Vodafone: közel a száznegyvenmillió ügyfélhez

Hirdetés

A Vodafone Group Plc 3,11 millió új ügyfélre tett szert üzleti éve első negyedében, s ezzel már 139,2 millióval dicsekedhet szerte a világon, beleértve azt a 2,7 milliót is, akiket Japánban szerzett egy kisebbségi részesedés megvásárlásával. Elemzők arra számítottak, hogy az akvizíció révén elért bővülés nélkül kalkulálva a brit óriás 2,1-2,5 millió új felhasználót gyűjt be a vizsgált időszakban. A világelső mobilszolgáltató egy fogyasztóra jutó árbevétele (ARPU) Nagy-Britanniában 5 fonttal 314 fontra (578,6 dollár), Olaszországban 1 euróval 362 euróra (443,9 dollár) nőtt, Németországban viszont 1 euróval 309 euróra csökkent. Nagyobb volt a visszaesés Japánban, ahol a riválisok elég ügyfelet szipkáztak el ahhoz, hogy az ARPU 2330 jennel 78 365 jenre (715,6 dollár) essék vissza. A Vodafone így is arra számít – derül ki a cég közleményéből –, hogy a 2005. márciussal záródó évben 10 százalékhoz közeli mértékben tudja növelni mind előfizetői számát, mind a mobilüzletből származó árbevételét.

(*) A Vodafone Magyarország a Nemzeti Hírközlési Hatóság legutóbbi adatai szerint május végén 1,454 millió előfizetést tartott nyilván, s ezzel 17,8 százalékos piaci részesedése volt a 8,1 milliós piacon. A mobiltelefon-szolgáltató 23,5 százalékos részesedéssel rendelkezett a hálózatból kimenő percforgalom alapján, míg a be- és kimenő forgalom alapján 22,4 százalékos részt tudhatott magáénak.

Azóta történt

Előzmények