Újabb piacokat keres a Dell

A Dell ambiciózus növekedési célkitűzésének elérése érdekében egyre nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a személyi számítógépekhez kapcsolható egyéb termékekre, közük a nyomtatókra, szerverekre, tárolóeszközökre, sőt televíziókra – írja a CNET. A vállalat ezzel próbálja csökkenteni függőségét a szeszélyes PC-piaci trendektől.

Amint Kevin Rollins elnök-vezérigazgató a Dell éves elemzői találkozóján elmondta: annak ellenére, hogy szeretnék kihasználni a Hewlett-Packard vezércseréje és az IBM-Lenovo ügylet keltette bizonytalanságból fakadó piaci lehetőségeket, az értékesített PC-k darabszáma nem lesz többé a cég teljesítményének elsődleges mutatója. A cég látványosabban nyomulna a nyomtatók piacán – ahol a kiegészítőkből hosszú időre rendszeres jövedelme származik –, valamint a noteszgépek, szerverek és a hardverekhez kapcsolódó szolgáltatások szegmenségben – mondta Rollins, hozzátéve, hogy a lapos televíziók bevezetésével is kacérkodnak.

A Dell nem is tehet mást, mint hogy a PC-piacnál nagyobb növekedési potenciált mutató területekre fókuszál, hiszen másként aligha érheti el azt a nagyra törő célját, hogy három-négy éven belül 80 milliárd dolláros éves árbevételt érjen el . Ez közel kétszerese a tavalyi 49 milliárdos forgalomnak. A vállalat azonban nem halad rossz úton: az idei első pénzügyi negyedévre 13,4 milliárd dolláros árbevételt vár.

Azóta történt

Előzmények