Yahoo: jó üzlet az internetes keresés

Az első negyedévben 205 millió dolláros adózás utáni eredményt ért el a Yahoo Inc., szemben az egy évvel korábbi 101 millióval, azaz az egy részvényre jutó profit 7 centről 14 centre emelkedett. Az Egyesült Államokban a havi látogatószám tekintetében piacvezető internetes társaság eredménye meghaladta az piac részvényenkénti profitra vonatkozó 11 centes előzetes várakozását, aminek következtében a bejelentés után 5 százalékkal erősödött a vállalat részvényeinek árfolyama. A fizetős szolgáltatásokból származó nyereség több mint 60 százalékkal emelkedett, de várakozáson felüli volt a Yahoo keresőprogramjához kapcsolódó reklámbevétel nagysága is. Szakértők szerint ez utóbbi kategória kiemelkedően fontos, amit az is alátámaszt, hogy az eMarketer szerint az internetes reklámköltés idén több mint ötödével bővülhet, és világszinten meghaladhatja 11 milliárd dollárt.

A marketingpartnereknek fizetett költségek figyelembevétele nélkül számított nyereség 820 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbi valamivel több mint 500 millió dollárról. Az eredmény jelentősen meghaladta nemcsak a piaci prognózisokat, de a társaság januári előrejelzésében szereplő adatot is. A második negyedévre 855-895 millió dolláros korrigált eredményt vár a Yahoo, ami szintén magasabb a piaci elemzők korábbi várakozásainál.

A Yahoo árbevétele éves alapon 55 százalékkal nőtt az első három hónap alatt, és 1,17 milliárd dollárt tett ki. Az amerikai internetmédia-vállalat megemelte idei bevételtervét is, a korábbi 3,37-3,57 milliárd dollár helyett most már 3,57-3,72 milliárd dolláros éves forgalommal számol a társaság vezetése. Tavaly a Yahoo összforgalma 2,6 milliárd dollár volt, azaz ha az optimista előrejelzés válik valóra, úgy akár több mint 40 százalékkal is nőhetnek a vállalat bevételei 2004-hez viszonyítva.

Azóta történt

Előzmények