Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz arnyekxxx #45 üzenetére
Úgy imádom ezt. Eddig azon toporzékoltak, hogy azonnal tiltsuk be a belsőégésű motoros járműveket mert mind meghalunk. Ez megtörtént. Most varázsütésre az akkumulátorgyárak és az atomerőművek ellen megy a hiszti. Nem fér az okos kis buksijukba, hogy a fantasztikusan tisztán és környezetbarátan előállított (lol) villanyautójuk, hogy önerejéből megmozduljon ahhoz két dolog kell. Akkumulátor és áram. Nahát, ki gondolta volna mi? Külön állatfaj némelyik komolyan mondom.
Ja és eközben a bezzegnémetek: Német alaposság: szénbányát nyitnak a szélerőműpark helyén A brutálisan tisztán termelő atomerőműveiket leállítják ezzel párhuzamosan településeket dózerolnak el, hogy szénbányákat nyissanak meg és/vagy újra mert az nyilván zöldebb mint az atom vagy a szélenergia. Ja nem. Nesze neked környezetvédelem...#48: Szélmalomharcot vívsz. A mindenszarizmus kisegyház hazai szellemi vezetőjének ezt hiába magyarázod.
[ Szerkesztve ]
-
iszoke
senior tag
válasz arnyekxxx #50 üzenetére
Nincs mire válaszolni, mivel ahogy mondtam, szándékosan terelsz és mellébeszélsz. Ebből egyértelmű, kit vagy mit képviselsz, és az is, hogy nem a válasz érdekel, hanem az, hogy told a link dumát, és ha érvekkel próbálnálak meggyőzni azzal, hogy egy mondást idézzek, lényegében gyöngyöket szórnék a disznók elé. Ezen a ponton már csak azt kéne megtalálnom, hogy hol tudlak blokkolni, mert úgy vélem, eleget láttam belőled.
8th
Na igen, az atomerőműveik bezárása nagy hülyeség volt a részükről. Annyira zöldek akartak lenni, hogy az agyukra ment, és utána sem azt teszik, ami logikus lenne, hanem rácuppannak a szénre. Szerintem se gondolták ezt így végig, de ebbe nem igazán tudunk innét beleszólni.[ Szerkesztve ]
-
strogov
senior tag
válasz arnyekxxx #47 üzenetére
"a németországi CATL gyár"
A németországi catl gyár 1/8 akkora mint amit debrecenbe terveznek. Nem a szomszéd utcába, hanem egy meglévő ipari parkba került, ráadásul részben egy megszűnő napelem gyár helyére. Nem távolkeletről hozzák a munkaerő nagy részét, de így is problémás a város, és a kínai munkások kapcsolata.
A hatóságok rendszeresen ellenőrzik, nem 1,5 éve vettek utoljára mintát. Eleve nagyobb a bizalom a hatóság felé mint nálunk ... zöldek is vannak a kormányban. Gödi akku gyár után érthetően kevés itthon a bizalom.[ Szerkesztve ]
-
Llanders
csendes tag
válasz arnyekxxx #44 üzenetére
"Komolyan érdekelne, neked tényleg az a bajod, hogy az ipar fejlesztése infrastruktúrafejlesztést is igényel?"
Tényleg muszáj ilyen dedós módszerrel hadoválni...? Leírtam többször is, össze is foglaltam. Értő olvasással szerintem tudatilag átfogható ez a néhány mondat, de ha megy, hát megy, nem tudom beleönteni a gondolatokat a fejedbe. Vagy ennyire mély nyomott hagyott a bolsevik iparfejlesztés sztálini irányvonala? Még mindig trendi a "legyünk a vas és acél országa"? Nem gondolod, hogy ezt a színvonalat már meghaladtuk pár ütemben?
Az állami befektetés is befektetés, nem lehet csak úgy öntögetni a pénzt. Különben mindig úgy fogjuk érezni, hogy nincs pénz az emberek által ténylegesen használt infrastruktúrára, az egészségügyre, oktatásra, az utak leromlottak, állandóak a csőtörések, a középületek borzasztó állapotban, a tanárok, közalkalmazottak fizetése, a nyugdíjak töredéke a "hanyatló" nyugatinak stb.
Tehát a lényeg a költség-haszon elv, az utóbbiba beleértve természetesen a társadalmi megtérülést is. Illetve fontos lenne, hogy a pénzt egy világos, hosszú távú stratégia mentén költsük.
Ha szerinted megéri ez a befektetés a magyar embereknek, számszerűsítsd, hogy miért...
-
arnyekxxx
veterán
1. a méretet a kollega nem említett
2. az meglévő ipari park ott van a házak mellett, Debreceni déli ipari park sem lesz közelebb. Konkrétan a CATL és Debrecen széle között ott van a debreceni reptér.
3. Honnan tudod itt milyen lesz a kinai/európai arány? Az arnstadtiban kb felefele.
4. Honnan tudod, hogy a német hatóság mikor mit ellenőrzött ott?hogy ki miben bízik az egy érzelmi kérdés, nem szakmai.
-
Llanders
csendes tag
"Nem fér az okos kis buksijukba, hogy a fantasztikusan tisztán és környezetbarátan előállított (lol) villanyautójuk, hogy önerejéből megmozduljon ahhoz két dolog kell. Akkumulátor és áram."
Szerintem senki nem azt kifogásolja, hogy Magyarországon akkugyár épül. Legfeljebb azt, hogy jóval nagyobb (értsd: pl. 10X nagyobb) területet/lakosságot ne innen lássunk el akkuval. Próbálom leegyszerűsíteni egy hasonlattal: szükség van hulladékkezelőre, hulladékégetőre, de ez nem azt jelenti, hogy mindenki hulladékát mi kezeljük, mi égessük el. Érted már?
A másik, hogy ez az ágazat rendkívül energiaigényes. Magyarország meg éppen abban a helyzetben van, hogy kifejezetten szűkében van az energiának, mivel alig van energiahordozónk, elhanyagolták az erőművek építését, évtizedes hátrányban vagyunk a megújulók felé történő átmenetben, emellett az atomerőmű-beruházás is kb. áll, a mai napig nem kapta meg a végleges engedélyt a magyar hatóságtól.
A harmadik, hogy az ilyen óriásberuházás a megfelelő helyen épüljön az országon belül is. Hogy miért? Mert ez az adófizetők érdeke. Mert persze súlyos (tíz/száz-) milliárdok elköltése fejében mindent meg lehet oldani, oda lehet vinni a vizet, áramot, lehet új erőművet építeni. De sokkal egyszerűbb, ha eleve oda rakjuk a gyárat, ahol ez rendelkezésre áll. Nem? A külföldi vendégmunkások táborát meg kb. bárhova föl lehet húzni. Érted ezt az összefüggést?
-
totron
addikt
Tisztelettel és átérezve a kínjukat, de a városcímerben lassan kiérdemelt helye van egy akkunak.
-
Llanders
csendes tag
válasz arnyekxxx #63 üzenetére
"Ez szimpla politikai beleállás a kormányba."
Erre rábasztál, már személy szerint teljes mértékben konzervatív pártállású vagyok. De ez egy szakmai topik, amihez nem a "felekezet" határozza meg a véleményt. Méltó szellemi társra találhatsz a különböző bal- vagy jobboldali orgánumok FB hozzászólói között.
-
Llanders
csendes tag
Politikai téren nagyon egyszerű módon megy a szavazatszerzés. Ennek oka teljesen racionális, hiszen tömegeket kell kb. tőmondatokkal, sok esetben inkább érzelmileg, mint értelmi alapon megszólítani. A gond ott van, amikor valaki az érdemi diskurzusba is behozza ezeket a leegyszerűsített, könnyen emészthető kliséket, ahelyett, hogy elővenné minimum a középiskolai földrajz könyvét, ha egy gazdasági kérdés merül fel. Mondjuk az már személyes jellemprobléma, ha valaki a másikra nézve POLITIKAI hitvallással dobálózik, csak mert más a véleménye. Hab a tortán, hogy a jelen esetben tipikus bolsevik iparosítási jelszavak mentén...
Nem érdekli, hogy mi a különbség egy ilyen kínai akkugyár, illetve pl. egy Bosch között, mely magyar szakemberek foglalkoztatására épít, K+F tevékenységet hoz az országba, nem energiaintenzív, olyan ágazatban működik, melyben komparatív előnyünk van, fejlett szervezeti kultúrát hoz, kifejezetten katalizálja a mérnökképzést, szakképzést, lehetővé teszi a magyar szakemberek külföldi képzését stb.
Nem. Ebből csak azt érti, hogy akinek ellenvéleménye van, az iparellenes.
[ Szerkesztve ]
-
iszoke
senior tag
Hozzáteszem, jelenlegi ismereteim szerint a fejlett országokban az ipar aránya a szolgáltató szektor után következik jóval, tehát alapból az lenne az ideális helyzet, hogy nálunk is így van. Ez persze nem zárja ki, hogy legyen egy másokéhoz mérten relatíve kicsi, de erős iparunk, viszont ahogy te is említed, ezt K+F-el együttesen kellene intézni, hogy legyenek képzett emberek mind a fejlesztési (elméleti), mind a gyári (gyakorlati) oldalon.
Amikor szélsőségesen elborul a mérleg valamelyik irányban, akkor vannak komoly problémák, mivel megindul a kézivezérelt gazdaság miatti túlkompenzálás, ami aztán egyre jobban eltorzítja az egész rendszert, és végül csak az fog nyerni rajta, akinek a kedvéért ezt az egészet kiépítik. Mint amikor volt a szén és acél országa... nem számít, hányan döglenek bele, akkor is az lesz, hiszen nem érdekli őket az adott ország természeti adottsága.
[ Szerkesztve ]
-
Llanders
csendes tag
Ténykérdés, hogy létező fejlődési út az iparosítás, újraiparosítás. Lásd Dél-Korea. Összességében Kelet-Közép Európa is ezt az utat járja. És persze megértem, ha a térségben Mo. valamiféle előnyre akar szert tenni. Olyan érzés van bennem, hogy ebben a kérdéskörben elcsúszott a stratégia, egyszerűen az arányok tolódnak el kedvezőtlen irányba. Abba a fejlődési szakaszba jutott a magyar gazdaság, amikor már nem lehet az alacsony képzettségű foglalkoztatottak számának növelésével erősíteni. Most a hazai nagyvállalatokon, az innováción lenne a sor. Minta bőven van, kérdés, tud-e a lehetőséggel élni az érintett kör.
[ Szerkesztve ]
-
iszoke
senior tag
Nem hiszem. Az innováció fogalma szabad gondolkodást, és a belőle fakadó elképzelések megvalósítására adott támogatást feltételez, amiből egyik sem adott Magyarországon, mivel a hatalom nem tűri meg amit nem tud irányítani. Így viszont elért minket az a kétes dicsőség, hogy már a románok is jobban állnak gazdaságilag, mint mi.
És mivel a rendszerbe van kódolva, hogy a saját túlélése minden egyéb felett áll, ebből esélyünk sincs kitörni. Nem véletlenül megy külföldre mindenki, aki elég képzett és van elszántsága.[ Szerkesztve ]
-
Llanders
csendes tag
válasz arnyekxxx #68 üzenetére
"szakmai lenne de netto politikai propagandaszöveggel van tele számok meg szakmai érvek helyett"
Már hogy az én írásom?
Melyik mondatom volt "netto politikai propagandaszöveg"? Amúgy kinek a propagandaszövege (én Veled szemben nem olvasom az ellenzési sajtót)? Már megint ezzel jössz, ismét politikai irányultsággal vádolsz. Ezt pedig kikérem magamnak, főleg egy ilyen karaktertől!
-
Noukoum
veterán
De megvalósult volna, mert akkor jó dönteseket hoztak. Vagy fogalmazzunk úgy hogy nem hoztak ilyen katasztrofális döntéseket. Mert ez a gyapotültetés szintje amit csinál a kormány. Kár hogy nem csak ennyi a párhuzam.
Ez az ország már így is tele van gyárakkal, még aksigyárakkal is. Tehát fidesz propaganda az hogy semmi se jó. A rossz beruházással van a baj, nem a beruházással. És ez az előbbi.
De ahogy érzékelem nagyon tolod a szekerüket, velük nekem meg nincs vitám. Egészségetekre, mondanám hogy egyszer majd megértitek de óriási ostobaság volna, ahogy az idős korosztály a mai napig visszasírja kádárt, úgy ti is visszafogjátok ezt a sz@rt ha véget ér.
Nem kell válaszolni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
arnyekxxx
veterán
ez a csapat annyira cuki így
-
cucka
addikt
Na de hadd válaszoljak mégis.
Az egyik, hogy az összes érv az akkumulátorgyár ellen elhangozhatott volna a szentgotthárdi opel, az esztergomi suzuki vagy a győri audi gyár építésénél is. Ott is volt környezeti-infrastrukturális terhelés, azok se "ingyen" voltak a magyar államnak, akkor is lehetett volna mondani, hogy ne legyünk összeszerlő-üzem ország.A másik, akkumulátor gyártásról. Szóval van egy olyan helyzet Európában, hogy
1. 12 éven belül az elektromos autók piaci részesedése a jelenlegi 11%-ról 100%-ra fog emelkedni.
2. Magyarországon az autógyártás kulcsfontosságú iparág.
3. Politikai-gazdasági okok miatt az akkumulátorok importja várhatóan nehéz lesz.Namost rakd össze ezt a hármat, ebből a gyapotültetvényes párhuzamot levonni, hát nem tűnik túl bölcsnek.
És nem tudom, ki kinek a szekerét tolja, ne haragudj, én nem a napi politikai szardobálás koordináta rendszerében gondolkozok bármiről, egyszerűen nem érdekel, ebben a szellemi nyomorban nem kívánok részt venni.
-
iszoke
senior tag
"Namost rakd össze ezt a hármat, ebből a gyapotültetvényes párhuzamot levonni, hát nem tűnik túl bölcsnek."
Hát pedig az. Ugyanis tökéletesen leírja Magyarország és a nyugati országok viszonyát a gazdasági és ellátási láncban, mi vagyunk a primitív Dél a fejlett Északkal szemben, aminek rabszolgaságra van szüksége ahhoz, hogy egyáltalán labdába rúgjon.
Akárcsak a gyapotültetvények, az ész nélküli mennyiségre hajtó akkumulátorgyártás sem termel hozzáadott értéket, tehát a kettes pontod alapból bukta, mert semmi olyat nem nyújtunk amit más ne tudna megadni. Aki arról visít, hogy ez a gyártás mennyire fontos Magyarországnak, annak lövése nincs, hogy mit beszél.[ Szerkesztve ]
-
Llanders
csendes tag
"az összes érv az akkumulátorgyár ellen elhangozhatott volna a szentgotthárdi opel, az esztergomi suzuki vagy a győri audi gyár építésénél is"
Pár különbség a nagy járműgyártó, gépipari üzemek, illetve a jövőbeni CATL akkugyár között:
- az előbbi döntően magyar embreket foglalkoztat,
- széles körben foglalkoztat szakmunkásokat, részt vesz a duális szakképzésben,
- idehozza a fejlesztést, rengeteg mérnököt is foglalkoztat, katalizálja a mérnökképzést,
- európai szervezeti kultúrában működik,
- számos magyar beszállító cégnek ad munkát, amelyek szintén magyar szakmunkásokat, mérnököket alkalmaznak,
- nem kifejezetten energiaintenzív, nincs jelentős vízfelhasználása (bár az utóbbi körülmény kiterjedt vízbázis - pl. Tisza/Duna - mellett nem lenne gond; a brutális energiaigény pedig azért probléma, mert adófzetői pénzből kell erőművet építeni hozzá),
- összességében sokkal több személyi jövedelmet termel a magyar embereknél, amit itthon költenek el, utána itthon adóznak, és a dolgozók az áfát is itthon fizetik meg a fogyasztás után,
- hogy őszinték legyünk, egy dologban talán nincs különbség: komoly társasági adót egyik se fizet. -
Noukoum
veterán
Szomorú hogy nem tud különbséget tenni két információ között, mikor a suzuki jött nem volt munkahely, volt energia meg ilyen úri huncutságok.
Most nincs munkaerő, nincs energia. De nyilván tök ugyanaz mint 20-30 éve az autógyárak igen...Meg leír 3 pontot és konkrétan nulla dolog van benne ami miatt nekünk megéri akkumulátornagyhatalomnak lenni. Sokatmondó. De az megtalálható benne hogy mi önzetlen módon elfogjuk látni Európát akkumulátorral, milyen jó! Legjobb hely a magyar adóra, földre, természeti kincsekre.
Persze mondom, vitathatatlan hogy van pozitívuma annak hogy akkumulátornagyhatalom leszünk.
1. Eltudjuk baszni a magyar adót faszságra.
2. NER-nek megadjuk az uzsonnát.
3. Támogatjuk a kommunista kínát.
4. Több százezer potenciális migráns érkezhet dolgozni.
5. Ha megnő a munkanélküliség akkor tud éhbérért dolgozni a magyar.
6. Tönkrebasszuk az ország természetét.
7. Segítünk a globális felmelegedés fokozásában.
8. Teszünk még egy lépést hogy nyugati szövetség tagországa helyett keleti gyarmat legyünk.
9. Gondoskodunk hogy a lakosság víz és energiaellátással küzdjön.
10. Tovább butítjuk az ország lakosságát. De hát végülis csak "folytatják".És persze a legjobb hogy az a réteg aki fikázta az elektromos autókat mert hogy szar, meg hogy zsákutca, meg hogy az akkumulator gyártás mennyire mennyire szennyező, na most az tapsol hogy jönnek az aksigyárak. 2 éve még a fidesz is a villanyellenes propagandát tolta, mostmár meg ez a jövő.
Persze velem van a baj, mi a francnak gondolkozok én ebben az országban.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tasunkó
senior tag
Találtam 1 adatot miszerint 3900-an dolgoznak a gödi gyárban. Ebből 23-nak veszélyeztették az egészségét, testi épségét... Örökös bajnok és első helyezett.
Néhány hónapos merítéssel, bármelyik gyár az országban 30-40%-nak veszélyezteti, de nem ritka hogy mindenkinek aki bemegy dolgozni, tehát ennek a számnak a 390-től úgy 1000-ig kéne terjednie, óvatos becsléssel.
Ez a 23 az országos ingerküszöbön csak úgy akadhatott fenn, hogy munkakörükből adódóan, átugrálnak a prés alatt, vagy elő kell kóstolniuk az akkumulátorsavat.Kérek egy számot a jútútú
-
Vesa
veterán
Köszönjük, ezt a nagyívűt! Mindenki fogja be, majd a bölcs szektavezér megmondja, hogyan kell itt élni. Ha akkugyár mellet, akkor ott. Epic logic!
Hitványisztánban minden jó, minden szép, van egy bölcs vezér aki bölcsességében mindenhez IS ért. Kívánhat ennél többet egy jobbágy?
Akinek pedig nem tetszik az éppen megalakuló magyar-szovjetunió 2.0, az automatikusan #lipsibolsisorosUSAMég szerencse, hogy ez nem 1bit.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"A rossz beruházással van a baj, nem a beruházással."
+1
Ezt az egyébként minimális értelmi képességet igénylő apróságot sem sikerül egyeseknek megérteni! Mennyivel könnyebb helyette szalmabábozni.És akkor bele sem mentünk Paks 2-be, ami valóban létszükséglet, csak nem a tetves oroszokkal építtetve! Ott sem az a baj, hogy lesz bővítés, hanem az, hogy kivel akarják ezt megoldani. És ugye az az ember titkosította 30évre a szerződéseket, aki ellenzékből még a magyar nép elleni puccsnak nyilvánította -jogosan-, kurcsányi hasonló szándékát a 10évre titkosítással.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Környezetvédelem
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- További aktív témák...