Az elektromos autóktól és a kriptobányászattól szenved az áramhálózat

Azt mondják, hogy az elektromos autók térnyerése és a kriptobányászat nagy kockázatot jelent az USA energiahálózatának megbízhatóságára.

A North American Electric Reliability Corporation közleménye szerint az USA energiahálózatának megbízhatóságára a következő években hatalmas kockázatot jelent az elektromos autók térnyerése és a kriptobányászat.

Hirdetés

Az EV-k népszerűsége egyre nagyobb, ráadásul az USA-ban is több kormányzati program segíti ezek terjedését – ehhez jön az igen energiaigényes kriptobányászat a NERC szerint. Mindez pedig egy törékeny amerikai áramhálózattal párosul, amelyben gyorsabban zárják be a régi üzemeket, mint ahogy újak készülnének. Ehhez jön hozzá az egyre szélsőségesebb időjárás. Ezt mind problémának látja hosszú távú elemzésében a NERC.

Az elektromos autók a NERC véleménye szerint alapvetően változtatják meg a rendszer működését és terhelését. A California Energy Commission becslését említették, amely szerint már 2030-ra 5500 megawattal emelkedik az igény éjféltájt, 4600 megawattal 10 óra körül hétköznapokon – ez 25 és 20 százalékos emelkedést jelez. Bár a kriptoszektor egy ideje a padló felé száguld, a NERC szerint a bányászat is jelentős hatással van és lesz az erőforrásokra. Texasban már így is arra kértek cégeket, köztük bitcoinbányászokat, hogy önként csökkentsék energiafelhasználásukat.

A NERC szerint a cégek és háztartások egyébként is egyre nagyobb terhet rónak a hálózatra, amely eközben gyengül, mert sorra zárják be a szénnel, atomenergiával és gázzal működő erőműveket (2027-ig 88+22 gigawatt kapacitásról kell majd lemondjanak fosszilis és nukleáris eredetűből), az új típusú megoldások (szél, nap) kapacitásbővítése pedig lassú – ez a NERC szerint áramkimaradásokhoz vezethet. Azt is mondják, hogy sok régió áramkimaradásokkal küzd majd a jövőben szélsőséges időjárások során, de Kalifornia és a Közép-Nyugat egyébként is erre számíthat 2023 és 2027 között.

Azóta történt

Előzmények