak kikötni egy létszám fölött, mivel ez a "fallback" megoldás.
A jelenlegi évfolyamomon kb. 150-en vagyunk (többsége nem informatikus), aminek kb. a bő fele jár be órákra. Mégis milyen más megoldás lenne a társaság összefogására, kommunikációjára, mint a Facebook? Mindezt úgy, hogy ne kelljen extra erőfeszítést belevinni, tehát tényleg mindenki számára könnyedén elérhető legyen?
Én is ismerek iskolás gyerekeket és tanárokat, akik egyetértenek abban, hogy az iskola nem használ(hat) Facebookot. De egyben azt is tényként kezelik, hogy minden osztály első dolga, hogy saját Facebbok-csoportot hoz létre, az iskolától függetlenül, és onnantól kezdve a hiányzókkal a jegyzetmegosztástól kezdve a buliszervezésen át a hírcseréig mindent itt fognak megvitatni. És szinte minden osztályban vannak, akiknek a szülei tiltják a Facebookot -- és ezek a gyerekek általában szépen kirekesztődnek a közösségből.
Abban van logika, hogy egy nagy közös platform legyen -- hiszen ez az egész lényege. (Ezt akár több kisebb integrációjával is meg lehetNE oldani.) És amíg ez piaci vállalkozás, addig ez többé-kevésbé olyan lesz, mint a Facebook -- mert valahol ez a gazdasági szükségszerűség.
Szerintem...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
stellaz
addikt
Mi 6-an voltunk az egyetemi évfolyamon, de az első napon mindenki olyan email címet adott meg, amit nem használ, hogy aztán létrehozzák a facebook csoportot, ami teljesen kezelhetetlen, visszakövethetetlen file megosztást tekintve. Ez csak nettó ostobaság volt, egy sima emailes lista százszor használhatóbb lett volna, bár tény, hogy rám is rám erőltették. Erre kéne anonim regisztrációs lehetőség, és akkor probléma is kevesebb volna belőle.
Iskolai esetén nálunk szerencsére a szülők sem hoztak létre ilyen csoportot, ilyen szempontból konzervatívak szerencsére. A fontos infókat a tanár küldi, meg ott a honlapon és a kréta rendszerben. A szülők csevejéből nyugodtan ki lehet maradni, a fontos dolgokat a tanár közli emailben, vagy kréta rendszerben.
-
félisten
Anno, amikor még volt, ezerszer használhatóbb volt az iWiW.
A Facebookot tényleg rühellem, számtalan ok miatt -- mint pl. az Általad említett fájlkezelést. De az egy maillistán még kezelhetetlenebb, hiszen a levelek között kell keresgélni.
Vannak saját levelezőlistáim a saját szerveremen, 20-30 fős közösségeknek. Mégis inkább használják több helyett is a Facebook-csoportot.
De ha egy régi ismerőst keresek, legjobb eséllyel a Facebookon találom meg.
Tavaly a 30 évforduló okán kerestem rá az erasmusos évfolyamomra, ami anno 15 országot képviselt. A találatok 90%-a facebookos volt, a maradék fele hivatalos oldal (mert az illető közéleti szereplő lett) a másik fele pedig elérhetetlen.Mi legyen akkor ma reálisan, ha nem Facebook?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
stellaz
addikt
Szerintem külön kell venni, hogy mi az amihez tényleg fontos, és mihez nem.
Régi ismerősök keresésére jó a Facebook, általános kapcsolattartásra pedig jó a levlista is, abban legalább lehet keresni is.Nem tartom szerencsésnek, ha ilyesmit akarnak valakire rákényszeríteni, mert nem boomerség kérdése, ha nem akarok egy adattoovaj céggel szerződéses viszonyba kerülni. Akkor sem, ha momentán valakinek per pillanat ez praktikusabb is picivel.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
-
félisten
Na, ez a másik nagy gáz a Facebookkal (is) kapcsolatban.
Egy régi barátom a végsőkig kitart a közösségi média használata ellenében. SMS, email, telefon, semmi több.
Ennek ellenére tele van az adataival, eseményeivel, fotóival a net, és azon belül a Facebook.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- JBL QUANTUM 400
- Samsung Galaxy S21 5G 8GB/128GB
- ASUS RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X DUAL EVO OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- Gamer gép - ASUS B660M, INTEL I7 12700, 32GB DDR4, RTX 3070 8GB, 2TB M.2 SSD, 1000W Gold
- 512GB 2230 M.2 PCI-E NVME SSD BAZÁR - Samsung, Kingston, SK Hynix, Kioxia - STEAM DECK
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen