Vodafone: tíz éve Magyarországon

A Vodafone jubilál, pontosan 10 évvel ezelőtt, 1999. október 8-án írta alá a mobilszolgáltató magyarországi érdekeltsége a koncessziós szerződést, majd 1999 novemberében indította el a szolgáltatását Magyarországon. A mobilrádiótelefon-szolgáltatások ellátására vonatkozó szerződés értelmében a Primatel Konzorcium – melynek annak idején az Antenna Hungária Rt. és a Magyar Posta Rt. is tagja volt – 15 évre nyerte el a jogot a 900 és 1800 megahertzes frekvenciasávon történő mobilszolgáltatásra, s ezért 48 milliárd forint koncessziós díjat fizetett.

Hirdetés

A Vodafone szolgáltatása kezdetben csak Budapesten, valamint az M1-es autópálya térségében volt elérhető, s az első üzleti év végére mintegy 10 százalékos piaci részesedés elérését irányozták elő. Megjelenése óta a Vodafone összesen 500 milliárd forintot fektetett be Magyarországon, több mint 1 milliárd forintot költött társadalmi célú támogatásra. A vállalat piaci részesedése a 2009. augusztusi adatok szerint 21,94 százalék, a cégnek összesen mintegy 2,65 millió ügyfele van. A 10 évvel ezelőtti 300 főről mára 1700 főre nőtt a szolgáltató magyarországi alkalmazottainak száma, de a miskolci ügyfélszolgálati központ és a fővárosban levő globális pénzügyi központ létszámának folyamatos bővülésével ez a szám a pénzügyi év végére megközelíti majd a 2000-t.

„Az elmúlt tíz évben sokszor nekünk szegezték a kérdést, hogy harmadik szereplőként érdemes volt-e piacra lépni. 1999-ben egyértelműen jó döntést hoztak a Vodafone akkori vezetői, amikor egy ilyen gyorsan fejlődő piacot választottak befektetési célpontul” – idézi az évforduló kapcsán kiadott sajtóközlemény dr. Beck Györgyöt, a Vodafone Magyarország Zrt. vezérigazgatóját.

„Határozottan jó döntés a volt a piac kibővítése” – mondja Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnöke. „Véleményem szerint a háromszereplős piacon a verseny színesebb, lendületesebb lett, csökkenni kezdtek az árak, és a fogyasztók számára vonzó kínálat alakult ki. Ennek eredményeképp felgyorsult az előfizetői szám növekedése, új innovatív szolgáltatások jelentek meg, és egy fejlett mobilpiac alakult ki Magyarországon.”

Azóta történt

Előzmények