Új hozzászólás Aktív témák

  • albert8

    addikt

    Le Mans-i 24 órás verseny, Franciaország, Circuit de la Sarthe

    A Le Mans-i 24 órás verseny egyike a világ legidősebb autóversenyeinek. 1923 óta rendezik meg a franciaországi Le Mans település közelében fekvő Sarthe versenypályán. Az eredetileg sorozatgyártású autók megbízhatóságának és gazdaságosságának tesztelésére szolgáló futamot a mai napig megrendezik. Napjainkban a sorozatgyártású autóknak viszont már esélyük sincsen Le Mans-ban. A futamot minden évben az európai nyár derekán, június elején rendezik meg. A mezőny kora délután rajtol el, és másnap kora délután ér célba. A 24 óra alatt közel 5000 km-t tesznek meg a versenyzők. A rekord a 2010-es versenyen született meg, hihetetlen 5410 km-es távval.
    Az első futamot (1923) az Automobile Club de l'Quest szponzorálta. Ekkor még ,,24 órás állóképességi Nagydíj gyári túraautók részére" néven került megrendezésre.

    Az 1920-as években a Bentley által gyártott autók tudtak diadalmaskodni. 1927-től 1930-ig sorozatban háromszor is megtudták nyerni a Le Mans-i Nagydíjakat. Sikereiknek az Alfa Romeo vetett véget, erősebb, megbízhatóbb autóikkal. 1955-ben bekövetkezett a Le Mans történelmének legnagyobb, legtragikusabb balesete. Egy Mercedes 300 SLR a pályáról egy nézőkkel teli tribünbe vágódott. 83 ember vesztette életét, 75-en pedig megsérültek. Felmerült a Le Mans-i versenyek beszüntetése, de hosszas vita után végül a futamok folytatása mellett döntöttek. A Mercedes-Benz ekkor visszavonta autóit a Le Mans-i versenyből és csak 34 évvel később vett részt újra futamokon. Az 1960-as évekre fordult kocka, ekkor már inkább a Ford és a Ferrari párviadala volt a dominálóbb. Ezután hosszú évekig a Porsche uralja a Le Mans-t.

    A Le Mans-i pálya, amely részben zárt pálya, részben pedig elkerített közút, nagyon keveset változott 1932 és 1967 között. A Ford-sikánt 1967-ben alakították ki a tribün előtti szakaszon, hogy a biztonság érdekében csökkentsék az autók sebességét.
    A pálya egész évben nyitva áll a látogatók számára. Teljes hossza 13,629 km.
    A versenyen maximálisan 55 csapat indulhat. A lebonyolítása eltér a Formula 1-étől, vagy egyéb más autósportétól. Két szabadedzést rendeznek, az elsőt szerdán, a másodikat csütörtök délután. csütörtökön este rendeznek egy esti időmérőt, pénteken délután egy nappalit. Az eredményeket összesítik, és a végén minden csapat a saját legjobb idejével szerzi meg a rajthelyét. Le Mans-ban régen ún. "szálka-rajtot" tartottak, majd a '70-es évektől felvezető autó mögötti bemelegítő kör után repülőrajttal indul útjára a 24 órás száguldás.
    Kétüléses autók indulhatnak, az "anyósülést" szabadon kell hagyni. Az autókat 4 kategóriába lehet (kell) sorolni, a két Le Mans prototipus (LMP 1, LMP 2) és az utcai autókból átalakított versenyautók (Grand Tourismo GT1, GT2)). 2011-től a két GT osztályt átnevezik.

    Nürburgi 24 órás verseny, Németország, Nürburgring Nordschleife

    A Nürburgringi 24 órás autóverseny egy hosszútávú autóverseny Nürburgban, a Nürburgring versenypályán Németországban. A futamot a versenypálya hagyományos, Nordschleife-nek nevezett vonalvezetésén rendezik.

    Az edzéseken 230 autó engedélyezett, melyből maximálisan 220 vehet részt a futamon. Egy alakulat legalább két-, legfeljebb négy főböl állhat. Egy versenyző 150 percnél többet nem nem tölthet megszakítás nélkül a pályán.
    Az 1970-ben rendezett első futamot a Hans-Joachim Stuck és Clemens Schickentanz alkotta német duó nyerte.

    Spa-i 24 órás verseny, Belgium, Circuit de Spa-Francorchamps

    A Circuit de Spa-Francorchamps egy versenypálya, amely Belgiumban, Francorchamps, Malmédy és Stavelot városok közelében, az Ardennek erdeiben, a belga-német határtól 20 kilométerre helyezkedik el. Ez a pálya ad otthont a belga nagydíjnak, amelyet 1925 óta majdnem minden évben itt rendeztek meg. A Formula 1-es futam mellett a pálya két tradicionális sporteseménye a spái 1000 km-es, valamint a spái 24 órás verseny - utóbbi a GT1-es világbajnokság egyik futama is egyben.
    A pálya nagyon gyors, amely karakterét azután is megtartotta, hogy az 1979-es átépítés alkalmával a hosszát 14 km-ről 7 km-re csökkentették. Nagy szintkülönbségeinek és hosszan elnyújtott, nagysebességű kanyarjainak köszönhetően van egyfajta természetes ritmusa. A környéknek saját mikroklímája van, így előfordulhat, hogy a pálya egyik részén zuhog az eső, a másik részén pedig süt a nap. Ezeknek a tulajdonságoknak köszönhetően nagyon népszerű, több pilóta kedvenc pályája, a versenyzők és a nézők is nagyon szeretik. Érdekessége, hogy két célegyenessel és boxutcával rendelkezik. A Formula 1-es csapatok a La Source hajtűkanyar előttiben, a betétfutamok résztvevői pedig a régi, Eau Rouge előtti lejtős bokszutcában foglalnak helyet.

    A spái 24 órás verseny a pálya legrégebbi, ma is aktív sporteseménye: 1924-ben rendezték meg először. 1966 és 1973 között része volt az Európai Túraautó-bajnokságnak, 1953-ban és 1981-ben a Sportautó Világbajnokságnak, 2001 óta pedig utódjának, a GT- illetve napjainkban GT1-es és GT2-es világbajnokságnak. Az utolsó túraautó-versenyt 2000-ben tartották. Érdekessége, hogy ez volt az első verseny, ahol egy női versenyző 24 órás versenyt tudott nyerni: 2004-ben a svájci Lilian Bryner egy Ferrari 550-est vezetve. A futamot nyár közepén rendezik.

    Egyelőre...

    [ Módosította: philoxenia ]

    Flickr----https://www.flickr.com/photos/113522384@N02/? -----------------------------------Krumplistészta----https://krumplisteszta.wordpress.com/

Új hozzászólás Aktív témák