Végre jönnek a tévékre tenyésztett YouTube hirdetések!

A televízió tulajok kapnak személyre szabott, a televízióhoz passzoló reklámokat.

Hirdetés

A Google állítása szerint egy hónap alatt (2018. júniusában egészen pontosan) 180 millió órát töltöttek a felhasználók azzal, hogy televízión nézegessenek YouTube videókat az integrált okostévé rendszerek, Chromecast vagy egyéb külső médialejátszó eszközök segítségével. Ez azért egészen tekintélyes mennyiség, amivel már érdemes komolyabban foglalkozni, így eljutott a cég odáig, hogy direkt a tévék nézőinek számára kínáljanak reklámokat.


[+]

A vállalat eddig a mobil eszközökre optimalizált célzott hirdetési rendszerét használta a televíziók esetében is, ami nem minden esetben volt kifejezetten hatékony. Hiszen ez azt jelentette például, hogy ha valaki focis videókat nézett, vagy ilyen weboldalakon keresgélt, akkor a YouTube labdarúgással kapcsolatos, mobilra letölthető applikációkat dobott fel neki, a tévén elérhető alkalmazások konkrét műsorok vagy események helyett.

Az új rendszer egyértelmű előrelépés lesz, hiszen az egyébként meglehetősen idegesítő reklámokat talán nem érezzük majd annyira haszontalannak, mint korábban. Emellett ez a lépés azt is mutatja, hogy a Google által eddig hagyományosan kicsit mostohagyerekként kezelt tévés iparágra talán több figyelem jut majd a közeljövőben.

Azóta történt

  • A Discovery megjelenik a YouTube-on is

    A YouTube TV-n is elérhető lesz többek közt a Discovery Channel, a TLC, az Investigation Discovery, a Travel Channel és az Animal Planet.

  • A YouTube segít

    Megpróbálnak kompromisszumos megoldást találni, hogy a szerzői jogok birtokosai és tartalomgyártó, reklámokból bevételeket is szerző felhasználók is jól járjanak.