Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercutio_
félisten
Jól értem: Még most kezdenek bele abba, amiben mások már fényévekkel előrébb járnak, de az elemző mégis élretörést és piac letarolást víziónál?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRÁK:Orient Bambino II Bigsize, Seiko SNXF05, FANTASY könyvek, TÖMÖRFENYŐ komód és könyvespolcok, MOSÓGÉP, MOSOGATÓGÉP, MIKRÓ
-
Busterftw
veterán
"Ha az autók ugyanis látnak majd és reagálnak a Dojo révén mindenre, akkor rengeteg új piac nyílik a cég előtt, bármilyen kamerás eszköz képes lesz a vizuális környezete alapján valós idejű döntéseket hozni."
Magyarul, ezt az informaciot 3rd partyknak eladni.
-
cami][us
senior tag
Parcinak kéne nyitnia egy külön oldalt, a Muskos clickbaiteknek.
乇乂ㄒ尺卂 ㄒ卄丨匚匚
-
ddekany
veterán
nVidia-tól érkezet nemrég iszonyat mennyiségű vas FSD tréningezésre... Ez alapján még kívülállóként nem tudjuk, hogy a Dojo egy napon nyerő lesz-e. Mellékesen ott van még jó pár startup, mint a Jim Keller féle Tenstorrent, vagy a Cerberas az egész ostyát lefedő chipjével. Meg persze az AMD cucca, ha kevésbé radikális architektúrákat nézzük. Aki megoldja, hogy PyTorch 2 modellek ki tudják használni, amiben az architektúrájuk elvben leveri az nVidia-ét, valószínűleg az nyer... Stock rulett... melyik színre tegyem fel?
[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
Impozáns tervek, de 5 évre előre extrapolálni se mindig könnyű, nem hogy 20-ra. 20 év múlva én is lehet, hogy milliárdos leszek, de azért valószínűbb az, hogy nem. Mondjuk arra jóval nagyobb az esély, hogy a Tesla tervei megvalósuljanak (legalább nagyjából), mint annak, hogy én milliárdos legyek.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
vicze1
félisten
Mindegyiknek, csak nincs a bulvárhírekben. Toyota 2017 óta tolja az AI-t... Tudom a mantrát, mindenki le van maradva, mert nem streamelik Twitteren 360p-ben, hogyan megy át a piroson az "önvezető" kocsijuk...
Továbbra is ezek Tesla marketing cikkek részvényárfolyam feltolásra. -
bteebi
veterán
-
Landro
tag
Erős túlzásnak hangzik a 335 milliárd dollár a hálózati szolgáltatási bevételre, miközben pl a Toyotának az elmúlt évben 236 mrd dollár bevétele volt.
-
vicze1
félisten
Aha. Mondjuk úgy a Tesla kijelentései és a valóság nem éppen szoktak egy kategóriában lenni...
1db ExaPOD az 10db cabinet ami 3000 D1 chip. = 1,1ExaFLOP BF16-ban.
1db nV H100 NVL 3,9P FLLOP BF16-ban, azaz 280db tudja azt amit, 3000db D1. Valóban nem egy kategória.Az egyetlen előnye a D1-nek, hogy olcsóbb Teslának mint a modernebb H100 és majdani utódai. Bár ez elmehet hosszútávon a magasabb fogyasztáson (N7 vs. N4), bár ez attól függ milyen gyorsan cserélődik.
-
Shadowbull
addikt
Úgy látszik az "elemző" szeretné feltornázni a portfóliója értékét, mielőtt kiszáll belőle.
Teszt alatt a türelem.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Shadowbull #13 üzenetére
Látom, értesz a tőkepiacok működéséhez. A Morgan Stanley egyszeri üzlet miatt akarja lehúzni a vécén a szakmai hitelességét...
-
Shadowbull
addikt
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Shadowbull #15 üzenetére
Eléggé egybites a világképed.
-
Shadowbull
addikt
válasz
GhanBuri Ghan #16 üzenetére
Nem igazán. A tőzsdei elemzők elemzései gyakorlatilag semmit sem érnek.
Teszt alatt a türelem.
-
ddekany
veterán
Én ugye arra reagáltam, hogy az, ahogy a Toyota, meg Tesla fókuszál AI-ra, az nem egy kategória. Ez akkor is így van, ha a Tesla netán bebukja a Dojo-t.
A matekben meg nem vagyok biztos. 280db H100 az valami 35 tray, mert mintha 8 lenne egyen. 3000 D1 az meg 20 tray, mert 150(!) D1 egy van egy tray-on. Na persze a két tray mérete nem tudom hogy aránylik, vagy a számítási teljesítmény W-onként, meg köbméterenként... Végső soron, várjuk hogy tényleges feladatoknál ki mit tud.
-
GhanBuri Ghan
őstag
Kevered a "kreatív könyvelést" az ügyfelek direkt átverésével. Milyen is az, aki nem képes disztingválni? Sarkosan gondolkodó? Mindent fekete-fehérben látó? Egybites?
#18 Shadowbull Te se látod a különbséget aközött, hogy az elemzők hosszú távú megbízhatósága 50% alatti, és aközött, hogy valaki egy eléggé nagy cég nevében nyíltan a saját zsebére játszik. Érdekes, hogy egy topikkal arébb az autógyártók nevében kikéred magadnak az ilyen összemosásokat
-
kpbendeguz
addikt
Az általad linkelt cikkből:
"These production vehicles are slated to hit the marketplace in a few years, which means that by 2020, there should be Toyota cars equipped with a system that will allow them to drive autonomously."
Mintha csak Musk írta volna.
ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
Shadowbull
addikt
válasz
GhanBuri Ghan #20 üzenetére
"gy eléggé nagy cég nevében nyíltan a saját zsebére játszik"
Ki mondta hogy a sajátjára? A cégére... A csavo mar hosszu evek ota fenyezi a Teslat.
Teszt alatt a türelem.
-
vicze1
félisten
válasz
GhanBuri Ghan #20 üzenetére
Keverem a törvény sértést, a mivel is?
Biztosan tök véletlen, hogy ez az "elemzés" azután született, hogy a Morgan Stanly vett 7milliárd $ Tesla részvényt ugye? A cikk hatására 10% ugrott egyből a Tesla, az 700millió tiszta nyereségnek hívják.
Piac manipuláció? Kihallott már ilyenről. Sose létezett, ezek a befektető cégek olyan ártatlanok, mint a maszületett bárány. -
vicze1
félisten
válasz
kpbendeguz #21 üzenetére
Ő 2018-at írt volna.
-
kpbendeguz
addikt
Azt nem értik, hogy a Tesla megoldása (pontosabban az FSD v12) "end to end AI", azaz kizárólag videókból tanul mindenfajta előre programozott heurisztikák nélkül.
Felismeri a zebrát, mert x ezer órányi training videón az autósok megálltak a zebránál és a rendszer magától megtanulta, hogy ezek szerint neki is meg kell állnia, nem pedig azért, mert valaki beprogramozta, hogy mi az a zebra, hogyan kell felismerni és mit kell csinálni, ha odaér egyhez.A Morgan Stanley azt árazta most be, hogy ha a Tesla end to end rendszere eléri a kritikus szintet, akkor behozhatatlan előnye lesz a "programozott" önvezető rendszerekkel szemben. Főleg mivel a Tesla-nak szinte korlátlan training adat áll rendelkezésére a két millió forgalomban lévő Tesla-nak köszönhetően, míg a többiek még csak most kezdik el egyáltalán szenzorokkal felszerelni a járműveiket.
Ráadásul az "end to end" tanulással szerzett tapasztalatait a Tesla más termékeknél is alkalmazni tudja akár mint fejlesztő, akár mint szolgáltató.ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
Shadowbull
addikt
válasz
kpbendeguz #25 üzenetére
Édes istenem, ezt a sok hülyeséget honnan szeditek?
Komolyan, 10 éve hallgatjuk a Tesla ilyen-olyan csoda technológiájaról szóló tirádákat, hogy majd hogyan fog behozhatatlan előnyre szert tenni...
És Elon bedob nektek egy új gumicsontot és ti farokcsóválva rohantok.... Röhejes.
Teszt alatt a türelem.
-
kpbendeguz
addikt
válasz
Shadowbull #26 üzenetére
ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
vicze1
félisten
DGX SuperPOD . Kulcsrakészen 8 szekrényben 256db H100, és ezt úgy bővíted ahogy akarod.
Nem azonos a tray méret és a egyéb kiszolgálói igény. Úgyhogy ezt kimarad: "2 System Trays per Cabinet" a D1-nél. Tehát a 20db az 10 szekrény D1-nenk, 35db, az 9 szekrény H100-nak.
Mivel továbbra is N7 vs. N4, a hűtési igény jelentősen kisebb, így nagyobb lehet a sűrűség.Tesla D1-nél lehet, hogy a szekrények "egy egység", míg DGX modulokhoz nyilván kell +hálózat, ami 1-3 extra szekrény, így esetileg lehet több, de ez elég minimális különbség összességében.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Shadowbull #22 üzenetére
Látom, sikerült megérteni a lényeget
vicze1: egészen addig nincs nyeresége, amíg el nem adja, ugye. Egyetlen cikk hatására 10%, ez komoly? És még mindig a szürke nulla árnyalatánál tartasz.
-
Shadowbull
addikt
-
btprg
senior tag
Jól értem, hogy ezek azt képzelik, hogy lesz egy központi szuperszámítógép, ami minden teszlával valós időben kommunikál, és majd ezáltal fognak a forgalomban valós időben jó döntést hozni az autók? És ezt valaki komolyan is gondolja? Ennél nagyobb baromságot még szándékosan kitalálni se lehetne.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
vicze1
félisten
Rosszul érted.
Minden Teslából ide megy be a videó feldolgozásra és abból csinál deep learninget és okosodik tőle az AI, ami a kocsikon fut lokálisan és kapja az SW frissítéseket.Személy szerint nem tudom mitől leszel előrébb most mint a korábbi 8-10évben mikor ugyanezt csinálták, de biztos.
-
ddekany
veterán
-
kpbendeguz
addikt
Az az alapvető különbség, hogy a kocsiban a video input és a kocsi vezérlése között a v12 verzióban már csak a neural network van, nincs manuálisan írt kód.
Eddig a neural network javarészt csak a video input feldolgozásáért volt felelős, de maga a kocsi vezérlése hagyományos algoritmusok alapján történt. Azaz a neural network felismerte a videó inputon a stoptáblát, az fsd programja pedig megállította az autót.
A v12-ben viszont nincs beprogramozva semmi alapból a stoptáblára, a rendszer a training során tanulta meg, hogy a stoptáblánál meg kell állni pusztán abból, hogy a training videókban azt látta.
(Amúgy ez az egyik nehézsége is a módszernek, mert állítólag úgy kellett összevadászniuk a videókat, amikben az emberi vezetők tényleg meg is állnak a stoptáblánál, a sofőrök döntő többsége csak lassított és továbbment, az fsd-nek meg ugye mindent az előírások szerint kell csinálnia akkor is, ha a szabályt a többség nem tartja be.)Tehát itt a cikk címével ellentétben nem a Dojo a lényeg, hanem a videóval trainingelt, manuális kód nélküli, tisztán neural network alapú vezérlés. Ez az, amit a Tesla nem csak autók, hanem más AI alapú termékekben is hasznosítani tud majd.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
azbest
félisten
ha már 1bitesek, a dojoról tudjuk, hogy digitális?
Csak azért kérdem, múltkor elém sodródott pár érdekes kis videó az analóg AI számításról. Bár, mintha azt mondaná, hogy a tréninghez kell továbbra is a digitális, de felhasználásnál lehet egy olcsó analóg mátrix (gyakorlatilag máshogy vezérelt flash cella mátrix) képes lehet olcsón és gyorsan használni. Veritasium, Anastasi In Tech
-
Shadowbull
addikt
válasz
kpbendeguz #35 üzenetére
"a videóval trainingelt, manuális kód nélküli, tisztán neural network alapú vezérlés."
Aham, és mindenki azonnal elhiszi hogy ez simán fut az autóban lévő hardveren. Hát persze.
Hányadik nagy mondása ez Muskéknak 2016 óta?
Teszt alatt a türelem.
-
kpbendeguz
addikt
válasz
Shadowbull #38 üzenetére
Tehát személyes kételyen túl továbbra sincs érdemi hozzáfűznivalód a témához, oké.
Amúgy a nagy számítási teljesítmény a traininghez kell, nem a dedukcióhoz.
ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
Shadowbull
addikt
válasz
kpbendeguz #39 üzenetére
Ez csak Musk sok éves hazudozásának a figyelembe vétele.
Azt sem szabad elhinni neki amit kérdez.Teszt alatt a türelem.
-
ddekany
veterán
válasz
kpbendeguz #35 üzenetére
Az a folyamat már régóta tart, hogy a programozott funkciókat NN (AI) megoldásra cserélik le. Én elsőre úgy értelmeztem, hogy v12-ben már (szinte) minden funkciót ilyenre cseréltek, és kb ennyit tudunk. Ettől még a rendszer java része lehet olyan mint v11-ben. Ugye megvolt nekik már a komponens, ami megtippeli hol az út széle, ami kitalálja hol vannak autók, gyalogosok, azok merre mozognak, stb. Ezekből lett egy belső 3D-s világkép, és aztán az alapján születtek döntések. Talán most az utóbbi rész lett már totál NN. Nem tudjuk. Az tuti hatalmas költői túlzás, hogy amolyan LLM stílusban az egész egy nagy fekete doboz AI model legyen, ahol videó és egyéb szenzorok be, jármű vezérlés meg jön ki, és senki sem érti a kettő közt pontosan mi történik (az LLM-ek ilyenek). Továbbá, hogy ez kellően kiszámítható vezetésre, és ez a várhatóan jó nagy model belefért a kocsiban lévő hardverbe (pl. RAM-ba). Ha így lenne, akkor OpenAI/MS, Google stb. húzhatnák le a rolót, mert már sok évvel előttük jár a Tesla titokban, és aztán pár hónap múlva jönnének ki a gyárból az Optimus Prime-ok, összedőlne a társadalmi/gazdasági rend, és Musk átvenné a hatalmat... Szóval inkább szerintem ne.
[ Szerkesztve ]
-
kpbendeguz
addikt
válasz
Shadowbull #40 üzenetére
Nyilván vannak indokaid, amelyek számodra alátámasztják a kételyedet, de attól még személyes kételyre hivatkozni egy vitában továbbra is érvelési hiba.
ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
bteebi
veterán
"Bár ez elmehet hosszútávon a magasabb fogyasztáson"
Élettartam és persze pl. napelem/akku kapacitás kérdése. Szerintem amúgy jó eséllyel nem lenne a fogyasztás meghatározó. (Meg persze az se mindegy, hogy a felárat kapásból kell megfizetned, vagy a magasabb energiaárakat kell kitermelned 8-20 év alatt.) Egy szuperszámítógép nagyon nagyjából mondjuk 5-10 MW áramot eszik meg. Persze azt hűteni is kell, a nagyobb fogyasztásút meg még jobban. Azt mondjuk nem tudom, hogy a megadott fogyasztásokba bele van-e számolva a hűtés fogyasztása; jó eséllyel nem.
Némi hatékonyságbeli különbség meg nem feltétlenül hozza be a vételárbeli akár sok(tíz)millió dolláros különbséget. Érdekes lenne egy kicsit jobban utánaszámolni - már ha ismertek lennének az input adatok.
#23: Minden szentnek maga felé hajlik a keze.
A Morgan Stanleynél valószínűleg simán rájöttek a nagybevásárlásuk után, hogy véletlenül milyen jó üzletet kötöttek.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
kpbendeguz
addikt
"Az tuti hatalmas költői túlzás, hogy amolyan LLM stílusban az egész egy nagy fekete doboz AI model legyen, ahol videó és egyéb szenzorok be, jármű vezérlés meg jön ki, és senki sem érti a kettő közt pontosan mi történik (az LLM-ek ilyenek)."
Pedig nagyjából erről van szó és ennek a hosszabb távú hatásait árazta be a Morgan Stanley.
ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
worxland
addikt
válasz
kpbendeguz #42 üzenetére
Hagyd el. Személyes sértésnek veszi a feltételezést, hogy az FSD valaha is működni fog. Konkrétan egy laposföld-hívő, akinek hiába rakod be a félórás jutub-videókat (magánembertől, nem előretervezett útvonalon, nem előre letesztelt céges reklám) a legfrissebb béta verzióról, ahol indulástól érkezésig egyszer sem kellett hozzányúlni a kezelőszervekhez , neki az egész akkor is rosszabb, mint egy 30 éves BMW.
[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
vicze1
félisten
Látom nem jött át a hivatkozás, Musk Twitter streamjére, amiben demonstrálta a V12-t...
(Az év vicce volt eddig.) Ebből is látszik a rajongók mennyire képben vannak, vagy csak ignorálják a valóságot.
Mindenki köpköd, hogy SpaceX streamek is átmentek Twittere, így élvezni lehet majd 4pixel ide oda mozgásást kilövésekkor...[ Szerkesztve ]
-
Meglátjuk mi lesz ebből. Az Amazon is így kezdte hogy csinált egy IT rendszert a saját szolgáltatásaihoz, aztán kinőtte és most itt tart. Minden azon múlik hogy mennyire sikerül ehhez Musknak partnereket és vevőket találni. A Saas rendszer nem újdonság, hisz pl. vállalat irányításban pl. a Servicenow is így megy, amit 2004-ben alapítottak.
Supercomputing terén van bőven rivális, Google, Amazon, MS, stb. és ők sem a babérjaikon ülnek. És most jön új játékosként Musk. Ha nyitott rendszere lesz, akkor kell ahhoz majd ügyfél is és könnyen kaphat még versenytársakat, hisz a már meglévő nagy szolgáltatók egyet gondolnak és nekifekszenek hasonló téren mozogni. Szóval nem lesz annyira sima a dolog, de lehet benne esély ha nagyon ügyesen tolja.
Pl. a töltők terén a tengeren túlon sikerült csatát nyerni, mert a tesla féle töltőket fogja több rivális is támogatni.
A Morgan Stanley elemzését pedig vegyük egy ideálista alapnak, ami "ha bejön a dolog" esetére. Amúgy kicsit pontatlan a cikk, mert nem 500, hanem 600 milliárdról volt szó.
Én pedig köszönöm az elemzést, mert egy jót kereskedtem a Tesla részvények emelkedésével.izé
-
ddekany
veterán
válasz
kpbendeguz #44 üzenetére
Ez a George Hotz (comma.ai, Openpilot) megközelítés, hogy ezt így kell csinálni. Valószínűleg így is lesz előbb-utóbb, de egyenlőre nem látszik, hogy erre meglenne a know-how, meg talán kell még pár transformer szintű elméleti áttörés is hozzá. Mert a vezetés a valós világban eléggé szerteágazó tevékenység. Az nagyon gáz lenne, ha a Tesla ezt hirtelen megugrotta, és ilyen kicsi hardveren.
Új hozzászólás Aktív témák
it Beindulhat a Muskonomy, a Tesla szuperszámítógépe nem csak autót vezethet a jövőben, de Musk többi cége is profitálhat belőle.
- Opel topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Premier előzetest kapott a Cyberpunk 2077: Phantom Liberty
- Milyen légkondit a lakásba?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Csúcskategóriás fotósként azonosítja magát a Xiaomi 13T
- Xbox Series X|S
- Cyberpunk 2077 Képek és érdekességek
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- MinDig TV
- További aktív témák...
- IKEA PAX Gardrób rendszer !!!Féláron Eladó!!!
- LG 49WQ95X-W Super Ultrawide Gamer Monitor! 49"/5120x1440/Nano IPS/144hz/G-sync-Freesync/Type-C/HDR/
- LG 34GP950G Ívelt Ultrawide Gamer Monitor!34"/3440x1440/Nano IPS/180hz/1ms/G-sync Ultimate/HDR600
- Új Lenovo ideapad 5 14ALC05 Fémházas Ultrabook -25% 14" Bivaly AMD Ryzen 5 5500U 6Mag 8/512 FHD
- EDIFIER MR4 Studio monitor hangfal pár, nagyon keveset használt, garancia 2025.7. -ig
Állásajánlatok
Cég: Devops Team Kft.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest