Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz #54625216 #19 üzenetére

    Amit írtál, eleve igaz.

    De van egy másik komoly aspektusa is a kérdésnek: az ember rettenetesen rosszul teljesít váratlan döntési helyzetekben, azaz konkrétan a baleseteket megelőző szituációkban. Eleve van egy átlagosan 1-1,5 másodperces reakcióidő, amely alatt nem csinál semmit. Ezt követően jut döntési helyzetbe, ami probléma, mert a többség eleve akalmatlan arra (nem mert béna,hanem mert ember), hogy a helyzetek többségében döntsön. A döntést hozók nagy többsége rálép a fékre, de általában gyengén (képzési hiányosság). Kevesebben tizedmásodperceket elpazarolva kormáyozni próbálnak, ami csak nagyon jól képzett + nagyon jó képességű vezetők számára szokott eredményes lenni. Nagyon sokan viszont nem hoznak döntést, mert ilyen az emberi elme. Lefagynak, és utasként vesznek részt a következő másodpercek utazásában.

    Több száz megtörtént baleset elemzése során jött nálam ki az, hogy a legtöbb (elém került) balesetben egy egyszerű (akkoriban sem csúcskategóriás) automata vészfékező program (nem vészfékasszisztens!) lényegesen javította volna az ütközésekelkerülésének vagy legalább súlyosságának a kockázatát.

    Ez egy oldala tehát a kérdésnek, és nem szól arról, hogy a közlekedés hogyan lenne egyáltalán fenntartható önvezető járművek különböző arányú részvételével a forgalomban.

    Biztos, hogy lennének a gépi vezetők által okozott balesetek. De nagy biztonsággal feltételezhető, hogy mégis nagyságrenddel csökkenne a súlyos balesetek száma.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák