Hirdetés

Milliárdos biznisszé nő a Twitter

A 140 karakter hosszúságú üzenetek megosztását lehetővé tévő Twitter optimistán látja reklámbevételei alakulását. A Bloomberg a vállalat terveit ismerő forrásokra hivatkozva azt írja: a cég várakozásai szerint 2014-re az éves árbevétel meghaladja majd az 1 milliárd dollárt. Ez a duplája annak, amit az elemzők várnak.

A Twitter bevételprognózisa azt jelzi, hogy a cégnek van stratégiája arra, hogyan csinálhat pénzt 140 milliós felhasználói bázisából. Az elmúlt időszakban a vállalat újabb hirdetési lehetőségekkel állt elő, a telefonos reklámozási szolgáltatások bővítése mellett többek között egy olyan önkiszolgáló platformmal is, amellyel a kisebb vállalkozásokat akarja megszólítani.

Az EMarketer piackutató előrejelzése még úgy számol, hogy 2014-re a Twitter éves forgalma „csupán” 540 millió dollárig nő. A szakértők azt jósolják, ekkorra a nemzetközi nyitásnak köszönhetően valamivel csökken az Egyesült Államok masszív túlsúlya a bevételtermelésben: a mostani 90 százalék helyett az anyaország részesedése az összbevételből két év múlva 83 százalékra apadhat.

A Bloomberg ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy még ha a cég el is éri ekkor az 1 milliárd dolláros forgalmat, lassabban nő, mint nagyobb internetpiaci riválisai. A Google-nek például öt, a Facebooknak pedig hat évre volt szüksége e bevételszint megugrásához, míg a Twitter 2014-ben – bármennyire is hihetetlennek tűnik – már nyolcéves lesz.

Azóta történt

Előzmények