Az IDC azt jósolja, hogy jövőre 41,4 százalékkal több VR- és AR-headsetet szállítanak majd le a gyártók, ugyanis az AI-funkciók és a csökkenő költségek miatt nagyon megnő majd ezek iránt a kereslet.
Bár az idei második negyedévben még 28,1 százalékos visszaesést szenvedett el a piac a magas árak és a gyenge gazdaság miatt (legalábbis az IDC ezeket látja okként), addig a piac 2028-ra 22,9 milliósra nőhet az idei becsült 6,7 milliósról.
Az IDC azt mondja, egyre több az új startup, a következő-generációs termék, sokan akarnak okosszemüveget. Ezúttal viszont már az AI, a könnyebb és vékonyabb dizájn lehet a vonzerő két fő kulcsa.
A Meta maga is hisz az okosszemüvegekben, erről Zuckerberg pont a napokban beszélt, amikor kiterjesztették az együttműködésüket az EssilorLuxotticával. A Quest 3S pedig olcsóbb vételárral már a küszöbön lehet a Bloomberg szerint.