Hirdetés

2018. július 18., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Mérleg rovat

A webáruházak térnyerése megállíthatatlan

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: IT café

Még számtalan tényező lassítja a növekedést, de egyre inkább úgy tűnik, hogy a jövő bevásárlási módja az online rendelés lesz hazánkban is.

A hazai webáruházak több mint kétharmada könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben - derül ki a WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, immáron 11. alkalommal lefolytatott Nagy Webáruház Felmérésének eredményéből. A rekordszámú, 894 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak csupán 6%-a számolt be a forgalom csökkenéséről.

Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első három helyét idén a háztartási és vegyi áruk, a kozmetikai termékek és a gyógyszerek, vitaminok foglalták el. A résztvevő webáruházakban 2017-ben átlagosan 20 355 Ft volt az átlagos kosárérték. A konverziós ráta pedig 1,37% körül mozgott (azaz 100 látogatóból átlagosan ennyien vásároltak a webáruházakban).

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 82%-a biztosít ilyen lehetőséget), de 53%-uknál már bankkártyával is tudunk fizetni. Ez utóbbi fizetési mód egyre elterjedtebb a webshopok körében. Három évvel ezelőtt még csak a webáruházak 36%-a biztosította ezt a fizetési lehetőséget.

Webáruház - felmérés
[+]

Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet (89%), de 67%-uk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek az úgynevezett „köztes megoldások” is. A webáruházak 26%-nál átvehetjük a csomagot MPL Posta Ponton, ugyancsak 26%-uknál GLS csomagponton, illetve 14%-uknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A csomagautomaták pedig már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.

Idén a kutatás kitért arra is, hogy a mindennapi működés során milyen nehézségekkel kell szembenézniük a webshopoknak. A válaszadók 45%-ának leginkább a marketinggel gyűlik meg a baja, 30%-uknak a termékek feltöltése, 19%-uknak a design testreszabása, 15%-uknak az ügyfélszolgálat ellátása, míg minden tizedik e-kereskedőnek a rendelések feldolgozása is gondot okoz.

A tulajdonosok által három leghatékonyabbnak tartott marketingeszköz a keresőoptimalizálás (amit 68%-uk alkalmaz), a Google Adwords hirdetések, illetve holtversenyben a remarketing és a közösségi média. Ez utóbbi a legnépszerűbb marketingeszköz is egyben, a webáruházak 72%-a használja.

A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform (88%-uk használja), de az Instagram szerepe is egyre jobban felértékelődik. 2016-ban még csak az e-kereskedők 15%-a, ma már több mint minden harmadik webshop tulajdonos érzi szükségét a képmegosztó oldalon való jelenlétnek. A Twitter és a Google+ népszerűsége – ahogy az az elmúlt években tapasztalható - tovább csökkent.

A kutatásról:

A nem reprezentatív kutatásban 894 webáruház-tulajdonost kérdeztek meg online kérdőív segítségével 2018. június 14. és június 22. között.

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.