Új kihívások a használtautó-vásárlásban

A mobiltelefonról vezérelhető autókkal kapcsolatos biztonsági problémákról rengeteget hallhatunk már, a nem kellően tesztelt alkalmazások, a gyengén vagy sehogy sem titkosított adatforgalom ezek terjedésével még komoly gondokat okozhat, amikor majd egy okostelefonnal felszerelt hacker autók százait nyithatja ki egy nagyobb parkolóban, vagy okozhat balesetet az autópályán. Ráadásul erre akkor is sor kerülhet, ha a tulajdonos nem is használja a mobilos hozzáférést: az IBM X-Force Red nevű, behatolásvizsgálattal foglalkozó részlegének vezetője elmondta, hogy egy két évvel ezelőtt becserélt autójához még mindig hozzáfér.

Charles Henderson a márkát ugyan nem nevezte meg, de elmondta, hogy ennyi idővel az autócsere után még mindig le tudja kérdezni a gépjármű tartózkodási helyét, beállítani a klímát, navigációt, megszólaltatni a dudát és kinyitni az autót. Ez különösen azért kellemetlen, mert Henderson az autót az eladás előtt „resetelte”, ráadásul a csere is a hivatalos gyári képviselet közreműködésével történt, a jármű rendszerében mégis benne maradtak az ő telefonjához, fiókjához tartozó hozzáférési jogok. A megoldás? Azon kívül, hogy a gyáraknak jobban oda kellene figyelniük, szükség lenne valami olyan szabályozásra is, ami erre törvényi úton kötelezi őket, illetve az új tulajdonos számára valamilyen könnyen hozzáférhető felületnek arra, hogy ellenőrizhesse a korábbi hozzáférési jogok visszavonását.