A Tesla elhagyja a radart, ezért bukják a minősítést

A közeljövőben a vállalat fejlesztői a kamerás érzékelés tökéletesítésére koncentrálnak.

A Tesla a napokban jelentette be, hogy egyes autótípusoknál májustól már nem szerelnek radart a járművekre.

Mindezt azzal indokolták, hogy – bár a radarérzékelés fejlesztése tovább folyik a vállalatnál – tapasztalataik szerint a teljes önvezetés megvalósításához nem szükséges a radarszenzor, mint korábban gondolták, hanem a kamerás szenzorok (Tesla Vision) és az azt támogató AI teljességgel elegendő a célok eléréséhez, hogy az Autopilot magasabb szintre lépjen, és vezetéssegítő rendszerből önvezető rendszerré váljék. Ezért úgy határoztak, hogy az újonnan gyártott, Észak-Amerikában piacra kerülő Model 3 és az Y típusokba már nem szerelnek radart – vagyis a főként külföldre szánt Model S és Model X típusokban továbbra is segíti a radarszenzor az Autopilot és a Full Self-Driving (FSD) működését.

E változásról hivatalosan is értesítették a szövetségi közlekedésbiztonsági hatóságot (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA), akik tegnap reagáltak, és közölték, hogy ezek után az április 27-től gyártott autóknál a Model 3 és az Y típusok esetében visszavonják a korábbi minősítést, vagyis nem tekintik őket fejlett biztonsági funkciókat (ütközésveszély jelzése, sávelhagyási figyelmeztetés, ütközéselkerülő vészfékezés, dinamikus féktámogatás) kínáló járműveknek. Így ezeket a típusokat az ötcsillagos kategóriából a négycsillagosba sorolták át. Ugyanakkor az egyéb magas, ötcsillagos minősítések megmaradtak a többi szegmensben, pl. az ütközés- és borulásbiztonság.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Tesla

Azóta történt

Előzmények