Szoftverterjesztésbe kezd a Valve

Hirdetés

Bízva abban, hogy disztribúciós rendszere több, mint pusztán a játékosközösség által használt letöltőrendszer és fórum, a közeli jövőben a Valve más jellegű, nem gamereknek szánt szoftverek forgalmazását is megkezdi a Steamen keresztül. Eddig csupán annyit lehet tudni, hogy szeptember 5-én válnak elérhetővé az új alkalmazások, a cég vonatkozó blogposztjában is mindössze annyit árult el, hogy a kínálatot a „kreativitás és produktivitás” kategóriába tartozó termékekkel bővítik. Az írás további részéből az is kiderül, hogy a Steamen keresztül megvásárolt programokkal a felhasználók ugyanazokban az előnyökben (könnyű telepítés, automatikus frissítés, valamint a munka Steam Cloudba való mentése stb.) részesülnek majd, mint a játékok esetében.

A Steamnek jelenleg 40 millió aktív felhasználója van. A PC, Mac, Playstation 3 és hamarosan Linux platformon is elérhető rendszer csak a tavalyi évben 780 petabájtnyi letöltést generált – ez közel a duplája a 2010-es adatnak, ami nagyon jól mutatja, hogy a platform mennyire stabil szereplője a piacnak. Az adatok tükrében egyértelműnek hat a cég most bejelentett lépése, sőt az sem elképzelhetetlen, hogy a megújult szoftverkínálatnak része lesz az Adobe termékcsalád – nem a legerősebb bizonyíték erre, de aki figyelemmel kísérte Gabe Newell legutóbbi beszédét megtudhatta, hogy nemrég tárgyalásokat folytattak a főként médiaszerkesztő megoldásairól híres vállalattal.

A nagyobb cégek ajánlatai mellett a vállalat az indie (garázsfejlesztő) gárdák munkáit is örömmel fogadja majd. A kisebb vagy kezdő csapatok a Steam Greenlighton keresztül tehetik közzé a fejlesztéseiket, ahol maguk a felhasználók dönthetik el, hogy mit is szeretnének a kínálatban viszontlátni. A Steam rendszere számos fejlesztőcsapatnak nyújtott már segítő jobbot. A disztribúciós rendszernek köszönhetően olyan kis csapatok olyan nagy munkáit ismerhette meg eddig a közönség, mint a Braid, a World of Goo vagy a Limbo.

Azóta történt

Előzmények