Hirdetés

Windowsos nemzet a magyar, de szereti a Firefoxot

Az Adverticum az idén már másodszor publikálta statisztikáját, amely a magyar felhasználók által internetezésre használt szoftverek megoszlásáról tájékoztat. Az adatokat az Adverticum AdServer hirdetéskiszolgálóval gyűjtötték több mint hárommillió hazai internetezőtől, azoktól, akiknél a rendszer hirdetéseket jelenített meg.

Hirdetés

A statisztika szerint a magyar netezők körében magasan a legnépszerűbb operációs rendszer a Microsoft Windows: a felhasználók 99,1 százaléka ezt használja – sajnos a különféle Windows-verziók megoszlásáról nincsenek adatok. A futottak még kategóriában a Linux (0,5%) és a Mac OS (0,3%) szerepel.

A böngészők között jóval sikeresebb a nyílt forráskód: bár a többség, 60,8 százalék itt is a Microsoft programját, az Internet Explorert használja, nagyon magas a Firefoxszal internetezők aránya (39,2%). Ami az egyes verziókat illeti: figyelemre méltó, hogy a legnépszerűbb a Firefox 2.x (37,4%), és hogy még mindig többen használják az IE6-ot (31,7%), mint az újabb és biztonságosabb IE7-et (29%). Az Adverticum által közölt adatok szerint e két „nagyon” kívül más browserrel nem böngésznek a magyarok, ami furcsa annak tükrében, hogy más statisztikák szerint az Opera és az Apple Safari részesedése is kimutatható (és ugye az Adverticum is 0,3 százalékos maces tábort regisztrált).

Az anyagból az is kiderül, hogy a netezők több mint fele (52,8%) 1024x768 pixeles asztalt használ, ennél alacsonyabb felbontással (800x600) csak 6,3 százalék dolgozik. A második és harmadik legnépszerűbb képernyőméret az 1280x1024, illetve az 1280x800 pixel.

Azóta történt

Előzmények