Új netes akciójáték: Nézzük élőben, hogyan érik a sajt!

Akcióra és eseményekre vágyunk, ha a világhálón élőben figyelünk közvetítésekre, hisz az egyidejű történések követése teszi izgalmassá ezt a helyzetet. Ám vannak olyan történések, melyeknek dinamizmusa messze elmarad egy focimeccs vagy egy tüntetés erejétől – például a ahogyan szárad a festék vagy ahogyan nő a fű, hogy a téli álmot alvó medvékről ne is szóljunk. Ám egy vállalkozás vezetői úgy gondolták, hogy egy ilyen „eseménytelen esemény” online közvetítése is – talán épp szokatlansága miatt – nagy reklámértéket jelenthet.

A Westcombe Dairy angol sajtgyártó cég úgy vélte, hogy nincs is izgalmasabb, mint nézni azt, hogy hogyan érik a sajt… A brit különlegességnek számító cheddar sajt egy különleges méretű, 25 kilogrammos darabját napi huszonnégy órán át bámulhatjuk (már aki…), de ha nincs ennyi türelmünk, akkor elég a helyi idő szerinti 10 órakor csatlakozni az oldalra, ugyanis ilyenkor forgatják meg a csodacsemegét.


És a sajt csak érik és érik...

Marion Harris , az egyik ötletgazda kissé hivatalosan úgy kommentálta a kezdeményezést, hogy egy ilyen oldal közelebb hozza a fogyasztókhoz a sajtgyártást, hiszen többségüknek talán arról sincs fogalma, hogy a sajt miből készül. Tom Calver, az egyik helyi szakember az érdeklődő újságírók kérdésére (ez valószínűleg úgy hangzott: Hogy jutott eszébe ekkora marhaság?), már egy kissé nyersebben válaszolt, s keresetlen – és nehezen cáfolható – egyszerűséggel csak ennyit mondott: „Mégis, hány érésben lévő sajtot látnak az interneten online? Azt hiszem, keveset.” Ezzel az érvvel, valljuk be, nehéz vitatkozni.

Az oldalnak a mai napig több mint 200 000 látogatója volt.

Előzmények