A hivatalos blogban jelentette be a Twitter, hogy kísérleti jelleggel – egyelőre az amerikai internetezőknél – bevezetik a felhasználói tevékenység követését, hogy még hatékonyabban tudjanak célzott reklámokat elhelyezni.(Teszteket már egy éve végeznek, de csak most erősítették ezt meg.)
A nyomkövetés egyáltalán nem újdonság az ingyenes szolgáltatásokat is nyújtó internetes vállalkozásoknál, de a Twitter a közlemény szerint ennek a módszernek a „hardcore” változatát vezeti be, amikor a felhasználót (a Facebook megoldásához hasonlóan) akkor is követik, ha elhagyja mikroblog-szolgáltatás weboldalát.
Az üzemeltetők természetesen felhívják arra a figyelmet, hogy az adatgyűjtés teljesen anonim módon történik, személyes adatok nem kerülnek harmadik felekhez, emellett hangsúlyozzák, hogy a nyomkövetést egyszerű kikapcsolni – mivelhogy alapértelmezett a beállítás.
Ennek két módja is van. Egyrészt bejelentkezve be kell lépni a Twitter-fiók beállítási menüjébe, és ott ki kell venni a pipát a testre szabott hirdetések engedélyezése, illetve az információmegosztás engedélyezése jelölőnégyzetekből. Ugyanakkor, mivel a Twitter támogatja a nyomkövetés tiltását biztosító technológiákat, a böngészőket is beállíthatjuk úgy, hogy ne engedje az információgyűjtést.